Wariacja na temat parowozu Oi1

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Wariacja na temat parowozu Oi1

Post autor: Bernard »

Moja wariacja na temat Oi1
Załączniki
DSCN3660.small.jpg
Ostatnio zmieniony 31 paź 2013, 21:10 przez Bernard, łącznie zmieniany 1 raz.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

No nieźle. Przypomina mi moje młode lata.....
A jakie tabliczki zamieszczone są na budce i tendrze, gdyż nie mogę odcyfrować ?
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Jest to Oi1-29, tender bez oznaczeń jedynie z orłem. Mam też pytanie na linii Lębork Maszewo Lęborskie oraz Lębork Choczewo Wejherowo do których lat można było spotkać w/w parowozy?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

To jest maszyna z tzw. "muzeum", czyli graciarni na głównym !
Mnie utkwiły w pamięci lokomotywy z numerami 6; 9; 14; 21 i 27. Do 1968 r. pracowały one na trasach Gdańsk Gł.- Kartuzy - Lębork, Lębork - Choczewo - Wejherowo i Gdynia - Osowa - Kokoszki - Kartuzy, tak że codziennie dwie maszyny nocowały w Choczewie i dwie w Kartuzach. Wówczas na trasie Lębork - Maszewo już chyba nie kursowały, gdyż zastąpione zostały przez OKl27, ale niewykluczone, że okresowo maszynę tej serii jeszcze można było tam spotkać. W okresie zimowym 1968/9 kursowała jeszcze jedna Oi1 w planie razem z Oi2, tzn. jedną część pociągów na odcinku Wejherowo - Choczewo - Lębork prowadziła już Oi2, drugą wciąż Oi1. Jak pamiętamy z rozkładów jazdy w Choczewie rankiem w przeciwnych kierunkach rozjeżdżały się dwa pociągi, po czym około godz. 9.30 i 17.30 krzyżowały się na tej stacji, by wieczorem około godz. 21-22 przybyć na nocny odpoczynek. Wówczas w MD Lębork stacjonowały parowozy nr 6 i 27, a nr 14 został wówczas oddelegowany do MDp Elbląg, gdzie do początku 1970 r. prowadził parę pociągów relacji Elbląg - Braniewo - Elbląg - Malbork - Elbląg. Czasowo (na okres letni) przydzielono go do MD Zajączkowo Tcz., ale nie pamiętam już w jakim charakterze. Tymczasem jesienią 1969 r., po zelektryfikowaniu magistrali węglowej, do obsługi linii Lębork - Choczewo - Wejherowo skierowano SN61, więc już tylko w czasie awarii któregoś z tych motowozów do 1970 r. można było jeszcze spotkać Oi1-6. Potem prawie dwa lata lokomotywa pracowała w pociągach roboczych w obrębie stacji Gdynia Port i Gdynia Główna Osobowa. Ostatecznie 20 lutego 1972 r. maszyna została wygaszona, a 3 marca wydano decyzję kasacyjną.
I pomyśleć, że gdy w Szczecinie już ponad 3,5 roku rdzewiała odstawiona maszyna z nr 29, w DOKP Gdańsk można było spotkać jeszcze ciepłą lokomotywę tej serii.....
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Czyli zestawienie modelu Oi1 z wagonami typu Bi z numeracją komputerową w malowaniu epoki IVa (lata 1968-1975) nie jest błędem? Tu moja wariacja parowozu Oi1 z pociągiem towarowo-osobowym Lębork - Maszewo Lęborskie.

PS. Na linii 237 Lębork - Maszewo Lęborskie obecnie prowadzone są intensywne prace związane z naprawą główną linii.
Załączniki
DSCN3504.sepia.small.jpg
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Fajna panorama - tak to mniej więcej wyglądało.....

