Prośby o pomoc i podziękowania

Wszystko o działalności Warmińsko - Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie;

Moderator: Sebastian Marszał

CM

Podziękowania za pomoc przy artykule

Post autor: CM »

Jako że ultraoszczędna redakcja ŚK poważnie skróciła mi artykuł o linii kolejowej Słobity-Orneta (nr 04/2005 - Adam świadkiem! ) poczuwam się do obowiązku wyrażenia choć w taki sposób PODZIĘKOWAŃ dla drużyny KMK Olsztyn a szczególnie dla Tomka, Piotrka/Lycka, Darka i Przemka za cenną wymianę informacji z Ornety i Słobit/Dębnia, które bezceremonialnie wykorzystałem w artykule. Podziękowania i źródła były w części opisującej dokładniej ornecką stację i jej współczesne perspektywy rozwojowe (IC przesunięty na maj lub lipiec :( PLK-brużdżą). Niestety widać tematycznie to było już za daleko od zapomnianej linii - no i nieubłagany limit 2 stron :( Nie mniej jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI !

Cezar
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 20:14 przez CM, łącznie zmieniany 1 raz.
WARS-ik
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Prośby o pomoc i podziękowania

Post autor: WARS-ik »

Witajcie

Chcę wydać serię widokówek z kolejami Warmi i Mazur
Jakby ktoś z Was miał ciekawe fotki i chcviałby je udostępnić to proszę o kontakt (wars-ik@wp.pl lub 601-180-914)
Na Widokówce mogę podać info o Waszym klubie.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 20:44 przez WARS-ik, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Maciej "WARS-ik" Szewczyk
Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Prośba do członków WMTMK oraz ex KMK Olsztyn!

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

W związku z tym, iż przygotowuję na nową stronę klubową materiał dotyczący historii KMK Olsztyn od chwili jego założenia w 2000 roku do momentu zamiany w formalne stowarzyszenie WMTMK, mam prośbę do wszystkich członków klubu o przysyłanie swoich przemyśleń dotyczących uczestnictwa w klubie. Mają to być krótkie wypowiedzi dotyczące przykładowo tematyki:

- jak i dlaczego trafiłem do klubu
- jak oceniam działalność klubu
- jakie wydarzenia były najciekawsze
- jak widzę przyszłość stowarzyszenia

Powyższe zagadnienia to tylko pomysły, tak naprawdę chodzi o to, by każdy napisał coś od siebie, coś osobistego. Gotowe wypowiedzi zapisane w Wordzie prosiłbym przysyłać mi na mój adres mailowy i nie publikować ich tutaj.

adam.dabrowski.mk[małpa]gmail.com

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam! :-)
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Prośba o pomoc w zgromadzeniu zdjęć dworców

Post autor: Sebastian Marszał »

Dziś spotkałem się z Panią Elżbietą Mierzyńską (dziennikarką) i poprosiła Nasze stowarzyszenie o pomoc w zgromadzeniu zdjęć dworców kolejowych na Warmii i Mazurach. Zdjęcia mają być prezentowane na wystawie. Zatem proszę o pomoc, a zdjęcia można przesyłać na maila do Pani Elżbiety pod adres mail elamierzynska@o2.pl lub do Mnie sebastianmarszal@gmail.com
mgr inż. Sebastian Marszał
mikom
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2009, 17:44
Lokalizacja: Bartoszyce-Olsztyn

Wystawa

Post autor: mikom »

Witam!
Przesłałem już pare zdjęć (stanu obecnego dworca Bartoszyce) i w ten weekend najprawdopodobniej wybiorę się na wycieczkę po paru zapomnianych dworcach więc mogę je uwiecznić. Muszę tylko wiedzieć czy termin nadsyłania zdjęć jeszcze nie minął i czy nadal jesteście tym zainteresowani. Jeżeli tak to postaram się o jak najwięcej i jak najlepsze zdjęcia. Jeżeli nie, to proszę o informację kiedy i gdzie będzie ta wystawa.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wystawa

