Ełckie i korszańskie parowozy
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Co to jest to urządzenie na lokomotywie, pokazane od 3:30 do 3:50?Mecenas pisze:http://www.youtube.com/watch?v=PF6mjp-OpcI
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
W Korszach stacjonowało dość pokaźne "stadko" Ty51.
Ostatni Ty51-177 wygaszono w listopadzie 1988 r.Odsyłam do tematu
http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php ... c&start=90
Ostatni Ty51-177 wygaszono w listopadzie 1988 r.Odsyłam do tematu
http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php ... c&start=90
W Ełku były parowozy Ty45 . Ostatni Ty45-385 został skasowany w grudniu 1984 roku.Darek pisze:Ok, były Ol49, Pt47,Ty42/2, czy Korsze Lub Ełk posiadały (lub były do nich delegowane) parowozy Ty45, Ty5, Ty43, Ty51 ?, moze jakieś zdjęcia
Od 1973 roku w Ełku były też maszyny o nr 31,97,121,149,152,157,161 które przekazane zostały do Suwałk , Białegostoku i skasowane. O Ty5 , Ty43 i Ty51 nie słyszałem aby były na stanie parowozowni w EŁku. Znacznie więcej było zaś Ok1 które zastapiły bardzo stare Oi1. Od połowy lat 60 tych Ol49 wyparły Ok1 z Ełku. Z maszyn towarowych po drugiej wojnie królowały Ty2, Tr203 i Tw1.
Jeśli chodzi o Korsze to z parowozów towarowych po 1945 roku były Tr203, Ty2, Ty42, Ty51,TKt48, Nie było Ty5, Ty43, ale można było zobaczyć też takie pojedyńcze perełki jak Ti4, Tw12, Ty23 i cała gama osobowych OKL2,OKl27, Ok1 i pojedyńczy Ok55.
W MD Ełk z tego co wiem po 1948 r. była tylko jedna Oi1 nr 6, i to w delegacji z DOKP Gdańsk. Oczywiście w Ełku nikt nie pamięta jej numeru, ani szczegółów, gdyż nie ma się czym chwalić ! Przybyła w dobrym stanie wczesnym latem 1965 r., ale po pół roku służby w tamtejszej jednostce chłopcy tak zapuścili maszynę, że nadawała się tylko do naprawy w ZNTK Piła ! Była w tak opłakanym stanie, że mimo że miała być wykonana tylko naprawa średnia - wykonano naprawę główną. Po tej naprawie powróciła niezwłocznie do dyr. gdańskiej, gdzie bezawaryjnie pracowała jeszcze 6 lat, do terminu kolejnej naprawy głównej, czyli do 23.02.1972 r.
-
- Pospieszny
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: koło łodzi
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin