Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku
Poniżej przedstawiam fotorelację z objazdu samochodem odcinka linii nr 208 między Brodnicą a Lidzbarkiem. Objazd został wykonany w sobotę 6 lipca 2019 roku drogami jak najbardziej zbliżonymi do przebiegu toru.
Niestety w ostatnim czasie na linii zaczęło się „ostre zarastanie”. Poza trawą w skrajni toru pojawia się coraz więcej drzewek i zarośli. Na szczęście linia jest regularnie dwa razy w roku objeżdżana drezyną zarówno po stronie IZ Olsztyn jak i IZ Bydgoszcz.
BRODNICA
Dawny czterokierunkowy węzeł najlepsze czasy ma niestety już poza sobą. Poza Arrivą wykorzystującą kilka razy dziennie jedną krawędź peronową zaglądają tu w zasadzie tylko „przelotowe” towary podążające z Jabłonowa w stronę Rypina i Sierpca. Innego ruchu w praktyce nie ma.
Budynek stacyjny od strony peronów:
Peron 3 – jedyny wykorzystywany przez pociągi osobowe:
Budynek stacyjny od strony podjazdu
BRODNICA – TAMA BRODZKA
Na pierwszym przejeździe przy ul. Świerkowej w Brodnicy pojawiła się całkiem spora plantacja choinek.
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd przy ul. Żmijewskiej także w Brodnicy:
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
TAMA BRODZKA
Skrajnia toru linii 208 porasta całkiem spora ściana krzaków.
Widok z peronów w kierunku Brodnicy:
Widok z peronów w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny w Tamie Brodzkiej od strony torów:
TAMA BRODZKA – RADOSZKI
Odcinek Tama Brodzka – Radoszki przeprowadzony jest przez teren typowo leśny. Na pierwszym odcinku liczącym ok. 5 km droga leśna przecina tory 7 razy.
I przejazd – widok w kierunku Brodnicy. W tym miejscu stał kiedyś semafor wjazdowy do Tamy:
I przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Most na Drwęcy – widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka spod mostu na Drwęcy:
II przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
II przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
III przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
III przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
IV przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
IV przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Malowniczy krajobraz z drogą i kapliczką przy dojeździe do przejazdu V:
V przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
V przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VI przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VI przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VII przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VII przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejne dwa przejazdy odpuściłem gdyż nie były po drodze.
Kolejny przejazd znajdował się na wysokości miejscowości Długi Most. Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
RADOSZKI
Radoszki to stacja z chyba kompletnie zachowaną infrastrukturą techniczną.
Mostek przed stacją w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd na ul. Łąkowej w Bartniczce – widoczny semafor wjazdowy – widok w kierunku Lidzbarka:
Mostek na Brynicy przed pierwszym rozjazdem w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Semafory wyjazdowe w kierunku Brodnicy:
Widok ogólny na stację w Radoszkach – w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny stacji Radoszki – w środku świecą się nawet jakieś powtarzacze od przejazdów z SSP w kierunku Gutowa:
Widok na perony stacji Radoszki w kierunku Brodnicy:
Przejazd na drodze Bartniczka – Radoszki – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejowy budynek mieszkalny przy drodze Bartniczka – Radoszki:
Semafory wyjazdowe w kierunku Lidzbarka. Tor szlakowy porośnięty dość mocno z prawej strony ścianą krzaków:
Kształtowa tarcza manewrowa – widok w kierunku Brodnicy:
Kolejowy budynek mieszkalny przy torze linii 208. Widać że mieszkańcy dbają także o fragment toru na wysokości posesji:
Semafor wjazdowy do Radoszek od strony Lidzbarka – tu roślinność atakuje dość mocno:
RADOSZKI – GUTOWO:
Widok z pierwszego przejazdu za Radoszkami w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna. Sygnalizatory wyglądają na świeżo malowane:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Brodnicy:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok z dawnej budki dróżnika:
