pokolejowe ślady na północ od Węgorzewa / Kolejka Kętrzyńska

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, kuba_mk, bastard

raspator
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2009, 12:19
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: raspator »

Właśnie jestem po spacerku po łącznicy. Podstawę semaforu trudno w niej znaleźć ale udało się. Jak opracuję fotki to zamieszczę.
raspator
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2009, 12:19
Lokalizacja: Węgorzewo

Łącznica na północ od Węgorzewa

Post autor: raspator »

Oto zdjęcia kikuta semafora wjazdowego na łącznicę od strony Klimek, Darkiejm (Oziorsk)
Załączniki
Obraz 1030.jpg
Obraz 1027.jpg
Obraz 1031.jpg
raspator
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2009, 12:19
Lokalizacja: Węgorzewo

Łącznica na północ od Węgorzewa

Post autor: raspator »

Sama łącznica jest podzielona pastuchami na pola poszczególnych rolników. Pozdrawiam pieska, który chciał abym się szybko wyniósł z pola właściciela. Od wschodu nasyp jest ledwo widoczny, ale przebieg można zobaczyć. Zachodni kraniec łącznicy jest zarośnięty ale perełka kikuta semafora została wypatrzona w zaroślach. Oto zdjęcia z zachodniego krańca łącznicy do Gierdaw (Żeleznodorożnyj). Na nasypie widoczne są kamyczki po podkładach. Obok nasypu jest betonowa rura wbita pionowo w ziemię. Chyba to jest bunkier Kocha ale jak potwierdzę u specjalisty z forum Sercemazur to załączę zdjęcia.
Załączniki
Obraz 1003.jpg
Obraz 1004.jpg
Obraz 999.jpg
Obraz 1005.jpg
Obraz 1007.jpg
Obraz 989.jpg
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 212
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Dość ciekawa stronka ze zdjęciami miejscowości Ryn(także kolej wąskotorowa) :mrgreen:
http://www.fotoryn.com/
wrzeslaw
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: wrzeslaw »

Witam, ponieważ była wywołana w poprzednim poście moja strona chciałem przedstawić kilka zdjęć związanych z wąskotorówką Kętrzyn - Ryn
Załączniki
mapka.jpg
Tłumaczenie skanu z gazety z lat trzydziestych.<br /><br />Eksploatacja i komunikacja<br /><br />na odcinku kolejki wąskotorowej Kętrzyn - Ryn.<br /><br />Aż do Wojny Światowej między Kętrzynem i Rynem kursowały codziennie 3 pary pociągów, które służyły zarówno ruchowi osobowemu jak i
Tłumaczenie skanu z gazety z lat trzydziestych.

Eksploatacja i komunikacja

na odcinku kolejki wąskotorowej Kętrzyn - Ryn.

Aż do Wojny Światowej między Kętrzynem i Rynem kursowały codziennie 3 pary pociągów, które służyły zarówno ruchowi osobowemu jak i
r-06.jpg
r-07.jpg
r-114.jpg
r-115.jpg
ry-13.jpg
ry-14.jpg
ry-46.jpg
ry-47.jpg
ry-48.jpg
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
wrzeslaw
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: wrzeslaw »

ponieważ nie zmieściło się całe tłumaczenie wycinka prasowego podaję je jeszcze raz.

Tłumaczenie skanu z gazety z lat trzydziestych.

Eksploatacja i komunikacja

na odcinku kolejki wąskotorowej Kętrzyn - Ryn.

