Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Witam!
Przy okazji rozmowy o zlikwidowanym przystanku kolejowym w Karwicy Mazurskiej na linii kolejowej nr 219 (więcej tutaj) pojawił się wątek "Programu budowy 200 przystanków kolejowych". Program ten zakłada budowę, przebudowę lub odbudowę 200 peronów w latach 2020-2025:
Ogólna charakterystyka programu: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/p ... kolejowych
Zakres programu dla woj. warmińsko-mazurskiego: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/w ... mazurskie2
Mapa inwestycji w ramach programu: https://www.rynek-kolejowy.pl/file/2020 ... tanki1.jpg
Zgodnie z powyższymi źródłami na terenie województwa warmińsko-mazurskiego przewidziano:
budowę nowego przystanku Wietrzychowo na linii nr 216,
odbudowę przystanku Karwica Mazurska na linii nr 219,
przebudowę peronu na stacji Pasłęk na linii nr 220,
budowę nowego przystanku Nikielkowo na linii nr 353,
budowę nowego przystanku Kolno na linii nr 353,
zmianę lokalizacji przystanku Łankiejmy na linii nr 353.
W dniu wczorajszym spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wszczęła postępowanie na przebudowę peronu na st. Pasłęk:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 94/details
Jakie jest Wasze zdanie na temat wyżej wymienionych inwestycji? A może macie inne pomysły? Gdzie jeszcze w województwie warmińsko-mazurskim mogłyby powstać nowe przystanki kolejowe? Jak uzasadniacie Wasze zdanie? Proponuję dyskusję na ten temat w tym wątku.
Przy okazji rozmowy o zlikwidowanym przystanku kolejowym w Karwicy Mazurskiej na linii kolejowej nr 219 (więcej tutaj) pojawił się wątek "Programu budowy 200 przystanków kolejowych". Program ten zakłada budowę, przebudowę lub odbudowę 200 peronów w latach 2020-2025:
Ogólna charakterystyka programu: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/p ... kolejowych
Zakres programu dla woj. warmińsko-mazurskiego: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/w ... mazurskie2
Mapa inwestycji w ramach programu: https://www.rynek-kolejowy.pl/file/2020 ... tanki1.jpg
Zgodnie z powyższymi źródłami na terenie województwa warmińsko-mazurskiego przewidziano:
budowę nowego przystanku Wietrzychowo na linii nr 216,
odbudowę przystanku Karwica Mazurska na linii nr 219,
przebudowę peronu na stacji Pasłęk na linii nr 220,
budowę nowego przystanku Nikielkowo na linii nr 353,
budowę nowego przystanku Kolno na linii nr 353,
zmianę lokalizacji przystanku Łankiejmy na linii nr 353.
W dniu wczorajszym spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wszczęła postępowanie na przebudowę peronu na st. Pasłęk:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 94/details
Jakie jest Wasze zdanie na temat wyżej wymienionych inwestycji? A może macie inne pomysły? Gdzie jeszcze w województwie warmińsko-mazurskim mogłyby powstać nowe przystanki kolejowe? Jak uzasadniacie Wasze zdanie? Proponuję dyskusję na ten temat w tym wątku.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
HITem jest odbudowa przystanku Karwica Mazurska
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
A mógłbyś rozwinąć merytorycznie swoją myśl? Jak oceniasz ten pomysł i dlaczego?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Pokazuje rozdwojenie jaźni. Kilka lat temu ktoś podjął decyzję o likwidacji. Teraz ci sami ludzie, lub osoby z tej samej firmy podejmują decyzje o odbudowie. Przebudowując LK 219 z PW pozostawiając ten przystanek koszty były by pomijalne, ewentualnie trochę wyższe. Teraz rozpisujemy przetarg z nowymi cenami. Co sie raptem stało? Kiedyś uznano że nie potrzebne, teraz że jednak potrzebne? Polska krótkowzroczność jest przerażająca. Czy nie można zrobić raz a dobrze?
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Ministerstwo Infrastruktury udostępniło raport z konsultacji publicznych projektu "Programu budowy/modernizacji przystanków kolejowych na lata 2020-2025". Na dziś lista inwestycji dla województwa warmińsko-mazurskiego wygląda następująco (na niebiesko zmiany w stosunku do poprzedniej wersji):
przebudowa peronu na stacji Działdowo na linii nr 9,
przebudowa peronu na stacji Susz na linii nr 9,
budowa nowego przystanku Wietrzychowo na linii nr 216,
przebudowa peronu na stacji Pasłęk na linii nr 220,
budowa nowego przystanku Nikielkowo na linii nr 353,
budowa nowego przystanku Kolno na linii nr 353,
zmiana lokalizacji przystanku Łankiejmy na linii nr 353.
Skreślono inwestycję:
odbudowę przystanku Karwica Mazurska na linii nr 219.
Po szczegóły odsyłam tutaj.
przebudowa peronu na stacji Działdowo na linii nr 9,
przebudowa peronu na stacji Susz na linii nr 9,
budowa nowego przystanku Wietrzychowo na linii nr 216,
przebudowa peronu na stacji Pasłęk na linii nr 220,
budowa nowego przystanku Nikielkowo na linii nr 353,
budowa nowego przystanku Kolno na linii nr 353,
zmiana lokalizacji przystanku Łankiejmy na linii nr 353.
Skreślono inwestycję:
odbudowę przystanku Karwica Mazurska na linii nr 219.
Po szczegóły odsyłam tutaj.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Ktoś orientuje się (albo doczytał) na czym ma polegać modernizacja peronu na stacji Działdowo? Bo w Suszu domyślam się, że chodzi o wydłużenie krawędzi peronowej...