GUTOWO POMORSKIE:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na drodze nr 544:
Tablica z nazwą przystanku w Gutowie:
Widok z peronu w Gutowie w kierunku Brodnicy. Przystanek jest dość mocno zarośnięty:
GUTOWO – KLONOWO:
Tor ok. 1 km za przystankiem w Gutowie – gdzieś tu przebiega granica województwa kujawsko – pomorskiego i warmińsko – mazurskiego a także granica Zakładów Linii Kolejowych w Bydgoszczy i Olsztynie. Widok w kierunku Brodnicy:
Wiadukt nad torem w połowie drogi między Gutowem a Klonowem – widok w kierunku Lidzbarka:
Widok z wiaduktu w kierunku Brodnicy:
Widok z wiaduktu w kierunku Lidzbarka:
KLONOWO k./LIDZBARKA:
Ktoś niestety zeszpecił budynek stacyjny w czasach PRL przebudową:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na stacji Klonowo:
KLONOWO – LIDZBARK
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka. Widać założoną, nową płytę betonową:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka:
LIDZBARK
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku Brodnicy. To miejsce także przechodziło remont niedawno:
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Wiadukt na ul. Zieluńskiej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Widok z wiaduktu w stronę Brodnicy:
Widok z wiaduktu w stronę stacji Lidzbark:
Peron przystanku Lidzbark Miasto – rok wcześniej gościł ti SA106. Od tego czasu zdążył trochę już zarosnąć:
Budynek mieszczący dawnej pomieszczenie dróżnika i kasę przy przystanku Lidzbark Miasto. Obecnie posiada nowego gospodarza:
Poniżej przedstawiam fotorelację z objazdu samochodem odcinka linii nr 208 między Brodnicą a Lidzbarkiem. Objazd został wykonany w sobotę 6 lipca 2019 roku drogami jak najbardziej zbliżonymi do przebiegu toru.
Niestety w ostatnim czasie na linii zaczęło się „ostre zarastanie”. Poza trawą w skrajni toru pojawia się coraz więcej drzewek i zarośli. Na szczęście linia jest regularnie dwa razy w roku objeżdżana drezyną zarówno po stronie IZ Olsztyn jak i IZ Bydgoszcz.
BRODNICA
Dawny czterokierunkowy węzeł najlepsze czasy ma niestety już poza sobą. Poza Arrivą wykorzystującą kilka razy dziennie jedną krawędź peronową zaglądają tu w zasadzie tylko „przelotowe” towary podążające z Jabłonowa w stronę Rypina i Sierpca. Innego ruchu w praktyce nie ma.
Budynek stacyjny od strony peronów:
Peron 3 – jedyny wykorzystywany przez pociągi osobowe:
Budynek stacyjny od strony podjazdu
BRODNICA – TAMA BRODZKA
Na pierwszym przejeździe przy ul. Świerkowej w Brodnicy pojawiła się całkiem spora plantacja choinek.
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd przy ul. Żmijewskiej także w Brodnicy:
Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
TAMA BRODZKA
Skrajnia toru linii 208 porasta całkiem spora ściana krzaków.
Widok z peronów w kierunku Brodnicy:
Widok z peronów w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny w Tamie Brodzkiej od strony torów:
TAMA BRODZKA – RADOSZKI
Odcinek Tama Brodzka – Radoszki przeprowadzony jest przez teren typowo leśny. Na pierwszym odcinku liczącym ok. 5 km droga leśna przecina tory 7 razy.
I przejazd – widok w kierunku Brodnicy. W tym miejscu stał kiedyś semafor wjazdowy do Tamy:
I przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Most na Drwęcy – widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka spod mostu na Drwęcy:
II przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
II przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
III przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
III przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
IV przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
IV przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Malowniczy krajobraz z drogą i kapliczką przy dojeździe do przejazdu V:
V przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
V przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VI przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VI przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
VII przejazd – widok w kierunku Brodnicy:
VII przejazd – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejne dwa przejazdy odpuściłem gdyż nie były po drodze.
Kolejny przejazd znajdował się na wysokości miejscowości Długi Most. Widok w kierunku Brodnicy:
Widok w kierunku Lidzbarka:
RADOSZKI
Radoszki to stacja z chyba kompletnie zachowaną infrastrukturą techniczną.
