[plany stacji] Jabłonowo-Prabuty
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
[plany stacji] Jabłonowo-Prabuty
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... a_1913.jpg
Zawadzka Wola
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... n_1916.jpg
Łasin Pomorski
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... e_1908.jpg
Widlice
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... s_1931.jpg
Szarnoś
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/historia/buk_1916.jpg
Buk Pomorski
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... s_1942.jpg
Nowa Wieś Szlach.
Zmieniłem bezpośrednie wczytywanie obrazów na linki do rysunków (Benek, mam 128 RAM-u i już dwa razy komp mi się zawiesił na tym wątku... )
Zawadzka Wola
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... n_1916.jpg
Łasin Pomorski
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... e_1908.jpg
Widlice
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... s_1931.jpg
Szarnoś
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/historia/buk_1916.jpg
Buk Pomorski
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... s_1942.jpg
Nowa Wieś Szlach.
Zmieniłem bezpośrednie wczytywanie obrazów na linki do rysunków (Benek, mam 128 RAM-u i już dwa razy komp mi się zawiesił na tym wątku... )
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
Bernardo! ("ze swojo dziewczyno Bogno" - jak mawia Przemek. A każdy, kto usłyszy Przemkową nutę choćby trzykrotnie, zaczyna automatycznie stosować przegłos ą w o, i nie ma przebacz...) To nie jest OK. Mógłbyś przynajmniej podać linę do źródła - stronki skądinąd fajnej i rzetelnie zmontowanej:
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/index.html
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/index.html
Freien Strecken für freien Menschen!
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Faktycznie, należy zawsze podać pierwsze źródło. Co do strony - już parę razy na nią zaglądałem - pełen profesjonalizm. Świetnie zrobiona panoramka stacji Szarnoś, a co do schematów, wiadomo - bomba!
Mam nadzieję, że wypalą dalekosiężne plany przywrócenia komunikacji kolejowej na odcinku Jabłonowo - Prabuty, zwłaszcza, że proponowany rozkład jazdy jest w moim mniemaniu bardzo racjonalnie ułożony.
Pozdrawiam!
Mam nadzieję, że wypalą dalekosiężne plany przywrócenia komunikacji kolejowej na odcinku Jabłonowo - Prabuty, zwłaszcza, że proponowany rozkład jazdy jest w moim mniemaniu bardzo racjonalnie ułożony.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Witam wszystkich!
Trochę czasu to zajęło, ale wreszcie się przyłączyłem. Dziękuję za dobrą ocenę linii Jabłonowo - Prabuty.
Niestety najnowsze informacje są złe. Linia na ok. 40% długości jest praktycznie zniszczona. Chcę w najbliższym czasie zaktualizowac stronę i zamieścic najnowsze zdjęcia. Może uda się jeszcze zorganizowac przejazd drezyną na jakimś krótkim odcinku (Nowa Wieś Szlach - Buk Pom. jeszcze się nadaje).
Na razie pozdrawiam
Trochę czasu to zajęło, ale wreszcie się przyłączyłem. Dziękuję za dobrą ocenę linii Jabłonowo - Prabuty.
Niestety najnowsze informacje są złe. Linia na ok. 40% długości jest praktycznie zniszczona. Chcę w najbliższym czasie zaktualizowac stronę i zamieścic najnowsze zdjęcia. Może uda się jeszcze zorganizowac przejazd drezyną na jakimś krótkim odcinku (Nowa Wieś Szlach - Buk Pom. jeszcze się nadaje).
Na razie pozdrawiam
Marek
Kradzieże to połowa (może 60%) problemu, chociaż ubytki samych szyn nie są duże (leży tam dużo szyn spawanych w długie odcinki). Za to na pokaźnym odcinku ukradziono elementy mocowania szyn do podkładów, co skończyło się ogromnymi wyboczeniami (szyny pozbawione mocowania).
Reszta problemu to działalność przyrody. I nawet nie roślinności, ale podmywanie nasypów, wypłukiwanie podtorza, doprowadziło to w kilku miejscach do kompletnej deformacji toru.
Jeśli uda się, to może jeszcze w ten weekend się tam wybiorę i udokumentuję sytuację. Tak czy inaczej na stronie internetowej trzeba będzie dodać nowy rozdział w historii linii - zniszczenie...
Reszta problemu to działalność przyrody. I nawet nie roślinności, ale podmywanie nasypów, wypłukiwanie podtorza, doprowadziło to w kilku miejscach do kompletnej deformacji toru.
Jeśli uda się, to może jeszcze w ten weekend się tam wybiorę i udokumentuję sytuację. Tak czy inaczej na stronie internetowej trzeba będzie dodać nowy rozdział w historii linii - zniszczenie...
