Oj Piotrek

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

CM

Oj Piotrek

Post autor: CM »

Taki kiks Piotrek ;) a może literówka? Przeciez czytałeś WRP Braniewo czyli Ostbahn na Warmii i Mazurach http://www.stjuchy.kolej.szczecin.pl/wr ... aniewo.htm Obwodnica przez Tropy to "nasza" najnowsza linia (Holzwerk-Pisz jeszcze, ale to nie PKP).
Aha - pod Piszem i Rucianem to nie Tobruki ;) tylko Kochbunkry, druga wieża tzw. MG-Turm, wzmiankowana w odpowiedzi, broni mostu drogowego - a nie kolejowego. Wszystkie ruciańskie wieże mają już prawie 100 lat :) Zdublowane blokhauzy są za to przy moście kolejowym w Mikołajkach. Look www.ostpreussen.prv.pl - dział Pozycja Jezior Mazurskich

Pozdrówko
Cezar

PS. Czy nie lepiej byłoby umieszczać relacje w dziale "Kolej dziś"? Wkrótce może zapanować chaos :(
CM

Miało być w odpowiedzi wyszedł "nowy temat"

Post autor: CM »

Ech coś nie zadziałało jak trzeba i powstał nichcący nowy temat :(
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Oj Piotrek

Post autor: Adam Dąbrowski »

CM pisze: PS. Czy nie lepiej byłoby umieszczać relacje w dziale "Kolej dziś"? Wkrótce może zapanować chaos :(
Tak, to ewidentnie moja wina. Jeszcze lepiej nadaje się do tego dział "świat miłośników kolei". Dobrze, że ktoś zwraca uwagę na porządek postów na Forum.

Dzięki i pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Dobrze, że powstał nowy temat :D , najchętniej otworzyłbym nowy, np. pt. "Włosienica". To nie kiks, to RYFA, panie... Błyskawicznie, na priv, zareagował Adam, nie miałem czasu jednak, by uderzyć się w piersi, co niniejszym czynię. Powinienem zapaść się na miesiąc pod (netową) ziemię... Basta! - w decydującym momencie odtworzył mi się - zamiast odpowiedniego fragmentu WRP Br, gdzie wszystko stoi dokładnie napisane - obrazek ze Staedteatlas Ostpreussen Fritza Barrana. Na zamieszczonej tam mapie Elbinga HUBahn wiła się przez śródmieście, natomiast w miejscu obwodnicy AD1982 widniał przerywaną linią projekt(?). Design mapy wskazywał na lata 30, 40-te. Jeśli nie jest to jakaś paskudna kompilacja danych kartograficznych z różnych epok...
- sprawdzę i doniosę (komu trzeba :D ).
Walenie (się) w klatę! :oops:
P.
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Trochę wbrew postulatom porządkowania forum, nie tworzę nowego tematu, np. w Historii, nie spodziewając się raczej następnych postów :wink: .
Źródło nieszczęsnej inspiracji jest na planie Elbinga obiektem oryginalnym, opisano je jako "neue Haffuferbahn (Projekt)". Koncepcja w zasadzie identyczna z tą zrealizowaną do 1982 ale tor odsunięto dalej na zachód od rozrosłego miasta (i od linii rzeki), podg Tropy też usytuowano bardziej na południe, niz odgałęzienie na planie. Współczesny przebieg zgodny z tamtym projektem dopiero na ostatnich kilometrach obwodnicy - w miejscu, gdzie szlak ponownie przekracza rz. Elbląg i włażąc na łuk jednej z bocznic, dociera do przystanku Zdrój (wtedy Hst Englisch Brunnen). Ten odcinek HUB miał byc pewnie budowany jednocześnie z obwodnicą kołową (Berlinka!) - oba projektowane ciągi biegłyby równolegle obok siebie.
Orientacyjne datowanie planu to raczej nie wcześniej, niż lata wojny. Jeśli przyjmiemy, ze projekt powstał np. ok. 1938 (oczywiście potrzeba wyrzucenia kolei poza śródmieście mogła sie zrodzić duzo wcześniej) to do realizacji potrzebne były aż 44 lata! Tym większy żal, gdyby w nowym rozkładzie miał sie ziścić najgorszy wariant.
CM

HUBahn - przypadkowe odkrycie :)

Post autor: CM »

No i Piotrek dokonal ciekawego odkrycia - a nie pomylki :) To juz zczyna byc prawidlowosc na W&M - przeciez np. lacznica Legowek-Lesk tez byla zaprojektowana przez Niemcow - nawet nasyp byl gotowy, to samo pod Dzialdowem. Pewnie PKP odziedziczyla duzo wiecej takich projektow po DRG :)
Jezeli PKP zamkna HUBahn, to pewnie samorzad czy ktos inny latem "odpali" komunikacje tursytyczna... no i tamtejsza kolej powroci do pierwotnych zalozen. Przeciez HUBahn nigdy nie byla w sieci DRG, no wiec i Zalewowka wypada z PKP. Moze dojada/pojada tam jakies wspolczesne DB, wszak Niemaszki maja (co dziwne) ochote na 20% przewozow PKP?

Pozdrowko
Wciaz wierzmy w cuda, HUBahn wisi jeszcze na Hafasie na rok 2005 :)
ODPOWIEDZ