Tranzyt przez Pomorze i WMG (1920-1939)

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

ksiezyc
Przyspieszony
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ciecierzyn
Kontakt:

Post autor: ksiezyc »

Na okoliczność katastrofy pod Starogradem rzuciłem okiem w stare gazety. Może się komuś to przyda. Szczególy tu:
http://kngs.oldfield.org.pl/

Pozdrawiam serdecznie i prasowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
ksiezyc
Przyspieszony
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ciecierzyn
Kontakt:

Post autor: ksiezyc »

O tranzycie znalazłem jeszcze coś takiego. Źródełko takie sobie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i źródlanie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
medyk
Towarowy
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2005, 20:12
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: medyk »

Z tych dokumentów wynika iż na Śląsku tranzyt nie był wykonywany na liniach:
Zabrze (Hindenburg) - Ruda Śląska.
Bytom (Beuten) - Chorzów/Królewska Huta.
itd ?
ksiezyc
Przyspieszony
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ciecierzyn
Kontakt:

Re: Tranzyt przez Pomorze i WMG (1920-1939)

Post autor: ksiezyc »

lyck pisze:ugoda zawarta w Berlinie 27 marca 1926r.
Jakby kogoś to specjalnie interesowało to tu:
http://kngs.oldfield.org.pl/ustawa/

Pozdrawiam serdecznie i ustawowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Jeszcze dwie fotki przedstawiajace rozmiar katastrofy pod Swarozynem 1.05.1925 r., wygrzebane z domowego archiwum
Załączniki
Katastrofa kolo Swarozyna, 1.05.1925 (1).jpg
Katastrofa kolo Swarozyna, 1.05.1925 (2).jpg
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Znalazlem informacje o jeszcze jednym wykolejeniu na terenie polskiego korytarza. W dniu 23.11.1929 pociag relacji Berlin - Insterburg (D 55) ale nie znane sa okolicznosci i liczba ofiar.
Awatar użytkownika
Pitt35
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 20 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tranzyt przez Pomorze i WMG (1920-1939)

Post autor: Pitt35 »

lyck pisze: Zdaje się, że jej hala jeszcze isnieje:

Obrazek

Jakieś TIRy panoszą się przy hali ;) Jej część rozebrano:
W 1973 roku niewiele się różniła od przedwojnia.

Obrazek
Dzisiaj miałem okazję przez parę minut być w tym miejscu. Hala jak i reszta to obraz nędzy. Szkoda tylko, że nie miałem za dużo czasu więc tylko takie fotki mogę wrzucić.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ksiezyc
Przyspieszony
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ciecierzyn
Kontakt:

Post autor: ksiezyc »

Znalezione dziś w bibliotece.
Obrazek
Obrazek
I taka ciekawostka dotycząca wymiany polsko-niemieckiej.
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i jajecznie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Bardzo przykre widoczki. Pamietam czasy gdy MD Gdansk Zaspa tetnila zyciem i stacjonowalo w niej okolo 50 lokomotyw a ponad 600 osob mialo stale miejsce pracy. Gdzie te czasy....
Opis zalaczonych fotek:
1. Tr203-166 podczas naboru piasku,
2. Ok1-385 nabor wody przed wyruszeniem na szlak,
3. Widok ogolny, od lewej: Tw1-90; Tr203-347; Tr203-1; Tr203-323; Tr203-271,
4. Tw1-90 na obrotnicy przed szopa.
Załączniki
Tw1-90, Gdansk Zaspa 9.06.1976.jpg
Parowozownia Gdansk Zaspa, 27.09.1975.jpg
Ok1-385, Gdansk Zaspa 9.06.1976.jpg
Tr203-166, Gdansk Zaspa 11.02.1978.jpg
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Pojawiły się kolejne zdjęcia z katastrofy niedaleko gmachu dyrekcji kolejowej w Gdańsku w dniu 18 maja 1939.
źródło

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Wspaniale zdjecia !
Szczegolnie interesujace sa widoczne w tle roznorodne wagony pasazerskie no i fakt, ze pociag nr 605 prowadzil parowoz serii Ok22.
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Hamburger pisze:Wspaniale zdjecia !
Szczegolnie interesujace sa widoczne w tle roznorodne wagony pasazerskie no i fakt, ze pociag nr 605 prowadzil parowoz serii Ok22.
Czy coś Ci wiadomo o ofiarach wypadku?
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Ranni byli przede wszystkim maszynista Pawel Luczaj, ktory stracil reke i pomocnik (przygnieciony otulina kotla) Jan Wilczek - obaj z Grudziadza. Wiecej informacji i porcja innych fotek w Swiecie kolei nr 12/2008.
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Hamburger pisze:Ranni byli przede wszystkim maszynista Pawel Luczaj, ktory stracil reke i pomocnik (przygnieciony otulina kotla) Jan Wilczek - obaj z Grudziadza. Wiecej informacji i porcja innych fotek w Swiecie kolei nr 12/2008.
Dzięki! a czy możesz zdradzić czy udało się ustalić prawdziwe przyczyny katastrofy? Mam na myśli to czy wyżej wymienieni przyczynili się do jej zaistnienia czy też był to gdański sabotaż?
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Powiem tak: - gdyby pociag pedzil z predkoscia ok. 80 km/h (bo tak zeznawali "swiadkowie") to skutki bylyby zdecydowanie tragiczniejsze. Pozostaje wiec perfidny sabotaz gdyz celowo wybrano to miejsce (kompromitacja bo przy budynku bylej dyrekcji), czas (miedzy 6.30 a 6.45 rano a wiec w okresie zmniejszonej czujnosci pracownikow sluzby ruchu, gdy zmiana nocna szykuje sie do domu a dzienna dopiero obejmuje miejsca swej pracy itd.) no i fakt ze dowodztwo MW wracalo z Warszawy.
ODPOWIEDZ