Znaczy się teraz jesteśmy płatnikami z podatkiem, a po 2020 będziemy płacić bez podatku??grzegorz1250 pisze:należy uwzględnić , iż perspektywa środków unijnych na lata 2014-2020 będzie ostatnią kiedy będziemy płatnikami brutto a staniemy się netto.
Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
-
- Towarowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 lut 2012, 14:43
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
NIe to nie znaczy ,że jesteśmy płatnikami z podatkiem/brutto/ a po 2020 będziemy płacić bez podatku/netto/. Tak się określa korzyści /brutto - wartość dodana o kwoty większe niż nasza składka do kasy UE- składka i nadwyżka ponad nią/ lub ich brak /netto - wartość środków UE równa lub nawet mniejsza niż składka do kasy UE/ . Ale chyba nie jest to tak bardzo istotne
belfer
-
- Towarowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 lut 2012, 14:43
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Istotniejsze moim zdaniem jest naciskanie na decydentów aby wydatki na infrastrukturę były racjonalne i przyniosły mieszkańcom naszego województwa wymierne korzyści. Dlatego moja propozycja jest taka aby wmtmk właczyło się mocniej w lobbig/modne slowo/ na rzecz kolei i przedstawiło własne propozycje Urzędowi Marszałkowskiemu z uwzględnieniem nie tylko propozycji budowy i rewitalizacji lini kolejowych ,ale również symulacji połączeń kolejowych na odtworzonych szlakach. Niezbędna też by było określenie jaką ilośc taboru należałoby posiadać aby spełnić nastepujące warunki taktu czasowego:
Linia Olsztyn - Ełk przez Ketrzyn takt co 1 godzinę
Linia Olsztyn- Elbląg takt co 1 godzinę
LInia Olsztyn - Braniewo takt co 2 godziny
Linia Olsztyn - Bartoszyce przez Lidzbark Warmiński takt co 1 godzinę
Linia OLsztyn - Ełk przez Mrągowo takt co 1 godzinę
Linia OLsztyn - Ełk przez Szczytno takt co 1 godzinę
Linia Olsztyn - Ostrołeka przez Szymany takt co 2 godziny
Linia OLsztyn - Działdowo takt co 2 godziny
Linia Gółdap - Ełk takt co 2 godziny
Linia Węgorzewo - Kętrzyn - takt co 2 godziny
Oczywiście przy zbieżności kursów takt ten by się zwiększał.To tak na początek dyskusji.
Linia Olsztyn - Ełk przez Ketrzyn takt co 1 godzinę
Linia Olsztyn- Elbląg takt co 1 godzinę
LInia Olsztyn - Braniewo takt co 2 godziny
Linia Olsztyn - Bartoszyce przez Lidzbark Warmiński takt co 1 godzinę
Linia OLsztyn - Ełk przez Mrągowo takt co 1 godzinę
Linia OLsztyn - Ełk przez Szczytno takt co 1 godzinę
Linia Olsztyn - Ostrołeka przez Szymany takt co 2 godziny
Linia OLsztyn - Działdowo takt co 2 godziny
Linia Gółdap - Ełk takt co 2 godziny
Linia Węgorzewo - Kętrzyn - takt co 2 godziny
Oczywiście przy zbieżności kursów takt ten by się zwiększał.To tak na początek dyskusji.
belfer
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Piszesz strasznie chaotycznie, ale wyciągnijmy najlepsze smaczki z Twoich postów:
Bogaczewo - Braniewo ma dobre parametry, tam niepotrzebna jest inwestycja w infrastrukturę, tylko w sensowną ofertę.
Olsztyn - Kętrzyn - Ełk 5 par (16 dla Twojej propozycji)
Olsztyn - Elbląg 7 (16)
Olsztyn - Braniewo 3 (9)
Olsztyn - Lidzbark - Bartoszyce 0 (16)
Olsztyn - Mrągowo - Ełk 0 (16)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7** (16)
Olsztyn - Ostrołęka 0 (9)
Olsztyn - Działdowo 5 (9)
Gołdap - Ełk 0 (9)
Wobec 27 par dziś, mamy 116 w Twoich założeniach, nie uwzględniających Iławy. Czy dalej twierdzisz że dotacja się zmniejszy, w stosunku do tego co mamy dziś?
*Dla taktu godzinnego przyjmuję 16 par, dla dwugodzinnego 9 par, dość luźne założenia, takt w ciągu dnia + dodatkowe pociągi zagęszczające (dla taktu 2h) w szczycie, czy wieczorne domykające ofertę.