Mostek przed stacją w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd na ul. Łąkowej w Bartniczce – widoczny semafor wjazdowy – widok w kierunku Lidzbarka:
Mostek na Brynicy przed pierwszym rozjazdem w Radoszkach – widok w kierunku Lidzbarka:
Semafory wyjazdowe w kierunku Brodnicy:
Widok ogólny na stację w Radoszkach – w kierunku Lidzbarka:
Budynek stacyjny stacji Radoszki – w środku świecą się nawet jakieś powtarzacze od przejazdów z SSP w kierunku Gutowa:
Widok na perony stacji Radoszki w kierunku Brodnicy:
Przejazd na drodze Bartniczka – Radoszki – widok w kierunku Lidzbarka:
Kolejowy budynek mieszkalny przy drodze Bartniczka – Radoszki:
Semafory wyjazdowe w kierunku Lidzbarka. Tor szlakowy porośnięty dość mocno z prawej strony ścianą krzaków:
Kształtowa tarcza manewrowa – widok w kierunku Brodnicy:
Kolejowy budynek mieszkalny przy torze linii 208. Widać że mieszkańcy dbają także o fragment toru na wysokości posesji:
Semafor wjazdowy do Radoszek od strony Lidzbarka – tu roślinność atakuje dość mocno:
RADOSZKI – GUTOWO:
Widok z pierwszego przejazdu za Radoszkami w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna. Sygnalizatory wyglądają na świeżo malowane:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Brodnicy:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok w kierunku Lidzbarka:
Przejazd kolejowy z SSP na drodze z Gutowa do Małego Leźna – widok z dawnej budki dróżnika:
GUTOWO POMORSKIE:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na drodze nr 544:
Tablica z nazwą przystanku w Gutowie:
Widok z peronu w Gutowie w kierunku Brodnicy. Przystanek jest dość mocno zarośnięty:
GUTOWO – KLONOWO:
Tor ok. 1 km za przystankiem w Gutowie – gdzieś tu przebiega granica województwa kujawsko – pomorskiego i warmińsko – mazurskiego a także granica Zakładów Linii Kolejowych w Bydgoszczy i Olsztynie. Widok w kierunku Brodnicy:
Wiadukt nad torem w połowie drogi między Gutowem a Klonowem – widok w kierunku Lidzbarka:
Widok z wiaduktu w kierunku Brodnicy:
Widok z wiaduktu w kierunku Lidzbarka:
KLONOWO k./LIDZBARKA:
Ktoś niestety zeszpecił budynek stacyjny w czasach PRL przebudową:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny i szalet na stacji Klonowo:
Kolejowy budynek mieszkalny przy przejeździe na stacji Klonowo:
KLONOWO – LIDZBARK
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka. Widać założoną, nową płytę betonową:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Brodnicy:
Jeden z kilku przejazdów kolejowych w lesie przed Lidzbarkiem – widok w kierunku Lidzbarka:
LIDZBARK
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku Brodnicy. To miejsce także przechodziło remont niedawno:
Przejazd na ul. Polnej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Wiadukt na ul. Zieluńskiej w Lidzbarku – widok w kierunku stacji Lidzbark:
Widok z wiaduktu w stronę Brodnicy:
Widok z wiaduktu w stronę stacji Lidzbark:
Peron przystanku Lidzbark Miasto – rok wcześniej gościł ti SA106. Od tego czasu zdążył trochę już zarosnąć:
Budynek mieszczący dawnej pomieszczenie dróżnika i kasę przy przystanku Lidzbark Miasto. Obecnie posiada nowego gospodarza:
Ostatnio zmieniony 28 lip 2020, 18:27 przez Stoker, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku
Być może za miesiąc zamieszczę 2 część tym razem z odcinka Lidzbark - Działdowo + uzupełnienie do Lidzbark - Brodnica
Paweł
Paweł
Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
W tym temacie chciałbym zamieścić kilka reportaży fotograficznych z przejazdów pociągów specjalnych lub drezyn jakie odbyły się między Działdowem, Lidzbarkiem a Brodnicą w okresie po zawieszeniu przewozów pasażerskich.
Na początek przejazd SA106-015 zorganizowany przez Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Lidzbarka - "WROTA MAZUR" w dniu 16 czerwca 2018 roku.
Wszystkie zdjęcia wykonane na stacji Lidzbark bądź też na odcinku między Lidzbarkiem i Lidzbarkiem Miasto.
Na początek przejazd SA106-015 zorganizowany przez Stowarzyszenie Wspierające Rozwój Lidzbarka - "WROTA MAZUR" w dniu 16 czerwca 2018 roku.
Wszystkie zdjęcia wykonane na stacji Lidzbark bądź też na odcinku między Lidzbarkiem i Lidzbarkiem Miasto.
Re: Brodnica – Lidzbark – 6 lipca 2019 roku
Tymczasem w Brodnicy mówi się o remoncie linii do Sierpca: https://brodnica.naszemiasto.pl/mamy-od ... c1-7747733, miała by być remontowana w następnej perspektywie UE: 2021-2027.
