GIŻYCKO-KRUKLANKI- ZDJĘCIA POCIĄGÓW

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

Na pewno peron (przy budynku dworca) nr 1 był do Kruklanek, peron nr 2 jako główny szlakowy, peron 3 tor do mijanek. Jak przyjechał pociąg z Kruklanek to właściwie można było wysiadać zarówno na peron 1 jak i 2.
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

krzysztoforek pisze:Peron od dworca był peronem trzecim, a dalej pierwszy i drugi...
Nieprawda. Zasada numerowania peronów jest taka: od budynku dworca peron 1, dalej 2, 3 itd. W Giżycku też tak było.
L.L.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Oj , Przepraszam. Szanowni Koledzy mają rację.Peron 1 ,ale tor 3.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Pogrzebałem trochę w swoich papierzyskach i oto efekty.Artykulik z Gazety Giżyckiej(chyba 1992 rok.)
Załączniki
P1180247.jpg
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Służbowy Rozkład Jazdy dla nastawni GO1 z Giżycka 1978 roku.
Załączniki
P1180251.jpg
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

To już rok 1984.
Załączniki
P1180250.jpg
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Rozkład ważny do 31.05.1987 rok!!!!
Załączniki
P1180249.jpg
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Polecam forum SHK
http://i365.eu/shk/index.php?sid=f152cc ... 8c1a50ac13
tu też można znaleźć coś ciekawego na ten temat.
Awatar użytkownika
Kruglanken
Towos
Posty: 37
Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: Kruglanken »

Witam

W związku z zapytaniami krzysztoforka i nie tylko pragnę poinformować iż dworzec w Kruklankach został zakupiony w ubiegłym roku i gdzieś od września 2006 jest obecnie remontowany. To był już naprawdę ostatni dzwonek na uratowanie dworca. Myślałem że rozsypie się w pył i zniknie kawałek historii kolei a tak przetrwa. Co w nim będzie z moich informacji ma być prawdopodobnie hotel lub motel. Prace mają potrwać około 2 lat. Ach Kruklanki fajnie powspominać jak kiedyś było za czasów funkcjonowania kolei.
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

WITAM! :mrgreen: :mrgreen:
To świetna wiadomość, już nie mogę się doczekać otwarcia, cokolwiek to będzie. :grin: :grin: Może wrzucisz jakieś zdjęcia z placu budowy ? :?:
Ostatnio zmieniony 14 lut 2007, 20:39 przez krzysztoforek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Mój dalszy znajomy opowiadał, że był w Kruklankach późnym latem 2005, przede wszystkim w poszukiwaniu dóbr zbywalnych na rynku hobbystyczno-militarnym. Przeszukiwanie okolic z wykrywaczem nie przyniosło wielu efektów, jedynym przedmiotem godnym uwagi była spora, metalowa szafka w budynku dworca, wg pobieżnej oceny opowiadającego wyglądająca na ternion. Czy istniały metalowe terniony, w dodatku przymocowane do podłogi? Wiem o nim niewiele: był wizualnie atrakcyjny, w każdym razie na tyle, by wieźć go na Mazowsze i uczynić zeń towar. Trudno powiedzieć: źle to, czy niedobrze, w każdym razie szabrowi zapobiegli jacyś nerwowi ludzie, mieszkający w pobliżu. Najgorzej jednak byłoby, gdyby przedmiot trafił na złom.
Często potem nurtowało mnie pytanie a nawet dwa: jakie były dalsze losy „ternionu” – ocalał na miejscu, czy wlazł tam ktoś bardziej zdeterminowany, niż mój kolega?; A może było tam więcej gadżetów, np. papierowych? CM-a nie pytam, bo to człek idei raczej, niż materii – ale może ktoś z forumowiczów wbił się do pomieszczeń? Może nowy właściciel nie przywiązuje wagi do kolejowych pamiątek a remont jest ostatnią okazją na ocalenie jakichś konkretnych fantów?

Przy okazji: wiem od Michała, że ostatecznie poległ opuszczony dworzec w Siedliskach. Kiedy to się stało?
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

Pewien stary Chińczyk o swojsko brzmiącym nazwisku Czang-Kai-Człek-Idei vel Człek-Ornage'u :cool: chciałby mniej wtajemniczonym pokazać podobną szafkę biletową zwaną "ternionem" (z niemiecka "Fahrkartenschrank") - tak by było łatwiej kontynuować wątek:

Obrazek

Na powyższym zdjęciu po prawej stronie. I jeszcze ujęcie takiej szafki z bliska: http://inzynieria.net/4images/details.php?image_id=4

ZTCW jeden z naszych forumowiczów posiada część archiwów wydobytych z "wydmuszki" dworca. Kontakt pw z PJ lub wrzucenie próbek byłoby wielce wskazane.

PS. Piotrze, wiem poprawność obowiązuje, ale jak jestem w dzikim terenie - to miejscowych nie pytam np. o schron bojowy ognia bocznego z kazamatą flankującą - wystarczy uwłaczające fachowcom hasło "bunkier".
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Obawiam się ,że to miejscowi "muzealnicy" zaopiekowali się. :?: Tablica z nazwą stacji też w dziwnych okolicznościach znikneła. :?: Zwiedziłem wszystko w środku i tylko znalazłem rozwalony piec kaflowy(na piętra nie wchodziłem z obawy na stan schodów) :cry: .Wcześniej budynek był pilnowany przez zamieszkałe rodziny kolejarzy,między innymi przez byłego zawiadowcę stacji . :grin:
Awatar użytkownika
pucior
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 2007, 19:22
Lokalizacja: Pozezdrze / Sopot
Kontakt:

Post autor: pucior »

Piotr Janik pisze:Przy okazji: wiem od Michała, że ostatecznie poległ opuszczony dworzec w Siedliskach. Kiedy to się stało?
Właśnie przepisałem dwa artykuły dot. rozbiórki tego dworca. Zapraszam do nowego tematu.
Pzdr
PucioR

<Jako, że jest to mój pierwszy post to witam serdecznie wszystkich Forumowiczów!>
Awatar użytkownika
pucior
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 2007, 19:22
Lokalizacja: Pozezdrze / Sopot
Kontakt:

Post autor: pucior »

Na Oficjalnym Forum Giżycka pojawiło się interesujące zdjęcie z giżyckiej stacji, na którym widać tor do Kruklanek:
http://www.ofg.pl/gallery.php?ID=3152
Widoczny zegar też już nie istnieje...
ODPOWIEDZ