Post autor: Piotr Janik »

mikom pisze:Witam!
Przesłałem już pare zdjęć (stanu obecnego dworca Bartoszyce) i w ten weekend najprawdopodobniej wybiorę się na wycieczkę po paru zapomnianych dworcach więc mogę je uwiecznić.
Sebastian był jak zawsze bardzo oszczędny w słowach. Pani Mierzyńska nie oczekuje bynajmniej zdjęć ruin (w sensie ogólnej ruiny poza odcinkiem Ełk-Korsze) ani nawet tętniących, póki co, życiem pereł architektury (np. Olsztyn Główny).
mikom pisze:Witam!
Muszę tylko wiedzieć czy termin nadsyłania zdjęć jeszcze nie minął i czy nadal jesteście tym zainteresowani. Jeżeli tak to postaram się o jak najwięcej i jak najlepsze zdjęcia.
A może, zanim Kolega wejdzie na salony galerii wystawowych, spróbuje docenić skromne progi naszego forum? Tutaj termin nie mija nigdy, zainteresowanie jest zawsze ogromne a z Bartoszyc od dawna nie ma żadnych wieści, choćby i obrazkowych. Zdjęcia można wrzucić na przykład tu: http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=369 (Namawiamy, zapraszamy!)
mikom pisze:Jeżeli nie, to proszę o informację kiedy i gdzie będzie ta wystawa.
Podziwiam aspiracje Kolegi... Do nas naprawdę zagląda parę osób :wink: . Termin wystawy nie jest sprecyzowany. Pod koniec kwietnia planowane jest spotkanie na zamku, związane generalnie z akcją Pani Mierzyńskiej. WMTMK wyznaczono tam rolę opozycji wobec Nieruchomości. Ciekaw jestem... :cool:

A wystawa na pewno będzie wydarzeniem, przynajmniej z naszego punktu widzenia. Hitem byłby np. parowóz na obrotnicy... w Morągu? :wink: ok. 5:11
http://www.bisztynek.strona.pl/apel1.html http://www.bisztynek.strona.pl/em.html http://www.bisztynek.strona.pl/em1.html
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Dwa dni po imprezie, w której udział wzięły władze WMTMK oraz administracja Forum - i nic?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(subiektywny wybór najpiękniejszych ujęć stąd) a na deser klubowa deelka: http://www.bisztynek.strona.pl/stare_dworce.html

Doniesienia ante factum:

Elżbieta Mierzyńska

Wiosna na torach i peronach

Należę do tych osób, które chcą, aby decyzje o dworcach nie ograniczyły się jedynie do wysłania koparki, zgarniającej gruz.
Od kilku miesięcy staram się nagłośnić pilną potrzebę ratowania starych dworców kolejowych. Jestem przekonana o tym, że o ile duże miasta mogą sobie poradzić (jeśli zechcą) z adaptacją tych obiektów na nowe cele, o tyle małe miejscowości są w tym bezradne, choć mogłyby zyskać na rewitalizacji tych architektonicznych sierot najbardziej. Takie dawniej reprezentacyjne miejsce, które pulsowało życiem i było tyglem informacji, mogłoby znowu ożywiać okolicę bez względu na porę roku. Dlatego to takie ważne.
Spotkanie o tym poprowadzę już w piątek w salach olsztyńskiego zamku. Przy prezentacji unikatowych fotografii i muzyce, która dźwiękiem zobrazuje ginący świat, będzie można porozmawiać z gośćmi wieczoru, którymi są:
- Grzegorz Kowalek (Fundacja Adsum, Żabi Róg),
- Sebastian Marszał (prezes Zarządu Warmińsko-Mazurskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei),
- Paweł Jaszczuk (wnuk kolejarza),
- dr inż. Sebastian Banaszek (dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Olsztynie) i Andrzej Sufranek (były dyrektor).
Jest to pierwsze spotkanie z cyklu podobnych, planowanych w tym roku.
Specjalny koncert do prezentowanych zdjęć zagrają w klawiszowym duecie Andrzej Mierzyński (Olsztyn) i Maciej Wierzchowski (Grudziądz).
Autorami największych kolekcji zdjęć i pocztówek są:
- Wojciech Kujawski (dworce przed wojną),
- Paweł Wagner (dworce dziś).
Spotkanie „Wiosna na peronie” w piątek (24 kwietnia) o godz. 18 - zaprasza Muzeum Warmii i Mazur. Zapraszam też ja, córka kolejarza.
Patronat medialny: TVP Olsztyn

