[?] Wąbrzeźno-Wąbrzeźno Miasto
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Dzięki feyg za ten artykuł.
Ja ze swej strony dodam, ze na stronie http://wabrzezno.org jest krótka fotorelacja z pobytu na stacji Wąbrzeźno Miasto, i opis zespołu MRD 4268 należącego do przewoźnika Arriva PCC.
Oprócz tego cały czas do poczytania jest krótka opowieść o Wąbrzeskiej Kolejce Powiatowej.
Ja ze swej strony dodam, ze na stronie http://wabrzezno.org jest krótka fotorelacja z pobytu na stacji Wąbrzeźno Miasto, i opis zespołu MRD 4268 należącego do przewoźnika Arriva PCC.
Oprócz tego cały czas do poczytania jest krótka opowieść o Wąbrzeskiej Kolejce Powiatowej.
Wąbrzeska Kolejka Powiatowa
http://wabrzezno.org
http://wabrzezno.org
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
Arriva raczej nie wejdzie na tę linię . No chyba , żeby nabyła coś w stylu http://de.wikipedia.org/wiki/Uerdinger_Schienenbus czyli szynobus na linie z bardzo niewielkim ruchem podróżnych .
Kursowanie Arrivy (bądź jakiegokolwiek przewoźnika pasażerskiego) do/z Wąbrzeźna Miasta będzie miało rację bytu tylko w przypadku bezpośredniego połączenia choćby z Toruniem. Ludziska tak już mają (i zasadniczo trudno im mieć to za złe), że niespecjalnie pałają miłością do przesiadek, więc wizja zmiany pociągu (np. zimą, w deszczu, czy choćby nawet w upale) na stacji Wąbrzeźno jest- delikatnie rzecz ujmując - mało kusząca;).flugzeug30 pisze:Arriva raczej nie wejdzie na tę linię . No chyba , żeby nabyła coś w stylu http://de.wikipedia.org/wiki/Uerdinger_Schienenbus czyli szynobus na linie z bardzo niewielkim ruchem podróżnych .
Nie zgodzę się z Twoją opinią, ponieważ przesiadka następuje tak czy tak. Teraz jest przesiadka z autobusu do pociągu, a byłaby pociąg - pociąg.maczy pisze:Kursowanie Arrivy (bądź jakiegokolwiek przewoźnika pasażerskiego) do/z Wąbrzeźna Miasta będzie miało rację bytu tylko w przypadku bezpośredniego połączenia choćby z Toruniem. Ludziska tak już mają (i zasadniczo trudno im mieć to za złe), że niespecjalnie pałają miłością do przesiadek, więc wizja zmiany pociągu (np. zimą, w deszczu, czy choćby nawet w upale) na stacji Wąbrzeźno jest- delikatnie rzecz ujmując - mało kusząca;).flugzeug30 pisze:Arriva raczej nie wejdzie na tę linię . No chyba , żeby nabyła coś w stylu http://de.wikipedia.org/wiki/Uerdinger_Schienenbus czyli szynobus na linie z bardzo niewielkim ruchem podróżnych .
Ludzie jeżdżą i nie narzekają, więc w przypadku ponownego uruchomienia linii Wąbrzeźno Miasto - Wąbrzeźno, nie byłoby różnicy.
No chyba, że widzisz jakąś?
A dla zainteresowanych tematem:
Książka o Wąbrzeskiej Kolejce Powiatowej do nabycia na Allegro.
Marcel
maczy pisze:Kursowanie Arrivy (bądź jakiegokolwiek przewoźnika pasażerskiego) do/z Wąbrzeźna Miasta będzie miało rację bytu tylko w przypadku bezpośredniego połączenia choćby z Toruniem. Ludziska tak już mają (i zasadniczo trudno im mieć to za złe), że niespecjalnie pałają miłością do przesiadek, więc wizja zmiany pociągu (np. zimą, w deszczu, czy choćby nawet w upale) na stacji Wąbrzeźno jest- delikatnie rzecz ujmując - mało kusząca;).
Nie zgadzać się masz prawo. Ale najpierw musisz ze zrozumieniem przeczytać to, co napisałem. A pisałem wyżej o pociągach jadących BEZ PRZESIADEK w relacjach Wąbrzeźno Miasto - Toruń (Główny). I wszystko jasne już, mam nadzieję . Nikt logicznie myślący w Arrivie nie da szynobusa tylko po to, by się kolebał jedynie na odcinku obsługiwanym przez w/w przez Ciebie autobus.marcel pisze: Nie zgodzę się z Twoją opinią, ponieważ przesiadka następuje tak czy tak. Teraz jest przesiadka z autobusu do pociągu, a byłaby pociąg - pociąg.
Ludzie jeżdżą i nie narzekają, więc w przypadku ponownego uruchomienia linii Wąbrzeźno Miasto - Wąbrzeźno, nie byłoby różnicy.
No chyba, że widzisz jakąś?
A dla zainteresowanych tematem:
Książka o Wąbrzeskiej Kolejce Powiatowej do nabycia na Allegro.
