[Iława Główna - Tama Brodzka - Brodnica] Reaktywacja?!

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Czy wierzysz w powrót pociągów na linię Iława - Brodnica?

Tak!
25
56%
Nie!
20
44%
 
Liczba głosów: 45

Awatar użytkownika
berent
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2006, 22:31
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Post autor: berent »

A jeszcze w 2003 były promocyjne przejazdy pod hasłem "Szynobusy dla Gmin" i jak dobrze pamiętam, jechał ten szynobus m.in. tą trasą. A myślę, że zapotrzebowanie byłoby, pod waronkiem dobrego skomunikowania z Olsztynem (albo wręcz przejazdu Olsztyn - Brodnica). A może warto byłoby zorganizować jakiś przejazd, póki są jeszcze tory...
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Zapotrzebowanie na pewno by było, ponieważ zawsze jeżdziło tą linią dużo ludzi, przynajmniej na odcinku Iława - NML. Dawniej zaś, do momentu likwidacji pociagów Brodnica - Płock, pociagi jezdziły zapełnione na całej trasie z Iławy do Brodnicy. W Iławie bowiem zjeżdzały się pociągi z Pomorza oraz od strony Olsztyna, których liczni pasażerowie przesiadali się na pociag do Brodnicy, a dalej do Sierpca i Płocka. Linia Iława - Tama Brodzka była swoistym łącznikiem kolejowym między Warmią i Mazurami, oraz Pomorzem a połnocno- zachodnimi ziemiami Mazowsza.
Jej likwidacja w 2000 roku była bardzo nieracjonalnym posunięciem. Mam wrażenie,że ówczesne procesy masowych likwidacji linii kolejowych w całej Polsce były wymuszone i w każdym z województw "trzeba" było zawiesieć ruch na określonej ich długości. W woj. Warmińsko - Mazurskim nieszczęśliwie padło między innymi na urokliwą, przepojoną duchem kolei z dawnych czasów, linię Iława - Tama Brodzka. Szkoda, że nikt wówczas nie pomyślał, iż tym samym, w pewnym stopniu (być może niewielkim) zmniejszy się frekwencja w pociagach Iława - Olsztyn, czy Iława - Gdańsk, bowiem już w Iławie nie wsiadali do tych pociagów podróżni z NML, Brodnicy, nie mówiąc już o Rypinie, Sierpcu, czy Płocku.
Pamiętam moją ostatnią podróż z Iławy do NML. Było to 2 dni przed wycofaniem pociągów. W popołudniowym pociągu do Brodnicy (wyjazd z Iławy przed godz.16,00) zestawionym z dwóch wagonów 2 kl (bonanz) były zajęte wszystkie miejsca siedzące, podobnie korytarze przy wyjściach. Z tego, co pamięyam to nie byli tylko podróżni rozpoczynający podróż w Iłaiwe. Rzesza ludzi jechała wtedy także z Trójmiasta oraz z Olsztyna.
Uważam zatem, iż wpuszczenie szynobusu na tę linię byłoby bardzo dobrym posunięciem. Zatem władze mogłyby podjąć stosowne działania w tym celu, póki PLK nie zwinęły torów...
Awatar użytkownika
berent
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2006, 22:31
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Post autor: berent »

Mój ojciec pochodził z NML, stąd sentyment. Jeździłem tam dość często. W połowie lat 80-tych był pociąg pospieszny do Łodzi przez Iławę , NML, Brodnicę, Rypin, Sierpc, Płock, ze zmianą czoła w Brodnicy. Wyjeżdżał z Olsztyna gdzieś tak koło południa. Ale nie o tym. W 2004 roku, z okazji promocji książki ojca rozmawiałem dwukrotnie z p. burmistrz Lidią Grabowską, m.in. i o reaktywacji tej linii. Twierdziła, że władze miasta i powiatu zwracały się w tej sprawie kilkakrotnie i do Urzędu Marszałkowskiego i do PR. Efekty, jak widać mizerne. Niestety nie jestem ani marszałkiem województwa, ani ministrem, aby wiele rzeczy w transporcie publicznym wyprostować. Przydałby się jakiś silny nacisk, może wtedy by się udało przywrócić tę linię do życia.
Awatar użytkownika
Błażej
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 24 kwie 2005, 21:58
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Błażej »

Ja jestem z NML-u. Kilkukrotnie pisałem do różnych instytucji a odpowiedź była jedna, brak funduszy :(
A co do tłoku w pociągu to prawda, dość często nie było gdzie usiąść.