Aż do Wojny Światowej między Kętrzynem i Rynem kursowały codziennie 3 pary pociągów, które służyły zarówno ruchowi osobowemu jak i towarowemu. Czas przejazdu na odcinku 26,1 km. – uwarunkowany również przez konieczne podczas drogi prace manewrowe – wynosił ok. 1,5 godz. Planowanemu wprowadzeniu od 1 lipca 1914 r. wagonu silnikowego przeszkodził wybuch Wojny Światowej (wagon silnikowy skróciłby czas przejazdu do godziny i 6 min,) Podczas wojny i w latach inflacji ruch był ograniczony. Tymczasowo kursowała tylko jedna para pociągów z Rynu do Kętrzyna i z powrotem, w latach 1921 – 1924 kolejka nie kursowała w niedziele. Gdy rozwój gospodarczy nabrał rozpędu, wzrósł od 1925 r. ruch na trasie kolejki wąskotorowej. Teraz kursowały znów 3 pary pociągów. W letnim rozkładzie jazdy pojawił się nawet raz dziennie wagon silnikowy, który został wypożyczony od kolejki wąskotorowej w Insterburg (obecnie Czerniachowsk obwodzie kaliningradzkim w Rosji). Od października 1927 zarząd kolejki wąskotorowej wziął pod uwagę wzrastającą liczbę uczniów jeżdżących do Kętrzyna (Gimnazjum im. Herzog’a – Albrecht’a i Liceum im. Hinderburg’a) i uruchomił w dni szkolne dodatkowy pociąg. Ten pociąg dla uczniów, który opuszczał Kętrzyn po zakończeniu zajęć tuż po 13, kursował aż do 1931 r., potem ta oferta została na stałe wpisana do rozkładu jazdy. W związku z przejazdami uczniów było również założenie nowych przystanków, Rhein Schutzenplatz i Gneisthohe.
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 212
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Dziękujemy Koledze za wiadomości,naprawdę kupa dobrej roboty. :mrgreen:
wrzeslaw
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: wrzeslaw »

Wstawiam jeszcze mapkę linii kolejowych. Ciekawe są nazwy niektórych miast, np. Giżycko, Kętrzyn, Mrągowo, Węgorzewo.
Oraz mapkę linii Kętrzyn - Ryn, Kętrzyn - Mrągowo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 01:25 przez wrzeslaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
wrzeslaw
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:31
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: wrzeslaw »

mapki były za duże i nie weszły. Mozna je zobaczyć pod adresem : http://www.fotoryn.com/mapki
Poszukuję starych fotografii do mojej strony www.fotoryn.com
raspator
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2009, 12:19
Lokalizacja: Węgorzewo

Węgorzewo drzewiej...

Post autor: raspator »

Załączam parę fotek wygrzebanych z sieci jako to w Angereburgu bywało...
Załączniki
angbg_bhf1.jpg
angbg_bhf2.jpg
angbg_brk.jpg
angbg_brk1914.jpg
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

wrzeslaw pisze:Wstawiam jeszcze mapkę linii kolejowych. Ciekawe są nazwy niektórych miast, np. Giżycko, Kętrzyn, Mrągowo, Węgorzewo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com
Słabo mi szło sentymentalne szukanie, ale przypuszczam, że są to fragmenty mapy (post)kolejowej z 1946 roku. Mapa oczywiście była typu wirtualnego - spora część linii wówczas już nie istniała. Nazwy są radosną twórczością - często "przed'Srokowską". Łuczany utrzymały się całkiem długo... ale np. Gołdap zabija oryginalością. Nordenbork też mamy po interesującej stronie granicy ;)

Kiedyś puściłem się z wycieczką do Rynu - zdjęcia z rejonu dawnej stacji niestety mało historyczne - na samym dole stronki.
http://www.starejuchy.pl/kolej/ssamnwml/spssnk.htm

======================================================

Mnie zabiło jednak coś innego niż nazwy (lekki OT) - wąskotorowka Dłutowo-Turośl na wschodnim brzegu (właściwie rejon mostu na Pisie). Jakoś nigdy nie wyczaiłem - może dlatego że teraz mapa ucięta w tym właśnie miejscu?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 636
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Czy ktoś może posiada z was zdjęcia szopy w Srokowie tak aby możliwe było policzenie cegieł oraz stronę ściany od ulicy Kętrzyńskiej, będę bardzo wdzięczny.
mgr inż. Sebastian Marszał
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Sebastian Marszał pisze:Czy ktoś może posiada z was zdjęcia szopy w Srokowie...
Seba, no co ty... KLIK
L.L.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 636
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

To ja znam, tylko policzyć z tego cegły to ja dziękuję. Z drugiej strony ściana jest inna.
mgr inż. Sebastian Marszał
Olek
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 19 lip 2011, 10:29

Post autor: Olek »

Mała pamiątka z powojennego okresu eksploatacji tej kolejki. Stan mizerny, ale umówmy się, w ogóle że to się zachowało to sukces.
Załączniki
Ketrzyn_Slawkowo.jpg
(81.99 KiB) Pobrany 5515 razy
ODPOWIEDZ