[pytanko] Marienwerder-Riesenburg 21n
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Dodam tylko, że ten parowóz stojący na sztorc, to był OKi1 Mam fajny rozkład jazdy PKP z 1945 roku, gdzie jest rozpisany pociąg przez ten most relacji Warszawa-Gdańsk. Troche informacji o tej przeprawie znalazłem w "Studium krajobrazowym przeprawy mostowej w Opaleniu". Dodam tylko, że znam i widziałem projekt nowego mostu drogowego w Opaleniu, któy miałby być budowany, również przypomocy środków unijnych. . Przeprawa ma być zlokalizowana bardziej na północ, od starego, nieistniejącego mostu.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Kwidzyn, Dziwno, Gardeja...
admk1985:
zdjecie przystanku Dziwno jest tez tu: http://www.kolej.pl/tory/ibik/d/img/dziwno1.jpg
====
Lyck:
---
Ad Kwidzyn
porownywalne ujecie z latem 1937: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn11.jpg
Lato 2003. Południowa głowica stacji Kwidzyn. Tory od lewej to kolejno: tor wyciągowy (zarosniety, ze hej), na Gardeję, na Smętowo (nieczynny, ale tor widoczny), odbijajacy w prawo - na Kisielice (ob. bocznica do papierni).
Lepszy widok na obecny stan poczatkowego odcinka linii do Kisielic: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn15.jpg - ten pierwszy wiadukt ledwo sie trzyma...
i jeszcze: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn14.jpg - widok na poludnie: po prawej tor do Gardei, po lewej - do Smetowa
i jeszcze: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn7.jpg - widok na stacje od poludnia, prawie z tego samego miejsca, z ktorego zrobiono prezentowane przez Ciebie zdjecie.
---
Ad Garnsee Westpr.
Dzieki za foto niemieckiego dworca w Gardei, dzieki temu jestem na 200% pewien, ze to wlasnie ten budynek uwiecznilem na zdjeciu:-) Niestety nie jest ono podlinkowane. Potwierdzam, ze poszerzenie rowni stacyjnej jak najbardziej jest dzis widoczne w terenie.
I jeszcze cos o Gardei:
Gazeta Kartuska nr 37, 26 marca 1925 r.
Gardeja. Oddział niemieckich funkcjo[na]rjuszy, t. zw. „Schupo”, wyjeżdżając ze stacji granicznej Gardeji, a będąc jeszcze na terytorjum polskiem, demonstracyjnie zaśpiewał chórem „Deutschland über Alles”. Przytem padły wyzwiska pod adresem urzędników polskich, pełniących służbę na dworcu.
zdjecie przystanku Dziwno jest tez tu: http://www.kolej.pl/tory/ibik/d/img/dziwno1.jpg
====
Lyck:
---
Ad Kwidzyn
porownywalne ujecie z latem 1937: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn11.jpg
Lato 2003. Południowa głowica stacji Kwidzyn. Tory od lewej to kolejno: tor wyciągowy (zarosniety, ze hej), na Gardeję, na Smętowo (nieczynny, ale tor widoczny), odbijajacy w prawo - na Kisielice (ob. bocznica do papierni).
Lepszy widok na obecny stan poczatkowego odcinka linii do Kisielic: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn15.jpg - ten pierwszy wiadukt ledwo sie trzyma...
i jeszcze: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn14.jpg - widok na poludnie: po prawej tor do Gardei, po lewej - do Smetowa
i jeszcze: http://www.kolej.pl/tory/ibik/k/img/kwidzyn7.jpg - widok na stacje od poludnia, prawie z tego samego miejsca, z ktorego zrobiono prezentowane przez Ciebie zdjecie.
---
Ad Garnsee Westpr.
Dzieki za foto niemieckiego dworca w Gardei, dzieki temu jestem na 200% pewien, ze to wlasnie ten budynek uwiecznilem na zdjeciu:-) Niestety nie jest ono podlinkowane. Potwierdzam, ze poszerzenie rowni stacyjnej jak najbardziej jest dzis widoczne w terenie.
I jeszcze cos o Gardei:
Gazeta Kartuska nr 37, 26 marca 1925 r.
Gardeja. Oddział niemieckich funkcjo[na]rjuszy, t. zw. „Schupo”, wyjeżdżając ze stacji granicznej Gardeji, a będąc jeszcze na terytorjum polskiem, demonstracyjnie zaśpiewał chórem „Deutschland über Alles”. Przytem padły wyzwiska pod adresem urzędników polskich, pełniących służbę na dworcu.