Re: Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
To PLKa tak się postarała i wyczyściła perony i namalowała linie ostrzegawcze?
Re: Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
IZ Olsztyn wtedy się postarał i doprowadził stację Lidzbark do w miarę porządnego stanu. Natomiast okolice przystanku Lidzbark Miasto wykosili chyba społecznicy. Nie wiem kto malował żółtą linię.
Paweł
Re: Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
Ciąg dalszy tematu. Tym razem przejazd drezyną spalinową w dniu 14 września 2019 roku z Działdowa do Brodnicy zorganizowany przez Bractwo Drezynowe (www.drezyniarze.pl) i lokalnych miłośników kolei. Drezyna motorowa z doczepką przebyła odcinek Działdowo - Brodnica - Działdowo oraz wjechała na na łącznicę nr 966 Działdowo R102 – Działdowo R101, aż pod semafor wjazdowy na linię nr 216 na której odbywał się wtedy remont.
Drezyna na łącznicy nr 966 tuż przed semaforem wjazdowym na linią nr 216 Działdowo - Olsztyn Gł.
Drezyna motorowa na stacji Lidzbark.
Drezyna przejeżdża przez przejazd zlokalizowany w obrębie stacji Radoszki.
Drezyna na stacji Brodnica.
Większy reportaż i fotorelacja z tego przejazdu dostępne pod adresem:
https://wrotamazur.org/kronika/2019-drezyny/
Drezyna na łącznicy nr 966 tuż przed semaforem wjazdowym na linią nr 216 Działdowo - Olsztyn Gł.
Drezyna motorowa na stacji Lidzbark.
Drezyna przejeżdża przez przejazd zlokalizowany w obrębie stacji Radoszki.
Drezyna na stacji Brodnica.
Większy reportaż i fotorelacja z tego przejazdu dostępne pod adresem:
https://wrotamazur.org/kronika/2019-drezyny/
Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
Brodnica – Lidzbark – Działdowo - 27 lipca 2020 roku
Dzisiaj kontynuacja ostatniej wycieczki z lipca 2019 roku. Tym razem uzupełnimy o nowe miejsca odcinek Brodnica – Lidzbark oraz zwiedzimy dalszą część trasy między Lidzbarkiem a Działdowem.
TAMA BRODZKA – RADOSZKI
Pominięty ostatnio przejazd przy dawnej bocznicy do „Długiego Mostu” – widok w kierunku Brodnicy
Przejazd przy dawnej bocznicy do „Długiego Mostu” – widok w kierunku Lidzbarka
W tym miejscu w lewo odchodziła bocznica na „Długi Most” mniej więcej w śladzie dzisiejszej drogi leśnej.
Środkowy przebieg bocznicy na „Długi Most” – widok w kierunku linii 208
Środkowy przebieg bocznicy na „Długi Most” – widok w kierunku końca bocznicy
Most na Samionce na bocznicy do „Długiego Mostu”.
Most na Samionce na bocznicy do „Długiego Mostu”.
Kolejny przejazd na linii 208 między odgałęzieniem do „Długiego Mostu” i Radoszkami – widok w kierunku Brodnicy.
To samo miejsce co powyżej – widok w kierunku Lidzbarka.
Kamienny most nad Brynicą tuż przed stacją Radoszki.
Kamienny most nad Brynicą tuż przed stacją Radoszki.
LIDZBARK MIASTO - LIDZBARK
Most na Welu w Lidzbarku.
Wiadukt nad ul. Przemysłową w Lidzbarku.
LIDZBARK – PŁOŚNICA
Most nad dopływem Welu tuż przed stacją Lidzbark (widok w kierunku Lidzbarka).
Most nad dopływem Welu tuż przed stacją Lidzbark.
Tarcza ostrzegawcza do semafora wjazdowego stacji Lidzbark – widok w kierunku Działdowa.
PŁOŚNICA
Budynek mieszkalny na stacji Płośnica.
PRIOMA
Widok ogólny na przystanek Prioma.
PRIOMA – PIERŁAWKI
Malowniczy łuk tuż przed przystankiem w Priomie – widok w kierunku Działdowa.
Malowniczy łuk tuż przed przystankiem w Priomie – widok w kierunku Lidzbarka.
Widok z przejazdu koło wsi Prioma w kierunku Działdowa.
PIERŁAWKI
Widok ogólny na przystanek Pierławki.
Budynek mieszkalny przy przystanku Pierławki.