Co do malatury parowozu Oi1-29: w czasie eksploatacji jej nie widziałem, więc nie mogę się wypowiedzieć. Na ekspozycję w Warszawie, czyli na otwarcie muzeum we wrześniu 1973 r., została uprzednio przygotowana przez miejscową MD, więc niekoniecznie malatura była odzwierciedleniem poprzedniej. Wówczas budka maszynisty pomalowana była na ciemnozielono. W międzyczasie malaturę zmieniono zresztą chyba już 3-krotnie. W DOKP Gdańsk niektóre budki maszynisty były pomalowane na ciemnozielono, a sporo detali (np. poręcze wzdłuż walczaka i poręcze przy wejściu do budki maszynisty) na czerwono, inne na charakterystyczne biało-czerwone barwy.
Osobiście bym trochę "zabrudził" maszynę i dodał nieco czerwieni.
Nie wiem, czy na trasie Lębork - Maszewo kursowały wagony-chłodnie ? Na innych liniach (np. Łeba/Hel - Gdynia) owszem, bardzo często. Wagony Bi w malowaniu oliwkowym OK, co jest na końcu składu - niestety, nie widzę.
Załączniki
Oi1-29 Warszawa Glowna 20.09.1973 R.W.jpg
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Bardziej mi chodziło, czy wagony Bi w takim oznakowaniu:
http://www.dcc24.eu/node/874/336
pomijając stację macierzystą Toruń.
Pasują do Oi1 gdzieś w roku 1968/69 na linie węzła Lęborskiego.

Co do chłodni 202Lc. Założyłem, że chłodnia mogła znaleźć się tam na potrzeby jednostki wojskowej w Siemirowicach. Pozostałe wagony ze składu to typowe wagony kryte budowy polskiej 23K i 1K oraz poniemieckiej. Wg. relacji pracowników kolejowych z Lęborka chłodnia na 100% jeździła do Choczewa i była tam codziennie ładowana rybami, aczkolwiek nie wiem, czy akurat w roku 1969.
Hamburger pisze: Osobiście bym trochę "zabrudził" maszynę i dodał nieco czerwieni.
wydaje mi się, że Oi1 jest wystarczająco zbrudzony, ale na dosyć jasnym zdjęciu ginie to. Co do ozdób parowozów kolorowymi akcentami. Strasznie mi się to nie podoba, oprócz czerwonych poręczy, wiązarów i korbowodów oraz ewentualnie białych ramek reflektorów :smile:
Załączniki
wagon 1K
wagon 1K
skład do Maszewa Lęb.
skład do Maszewa Lęb.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
M.Jarząbek
Osobowy
Posty: 74
Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03

Post autor: M.Jarząbek »

Hamburger pisze:Nie wiem, czy na trasie Lębork - Maszewo kursowały wagony-chłodnie ?
Jak najbardziej - do Drożdżowni w Maszewie.
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Parowóz Oi1 sfotografowany w Augustowie przez miejscowego fotografa . Zrobione jest na tle jeziora Białego , chyba na obecnej ulicy Turystycznej.
Załączniki
Oi1 Augustow.jpg
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Co za widok ! Ech, chciałoby się być tym chłopcem stojącym na pierwszym planie....

Na kolejnym zdjęciu 37 153 z parowozowni Ostróda ze składem mieszanym na trasie Ostróda - Olsztynek, przed wjazdem do stacji docelowej, 8.10.1934

Źródło: Die Baureihe 37.0-2; T.Samek, EK Verlag 2006
Załączniki
Oi1 001a.jpg
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

M.Jarząbek pisze: Jak najbardziej - do Drożdżowni w Maszewie.
jasne! :smile: zupełnie o niej zapomniałem!
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

Bernard pisze: PS. Na linii 237 Lębork - Maszewo Lęborskie obecnie prowadzone są intensywne prace związane z naprawą główną linii.
A są i to w zaawansowanej formie :-)
Zdjęcia zrobił Adrian- wczoraj:
Załączniki
P1010061.JPG
P1010047.JPG
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Tor na razie "gumowy", ale serce się raduje !
Czy to złudzenie, czy fakt, że w Dretowie powstaje też rampa boczno-czołowa ?
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Bernard pisze: PS. Na linii 237 Lębork - Maszewo Lęborskie obecnie prowadzone są intensywne prace związane z naprawą główną linii.
Fajnie!

A z jakiej okazji ta naprawa? Powstaja jakas fabryka czy postanowiono przywrocic ruch poc. osobowych? Dojada z ta naprawa az do Bytowa?

M
MB
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Tak z ciekawości: co to ma wspólnego z tematem wątku Niemiecka lokomotywa 54 717 w Olsztynie (1944) :?: :?:
ODPOWIEDZ