Strona 4 z 5

: 01 maja 2010, 21:05
autor: raspator
Właśnie jestem po spacerku po łącznicy. Podstawę semaforu trudno w niej znaleźć ale udało się. Jak opracuję fotki to zamieszczę.

Łącznica na północ od Węgorzewa

: 01 maja 2010, 23:12
autor: raspator
Oto zdjęcia kikuta semafora wjazdowego na łącznicę od strony Klimek, Darkiejm (Oziorsk)

Łącznica na północ od Węgorzewa

: 01 maja 2010, 23:54
autor: raspator
Sama łącznica jest podzielona pastuchami na pola poszczególnych rolników. Pozdrawiam pieska, który chciał abym się szybko wyniósł z pola właściciela. Od wschodu nasyp jest ledwo widoczny, ale przebieg można zobaczyć. Zachodni kraniec łącznicy jest zarośnięty ale perełka kikuta semafora została wypatrzona w zaroślach. Oto zdjęcia z zachodniego krańca łącznicy do Gierdaw (Żeleznodorożnyj). Na nasypie widoczne są kamyczki po podkładach. Obok nasypu jest betonowa rura wbita pionowo w ziemię. Chyba to jest bunkier Kocha ale jak potwierdzę u specjalisty z forum Sercemazur to załączę zdjęcia.

: 04 sie 2010, 15:35
autor: krzysztoforek
Dość ciekawa stronka ze zdjęciami miejscowości Ryn(także kolej wąskotorowa) :mrgreen:
http://www.fotoryn.com/

: 13 sie 2010, 03:02
autor: wrzeslaw
Witam, ponieważ była wywołana w poprzednim poście moja strona chciałem przedstawić kilka zdjęć związanych z wąskotorówką Kętrzyn - Ryn

: 13 sie 2010, 03:06
autor: wrzeslaw
ponieważ nie zmieściło się całe tłumaczenie wycinka prasowego podaję je jeszcze raz.

Tłumaczenie skanu z gazety z lat trzydziestych.

Eksploatacja i komunikacja

na odcinku kolejki wąskotorowej Kętrzyn - Ryn.

Aż do Wojny Światowej między Kętrzynem i Rynem kursowały codziennie 3 pary pociągów, które służyły zarówno ruchowi osobowemu jak i towarowemu. Czas przejazdu na odcinku 26,1 km. – uwarunkowany również przez konieczne podczas drogi prace manewrowe – wynosił ok. 1,5 godz. Planowanemu wprowadzeniu od 1 lipca 1914 r. wagonu silnikowego przeszkodził wybuch Wojny Światowej (wagon silnikowy skróciłby czas przejazdu do godziny i 6 min,) Podczas wojny i w latach inflacji ruch był ograniczony. Tymczasowo kursowała tylko jedna para pociągów z Rynu do Kętrzyna i z powrotem, w latach 1921 – 1924 kolejka nie kursowała w niedziele. Gdy rozwój gospodarczy nabrał rozpędu, wzrósł od 1925 r. ruch na trasie kolejki wąskotorowej. Teraz kursowały znów 3 pary pociągów. W letnim rozkładzie jazdy pojawił się nawet raz dziennie wagon silnikowy, który został wypożyczony od kolejki wąskotorowej w Insterburg (obecnie Czerniachowsk obwodzie kaliningradzkim w Rosji). Od października 1927 zarząd kolejki wąskotorowej wziął pod uwagę wzrastającą liczbę uczniów jeżdżących do Kętrzyna (Gimnazjum im. Herzog’a – Albrecht’a i Liceum im. Hinderburg’a) i uruchomił w dni szkolne dodatkowy pociąg. Ten pociąg dla uczniów, który opuszczał Kętrzyn po zakończeniu zajęć tuż po 13, kursował aż do 1931 r., potem ta oferta została na stałe wpisana do rozkładu jazdy. W związku z przejazdami uczniów było również założenie nowych przystanków, Rhein Schutzenplatz i Gneisthohe.

: 13 sie 2010, 11:29
autor: krzysztoforek
Dziękujemy Koledze za wiadomości,naprawdę kupa dobrej roboty. :mrgreen:

: 15 sie 2010, 01:09
autor: wrzeslaw
Wstawiam jeszcze mapkę linii kolejowych. Ciekawe są nazwy niektórych miast, np. Giżycko, Kętrzyn, Mrągowo, Węgorzewo.
Oraz mapkę linii Kętrzyn - Ryn, Kętrzyn - Mrągowo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com

: 15 sie 2010, 01:16
autor: wrzeslaw
mapki były za duże i nie weszły. Mozna je zobaczyć pod adresem : http://www.fotoryn.com/mapki

Węgorzewo drzewiej...

: 24 paź 2010, 13:23
autor: raspator
Załączam parę fotek wygrzebanych z sieci jako to w Angereburgu bywało...

: 24 paź 2010, 23:04
autor: CM
wrzeslaw pisze:Wstawiam jeszcze mapkę linii kolejowych. Ciekawe są nazwy niektórych miast, np. Giżycko, Kętrzyn, Mrągowo, Węgorzewo.
Mapki pochodzą ze zbiorów kol. Miłosza http://www.sentymentalny.com
Słabo mi szło sentymentalne szukanie, ale przypuszczam, że są to fragmenty mapy (post)kolejowej z 1946 roku. Mapa oczywiście była typu wirtualnego - spora część linii wówczas już nie istniała. Nazwy są radosną twórczością - często "przed'Srokowską". Łuczany utrzymały się całkiem długo... ale np. Gołdap zabija oryginalością. Nordenbork też mamy po interesującej stronie granicy ;)

Kiedyś puściłem się z wycieczką do Rynu - zdjęcia z rejonu dawnej stacji niestety mało historyczne - na samym dole stronki.
http://www.starejuchy.pl/kolej/ssamnwml/spssnk.htm

======================================================

Mnie zabiło jednak coś innego niż nazwy (lekki OT) - wąskotorowka Dłutowo-Turośl na wschodnim brzegu (właściwie rejon mostu na Pisie). Jakoś nigdy nie wyczaiłem - może dlatego że teraz mapa ucięta w tym właśnie miejscu?

: 02 maja 2013, 21:30
autor: Sebastian Marszał
Czy ktoś może posiada z was zdjęcia szopy w Srokowie tak aby możliwe było policzenie cegieł oraz stronę ściany od ulicy Kętrzyńskiej, będę bardzo wdzięczny.

: 03 maja 2013, 08:14
autor: Leszek Lewiński
Sebastian Marszał pisze:Czy ktoś może posiada z was zdjęcia szopy w Srokowie...
Seba, no co ty... KLIK

: 03 maja 2013, 08:26
autor: Sebastian Marszał
To ja znam, tylko policzyć z tego cegły to ja dziękuję. Z drugiej strony ściana jest inna.

: 03 sty 2014, 21:17
autor: Olek
Mała pamiątka z powojennego okresu eksploatacji tej kolejki. Stan mizerny, ale umówmy się, w ogóle że to się zachowało to sukces.