Ełckie i korszańskie lokomotywy spalinowe

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Ełckie i korszańskie lokomotywy spalinowe

Post autor: Darek »

Witam,
założyłem temat ze względu na zapomnienie lub pomijanie taboru spalinowego jaki jeździł w Ełku jak i w Korszach.
Liczę na zdjęcia lokomotyw SM42/SP42 , SP/SU45/46, SP47,wagony spalinowe o ile takie były.
Osobiście posiadam kilka fotek z 2003 roku ale wtedy tam było już pozamiatane :-)
Pozdrawiam :-)
Załączniki
IM000150.JPG
IM000174.JPG
IM000177.JPG
vagerryds
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2012, 12:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds »

Ciekawy temat! Wiąże się tematycznie z innym wątkiem o taborze olsztyńskim (gdzie wystawiłem m.in. zdjęcie SN61-548) gdyż olsztyńska "flota" regularnie tutaj dojeżdżała.
A poniżej: SM42-401. Daty wykonania zdjęcia nie pamiętam, w przybliżeniu ok. 15 lat temu.
Załączniki
SM42-401.jpg
vagerryds
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

Ooo, świetnie , dzięki :-), to znaczy ze to była SM należąca do lokomotywowni Ełk czy innej ?
vagerryds
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2012, 12:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds »

Lokomotywownia Ełk - chyba od 1993 roku (nie jestem pewien) - była zamiejscowym oddziałem Zakładu Taboru Białystok. Zatem na tej SM42-401 jak i wielu innych z tego Zakładu pisało z boku "Zakład Taboru Białystok"...
vagerryds
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

Jeszcze kilka fotek znalazłem :-)
Załączniki
IM000129.JPG
IM000135.JPG
IM000149.JPG
IM000180.JPG
IM000183.JPG
IM000208.JPG
vagerryds
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2012, 12:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds »

SU46-030? To już olsztyńska maszyna. A jak i olsztyńska - to ja dokładam fotkę SM42-1133 też z olsztyńskiej "stajni" sfotografowaną przeze mnie w Ełku.
Załączniki
SM42-1133 Elk 08.2002.jpg
vagerryds
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

Widać Ełk i Korsze nie miały "swoich" lokomotyw spalinowych , w takim razie temat powinien iść w kierunku -Lokomotywy spalinowe w Ełku i Korszach. :-)
Pozdrawiam :-)
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Darek pisze:Widać Ełk i Korsze nie miały "swoich" lokomotyw spalinowych , w takim razie temat powinien iść w kierunku -Lokomotywy spalinowe w Ełku i Korszach. :-)
Pozdrawiam :-)
No nie do końca jest prawdą to co piszesz. Na stan lokomotywowni Korsze tuż przed jej formalnym włączeniem w struktury Olsztyna i likwidacji, wpisano na niecały miesiąc czasu trzy sztuki serii SP45. 3.05.1991 roku na stan Korsz trafiły SP45-084, 085, 239. Z dniem 31.05.1991, wszystkie trzy wróciły na stan Olsztyna. Na pewno też Korsze miały swoje gagariny, tu 171 z Korsz.
http://i1055.photobucket.com/albums/s51 ... 498a04.jpg
Nie mam teraz dostępu do swojej książki z ilostanem ST44, ale na kolejowej klatce ST44-171 ma wpisany przydział do Olsztyna od 1.06.1991, czyli zapewne dzień wcześniej była na stanie MD Korsze...
Zresztą 1.06.1991 to data wygaszenia ostatniego parowozu w MD Korsze i jednocześnie likwidacji tej lokomotywowni jako samodzielnego punktu utrzymania taboru
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

SP45-166 pisze: Zresztą 1.06.1991 to data wygaszenia ostatniego parowozu w MD Korsze i jednocześnie likwidacji tej lokomotywowni jako samodzielnego punktu utrzymania taboru
Według relacji świadków z Lidzbarka parowozy z pociągami osobowymi jeździły na pewno po 01.06.1991 a najprawdopodobniej co najmniej do końca zimy 1991/92
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Wygląda na to, że pojazdy trakcji parowej w Korszach pracowały jednak ciut dłużej ! Pod koniec czerwca 1991 w czynnej służbie spotkać można było Ty2-263; 277, 335 i 1269

http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 17,5586129

Z moich informacji wynika, że dopiero pod koniec lipca 1991 roku definitywnie wycofano z ruchu ostatni parowóz.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Zrywa papę z dachu! W szczególności ten towos. Hamburger w sumie odpowiedział na moje zakamuflowane pytanie "do kiedy" :-)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Nie twierdzę że na 100% było tak jak napisałem. Opieram się na danych pana Krzysztofa Wiśniewskiego w jego publikacji "Ostatnie Polskie Parowozownie", oraz na ilostanie z książki "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP" autorstwa pana Pawła Terczyńskiego. Z autopsji wiadomo zaś że przykładowa data 1.06.1991 nie oznacza że od godziny 23:59 poprzedniego dnia zamarł tam jakikolwiek ruch. Bardzo często w wielu szopach, którym likwidując samodzielność organizacyjną włączano w struktury innych, większych jednostek (tu Olsztyna) wraz z przekazaniem (formalnym) taboru, de facto następowało to jeszcze przez długie miesiące, a pracownicy i pojazdy jeszcze przez jakiś czas korzystali z budynków dawnego depo. Więc mogło być tak że parowozy oficjalnie w zimę 1991/1992 były już na stanie Olsztyna, pozostałe (zbędne) wygaszono "w papierach" razem z datą formalnej likwidacji depo Korsze. Co wcale nie musi oznaczać (i pewnie nie oznacza) że parowozy nie jeździły po 1.06.1991 na okolicznych liniach. Nie zdziwiłbym się gdyby zjeżdżały tam pod depo, a nawet były szlakowane i dokonywano im jeszcze przez jakiś czas np. PK. Aż trzy moje źródła podają datę 1.06.1991 jako moment przejścia lokomotyw serii SP45 i ST44 do Olsztyna, oraz "wygaszenia" parowozów Ty2, więc coś na rzeczy jest na 99%.
Na przytoczonym linku macie koledzy SP45-239 w stanie z połowy 1991, a więc tak mniej więcej wyglądała ta maszyna gdy przez te kilkanaście dni była wpisana na stan Korsz.
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
ODPOWIEDZ