Zdjęcia: Paweł Wagner, RR


... i post factum:

Elżbieta Mierzyńska, olsztyńska dziennikarka, córka kolejarza, z pasją realizuje postawiony przed sobą cel: uratowania chociażby części popadających w ruinę dworców kolejowych na Warmii i Mazurach. Po serii artykułów w Posłańcu Warmińskim i Olsztyn24 oraz audycjach telewizyjnych, dziś (24.04) wieczorem w Sali Kromerowskiej olsztyńskiego Zamku zorganizowała retrospektywne spotkanie z cyklu „Oko w oko”. Podczas spotkania zaprezentowała na fotografiach dawny i obecny obraz dworców i urządzeń kolejowych w naszym regionie. Zaprosiła też gości, którzy w różny sposób powiązani są z koleją.

- Spotkaliśmy się, by zainteresować opinię publiczną tematem popadających w ruinę dworców kolejowych na Warmii i Mazurach - mówi Elżbieta Mierzyńska. - Pracując w gazetach regionalnych prowadziłam cykl spotkań „Oko w oko”, stając twarzą w twarz do rozmowy z ludzmi, od których starałam się czegoś dowiedzieć. Teraz staję oko w oko z takim surrealistycznym tematem - „Wiosna na peronie”.

Gospodyni wieczoru przypomina, że zainteresowanie ratowaniem dworców zrodziło się po tym, jak po 30. latach od opuszczenia niewielkiej miejscowości w gminie Bisztynek Sątopy-Samulewo, gdzie spędziła dzieciństwo, odwiedziła tę miejscowość.

- I po 30. latach zobaczyłam dworzec popadający w ruinę, jakby był budowlą z piasku - wspomina Elżbieta Mierzyńska. - A ten dworzec był moim domem. 36 lat mój ojciec był kolejarzem, stracił obie nogi w czasie wykonywania swojej służby. Teraz o „swojej” kolei dowiaduje się tylko tyle, ile może mu pokazać telewizja. Mój ojciec bardzo przeżywa to, że podupada marka PKP i status zawodu kolejarza.

Patrząc oczami ojca chodziła po zarastajacych trawą torach, przyglądała się dworcom i z żalem stwierdziła, że gdzieś po drodze utracona została szansa uratowania tego, co kiedyś było pulsem gospodarki.

- Ten region rozwinął się gospodarczo dzięki kolei - mówi Elżbieta Mierzyńska. - Myślę, że gdyby kolej tutaj nie dotarła, bylibyśmy do dzisiaj pięknym terenem łowieckim, rybackim, kajakowym, żeglarskim, ale o gospodarce moża by było tylko pomarzyć. Kolej tchnęła w region nowe życie, dała nowe sznase.

- Teraz kolej podupada. Nie znaczy to, że gospodarka przez to runie, ale powinniśmy zatrzymać coś z tamtego świata. Tym czymś mogą być dworce kolejowe. Dla wielu takich ludzi jak ja, te dworce są również domami. To nie oznacza, że byli mieszkańcy mają do dworcowych budynków wrócić, ale można je wykorzystać na inne cele społecznie użyteczne. Dworce nie powinny popadać w ruinę - twierdzi Elżbieta Mierzyńska.

Do tej pory gospodyni spotkania zgromadziła blisko 400 związanych z historią i teraźniejszością kolei fotografii. 320 z nich zaprezentowała zgromadzonej w Sali Kromera publiczności w prezentacji multimedialnej, której towarzyszyła elektroniczna muzyka w wykonaniu Andrzeja Mierzyńskiego i Macieja Wierzchowskiego.

- To co dzisiaj pokazałam na ekranie do dźwięków wołających do serc ludzkich pokazuję po to, by spowodować lawinę zainteresowania tematem. Bo niedługo pozostanie nam jedynie wysłać koparki do wywiezienia gruzu po dworcach - kończy Elżbieta Mierzyńska.

