Olsztyński Dworzec Główny
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
zielony płotek
Stary kolejarz wyjaśnił mi, że były to "płozy alarmowe". Normalnie ich nie używano, więc aby nie niszczały znajdowały się pod daszkiem. Niestety sposobu ich mocowania nie zna, a na mój rozum musiały tam być haczyki do wieszania płoza za kabłąk uchwytu. W Olsztynie chyba już po elektryfikacji miał miejsce wypadek, o którym na razie nie wiele wiem. Kilka wagonów zjechało z górki na Olsztynie towarowym Narobiły trochę zniszczeń zanim zatrzymały się na koźle. Płozy alarmowe miały być używane w takich sytuacjach. Czy ktoś ma dokładniejsze wiadomości o tych płozach i wypadku?
Re: zielony płotek
Nie musiały. Wystarczyło włożyć płozę "stopką" między 2 belki na górze tego stojaka, uchwyt wystawał ponad belki i utrzymywał całość w pozycji pionowej.Rainy31 pisze:musiały tam być haczyki do wieszania płoza za kabłąk uchwyt
Co to za rozkład?
Dziękuję Stellwerkowi za sugestię, co do sposobu umieszczania płozów. Niestety tak można było robić ze zwykłymi stojakami. Tymczasem w omawianym przypadku stojak były przykryty daszkiem, który w mojej ocenie uniemożliwiał wsuwanie z góry.
Dziś jednak piszę o czym innym. W dziale o archiwalnych rozkładach pytałem się, gdzie można znaleźć jakie lokomotywy (co do typu) ciągnęły dane składy na stacji Olsztyn w okresie lato 79 - wiosna 80. Niestety do tamtego działu mało kto zagląda. Dlatego pozwalam sobie zamieścić tu nieco zmienione pytanie. Poniżej zamieszczam jedną stronę z książeczki, której nazwy nie znam. Tu znajdują się informacje, które mnie interesują. Nie mam niestety reszty. Nie znam więc tytułu. Kto to potrafi wyjaśnić?
Dziś jednak piszę o czym innym. W dziale o archiwalnych rozkładach pytałem się, gdzie można znaleźć jakie lokomotywy (co do typu) ciągnęły dane składy na stacji Olsztyn w okresie lato 79 - wiosna 80. Niestety do tamtego działu mało kto zagląda. Dlatego pozwalam sobie zamieścić tu nieco zmienione pytanie. Poniżej zamieszczam jedną stronę z książeczki, której nazwy nie znam. Tu znajdują się informacje, które mnie interesują. Nie mam niestety reszty. Nie znam więc tytułu. Kto to potrafi wyjaśnić?
Dzięki! Rozumiem zatem, że ta książeczka powinna znajdować się w służbowym rozkładzie, jako jego część (włożona do środka), a nie oddzielna publikacja. Czy dobrze myślę? (Dla kolejarzy moje pytania pewnie wydają się dziecinne, ale choć dochrapałem się już na tym forum rangi "pośpiesznego" w wielu tematach jestem zupełnie zielony)
-
- Osobowy
- Posty: 74
- Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03
Ale w tym dodatku znajdziesz tylko pociągi miejscowe na terenie DOKP Gdańsk, chyba, że obieg składu był powiązany z obiegiem dalekobieżnym.
Obiegi składów międzynarodowych i dalekobieżnych ujęte były w późniejszych dodatkach Cz II A i B. Oba te dodatki mimo, że dotyczyły całej sieci PKP były wydawane przez Centralną DOKP w Warszawie.
Obiegi składów międzynarodowych i dalekobieżnych ujęte były w późniejszych dodatkach Cz II A i B. Oba te dodatki mimo, że dotyczyły całej sieci PKP były wydawane przez Centralną DOKP w Warszawie.
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Mnie też Generał zaskoczył tymi zdjęciami. Zrobiłem z nich film. Jest upał, bo to lipiec 1984. Parowóz dyszy od skwaru na zewnątrz i w środku.
Ale mnie bardziej interesuje budka na płozy. Zdjęcia były wykonane pod minimalnie innym kątem, dzięki czemu mamy namiastkę trójwymiarowości.
Aby zobaczyć animację, trzeba kliknąć w obrazek.
Ale mnie bardziej interesuje budka na płozy. Zdjęcia były wykonane pod minimalnie innym kątem, dzięki czemu mamy namiastkę trójwymiarowości.
Aby zobaczyć animację, trzeba kliknąć w obrazek.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2020, 14:45 przez Rainy31, łącznie zmieniany 2 razy.