Dyskusje o rozkładzie jazdy

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Arkimbz
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2010, 18:34

Post autor: Arkimbz »

Radek pisze:Pisałem o tym w tym wątku:
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... 0&start=15

Wygląda na to, że na Mazury coraz ciężej będzie się dostać koleją, ostatni Regio z Torunia do Iławy i Olsztyna będzie już przed godz. 16. Potem jeszcze tylko iR i TLK.
Pociągów będzie niestety jeszcze mniej, jak już wspomniałem głównie na liniach niezelektryfikowanych. Pieniądze na dotowanie połączeń regionalnych w województwie są. Problem to...nowy tabor, który często się psuje. Naprawy pochłaniają bardzo duże kwoty. Wszystkie nowe pojazdy szynowe w województwie zostały wyprodukowane przez Pesę objęte są gwarancją...chyba tylko z nazwy.

Za każdą naprawę Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie płaci ogromne pieniądze. Zestawy kołowe niektórych autobusów szynowych jeżdżących w województwie miały wżery. Jest to wada podlegająca gwarancji ze strony producenta czyli Pesy. Bydgoski producent nie usunął jej. Zestawy wymieniono na nowe, ale zapłacić za nie musiał Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie. Kwota takiej wymiany to: dla SA106 119 000 tyś. złotych, dla SA133 179 000 tyś. złotych. Umowy z producentem skonstruowane są w ten sposób, że przewoźnik nie może sam robić napraw taboru, nie wspominając już o przeglądach. Zostało to zastrzeżone przez Pesę. Samodzielne naprawy i przeglądy byłyby możliwe gdyby przewoźnik...sam zrobił dla siebie dokumentację pojazdu :grin: Obecna jest własnością Pesy i jest udostępniana przewoźnikowi.

Samodzielna naprawa np: nowego Elfa jeżdżącego w województwie może wiązać się ze złamaniem umowy między PRami a Pesą. W takiej sytuacji bydgoski producent ma prawo pozwać do sądu przewoźnika. To jeszcze nie koniec. Nowy Elf wyprodukowany dla województwa warmińsko-mazurskiego co 20 dni musi przejść przegląd w Bydgoszczy. Koszt takiego przeglądu to 20 000 tyś złotych. W ciągu roku daje to kwotę 365 000 tyś złotych. Gdzie sens i logika w kupowaniu takiego pojazdu, który generuje tak ogromne koszty? Właśnie przez częste naprawy i przeglądy, chociażby Elfa, brakuje pieniędzy na połączenia w regionie. Stąd cięcia i zapowiedzi kolejnych. Umowy są konstruowane w sposób niekorzystny dla przewoźnika. Nikt nie ponosi za to odpowiedzialności. 50-letnia gwarancja na Elfa to również szczyt kuriozum. Żywotność pojazdu szacuje się na 30 lat. Jak widać, dla Pesy liczy się tylko dopływ kasiury przez kilka dobrych lat.
Radek
InterCity
Posty: 303
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Na "szczescie" przetarg na przewozy w wojewodztwie przewiduje taki sam rozklad 2013/14 jak 2012/13, wiec zmian w ilosci polaczen juz byc nie powinno, ewentualnie godziny.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Scena gdzie wysiada na oko z 50 osób w Ełku na ostatnim filmiku...
Temu imbecylowi który skreślił Olecko powinni jaja obciąć....
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Tabelki PKP PLK

Post autor: fastcracker »

Czyli tzw cegła już jest na razie w formie elektronicznej
http://rozklad.plk-sa.pl/Tablice
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Tyle że ten SRJP w tabelach nie zawiera tak jak kiedyś w "cegłach" była umieszczona informacja w pierwszym oraz ostatnim okienku rubryki skąd/dokąd jedzie dany pociąg .podaję przykład tabela 415 stacja Grudziądz pociąg PR-R odjazd 7:47 widnieje tylko do Malborka a jedzie do Gdyni Głównej ,tak jest w każdej tabeli .Natomiast legenda zawiera tylko nazwę pociągu oraz terminy kursowania jak dla mnie to taka forma SRJP jest do bani
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