Marzeniem Elżbiety Mierzyńskiej jest stworzenie stałego mechanizmu rozwiązywania problemów popadających w ruinę budynków kolejowych - mechanizmu, który pozwoli PKP łatwiej oddawać budynki podmiotom zainteresowanym ich renowacją i utrzymaniem. Temu celowi mają służyć m.in. kolejne z planowanych spotkań z cyklu „Oko w oko”. Na kolejne spotkania zapraszani będą ludzie, którzy mogą i powinni coś zrobić, by problem dworców rozwiązać.

Inicjatorka akcji ratowania warmińsko-mazurskich dworców ma nadzieję, że wokół sprawy uda jej się zgromadzić grupę ludzi „władnych”, szczególnie parlamentarzystów, od których zależy, czy rozwiązania prawne pozwolą zachować chociaż część dworców. Do tej pory tematem zainteresowała się jedynie poseł Beata Bublewicz, która skierowała zapytanie o dworce do ministra infrastruktury. Jak na razie, minister nie odpowiedział.

2009-04-24 22:09:31, waclawbr
[źródło]

Co się działo, co się mówiło, przeważał aspekt artystyczny, czy merytoryczny, jakie stanowisko zajmuje WMTMK i w jakiej sprawie? :wink: Czy można się czegoś dowiedzieć u źródła, tzn. od Kolegów Uczestników?
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

List otwarty

Post autor: Sebastian Marszał »

Apeluję o szybsze decyzje dotyczące ratowania starych dworców w tak pięknym regionie jak Warmia i Mazury. Dziesiątki obiektów sypią się jak domy z piasku, a przecież w wielu miejscowościach są drugim po kościele ważnym i reprezentacyjnym obiektem, który może nadal służyć celom publicznym, mieć nowe funkcje i wzbogacać okolicę.

Stare i zabytkowe dworce na ratunek czekają od mniej więcej 20 lat, od kiedy zaczęła słabnąć rola PKP, spowodowana różnymi czynnikami.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami za gospodarowanie obiektami dworcowymi na terenie kraju odpowiada PKP S.A. Z informacji Ministra Infrastruktury wiemy, że obecnie w województwie warmińsko-mazurskim PKP S.A. administruje 97 dworcami kolejowymi. Wśród nich, przy czynnych liniach kolejowych zlokalizowane są 52 dworce obsługujące pasażerów oraz 33 dworce nieczynne. Przy liniach kolejowych o zawieszonym lub zlikwidowanym ruchu położonych jest 12 budynków pełniących poprzednio funkcje dworców. Co i jak uda się uratować na nowe cele?

Sytuacja dworców jest wierzchołkiem góry lodowej, jaką są ogólnie pojęte zaniedbania na kolei. Pragnąc zachować od zniszczenia dziedzictwo kolejowej przeszłości, chciałabym zachęcić do dyskusji nad przyszłością kolei na Warmii i Mazurach. Czy idąc obecnym tropem doczekamy się czasów, że jedyną funkcjonującą linią kolejową w naszym województwie będzie fragment trasy Gdynia – Warszawa?
Tak wcale nie musi być. Województwo Warmińsko-Mazurskie posiada też przecież unikalny potencjał tranzytowy w zakresie przewozów kolejowych między polskimi portami morskimi (Gdańsk, Gdynia, Elbląg) a Białorusią i Ukrainą, co również wymaga kompetentnego omówienia z racji różnych postulatów słanych oddolnie do władz każdego szczebla.

W przyjętym 8.09.2009 r. projekcie budżetu państwa na 2010 r. przewidziano ok. 1,08 mld zł na inwestycje w infrastrukturę kolejową, w tym remonty dworców, a kolejne 850 mln zł na dofinansowanie bieżących wydatków zarządcy infrastruktury kolejowej, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, ale zdaniem ekspertów to o wiele za mało (informacja za PAP z 09.09.09).

