Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: Stoker »

Podobno ktoś rozpoczął wycinkę krzaków i drzewek od Brodnicy w kierunku Tamy Brodzkiej. Znacie może jakieś szczegóły ??

Paweł
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: Stoker »

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 98427.html

Jest i Działdowo - Brodnica !! - brawo dla Powiatu Działdowskiego. Szkoda że Urząd Marszałkowski w Olsztynie na zauważa potencjału tej linii.

Paweł
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: Stoker »

Ostatnio w prasie brodnickiej pojawił się artykuł na temat pomysłu jednego z przedsiębiorców, który chciałby utworzyć na odcinku Brodnica - Tama Brodzka kolej drezynową na wzór funkcjonujących w Uhercach "Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych":

https://www.czasbrodnicy.pl/czasbrodnic ... cy-po.html

Ciekawe czy ma to coś wspólnego z wycinką krzaków między Brodnicą a Tamą, którą ostatnio ktoś uskuteczniał?

Paweł
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: PiotrSzóstek »

W projekcie strategii KUJ-POM 2030+ jest wpisana elektryfikacja od LK 33 Brodnica-Południe przez Jabłonowo Pom do Laskowic na LK 208.UM już płaci PLK SA za projekt dokumentacji owej trasy.Może w roku przyszłym zacznie się remont mostu na Wiśle w Gdzu prace owe zawierają roboty tak by można by było założyć sieć trakcyjną na moście.
Od nowego RJ z Gdza do Bydgoszczy ma być 6 par przez Laskowice i 2 pary z Brodnicy do Torunia realizowane przez ARRIVA RP.
Tu stacja Grudziądz :-)
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: PiotrSzóstek »

Oto strategia KUJ-POM 2030+
IX. Rewitalizacja linii kolejowych nr 208 i 33 na odcinkach:
• Grudziądz – Brodnica z elektryfikacją na odcinkach Jabłonowo Pom.
– Brodnica i Brodnica – Brodnica Południe,
• Grudziądz – Tuchola – granica województwa z elektryfikacją na
odcinkach Tuchola – Wierzchucin i Laskowice – Grudziądz.
Linia kolejowa nr 208 na odcinku od Grudziądza do Brodnicy i linia nr 33
są w niezadowalającym stanie technicznym.
http://bip.kujawsko-pomorskie.pl/porzad ... e-zdalnym/

Czyli drutu na odcinku LK 208 JP -Gdz nie będzie pewnie dlatego zostawiono 2,5 pary w Nd na tym odcinku.
Tu stacja Grudziądz :-)
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: kuba_mk »

28 czerwca 2021 r. Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zatwierdził "Zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku". Warto odnotować, że po drugiej turze konsultacji na liście projektów ponadregionalnych pojawiło się zadanie pod nazwą "Prace na linii 208 na odcinku Brodnica - Działdowo". Mimo bardzo ogólnikowo opisu planowanych działań, bardzo cieszy fakt, że ten odcinek został wreszcie zauważony. Realizacja wszystkich zamierzeń inwestycyjnych uzależniona jest oczywiście od dostępności środków finansowych, a nie stanowi listę konkretnych działań, które zostaną do 2040 roku zrealizowane. Nie mniej jednak zniknęła istotna przeszkoda formalna dla ewentualnego przywrócenia ruchu pociągów między Działdowem a Brodnicą w przyszłości.

Więcej na ten temat zamierzeń tutaj: https://www.plk-sa.pl/rozwoj/zamierzenia-inwestycyjne/
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: Adam Dąbrowski »

Są takie dni, gdy linia nr 208 na odcinku Działdowo - Lidzbark ożywa. Na YouTube pojawił się ciekawy materiał dokumentujący jeden z takich dni...

https://www.youtube.com/watch?v=M5QwVcx ... amianSkuza
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: kuba_mk »

Troszkę odświeżę temat - o garść moich obserwacji z 2022 roku.

Powszechnie wiadomo, że linia nr 208 na odcinku Działdowo - Brodnica jest "zoptymalizowana", tzn. nie można pojechać nią na rozkład jazdy, a prędkość szlakowa wynosi 0 km/h. Wiadomo też, że nie jest to przeszkodą dla pojawiania się pociągów na tym odcinku, czego dowodem jest chociażby powyższy filmik. W 2022 roku pociągi towarowe do prefabetu w Lidzbarku wciąż jeżdżą. Ostatni pojechał około tydzień temu i nie był to pierwszy transport w tym roku.