To jest wersja rozwojowa i ciągle coś poprawiają, np. jest już w legendzie Gdynia, może jeszcze coś pierniki zmienią?
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Tak to prawda, zauważyłem że wszystko idzie w dobrym kierunku w innych tabelach też już widać zmiany :mrgreen:
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Post autor: fastcracker »

Przypominam o marcowej korekcie od 9 III
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Dyskusje o rozkładzie jazdy

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam,

proszę od dnia dzisiejszego (16 lipca 2014 r.) wszelkie dyskusje dotyczące rozkładu jazdy prowadzić w tym wątku. Zostaną do niego doklejone również wszystkie wątki archiwalne związane z tą tematyką.

Pozdrawiam serdecznie,

Adam Dąbrowski
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Jak wynika z oficjalnych informacji od RJ 2014/15 TLK"Kormoran" będzie kursował w relacji Olsztyn Główny - Wrocław Główny przez Warszawę - Łódź ;Pojawi się nowe połączenie TLK "Skarbek"w relacji Olsztyn Główny -Racibórz oraz TLK"Ukiel" Olsztyn Główny - Warszawa .Co do tych połączeń informacja jest pewna na 100 procent.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Post autor: pawel_zielony »

Niedawno na stronie PLK ukazał się RJ 2014/2015. I trzeba przyznać, że jest on jeszcze gorszy od obecnego. Przede wszystkim, pociągi relacji Olsztyn-Ełk i Ełk-Białystok nie są skomunikowane w Ełku poza jednym połączeniem (około 19:30):
przyjazd 7:11, odjazd 4:28 i 5:44
przyjazd 11:31, odjazd 10:17
przyjazd 16:35, odjazd 15:17

Zostało również zabrane bezpośrednie poranne połączenie REGIO z Olsztyna do Trójmiasta ("ŁYNA" została przesunięta z 9 rano na 16:48).
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Post autor: Rajmund »

Na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Odziału Przewozów Regionalnych w Olsztynie można zgłaszać uwagi i propozycje dotyczące kursowania pociągów w naszym regionie.źródło
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Post autor: pawel_zielony »

Został opublikowany RJ 2015/2016. Na plus, jeżeli chodzi o IC, w PR bez większych zmian:

- nadal tylko 3 pary Ełk-Białystok (brakuje porannego (7:20) i popołudniowego (16:40) kursu z Ełku oraz porannego (5:30) i wieczornego (19:20) kursu z Białegostoku)
- nadal tylko 3 pary Olsztyn-Braniewo (powinno być 5)
- nadal tylko 3 pary Iława - Działdowo (wydano grube miliony na modernizację infrastruktury na wszystkich przystankach)
- na plus powrót bezpośredniego porannego połączenia z Olsztyna do Trójmiasta przez Iławę (z przesiadką w Malborku, chociaż 8:30 to jest ok. pół godziny za późno)

Nie rozumiem 40-minutowego postoju ICN Polaris w Olsztynie (5:25-6:05), co wymusza potem prawie półgodzinny postój w Giżycku na mijankę z dwoma pociągami. Przez to przyjazd do Białegostoku na 10:20 (z uwagi na brak porannego połączenia PR Mazur z Białymstokiem) to jest sporo za późno.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Co do pociągu TLK Polaris jest to pewnie pomyłka w RJ (których będzie wiele) pierwotnie Polaris miał zabierać wagony od pociągu TLK Mars i prowadzić je do Ełku. Najprawdopodobniej Mars wypadł z RJ a czas postoju Polarisa w Olsztynie na razie nie uległ zmianie, wszystko okaże się 21 listopada kiedy to RJ będzie publikowany w wersji "ostatecznej "
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Post autor: Rajmund »

Na stronie Centrum Zrównoważonego Transportu pojawiła się ciekawa inicjatywa dotycząca między innymi naszego województwa.Tych wszystkich ,którym na sercu leży rozwój transportu kolejowego na Warmii i Mazurach proszę o podpis pod petycją LINK
ODPOWIEDZ