Przyczynę tragicznej sytuacji dworców należy szukać w niewłaściwym podziale środków publicznych. Na inwestycje kolejowe przeznacza się aż dziesięciokrotnie mniej pieniędzy z budżetu państwa, niż na bardziej kontrowersyjny pod względem środowiskowym i bezpieczeństwa transport drogowy. Inwestycje kolejowe nie są ujęte w sektorowym programie Rozwoju Polski Wschodniej. Taki sposób podziału środków nie ma nic wspólnego z zapisaną w Konstytucji zasadą zrównoważonego rozwoju i dlatego apeluję o jak najszybsze podjęcie interwencji w tej sprawie.
Szanowni Parlamentarzyści

Kolej w Polsce dogorywa. Tymczasem w UE panuje tendencja odwrotna – zwiększa się nakłady na infrastrukturę kolejową kosztem drogowej (opinia Forum Transportu Szynowego, cytowana przez PAP). Opracowana przez Ministerstwo Infrastruktury strategia co do dworców obejmuje horyzont czasowy do 2025 roku, a dla jedynie niektórych obiektów w kraju do lat 5. To ratunek, który może przyjść za późno. Mienie musi mieć gospodarza. Proszę, uratujmy stare dworce teraz.

Elżbieta Mierzyńska, córka kolejarza z Olsztyna, reportażystka, członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Oddział Olsztyn oraz Fundacji Środowisk Twórczych w Olsztynie i obecnie: współpracownik dwutygodnika„Posłaniec Warmiński”, radia Planeta FM Olsztyn, gazety internetowej olsztyn24, tel. 607...

Treść apelu „Uratujmy stare dworce” popierają:
- Barbara Zasada - dyrektor Szkoły Podstawowej w Sątopach-Samulewie, dzieci tej szkoły informowały media o potrzebie zagospodarowania nieczynnego dworca na cele kulturalne lub muzealne;
- Paweł Wagner, fotografik i znawca regionu, autor dokumentalnego zbioru zdjęć obecnego stanu mienia byłej PKP, prezentowanego na wielu stronach internetowych związanych z tym tematem;
- Dariusz Naworski, Dyrektor Zarządzający Biuro Eurozet Olsztyn, radio Planeta FM, na którego antenie od nagłaśniano potrzebę ratowania starych dworców;
- Wojciech Kujawski, kolekcjoner starych pocztówek, wśród których są dawne dworce kolejowe, autor książek i albumów takich jak „Mazury Garbate”, „Krutynia”, „Śniardwy”, „Mamry”, przedsiębiorca;
- Andrzej Grabowski, redaktor wiadomości lokalnych www.Bisztynek.strona.pl, w których często rozwijany jest temat integracji społecznej i apel o szacunek dla historii regionu, laureat Nagrody Wojewody za rok 2008 w prezentowanej dziedzinie;
- Sebastian Marszał, Prezes Zarządu Warmińsko-Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei, zawodowo i społecznie związany z problematyką kolejnictwa w Polsce;
- Grzegorz Kowalek, Prezes Zarządu Fundacji ADSUM (łac. być obecnym, pomagać), której fundatorzy kierują się mottem Seneki „Trzeba, żebyś żył dla innych, jeżeli chcesz żyć dla siebie”, współautor albumu „Pociąg do przeszłości – stacja Żabi Róg”;
- Danuta Zielonka, prezes Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich w Barczewie, organizator Festiwalu Muzyki Chóralnej im. Feliksa Nowowiejskiego, inicjator i twórca inicjatyw wzmacniających przedsięwzięcia gospodarcze i kulturalne, promotor postaw obywatelskich;
- Kuba Łoginow, redaktor autorskiego portalu eksperckiego PortEuropa, specjalista marketingu terytorialnego, korespondent prasy zagranicznej w dziedzinie gospodarczej;
- Małgorzata Jackiewicz-Garniec - historyk sztuki, zabytkoznawca, współautorka książek o architekturze regionu: „Pałace i dwory dawnych Prus Wschodnich...", „Zamki państwa krzyżackiego w dawnych Prusach";
- Elżbieta Fabisiak, radna Olsztyna, zaangażowana społecznie i zawodowo w sprawy kultury i promocji marki miejsc;
- Bożena Ulewicz, radna sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
- Adam Kopytowski, architekt krajobrazu, laureat nagrody Talent Roku, przyznawanej przez Fundację Środowisk Twórczych w Olsztynie za projekty łączenia historii z teraźniejszością w przestrzeni miast;
- Krzysztof Worobiec, prezes Stowarzyszenia „Sadyba”, zaangażowany w promocję rozwoju transportu intermodalnego na Warmii i Mazurach oraz inicjatyw służących ochronie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego regionu.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 20:24 przez Sebastian Marszał, łącznie zmieniany 2 razy.
mgr inż. Sebastian Marszał
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Wolontariat w Muzeum tradycji Kolejowej w Węgorzewie

Post autor: Mecenas »

WOLONTARIAT W MUZEUM TRADYCJI KOLEJOWEJ W WĘGORZEWIE

Fundacja „Dziedzictwo nasze” zaprasza na bezpłatne 40-godzinne szkolenie ph. „Wolontariat w Muzeum tradycji Kolejowej w Węgorzewie”, które odbędzie się w dniach 16 – 20 kwietnia br.

Muzeum Tradycji Kolejowej – jedyna w makroregionie placówka gromadząca zabytki techniki z zakresu kolejnictwa – nie ma etatowych pracowników. Poszukujemy wolontariuszy do obsługi ekspozycji i opieki nad zbiorami. Liczymy na ludzi fascynujących się koleją, jej dziejami i bogactwem dziedzictwa kulturowego. Absolwenci kwietniowego kursu będą pracowali od 1 maja do końca grudnia br. W sezonie turystycznym Muzeum będzie otwarte codziennie, w związku z czym koniecznym jest zatrudnienie odpowiedniej ilości osób. Szkolenie pozwoli im na zdobycie – lub uporządkowanie - wiadomości historycznych i praktycznych w tej unikalnej dziedzinie. Okres zatrudnienia każdej z tych osób i dzienny czas pracy będzie dostosowany do jej chęci i możliwości czasowych, od 5 tygodni do 8 miesięcy, w wymiarze przeciętnie 20 godzin tygodniowo.
Praca w kulturze – to poważna sprawa. Kandydaci, którzy się na nią zdecydują, muszą być odpowiednio przygotowani. Pięciodniowe szkolenie z pewnością nie wystarczy, ale da im podstawy wiedzy o dziedzinie, w której zechcą pracować; pomoże ukierunkować dalsze samokształcenie. Wolontariusze będą doskonalić się w oprowadzaniu zwiedzających pod kuratelą doświadczonych osób. Będą mieli opiekuna do rady i pomocy. W Muzeum Tradycji Kolejowej będą mogli realizować swoje pasje, spotykać się z różnymi ludźmi, nawiązywać inspirujące znajomości, uczestniczyć w ciekawych imprezach, nawet zagranicznych.
Wolontariat w naszej placówce ma charakter wielopokoleniowy – szkolenie adresowane jest zarówno do osób młodych: uczniów szkół ponadpodstawowych, studentów, jak i dorosłych oraz seniorów. Absolwenci otrzymają stosowne certyfikaty potwierdzające nabyte wiadomości i umiejętności.
Szkolenie jest niepłatne. Organizujemy je przy wsparciu finansowym Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Program szkolenia w załączniku

Nie zwracamy kosztów podróży ani noclegów. Zamiejscowym możemy pomoc
w znalezieniu tanich kwater. Informacje pod telefonami: 87 1607427, 662 488 696.
Osoby zainteresowanie szkoleniem i wolontariatem prosimy o zgłoszenie się
do 12 kwietnia – e-mail: fdn.wegorzewo@op.pl lub telefonicznie : 662 488 696.
Załączniki
WOLONTARIAT W MUZEUM TRADYCJI KOLEJOWEJ W WĘGORZEWIE.doc
(30,5 KiB) Pobrany 630 razy
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 20:24 przez Mecenas, łącznie zmieniany 1 raz.
grzebacz
Osobowy
Posty: 53
Rejestracja: 12 lut 2012, 21:01
Lokalizacja: prabuty

Post autor: grzebacz »

jak ciekawa i potrzebna inicjatywa to daleko odemnie-szkoda
z chęcią bym został tam wolontariuszem :cry:
MICHDRU85
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 31 paź 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Post autor: MICHDRU85 »

Szkoda, że szkolenie trwa w tygodniu, a nie np w weekendy...
Sam chętnie wziąłbym w nim udział, ale niestety praca nie pozwoli mi na uczestnictwo w szkoleniu w ciągu tygodnia..

Mimo wszystko trzymam mocno kciuki za uczestników - mam nadzieje, że frekwencja będzie zadowalająca!
ODPOWIEDZ