Cieszy fakt, że na linii prowadzone są także cały czas czynności utrzymaniowe. To dobrze rokuje, zarządca infrastruktury postanowił najwidoczniej nie tylko zajechać infrastrukturę do śmierci technicznej, ale cały czas o nią dba. W ostatnim czasie pracowano w szczególności nad poszerzeniem skrajni. Krzaki dawały się przejeżdżającemu taborowi coraz bardziej we znaki.

Skrupulatnie czyszczono np. okolice mostu na rzece Wel przed stacją Lidzbark.
Li1348.JPG
Dla przypomnienia - tak to miejsce wyglądało w 2018 roku podczas przejazdu "Pociągu do Lidzbarka" zorganizowanego przez stowarzyszenie Wrota Mazur.
Li1047.JPG
W rozjazdach stacji Lidzbark sukcesywnie wymieniane są podrozjazdnice. Aktualnie prace trwają na wjeździe od strony Działdowa.
Li1374.JPG
W ubiegłym roku na stacji przeprowadzono także oprysk na chwasty. Widać różnicę...
Li1387.JPG
...choćby w porównaniu do stacyjnej ładowni, która nie była poddana tym zabiegom.
Li1385.JPG
Jeszcze 2 lata temu także na użytkowanych torach stacji Lidzbark zielska było po ostoję. Widok w kierunku Działdowa.
Li1167.JPG

Co ciekawe prace nie zatrzymały się na odcinku Działdowo - Lidzbark, na którym odbywa się ruch. Jedźmy więc dalej...

Maszyniści pociągów osobowych wjeżdżających do Lidzbarka od strony Brodnicy uprzedzani są o zbliżaniu się do przystanku osobowego Lidzbark Miasto całkiem nowym wskaźnikiem W16.
Lm574.JPG
Kawałek dalej do nowych wymogów rozporządzenia i instrukcji o sygnalizacji dostosowano oznakowanie przed przejazdem kolejowo-drogowym - pojawił się wskaźnik W6b zamiast W6a.
Lm581.JPG
A tak wygląda linia 208 między Lidzbarkiem a Klonowem - w środku lasu?
Proszę bardzo - widok w kierunku Klonowa...
Kl257.jpg
...i w stronę Lidzbarka:
Kl258.jpg
Dla porządku przypomnę, że poza inspekcyjnymi przejazdami drezyny z PLK dwa razy w roku nie ma tutaj innego ruchu.

A tutaj linia 208 przed miejscowością Klonowo z nieco innej perspektywy
Kl244.JPG

Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego sytuacja wygląda troszkę inaczej. Tu dla przykładu zdjęcie wykonane na wysokości peronu przystanku osobowego Gutowo Pomorskie. Widok w kierunku Lidzbarka.
Gu142.JPG
Urządzenia SSP na przejeździe kolejowo-drogowym wyglądają na czynne. Warto odnotować także, że przejazd jest w nocy oświetlony (podobnie jak kolejny kat. C na wysokości wsi Gutowo i stacyjny kat. A w Radoszkach). Czy jeszcze usłyszymy tutaj jeszcze kiedyś dźwięk dzwonu wolnobijącego KLD-1??
Gu138.JPG
Przejeżdżając drogą wojewódzką 544, która na pewnym odcinku biegnie wzdłuż torów odniosłem wrażenie, że między Gutowem a Radoszkami także wycinano krzaki. Jak się okazało (z bliska) działania dotyczyły raczej napowietrznej linii teletechnicznej niż skrajni toru. W tle tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym do Radoszek od strony Lidzbarka.
Ra117.JPG
Chociaż kawałek dalej sytuacja wygląda zupełnie inaczej - słupy stały się oparciem dla pnączy a druty linii przechodzą centralnie przez drzewa. I nie wydaje się, żeby na kimkolwiek robiło to jakieś wrażenie. Widok w kierunku Lidzbarka.
Ra130.JPG
Tuż przed stacją w Radoszkach (w głębi semafor wjazdowy do strony Lidzbarka). Za miesiąc zrobi się tutaj baaardzo zielono. Nie ma wątpliwości, że ten odcinek dawno nie był "poszerzany".
Ra132.JPG
Wschodnia głowica rozjazdowa stacji Radoszki to chyba najbardziej zarośnięte miejsce na całym odcinku od Lidzbarka do Brodnicy.
Ra156.JPG
Stacja Radoszki, widok w kierunku Brodnicy. Nie mam pojęcia jaki jest powód ograniczenia prędkości do 40 km/h. Linia 208 na całym odcinku do Brodnicy zniknęła z WOSu jakoś tak krótko po "optymalizacji".
Ra174.JPG
A tutaj widok w kierunku Lidzbarka. Po lewej stronie peronu z którego wykonano zdjęcie wciąż znajduje się tor główny dodatkowy, co może niespecjalnie widać na zdjęciu:
Ra184.JPG
Nie przyglądałem się jak sytuacja wygląda dalej w kierunku Brodnicy. Ale zakładam, że podobnie jak i tutaj - raczej nikłe ślady działań ze strony zarządcy infrastruktury.