**W celu uproszczenia przyjmuję naiwnie że po modernizacji wszystko pojedzie do Ełku.
Bzdura. W wypadku małych przedsiębiorstw kolej nie jest potrzebna do niczego, a przykład Sweedwoodu w Wielbarku pokazuje że nie opłaca się to nawet największym, pomimo tego że sami ponieśli koszt przywrócenia przejezdności linii.grzegorz1250 pisze:Każdy inwestor /przedsiębiorca/ wybiera takie miejsca gdzie zaplecze logistyczne jest najlepsze a nie zubożone o brak połączenia kolejowego.
Ja czekam aż urzędnicze głowy zaczną lecieć za odbiory pseudodróg - jakość tego co zrobiono w ostatnich latach przeraża, miliardy utopione w rozpadających się drogach. Gdyby zrobiono je tak jak trzeba, nie byłoby mowy o remontach za kilka lat.grzegorz1250 pisze:Ważną rzeczą jest obciążenie teraz remontowych dróg ruchem kłowych , które za kilka lat trzeba będzie znowu remontować
To w polskich realiach fantastyka. Choć nie zaprzeczam, Lidzbark i Bartoszyce cierpią na układzie linii kolejowych w województwie, budowa nowej linii otworzyłaby te miasta na Olsztyn.grzegorz1250 pisze:budąwę lini kolejowej Dobre Miasto - Bartoszyce przez LIdzbark Warmiński z rewiatalizacją lini 255 Lidzbark Warmiński Bartoszyce
Po co?grzegorz1250 pisze:rewitalizację lini kolejowej 259 Kętrzyn Węgorzewo
Tutaj się zgadzam, tym bardziej że spora część trasy jest w dobrym stanie.grzegorz1250 pisze: rewitalizację lini kolejowej 223 Czerwonka Ełk
Zabawy w kolej urzędasów pozbawiły Olecko pociągów, pomimo niezłego stanu torów. Rewitalizacja nic tu nie da.grzegorz1250 pisze:rewitalizację lini kolejowej 41 Gołdap Olecko
Nadzalewowa to ciekawy przypadek - niby każdemu zależy na jej ratowaniu, ruchu turystycznym, ale koncepcji tego nie ma. Jak miałby taki ruch wyglądać? Weekendowa para w sezonie? I kto wyłoży środki na modernizację, przy tak znikomym ruchu?grzegorz1250 pisze:rewitalizację lini 254 Braniewo Elbląg przez Frombork walory turystyczne
rewitalizację lini 204 Braniewo Malbork
Bogaczewo - Braniewo ma dobre parametry, tam niepotrzebna jest inwestycja w infrastrukturę, tylko w sensowną ofertę.
Jakieś podstawy tego twierdzenia masz? Bo ja twierdzę że skoro każdy inny pociąg niż 3xEN57 jest deficytowy, to KAŻDE uruchomienie połączenia będzie skutkowało zwiększeniem dopłaty.grzegorz1250 pisze:Oprócz dbałości o drogi zmniejszy się dopłata samorządu województwa do przwozów regionalnych , które przejmą pasażerów busów czy autobusów.
Tutaj również prosiłbym o jakieś podstawy szacunków.grzegorz1250 pisze:Myślę ,że szacunkowo około 2 mld PLN.
I bardzo dobrze, bo z drogi korzystają wszyscy, a z pociągów ułamek mieszkańców.grzegorz1250 pisze:Przubodowa drogi nr 513 Pasłek Lidzbark Warmiński będzie kosztowała 200 mln PLN- odcinek 80 km. Takich przebudów prowadzi się więcej i będzie się prowadzić.
Ale sprawna kolej tutaj niewiele zmieni. Towary do sklepów nadal będą dowożone samochodami, samochodami będą wywożone płody rolne od rolników indywidualnych. Może węgiel dla składu opału przyjedzie pociągiem, ale i to nie zawsze się opłaca wozić koleją.grzegorz1250 pisze:Tylko ciekawe kiedy trzeba będzie je remontowć przy wzrastającym ruchu kołowym
Nie wiem ile taboru potrzeba, za to zderzę Twój pomysł* z rzeczywistością jaką mamy dziś, może to uzmysłowi niektórym że rewitalizacje nie mają najmniejszego sensu w oderwaniu od oferty, z czym mamy do czynienia dziś:grzegorz1250 pisze:Linia Olsztyn - Ełk przez Ketrzyn takt co 1 godzinę
Linia Olsztyn- Elbląg takt co 1 godzinę
LInia Olsztyn - Braniewo takt co 2 godziny
Linia Olsztyn - Bartoszyce przez Lidzbark Warmiński takt co 1 godzinę
Linia OLsztyn - Ełk przez Mrągowo takt co 1 godzinę
Linia OLsztyn - Ełk przez Szczytno takt co 1 godzinę
Linia Olsztyn - Ostrołeka przez Szymany takt co 2 godziny
Linia OLsztyn - Działdowo takt co 2 godziny
Linia Gółdap - Ełk takt co 2 godziny
Linia Węgorzewo - Kętrzyn - takt co 2 godziny
Olsztyn - Kętrzyn - Ełk 5 par (16 dla Twojej propozycji)
Olsztyn - Elbląg 7 (16)
Olsztyn - Braniewo 3 (9)
Olsztyn - Lidzbark - Bartoszyce 0 (16)
Olsztyn - Mrągowo - Ełk 0 (16)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7** (16)
Olsztyn - Ostrołęka 0 (9)
Olsztyn - Działdowo 5 (9)
Gołdap - Ełk 0 (9)
Wobec 27 par dziś, mamy 116 w Twoich założeniach, nie uwzględniających Iławy. Czy dalej twierdzisz że dotacja się zmniejszy, w stosunku do tego co mamy dziś?
*Dla taktu godzinnego przyjmuję 16 par, dla dwugodzinnego 9 par, dość luźne założenia, takt w ciągu dnia + dodatkowe pociągi zagęszczające (dla taktu 2h) w szczycie, czy wieczorne domykające ofertę.
**W celu uproszczenia przyjmuję naiwnie że po modernizacji wszystko pojedzie do Ełku.
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Jako przykład miasta, gdzie kolej (towarowa) jest komuś potrzebna i wykorzystywana podam Pisz - korzysta z niej (kolei) od zawsze Sklejka (dowóz drewna) i znajdujący się przy samej stacji kolejowej skład drewna.Łukasz Jamroz pisze:Bzdura. W wypadku małych przedsiębiorstw kolej nie jest potrzebna do niczego, a przykład Sweedwoodu w Wielbarku pokazuje że nie opłaca się to nawet największym, pomimo tego że sami ponieśli koszt przywrócenia przejezdności linii.grzegorz1250 pisze:Każdy inwestor /przedsiębiorca/ wybiera takie miejsca gdzie zaplecze logistyczne jest najlepsze a nie zubożone o brak połączenia kolejowego.
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
To są wyjątki. Przykład z mojego podwórka, w szczycieńskie strefie ekonomicznej działa kilka firm w tym produkująca prefabrykaty z betonu. Linia kolejowa przebiega pod nosem i nikt nie buduje bocznic, a wszyscy domagają się poprawy stanu drogi prowadzącej do strefy.
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Co do linii Olsztyn-Lidzbark-Bartoszyce to uważam, że to bardzo ciekawy pomysł. Odciążenie sporego ruchu kołowego, szybszy i bezpieczniejszy transport ludzi (bo DK51 od Olsztyna do granicy to jeden wielki czarny punkt). Przy perspektywie wzmożonego handlu między Obwodem Kaliningradzkim a Polską może powstać potrzeba budowy terminali przeładunkowych, a wtedy odcinek linii 38 z Bartoszyc do Głomna znów może zyskać na znaczeniu. Oczywiście takie dywagacje można traktować z przymrużeniem oka, tym bardziej że jestem miłośnikiem kolei a nie racjonalnie myślącym logistykiem czy ekonomistą Jednak takiego połączenia po prostu brakuje i chyba każdy się z tym zgodzi.
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Ostatnio postanowiłem przejechać się z Ełku do Pisza. Wniosek jest jeden: ten remont linii potrzebny jest jak najszybciej. 56 km. w 1 h 40 min., poezja na szynach.
Pomiędzy Białą a Kaliszkami miałem wrażenie, że pociąg zamierza się zatrzymać - okazało się jednak, że nie, to po prostu tak wygląda standardowy przejazd.
Jeśli w najbliższym czasie coś się nie ruszy ku lepszemu, to znów będziemy drżeć o połączenia pomiędzy Ełkiem a Piszem. I nie zdziwiłbym się wcale, gdyby PKP zaczęły rozważać pomysł zawieszenia kursów na tym odcinku. Szkoda paliwa i pojazdów. To tak, jakby samochodem jechać przez kilkanaście km. na 2 biegu.
Pomiędzy Białą a Kaliszkami miałem wrażenie, że pociąg zamierza się zatrzymać - okazało się jednak, że nie, to po prostu tak wygląda standardowy przejazd.