Witam wszystkich jako nowicjusz, czytając:
pozdrawiam
malgos
nie mogę sobie odpuścić dygresji iż jako urodzony kwidzyniak jestem święcie przekonana że most w Opaleniu a raczej w Lipiankach pozostaje w sferze nieosiągalnych marzeń. Według założeń naszych władz juz dawno miała istnieć przeprawa przez Wisłę. Niestety środki unijne nawet w tak bogatym mieście mają po drodze do właściwego celu mnóstwo "zakamarków" pilnych potrzeb a i każde wybory powinny mieć swoją "kiełbasę". Podsumowując - długo jeszcze mostu nie będzie.Dodam tylko, że znam i widziałem projekt nowego mostu drogowego w Opaleniu, któy miałby być budowany, również przypomocy środków unijnych. . Przeprawa ma być zlokalizowana bardziej na północ, od starego, nieistniejącego mostu
pozdrawiam
malgos
Tak wygladą typowy skład na linii Prabuty-Kwidzyn - wahadło do celulozy:
... spotkalismy go w niedzielę(!) 24 lipca, cos po 13-ej, jak dojeżdzał do Kwidzyna. Zdjęcie z wczesniej wspomnianego wiaduktu. Pociąg przed wykopem pokonuje ceglany most nad Liwą, który z tej perspektywy jest zupełnie niewidoczny...
... spotkalismy go w niedzielę(!) 24 lipca, cos po 13-ej, jak dojeżdzał do Kwidzyna. Zdjęcie z wczesniej wspomnianego wiaduktu. Pociąg przed wykopem pokonuje ceglany most nad Liwą, który z tej perspektywy jest zupełnie niewidoczny...
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2006, 22:53 przez lyck, łącznie zmieniany 1 raz.
Na lini Kwidzyn - Prabuty kursuje 6 par pociągów towarowych. Statystycznie 1 para dziennie to luzaki. Jako ,że mam tą linie "na oku" pozwoliłem sobie ułożyć rozkład jazdy
Rozkład dla stacji Kwidzyn:
Odjazdy:
8:10-8:50
11:00-12:00
15:50-16:30
20:30-20:50
0:00-1:00
4:00 ? - dokładnego przedziału nie potrafię podać
Przyjazdy:
6:30-7:00
10:00-11:00
13:00-14:00
18:20-18:50
22:00-23:00
2:00 ? - dokładnego przedziału nie potrafię podać
2-3 lata temu prędkośćna na tej lini wynosiła 70km/h, jak jest teraz? - nie wiem. Zaraz za Kwidzynem jest ograniczenie do 40km/h (wskaznik jest widoczny na zdjęciu powyżej), odwołanie jest 800m dalej , więc prędkość jest na pewno większa niz 40km/h.
Na tej lini moża spotkać tylko "rumuny" : 69,128,333,336,344. Od niedawna widuje składy CTL Rail , Rail Polska i PTKiGK Rybnik, z węglem do IP Kwidzyn. Ciągnie je również ST43 , w przypadku CTL-u czasami jest to "gagarin" + ET22 lub ET21.
Most na rzece Liwie.
Rozkład dla stacji Kwidzyn:
Odjazdy:
8:10-8:50
11:00-12:00
15:50-16:30
20:30-20:50
0:00-1:00
4:00 ? - dokładnego przedziału nie potrafię podać
Przyjazdy:
6:30-7:00
10:00-11:00
13:00-14:00
18:20-18:50
22:00-23:00
2:00 ? - dokładnego przedziału nie potrafię podać
2-3 lata temu prędkośćna na tej lini wynosiła 70km/h, jak jest teraz? - nie wiem. Zaraz za Kwidzynem jest ograniczenie do 40km/h (wskaznik jest widoczny na zdjęciu powyżej), odwołanie jest 800m dalej , więc prędkość jest na pewno większa niz 40km/h.
Na tej lini moża spotkać tylko "rumuny" : 69,128,333,336,344. Od niedawna widuje składy CTL Rail , Rail Polska i PTKiGK Rybnik, z węglem do IP Kwidzyn. Ciągnie je również ST43 , w przypadku CTL-u czasami jest to "gagarin" + ET22 lub ET21.
Most na rzece Liwie.