Póki co więc... pozdrawiam.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: tomaszo »

Niestety ale do samej Brodnicy sytuacja jest podobna, zero jakichkolwiek działań.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: tomaszo »

Widok na zasypany teren przed budynkiem dworca w Radoszkach. Widoczna po prawej skarpa po ostatnich ulewach dosłownie "zjechała" zasypując obydwa tory i perony. Widoczne są również worki z piaskiem, które chroniły nastawnię przed zalaniem. Na chwilę obecną linia nieprzejezdna.
Załączniki
IMG_20220901_174954.jpg
PaweŁ56104
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 06 gru 2011, 22:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: PaweŁ56104 »

Radoszki są już przejezdne ;) i cały szlak również od Brodnicy po Lidzbark :D :D
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2022, 10:30 przez PaweŁ56104, łącznie zmieniany 1 raz.
PaweŁ56104
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 06 gru 2011, 22:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: PaweŁ56104 »

tomaszo pisze: 03 kwie 2022, 20:07 Niestety ale do samej Brodnicy sytuacja jest podobna, zero jakichkolwiek działań.
Jest sporo wycięte :D
PaweŁ56104
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 06 gru 2011, 22:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020

Post autor: PaweŁ56104 »

kuba_mk pisze: 30 mar 2022, 23:04 Troszkę odświeżę temat - o garść moich obserwacji z 2022 roku.

Powszechnie wiadomo, że linia nr 208 na odcinku Działdowo - Brodnica jest "zoptymalizowana", tzn. nie można pojechać nią na rozkład jazdy, a prędkość szlakowa wynosi 0 km/h. Wiadomo też, że nie jest to przeszkodą dla pojawiania się pociągów na tym odcinku, czego dowodem jest chociażby powyższy filmik. W 2022 roku pociągi towarowe do prefabetu w Lidzbarku wciąż jeżdżą. Ostatni pojechał około tydzień temu i nie był to pierwszy transport w tym roku.

Cieszy fakt, że na linii prowadzone są także cały czas czynności utrzymaniowe. To dobrze rokuje, zarządca infrastruktury postanowił najwidoczniej nie tylko zajechać infrastrukturę do śmierci technicznej, ale cały czas o nią dba. W ostatnim czasie pracowano w szczególności nad poszerzeniem skrajni. Krzaki dawały się przejeżdżającemu taborowi coraz bardziej we znaki.

Skrupulatnie czyszczono np. okolice mostu na rzece Wel przed stacją Lidzbark.
Li1348.JPG

Dla przypomnienia - tak to miejsce wyglądało w 2018 roku podczas przejazdu "Pociągu do Lidzbarka" zorganizowanego przez stowarzyszenie Wrota Mazur.
Li1047.JPG

W rozjazdach stacji Lidzbark sukcesywnie wymieniane są podrozjazdnice. Aktualnie prace trwają na wjeździe od strony Działdowa.
Li1374.JPG

W ubiegłym roku na stacji przeprowadzono także oprysk na chwasty. Widać różnicę...
Li1387.JPG

...choćby w porównaniu do stacyjnej ładowni, która nie była poddana tym zabiegom.
Li1385.JPG

Jeszcze 2 lata temu także na użytkowanych torach stacji Lidzbark zielska było po ostoję. Widok w kierunku Działdowa.
Li1167.JPG


Co ciekawe prace nie zatrzymały się na odcinku Działdowo - Lidzbark, na którym odbywa się ruch. Jedźmy więc dalej...

Maszyniści pociągów osobowych wjeżdżających do Lidzbarka od strony Brodnicy uprzedzani są o zbliżaniu się do przystanku osobowego Lidzbark Miasto całkiem nowym wskaźnikiem W16.
Lm574.JPG

Kawałek dalej do nowych wymogów rozporządzenia i instrukcji o sygnalizacji dostosowano oznakowanie przed przejazdem kolejowo-drogowym - pojawił się wskaźnik W6b zamiast W6a.
Lm581.JPG

A tak wygląda linia 208 między Lidzbarkiem a Klonowem - w środku lasu?
Proszę bardzo - widok w kierunku Klonowa...
Kl257.jpg
...i w stronę Lidzbarka:
Kl258.jpg

Dla porządku przypomnę, że poza inspekcyjnymi przejazdami drezyny z PLK dwa razy w roku nie ma tutaj innego ruchu.