Jeśli w najbliższym czasie coś się nie ruszy ku lepszemu, to znów będziemy drżeć o połączenia pomiędzy Ełkiem a Piszem. I nie zdziwiłbym się wcale, gdyby PKP zaczęły rozważać pomysł zawieszenia kursów na tym odcinku. Szkoda paliwa i pojazdów. To tak, jakby samochodem jechać przez kilkanaście km. na 2 biegu.
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
A była chociaż jakaś frekwencja?
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Co do frekwencji... Przyznam, że w trakcie jazdy nie zwracałem na nią szczególnej uwagi, skupiłem się raczej na samej trasie. Ale co nieco wszak pamiętam ... Kurs o godz. 8.07 z Ełku. W Ełku wsiadło w sumie 8 osób. Potem dosiadł się ktoś w Bajtkowie (2 osoby wysiadły), chyba 2 osoby wsiadły w Drygałach, kilka (około 6) w Białej i w Piszu na peronie stało około 15. Uważam, że jak na środek tygodnie to źle nie było.
Tak że moim zdaniem PKP ma o co walczyć, bo jeżeli ktoś jest skłonny jeździć w obecnych warunkach, to przy skróceniu czasu jazdy, myślę że może być tylko lepiej.
Tak że moim zdaniem PKP ma o co walczyć, bo jeżeli ktoś jest skłonny jeździć w obecnych warunkach, to przy skróceniu czasu jazdy, myślę że może być tylko lepiej.
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Przecież to frekwencja nawet nie na autobus, a na busa. A co dopiero mówić o pociągu. Finansowanie pociągu dla tych kilkunastu osób to topienie pieniędzy w błoto.Jarzyk pisze:W Ełku wsiadło w sumie 8 osób. Potem dosiadł się ktoś w Bajtkowie (2 osoby wysiadły), chyba 2 osoby wsiadły w Drygałach, kilka (około 6) w Białej i w Piszu na peronie stało około 15. Uważam, że jak na środek tygodnie to źle nie było.
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Aby nie tworzyć nowego wątku napiszę tutaj, jako że wątek traktuje o modernizacjach:
Stacja Skadnawa została zmodernizowana, czego świadectwem jest zdjęcie i opis pod nim: http://wrphoto.eu/details.php?image_id= ... 9037854f57 (fot. Paweł Wagner)
Opis zdjęcia informuje, iż semafory kształtowe zostały na obydwu głowicach wymienione na semafory świetlne. Utworzono jeden okręg nastawczy. Z tego co widać na zdjęciu napędy mechaniczne scentralizowane zastąpiono elektrycznymi. Tym samym na stację od strony południowej nie wjeżdża się już na sygnał zastępczy. Pozostaje pytanie jak są nastawiane przebiegi? Dalej mechanicznie, czy zostały zamontowane urządzenia przekaźnikowe/komputerowe?
Stacja Skadnawa została zmodernizowana, czego świadectwem jest zdjęcie i opis pod nim: http://wrphoto.eu/details.php?image_id= ... 9037854f57 (fot. Paweł Wagner)
Opis zdjęcia informuje, iż semafory kształtowe zostały na obydwu głowicach wymienione na semafory świetlne. Utworzono jeden okręg nastawczy. Z tego co widać na zdjęciu napędy mechaniczne scentralizowane zastąpiono elektrycznymi. Tym samym na stację od strony południowej nie wjeżdża się już na sygnał zastępczy. Pozostaje pytanie jak są nastawiane przebiegi? Dalej mechanicznie, czy zostały zamontowane urządzenia przekaźnikowe/komputerowe?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
-
- Towarowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 sty 2015, 16:37
- Lokalizacja: sercem z Warmii
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
Łukasz Jamroz Żeby nie wdawać się z Tobą w jałową dyskusję proponuję żebyś Ty sam z łaski swojej przedstawił plan transportu dla województwa warmińsko -mazurskiego (oczywiście według Twojej wizji) ponieważ czytając Twoje komentarze odnoszę wrażenie że jesteś ekspertem od wszystkiego.Wszystkie inne opinie nie mają dla Ciebie żadnego znaczenia i punktujesz wszystko i wszystkich.Więc wysil się kolego i przedstaw swoją własną, nieomylną wizję rozwoju transportu w województwie i nikt już nie będzie dyskutował.Wszyscy przyklaśniemy Tobie i będziemy czekać na realizację Twoich wizji
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Re: Modernizacja linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim
a najlepiej wystartuj w kolejnych wyborachgryff pisze:Wszyscy przyklaśniemy Tobie i będziemy czekać na realizację Twoich wizji
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"