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
W Działdowie też chodzi o wydłużenie peronu/peronów - o co zabiegało głównie InterCity.
Jednak tutaj problem jest bardziej złożony gdyż wydłużenie peronów jest wprawdzie możliwe, jednak wymagałoby dużych zmian w infrastrukturze. Jeszcze nie jest znany zakres wydłużenia, ale gdyby spełnić oczekiwania przewoźnika należałoby przebudować (w dużym zakresie) układ torowy, urządzenia srk i sieć trakcyjną. A są to bardzo wysokie koszty.
W Suszu - faktycznie - tez chodzi o wydłużenie peronów.
Jednak tutaj problem jest bardziej złożony gdyż wydłużenie peronów jest wprawdzie możliwe, jednak wymagałoby dużych zmian w infrastrukturze. Jeszcze nie jest znany zakres wydłużenia, ale gdyby spełnić oczekiwania przewoźnika należałoby przebudować (w dużym zakresie) układ torowy, urządzenia srk i sieć trakcyjną. A są to bardzo wysokie koszty.
W Suszu - faktycznie - tez chodzi o wydłużenie peronów.
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Tymczasem program przystakowy:
Tylko Warmia i Mazury nie zgłosiły ani jednej propozycji.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pr ... 01100.html
Tylko Warmia i Mazury nie zgłosiły ani jednej propozycji.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pr ... 01100.html
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
30 września 2021 r. został ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Budowa nowego przystanku Wietrzychowo na linii kolejowej nr 216” realizowanego w ramach projektu pn. „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 57/details
Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... 3/2013/01/
Czekamy na kolejne przetargi, szczególnie interesujące wydają mi się Nikielkowo oraz Kolno.
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 57/details
Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... 3/2013/01/
Czekamy na kolejne przetargi, szczególnie interesujące wydają mi się Nikielkowo oraz Kolno.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
No i jest przetarg również na Nikielkowo.Adam Dąbrowski pisze: ↑04 paź 2021, 20:12Czekamy na kolejne przetargi, szczególnie interesujące wydają mi się Nikielkowo [...]
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 30/details
Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... olei-5319/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Spółka PKP PLK S.A. ogłosiła kolejny przetarg, tym razem na zaprojektowanie i budowę przystanku kolejowego Kolno.
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 54/details
Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... olei-5363/
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 54/details
Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... olei-5363/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Dla porządku należy wspomnieć również o przetargu "Modernizacja istniejącego przystanku Łankiejmy na linii kolejowej nr 353 Realizowanego w ramach projektu pn. "Rządowy Program Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021-2025".
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 31/details
Ponadto została już podpisana umowa zaprojektowanie i budowę przystanku osobowego Wietrzychowo. Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... ldowo-6623
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 31/details
Ponadto została już podpisana umowa zaprojektowanie i budowę przystanku osobowego Wietrzychowo. Informacja prasowa:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... ldowo-6623
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
W Archiwum Państwowym w Gdańsku jest przechowywana następująca jednostka archiwalna: Skargi i wnioski załatwiane bezpośrednio (postulaty dotyczące budowy przystanków osobowych Wietrzychowo, Dąbrowy) https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/35120829. Czyli pomysł budowy przystanku osobowego w tym miejscu rozważany był już w latach 1981-82.Adam Dąbrowski pisze: ↑04 paź 2021, 20:12 „Budowa nowego przystanku Wietrzychowo na linii kolejowej nr 216”
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Może nie nowe przystanki, ale jednak jakaś wartość dodana w infrastrukturze pasażerskiej: "Modernizacja peronów Działdowo na linii kolejowej 009 realizowanego w ramach projektu pn. "Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025" . Chodzi o wydłużenie istniejących peronów:
- Peron 1 (jednokrawędziowy) - o 90 metrów
- Peron 2 (dwukrawędziowy) - o 40 metrów
- Peron 3 (dwukrawędziowy) - o 15 metrów
W tej chwili wszystkie perony mają po 300 metrów. Po przebudowie najdłuższa krawędź peronowa będzie położona przy torze głównym dodatkowym. Trochę to pewnie skomplikuje prowadzenie ruchu, ale jak napisano wyżej - chodzi o maksymalne wydłużenie peronu przy minimalnej ingerencji w układ torowy i srk.
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 61/details
- Peron 1 (jednokrawędziowy) - o 90 metrów
- Peron 2 (dwukrawędziowy) - o 40 metrów
- Peron 3 (dwukrawędziowy) - o 15 metrów
W tej chwili wszystkie perony mają po 300 metrów. Po przebudowie najdłuższa krawędź peronowa będzie położona przy torze głównym dodatkowym. Trochę to pewnie skomplikuje prowadzenie ruchu, ale jak napisano wyżej - chodzi o maksymalne wydłużenie peronu przy minimalnej ingerencji w układ torowy i srk.
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 61/details
Ostatnio zmieniony 19 lut 2022, 10:53 przez kuba_mk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 122
- Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Kontakt:
Re: Nowe przystanki kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim?
Jest też przetarg na modernizację peronów na przystanku osobowym może już nie w warmińsko-mazurskim, ale po sąsiedzku: "Modernizacja peronów Mława Miasto na linii kolejowej 009 realizowanego w ramach projektu pn. "Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025". W ramach zadania oba perony zostaną wydłużone o 100 metrów z obecnych 300. Ciekawe czy po zakończeniu robót postoje pociągów dalekobieżnych zostaną przeniesione ze stacji Mława (Główna) na Miasto. Dotychczas jedynym pociągiem dalekobieżnym, który miał tutaj postoje był "Słoneczny" Kolei Mazowieckich.
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 49/details
Link do strony przetargu:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 49/details