Wnętrze budynku mieszkalnego przy przystanku Pierławki. W środku straszy !! - w momencie wykonywania tego zdjęcia na piętrze słychać było kroki na drewnianej podłodze. Ale w tych okolicach to standard
http://www.infoilawa.pl/aktualnosci/ite ... kiej-wideo
PIERŁAWKI – DZIAŁDOWO
Semafor wjazdowy na posterunek Działdowo R102 – widok w kierunku Lidzbarka
Posterunek Działdowo R102 – widok w kierunku stacji Działdowo.
Dzisiaj kontynuacja ostatniej wycieczki z lipca 2019 roku. Tym razem uzupełnimy o nowe miejsca odcinek Brodnica – Lidzbark oraz zwiedzimy dalszą część trasy między Lidzbarkiem a Działdowem.
TAMA BRODZKA – RADOSZKI
Pominięty ostatnio przejazd przy dawnej bocznicy do „Długiego Mostu” – widok w kierunku Brodnicy
Przejazd przy dawnej bocznicy do „Długiego Mostu” – widok w kierunku Lidzbarka
W tym miejscu w lewo odchodziła bocznica na „Długi Most” mniej więcej w śladzie dzisiejszej drogi leśnej.
Środkowy przebieg bocznicy na „Długi Most” – widok w kierunku linii 208
Środkowy przebieg bocznicy na „Długi Most” – widok w kierunku końca bocznicy
Most na Samionce na bocznicy do „Długiego Mostu”.
Most na Samionce na bocznicy do „Długiego Mostu”.
Kolejny przejazd na linii 208 między odgałęzieniem do „Długiego Mostu” i Radoszkami – widok w kierunku Brodnicy.
To samo miejsce co powyżej – widok w kierunku Lidzbarka.
Kamienny most nad Brynicą tuż przed stacją Radoszki.
Kamienny most nad Brynicą tuż przed stacją Radoszki.
LIDZBARK MIASTO - LIDZBARK
Most na Welu w Lidzbarku.
Wiadukt nad ul. Przemysłową w Lidzbarku.
LIDZBARK – PŁOŚNICA
Most nad dopływem Welu tuż przed stacją Lidzbark (widok w kierunku Lidzbarka).
Most nad dopływem Welu tuż przed stacją Lidzbark.
Tarcza ostrzegawcza do semafora wjazdowego stacji Lidzbark – widok w kierunku Działdowa.
PŁOŚNICA
Budynek mieszkalny na stacji Płośnica.
PRIOMA
Widok ogólny na przystanek Prioma.
PRIOMA – PIERŁAWKI
Malowniczy łuk tuż przed przystankiem w Priomie – widok w kierunku Działdowa.
Malowniczy łuk tuż przed przystankiem w Priomie – widok w kierunku Lidzbarka.
Widok z przejazdu koło wsi Prioma w kierunku Działdowa.
PIERŁAWKI
Widok ogólny na przystanek Pierławki.
Budynek mieszkalny przy przystanku Pierławki.
Wnętrze budynku mieszkalnego przy przystanku Pierławki. W środku straszy !! - w momencie wykonywania tego zdjęcia na piętrze słychać było kroki na drewnianej podłodze. Ale w tych okolicach to standard
http://www.infoilawa.pl/aktualnosci/ite ... kiej-wideo
PIERŁAWKI – DZIAŁDOWO
Semafor wjazdowy na posterunek Działdowo R102 – widok w kierunku Lidzbarka
Posterunek Działdowo R102 – widok w kierunku stacji Działdowo.
Re: Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
Tym razem przedstawiam fotorelację z przejazdu pociągu turystycznego „Jednorożec” na trasie Działdowo – Lidzbark – Działdowo w dnu 27 lipca 2020 roku.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 01 „Jednorożec” relacji Działdowo – Lidzbark zbliża się do przystanku Prioma.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 01 „Jednorożec” relacji Działdowo – Lidzbark wjeżdża na stację końcową.
SM42-2386 podczas manewrów na stacji Lidzbark.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 02 „Jednorożec” do Działdowa na stacji Lidzbark.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 02 „Jednorożec” do Działdowa opuszcza stację Lidzbark.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 01 „Jednorożec” relacji Działdowo – Lidzbark zbliża się do przystanku Prioma.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 01 „Jednorożec” relacji Działdowo – Lidzbark wjeżdża na stację końcową.