Marcel
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/z ... =ta&nr=542
Pod tym adresem można zobaczyć relację z akcji "Bezpieczny przejazd" zorganiowanej przez Polskie Linie Kolejowe SA, Warminsko-Mazurskie Centrum Pomocy Dzieciom w Elblągu i PCC Arriva i pociąg osobowy na lini 406 Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasto
Pod tym adresem można zobaczyć relację z akcji "Bezpieczny przejazd" zorganiowanej przez Polskie Linie Kolejowe SA, Warminsko-Mazurskie Centrum Pomocy Dzieciom w Elblągu i PCC Arriva i pociąg osobowy na lini 406 Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasto
Wąbrzeska Kolejka Powiatowa
http://wabrzezno.org
http://wabrzezno.org
W dniu 1 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z Urzędem Miejskim organizują akcję „Bezpieczny Przejazd”. Impreza odbędzie sięw godz. 12.00 - 14.00 na dawnym dworcu PKP Wąbrzeźno Miasto (ul. 1 Maja).
Więcej: http://www.wabrzezno.com/portal.php?aid ... 19cb9cb60c
Poniżej zamieszczam kilka fotek z aktualnego stanu linii
Więcej: http://www.wabrzezno.com/portal.php?aid ... 19cb9cb60c
Poniżej zamieszczam kilka fotek z aktualnego stanu linii
- Marcin Przegiętka
- Pospieszny
- Posty: 155
- Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
- Lokalizacja: Warszawa / Toruń
Czarne chmury zbierają się nad linią Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasto.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/67 ... torii.html
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/67 ... torii.html
Pozdrawiam,
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
-
- Pospieszny
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: koło łodzi
Najlepszym rozwiązaniem (moim zdaniem) byłoby przejęcie tej linii przez gminę i przekwalifikowanie jej na linię tramwajową. Tramwaj mógłby być nawet spalinowy, ale dzięki temu że nie podlegałby przepisom kolejowym, byłby tańszym rozwiązaniem.
Obecnie dostępnych jest tyle możliwości finansowania takich projektów z UE! Dziwne, że samorządy tak lekką ręką ograniczają swoją spójność komunikacyjną, atrakcyjność inwestycyjną i potencjał gospodarczy. W ogóle nie patrzą perspektywicznie.
Obecnie dostępnych jest tyle możliwości finansowania takich projektów z UE! Dziwne, że samorządy tak lekką ręką ograniczają swoją spójność komunikacyjną, atrakcyjność inwestycyjną i potencjał gospodarczy. W ogóle nie patrzą perspektywicznie.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Linia Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasta, ze względu na swoje walory historyczne oraz osobliwą urodę (ileż linii w Polsce biegnie praktycznie przez środek miasta?!), nie zasługuje na likwidację i według mnie będzie skandalem, jeśli do takowej dojdzie. Nie chcę i nie będę oceniał szans linii w planowym ruchu pasażerskim, jednak ile razy jeżdżę z Warszawy do Iławy popołudniowym pociągiem InterRegio, na stacji Wąbrzeźno zawsze wysiada spora grupa podróżnych, którzy muszą się później dostać do samego miasta. Można byłoby rozważyć kierowanie do Wąbrzeźna Miasta niektórych pociągów z Torunia Gł. Pomysł @Bodka z przekwalifikowaniem linii na tramwaj (o czym myśli też Ciechocinek) również jest racjonalny.
Mniejsza z tym. Nawet jeśli w ruchu planowym linii nie da się wykorzystać, stanowi ona po prostu zabytek (choć w rejestrze jej nie ma). Powinna zostać zachowana w przestrzeni miejskiej Wąbrzeźna i służyć od czasu do czasu do organizacji np. przejazdów specjalnych. Mającym na wyciągnięcie ręki taką atrakcję turystyczną władzom miasta głowy powinny po prostu pękać od pomysłów!!! A może jakieś drezyny ręczne lub rowery szynowe? A może... kolej konna, kursująca w niedzielę z dworca i do dworca? Zwróćmy uwagę na fakt, że niewielka długość linii (raptem 2,5 km) czyni realnym jej utrzymanie przez lokalnych włodarzy. No ale cóż, do tego potrzebna jest jeszcze ich dobra wola, a z tego co słyszałem, wolą ścieżkę rowerową. Która to już w Polsce...
Pozdrawiam!
Mniejsza z tym. Nawet jeśli w ruchu planowym linii nie da się wykorzystać, stanowi ona po prostu zabytek (choć w rejestrze jej nie ma). Powinna zostać zachowana w przestrzeni miejskiej Wąbrzeźna i służyć od czasu do czasu do organizacji np. przejazdów specjalnych. Mającym na wyciągnięcie ręki taką atrakcję turystyczną władzom miasta głowy powinny po prostu pękać od pomysłów!!! A może jakieś drezyny ręczne lub rowery szynowe? A może... kolej konna, kursująca w niedzielę z dworca i do dworca? Zwróćmy uwagę na fakt, że niewielka długość linii (raptem 2,5 km) czyni realnym jej utrzymanie przez lokalnych włodarzy. No ale cóż, do tego potrzebna jest jeszcze ich dobra wola, a z tego co słyszałem, wolą ścieżkę rowerową. Która to już w Polsce...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski