Strona 3 z 3

: 14 sty 2013, 21:40
autor: Mamut
Wiem, że odświeżam stary temat, ale co tam...

Akurat mam wykształcenie i doświadczenie leśne. Moja propozycja jest taka: sprawdzić na mapach dokładnie jaki to numer oddziału, pójść do miejscowego leśniczego i sprawdzić w operacie kiedy, na jakich gruntach etc. posadzono las. Wiele można z tego wywnioskować.
A las jest ewidentnie sadzony, i to jeszcze na zasadach niemieckich, ma ok. 50-60 lat.

Pozdrawiam.

: 22 sty 2013, 10:10
autor: maczy
Uradowałaby mnie sprawdzona informacja, że tam jeszcze cokolwiek jeździ (Brodnica - Lidzbark)....

: 28 sty 2013, 19:20
autor: tomaszo
Nic planowego jak wiadomo nie jeździ ale linia cały czas jest utrzymywana w pełnej gotowości do wznowienia ruchu (częste inspekcje drezynami, udrażnianie przejazdów kolejowych oraz wykaszanie trawy na stacjach i okół przejazdów). Podejrzewam, że ma to związek z remontem linii Warszawa-Gdańsk i ewentualnymi objazdami ale czy planuje się tu jakieś przewozy w najbliższym czasie niestety niewiem.

: 29 sty 2013, 07:15
autor: maczy
Tomku, jak częste są te inspekcje drezyn? Możesz to przybliżyć? Raz w tygodniu, codziennie, etc? Pytam nie bez kozery - sfotografowanie tam dziś choćby drezyny uznałbym za rarytas.

: 30 sty 2013, 18:53
autor: tomaszo
Dokładnie nie jestem w stanie tego powiedzieć. Z moich obserwacji wynika, że jest to gdzieś około raz w tygodniu-czasem może trochę rzadziej (stwierdzam to po szynach i udrażnianych przejazdach). Ogólnie ten odcinek jest "dość regularnie rewidowany" od 2011 roku gdy przez około tydzień jeździły tędy objazdowe "gruchy" do Lidzbarka.

: 18 lut 2013, 21:33
autor: Mamut
Jak pewnie wiecie odcinek Brodnica-Działdowo załapał się na listę "do wycięcia"...

Linie "do wycięcia"

: 19 lut 2013, 09:13
autor: maczy
...a w ubiegłą środę przejechał tam (nie bez problemów - błoto+śnieg między Lidzbarkiem a Działdowem) ładowny pociąg towarowy z Class66 na czele.

: 03 lis 2013, 16:38
autor: tomaszo
Obecny stan mostu nad Brynicą...

Re: Posterunek Długi Most

: 15 cze 2018, 14:51
autor: thering25
Witajcie Forumowicze!
Widze, ze temat posterunku Dlugi Most troche ostygl - a ze mam nowa ciekawostke (i sporo pytan) z oddalonego raptem o kilka kilometrow Gutowa Pomorskiego - wrzuce to do tego watku.

Otoz udalo mi sie ustalic, ze przystanek osobowy Gutowo Pomorskie (dawniej Guttowo) - byla kiedys stacja, byl budynek, stacja miala bocznice, rampe zaladunkowa oraz semafory. Zadne z map, ktore posiadam - nie odzwierciedlaja tych faktow. Nie za bardzo moge tez rozszyfrowac czy drugi tor byl slepym, czy mozna bylo wjechac na niego z obu stron.

Na Messtischblatt'ach jakie znalazlem u siebie (z roku 1918 i 1944) Gutowo Pom - nie jest zaznaczone jako stacja. Nie ma tez informacji o dodatkowych torach. Prozno tez szukac zdjec w internecie. Po prostu nie ma nic (czysty Konanowicz) :)

Co znalazlem, to pozostalosci ktore moga swiadczyc o istnieniu rampy czy dodatkowego toru. Przeanalizowalem zdjecia satelitarne (bedac w NL - tylko tyle moge zrobic) - i wyglada na to, ze to nie byl ot taki sobie przystanek osobowy. Kiedys faktycznie sporo sie tam musialo dziac.
Ma ktos jakies materialy, informacje czy moze nawet fotki, ktore by potwierdzaly czesc/calosc tych doniesien?

Re: Posterunek Długi Most

: 28 mar 2021, 20:54
autor: thering25
Witajcie Forumowicze,
Od ostatnich wpisów wzbogaciłem sie o wiedzę, która pomogła mi (i pomoże Wam) zdobyć bardzo dużo wiadomości na temat koleji.
Polecam Wam serwis Geoportal.gov.pl - który oferuje 2 ciekawe rzeczy. Pierwsza to mapa kadastralna - pokazująca wlasnosc ziemi. Ku mojemu zdziwieniu w wielu miejscach, po dziś dzień można natknąć sie na ślady dawnej wlasnosci kolejowej. Przykladem sa paski ziemi (będące kiedyś linia kolejowa) w okolicach Konina i KWB.
Drugie narzędzie to cos cos, co pojawiło sie dopiero niedawno. Mowa od technologii LIDAR - czyli laserowym skanie terenu. LIDAR pozwala widzieć to, czego nie pokaza mapy satelitarne czy lotnicze - ze względu na florę.
I wracając do wątku posterunku Długiego Mostu - nakladka LIDAR odsłoniła troche więcej tajemnic na temat bocznicy idacej w bok od linii Brodnica Działdowo. Jak juz niektórzy z Was napisali - tor szedł prosto do wyrobiska. A wyrobisko to widać tu jak na dłoni.

Pozdrawiam
KG.