SM42-2386 podczas manewrów na stacji Lidzbark.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 02 „Jednorożec” do Działdowa na stacji Lidzbark.
SM42-2386 z poc. turystycznym nr 02 „Jednorożec” do Działdowa opuszcza stację Lidzbark.
-
- Towarowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 gru 2011, 22:53
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
Witaj
Ja też raz do roku objazd robię tego szlaku
Ale muszę Cię zmartwić ponieważ ostatnia drezyna jadąca z Brodnicy do Radoszek była na początku 2019 roku
A do Gutowa Pom. Na końcu 2018 roku
Olsztyn pewnie podobnie
Bydgoski zakład nie ma już ochoty na robienie objazdow tego szlaku.....
Czekamy na kolejną kradzież bez uzupełnienia ubytków
Ja też raz do roku objazd robię tego szlaku
Ale muszę Cię zmartwić ponieważ ostatnia drezyna jadąca z Brodnicy do Radoszek była na początku 2019 roku
A do Gutowa Pom. Na końcu 2018 roku
Olsztyn pewnie podobnie
Bydgoski zakład nie ma już ochoty na robienie objazdow tego szlaku.....
Czekamy na kolejną kradzież bez uzupełnienia ubytków
-
- Towarowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 gru 2011, 22:53
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
I na szóstym zdjęciu z 2020 roku od Brodnicy
Nie mam już krzyża świętego Andrzeja z dnia wczorajszego stwierdzam brak
Nie mam już krzyża świętego Andrzeja z dnia wczorajszego stwierdzam brak
Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
Z roku na rok widać coraz większy rozrost trawy i krzaków. We wrześniu 2019 roku całość udało mi się przejechać drezyną spalinową (zdjęcia w dziale: https://wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=1516). Trasa była w miarę przejezdna (poza zasypanymi przejazdami i krzakami w skrajni). Ale myślę, że za 2-3 lata byłby z tym dużo większy problem.
W sumie to dziwne że dwóch gości z Poznania i Wrocławia dyskutuje o szczegółach linii kolejowej położonej daleko od nich.
Może ktoś miejscowy się odezwie !
Paweł
W sumie to dziwne że dwóch gości z Poznania i Wrocławia dyskutuje o szczegółach linii kolejowej położonej daleko od nich.
Może ktoś miejscowy się odezwie !
Paweł
-
- Towarowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 gru 2011, 22:53
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Brodnica – Lidzbark – Działdowo w latach 2019 - 2020
Tak jestem z Wrocławia , ale pochodzę z tych okolic
To jest mój ulubiony węzeł i pilnuje tej linii jak oka w głowie
Zawsze jak tu jestem raz do roku to muszę objechac dokładnie teren i przeprowadzić rekonesans
Patrząc na ta linię to mie już krew zalewa ....
Skończy się tak z tą linia jak z Iława - Tama Brodzka czy Chełmża/ Kowalewo Pom. - Brodnica
Samorządy dwóch województw mają ta linię w czterech literach gminą również na tym nie zależy uważają że autobusow jest sporo i plus każdy mam auto więc po to zlikwidowali by tego tego nie przywracać ;-(
To jest mój ulubiony węzeł i pilnuje tej linii jak oka w głowie
Zawsze jak tu jestem raz do roku to muszę objechac dokładnie teren i przeprowadzić rekonesans
Patrząc na ta linię to mie już krew zalewa ....
Skończy się tak z tą linia jak z Iława - Tama Brodzka czy Chełmża/ Kowalewo Pom. - Brodnica
Samorządy dwóch województw mają ta linię w czterech literach gminą również na tym nie zależy uważają że autobusow jest sporo i plus każdy mam auto więc po to zlikwidowali by tego tego nie przywracać ;-(
Re: Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
Do Lidzbarka jak często towarowy zagląda?
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Przejazdy specjalne na trasie Działdowo - Lidzbark - Brodnica
Dostawy do Prefabetu mają miejsce średnio raz w miesiącu. Zdarza się, że pojadą na początku i na końcu miesiąca. W grudniu lub styczniu zwykle nie ma dostaw, pewnie to kwestia zmniejszonej produkcji poza sezonem budowlanym. Przez dostawę mam na myśli dwa przyjazdy: przyciągnięcie składu i powrót lokomotywy luzem, po dwóch/trzech dniach przyjazd luzaka po rozładowany skład. Można więc śmiało powiedzieć, że pociąg zagląda do Lidzbarka 2 razy w miesiącu...