Marek
No to niestety jesteśmy świadkami końca historii kolejnej linii. Za kilka tygodni nie będzie śladu po torach między Jabłonowem a Prabutami. Tak na szybko, proszę zajrzeć pod ten odnośnik:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943. ... id=1199672
Stronę linii niestety będę musiał "uaktualnić". Mimo wszystko przykre to...
Marek
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943. ... id=1199672
Stronę linii niestety będę musiał "uaktualnić". Mimo wszystko przykre to...
Marek
Marek
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
Właściwie trudno o jakąkolwiek sensowną odpowiedź na ten post i na wstrząsające foty. Ci z MK, którzy swoją uwagę poświęcają kolejom lokalnym, są narażeni na potężne obciążenia psychiczne; ich działanie sprowadza się wyłącznie do dokumentowania upadku a czynność towarzyszenia agonii i trzymania umierającego za rękę, w poczuciu kompletnej bezradności, powtarza się wielokrotnie. Ostatnie krzyżowanie, ostatnia suka, ostatni polsat z dwiema bonanzami, ostatni polsat z jedną, ostatni kurs, ostatnie szyny, ostatnie ślady... Nie oczekuję i nie chcę prowokować racjonalnych objaśnień, uzasadnień ekonomicznych, historycznych i innych – te są powszechnie znane a i tak nie przynoszą ulgi. Zazdroszczę kolegom odpornym emocjonalnie, przygotowującym się lub już - profesjonalnie – oswojonym ze współczesną wizją ruchu kolejowego w kraju. Podziwiam Marka Sawistowskiego: od dawna - za poziom wypasienia stronki, od niedawna – za chłód Jego postu. Ja np. odruchowo nie wracam do nr-u ŚK z potężnym materiałem o stacji Lubsko – to jest przypadek stężenia toksyn ponad wartości krytyczne, podobnie rzecz się ma z ostatnimi fotami z jablon-prabuty. Nad tym wszystkim unosi się trupi odór pkp-owskiej rzeczywistości - wolne od niego są jedynie linie nieodbudowane po 1945, które uszlachetnił nagły charakter śmierci i ogólny wymiar tamtego kataklizmu. Tyle - w związku ze zdjęciami, które – może ze względu na porę roku – zniechęcają mnie do jakiejkolwiek aktywności „torowej”, „torowiskowej” i każdej pokrewnej. Mam nadzieję, że Koleżeństwu się ten nastrój nie udziela.
Freien Strecken für freien Menschen!
-
- Towarowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 gru 2005, 01:44
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [plany stacji] Jabłonowo-Prabuty
Witam serdecznie poszukjuę takich planów stacji Kobułty(Kobulten) i Ochódno( Achodden) na linii Szczytno Biskupiec Reszelski możesz podpowedzieć jak i gdzie coś takiego zdobyć? pozdrawiam Andrzej Tkacz moj email: xtreme-sports@o2.pl bedę wdzięczny za informację
Bernard pisze:http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... a_1913.jpg
Zawadzka Wola
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... n_1916.jpg
Łasin Pomorski
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... e_1908.jpg
Widlice
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... s_1931.jpg
Szarnoś
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/historia/buk_1916.jpg
Buk Pomorski
http://www.jablon-prabuty.wer.pl/histor ... s_1942.jpg
Nowa Wieś Szlach.
Zmieniłem bezpośrednie wczytywanie obrazów na linki do rysunków (Benek, mam 128 RAM-u i już dwa razy komp mi się zawiesił na tym wątku... )
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: [plany stacji] Jabłonowo-Prabuty
Proponuję zajrzeć do Archiwum Państwowego w Olsztynie. Efekt gwarantowany (vide ostatni genialne dokumenty wyszperane przez Piotra vel "Lyck" - patrz wątek o Morągu). Trzeba tylko trochę cierpliwości na ręczne wertowanie kartoteki.Andrzej Tkacz pisze:Witam serdecznie poszukjuę takich planów stacji Kobułty(Kobulten) i Ochódno( Achodden) na linii Szczytno Biskupiec Reszelski możesz podpowedzieć jak i gdzie coś takiego zdobyć?
Pozdrawiam ciepło!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Plan stacji Ochódno i to w paru egzemplarzach jest w AP Olsztyn w teczce 379/2499. Z moich notatek wynika, że jest w niej też plan Dźwierzut i śliczny szkic jednego z okolicznych wiaduktów. Co do Kobułt - to nie pamiętam, a notatka nic nie mówi. W sumie to czysty przypadek że znam zawartość tej teczki - bo akurat ją dostałem, mimo, że prosiłem o inną...poszukuję takich planów stacji Kobułty(Kobulten) i Ochódno( Achodden) na linii Szczytno Biskupiec Reszelski
Sąsiednia teczka 2498 też jest chyba o linii Szczytno-Biskupiec.
pozdr
lyck