Ale niestety nie wierzę w reaktywację linii...... to jest Polska :(
..::We must save Polish railroad::..
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Podobno władze SKM zamierzają zakupić nowy tabor w potaci szynobusów. Może wtedy ta spółka mogła by przyjść z pomocą ....???? Albo zwiększyć zasięg oddziaływania kolei Mazowieckich z Płocka i Sierpca, aż do Iławy. Jednak jest to chyba zbyt trudne do zrealizowania w warunkach polskich?
Awatar użytkownika
Błażej
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 24 kwie 2005, 21:58
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Błażej »

Są jakieś nowe wieści na temat w/w lini??
bo jak sie patrzy na zarastające tory to aż sie serce kroi :cry:
..::We must save Polish railroad::..
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

daniel pisze: Podobno władze SKM zamierzają zakupić nowy tabor w potaci szynobusów.
Niestety - NIE :!:
daniel pisze: zwiększyć zasięg oddziaływania kolei Mazowieckich z Płocka i Sierpca, aż do Iławy. Jednak jest to chyba zbyt trudne do zrealizowania w warunkach polskich?
To nie sprawa "trudności" lecz odpowiedzi na pytanie: KTO PŁACI :?:
Z drugiej strony - dlaczego miałby płacić, skoro potoków podróżnych wartych obsłużenia koleją ten kierunek nie wygeneruje...
L.L.
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Kolins »

Za Nowym Miastem Lubawskim tor już chyba jest rozebrany dość długi czas...? Zgadza się to, patrząc w kierunku Kurzętnika?
Kolins
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Jeszcze niedawno tor do Kurzętnika leżał. Rozbierano jedynie pozostałości linii w kierunku Lubawy, o czym mowa była w tym wątku
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

rewitalizaja linii Brodnica - Iława

Post autor: daniel »

O nowych planach w sprawie reaktywacji połączeń pasażerskich między Iławą a Brodnicą można poczytać tu:

http://www.nowemiasto.com.pl/news/index ... rystyczny-

Swoją drogą bardzo ciekawy pomysł połaczenia przyjemnego z pożytecznym. Jeśli udałoby się go zrealizować chyliłbym czoła aż do ziemi :mrgreen:
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Oby reaktywowali ruch . I żeby nie skończyło się tak , jak w wielu innych przypadkach , na samym gadaniu samorządowców .
WernerusMaximus
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: Eylau

Post autor: WernerusMaximus »

Z tego co się orientuje ostatnio zostały skradzione części z torowiska na tej linii odcinki szyn, kable i raczej ta linia nie doczeka się reaktywacji chyba że wrócą Prusy :lol: :lol:
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Praktycznie nie ma żadnych szans na reaktywację połączeń na tej linii ze stacji Iława. W związku z modernizacją linii 009 Warszawa – Gdańsk i przebudową stacji Iława, najnowsza koncepcja zakłada likwidację rozjazdów - odcięcie wjazdu z toru szlakowego na stację, co równa się fizycznej likwidacji linii 251.
Awatar użytkownika
żbikumk
Towarowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 lip 2008, 19:56
Lokalizacja: Tarczyn/Wawa/Olsztyn

Post autor: żbikumk »

Szkoda linii :cry:
"Mare Balticum" + "Masuren Express" = moi faworyci na PKP!
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

bastard pisze:Praktycznie nie ma żadnych szans na reaktywację połączeń na tej linii ze stacji Iława. W związku z modernizacją linii 009 Warszawa – Gdańsk i przebudową stacji Iława, najnowsza koncepcja zakłada likwidację rozjazdów - odcięcie wjazdu z toru szlakowego na stację, co równa się fizycznej likwidacji linii 251.
Witam,
a ja słyszałem o jakimś proteście w związku z tym projektem? Może jeszcze nie wszystko stracone?
ODPOWIEDZ