A tutaj linia 208 przed miejscowością Klonowo z nieco innej perspektywy
Kl244.JPG


Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego sytuacja wygląda troszkę inaczej. Tu dla przykładu zdjęcie wykonane na wysokości peronu przystanku osobowego Gutowo Pomorskie. Widok w kierunku Lidzbarka.
Gu142.JPG

Urządzenia SSP na przejeździe kolejowo-drogowym wyglądają na czynne. Warto odnotować także, że przejazd jest w nocy oświetlony (podobnie jak kolejny kat. C na wysokości wsi Gutowo i stacyjny kat. A w Radoszkach). Czy jeszcze usłyszymy tutaj jeszcze kiedyś dźwięk dzwonu wolnobijącego KLD-1??
Gu138.JPG

Przejeżdżając drogą wojewódzką 544, która na pewnym odcinku biegnie wzdłuż torów odniosłem wrażenie, że między Gutowem a Radoszkami także wycinano krzaki. Jak się okazało (z bliska) działania dotyczyły raczej napowietrznej linii teletechnicznej niż skrajni toru. W tle tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym do Radoszek od strony Lidzbarka.
Ra117.JPG

Chociaż kawałek dalej sytuacja wygląda zupełnie inaczej - słupy stały się oparciem dla pnączy a druty linii przechodzą centralnie przez drzewa. I nie wydaje się, żeby na kimkolwiek robiło to jakieś wrażenie. Widok w kierunku Lidzbarka.
Ra130.JPG

Tuż przed stacją w Radoszkach (w głębi semafor wjazdowy do strony Lidzbarka). Za miesiąc zrobi się tutaj baaardzo zielono. Nie ma wątpliwości, że ten odcinek dawno nie był "poszerzany".
Ra132.JPG

Wschodnia głowica rozjazdowa stacji Radoszki to chyba najbardziej zarośnięte miejsce na całym odcinku od Lidzbarka do Brodnicy.
Ra156.JPG

Stacja Radoszki, widok w kierunku Brodnicy. Nie mam pojęcia jaki jest powód ograniczenia prędkości do 40 km/h. Linia 208 na całym odcinku do Brodnicy zniknęła z WOSu jakoś tak krótko po "optymalizacji".
Ra174.JPG

A tutaj widok w kierunku Lidzbarka. Po lewej stronie peronu z którego wykonano zdjęcie wciąż znajduje się tor główny dodatkowy, co może niespecjalnie widać na zdjęciu:
Ra184.JPG

Nie przyglądałem się jak sytuacja wygląda dalej w kierunku Brodnicy. Ale zakładam, że podobnie jak i tutaj - raczej nikłe ślady działań ze strony zarządcy infrastruktury.

Póki co więc... pozdrawiam.

40 jest na zły stan podkładów było to stałe ograniczenie od kilku lat przed zawieszeniem ruchu

Co do Brodnicy jest sporo wycięte
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: maczy »

Patrzę na te piękne zdjęcia sprzed roku i wybałuszam oczy. W chwili obecnej mamy tam las - zarówno na odcinku Gutowo - Lidzbark, jak Brodnica - Radoszki. Roweruję w tej okolicy ostatnio dość często i z żalem patrzę na linię, na której jeszcze 15 lat temu mieliśmy ruch pasażerski. W okolicy Klonowa w lesie mamy 2 leśne wiadukty - z obu z nich trudno jest dostrzec główkę szyny, bo między szynami rosną choinki. Podobnie jest w okolicach Długiego Mostu czy Nowego Dworu - tu dodatkowo mamy miejscowo tor zasypany piachem, głównie w okolicach przejazdów. Piach częściowo nawiozły śladowo tu jeżdżące pojazdy (droga gruntowa), a częściowo jest to pewnie skutek opadów.

Nie dysponuję w tym momencie zdjęciami, ale o ile się do nich dokopię na dysku, na którym robiłem zrzut z telefonu, to postaram się kilka obrazków pokazać.
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: kuba_mk »

W Lidzbarku wcale nie lepiej...
Li1399.JPG
Li1405.JPG
Ostatni pociąg widziano tutaj na jesieni ubiegłego roku. Także tego... Pozamiatane.
ODPOWIEDZ