Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Jak się jest fanem linii przez Lidzbark
Też określiłbym siebie mianem fanem linii przez Lidzbark. Nie mniej pomysł jazdy przez Rypin uważam za lepszy. Mamy po drodze powiatowy Płońsk, Sierpc, Rypin i całkiem spory Raciąż. W opcji przez Lidzbark mamy... tylko Lidzbark. No i ostatecznie Górzno - jedno z najmniejszych miast w Polsce w dodatku oddalone około 7 km od linii kolejowej. Sentymenty sentymentami, ale pociągi to jednak powinny być dla pasażerów a nie dla mikoli.

Inna sprawa to możliwości techniczne. W wariancie "przez Rypin" czas jazdy będzie zdecydowanie dłuższy (mimo podobnej odległości). I nie chodzi tylko o sławną dwudziestkę koło Szczutowa, ale też 50-70 km/h (dla składu wagonowego) na całym odcinku od Nasielska. Do tego linia jednotorowa z dosyć długimi szlakami i w związku z tym przepustowością wykorzystaną dość skrupulatnie przez Koleje Mazowieckie. Pod tym względem opcja przez Lidzbark wydaje się lepsza. Do Działdowa mamy 160 km/h i dwa tory, potem do Brodnicy była 80 tka. No właśnie była. Bo obecnie obowiązuje na całym odcinku 0 km/h. Parę milionów pewnie pochłonie przywrócenie przejezdności z taką prędkością. Przez Rypin można zamówić rozkład i pojechać choćby jutro...

Także zasadnicze pytanie dla kogo miałby być to pociąg. Dla "Polski powiatowej"? to przez Rypin. Dla najszybszego połączenia Brodnicy, Grudziądza, Chojnic ze stolicą? to przez Lidzbark. Obie opcje się zresztą nie wykluczają. Jeśli o mnie chodzi to spokojnie mogą kursować tędy i tędy...

A panowie marszałkowie województw warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego niech się wreszcie ze sobą dogadają
Tymczasem w województwie warmińsko-mazurskim "zabetonowano" obecny rozkład jazdy na najbliższe 10 lat, a w kujawsko-pomorskim ostre cięcia. Do Brodnicy miało od nowego rozkładu miało kursować 12 par pociągów, w tym sprintery do Torunia przez Wąbrzeźno. Zostało siedem par w dni robocze, a w weekendy...
Czy ktoś z was może wie ile ile pociągów towarowych kursuje dziennie na LK33 i jakiej są relacji
Uzupełnię tylko wypowiedź Adama. Lotos jeździ z rafinerii w Gdańsku do Rypina. Orlen z rafinerii w Płocku, ale sporadycznie, głównie na objazdach. Do tego sporo idzie nawozów do Kretek. Do Szczutowa za to masa węgla z Siemianówki. Te ostatnie pociągi to jest hit. Jadą od granicy w stronę Warszawy omijając ją przez Radzymin, potem 9-tką przez Nasielsk, Działdowo... aż do Iławy, zmiana czoła, do Jabłonowa, zmiana czoła i dopiero przez Brodnicę do Szczutowa. Ktoś ma pomysł dlaczego tak? A nie z Nasielska przez Sierpc?? Tylko tak... troszkę naokoło?
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: PiotrSzóstek »

Na odcinku LK33 Powstanie przystanek Brodnica Południe wraz z elektryfikacją w stronę Brodnicy.
http://bip.kujawsko-pomorskie.pl/porzad ... e-zdalnym/
Tak wynika ze strategii KUJ-POM 2030+. :)
Tu stacja Grudziądz :-)
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Ogłoszono także przetarg na Opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 208 i 33 na odcinku Grudziądz – Brodnica”.
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 45/details

W dokumentacji przetargowej można przeczytać m.in., że wykonawca będzie miał za zadanie zaprojektować "przedłużenie" stacji Brodnica aż do rejonu przejazdu w ulicy 18 stycznia, gdzie ma powstać nowy przystanek osobowy "Brodnica Południe" (należy się spodziewać, że wydłużone zostaną do niego pociągi kursujące od strony Grudziądza). Chodzi o to, żeby pociągi kończyły bieg na stacji, a nie na szlaku do Rypina. Nie będą też blokowały całego odcinka, ale tylko jego fragment.

Ale o tych pomysłach już wcześniej było wiadomo, podobnie jak o tym, że w ramach prezydenckiego programu przystankowego ma powstać jeszcze jeden przystanek "Brodnica Fabryka" w rejonie ulicy Świerkowej. Na marginesie - moim zdaniem pomysł chybiony. Widziałbym przystanek raczej w rejonie wiaduktu z ulicą Lidzbarską - zdecydowanie więcej potencjalnych pasażerów mieszczka w tym rejonie, także na intensywnie rozwijającym się Wybudowaniu Michałowskim.

Ciekawym zapisem w PFU jest to, że wykonawca musi skoordynować swój projekt z realizowanym zadaniem prowadzonym przez IZ Bydgoszcz a polegającym na "Zabudowie urządzeń srk na trzech zamkniętych dla potrzeb techniczno-ruchowych stacjach położonych na odcinku Sierpc-Brodnica".
Czyli pewnie Kretki, Rypin i Szczutowo, które o ile się nie mylę funkcjonują cały czas na zasadzie bocznic szlakowych. Powyższe trzy stacje mają być sterowane będą zdalnie z Brodnicy. Stacja ta, na której jeszcze w 2019 roku królowały urządzenia mechaniczne z sygnalizacją kształtową, szybko więc stanie się siedzibą LCS-u.

Powyższe zadanie uzupełnia przetarg p.n. "Budowa kabla światłowodowego urządzeń radiołączności oraz blokady liniowej na linii nr 33 Kutno - Brodnica na odcinku Sierpc - Brodnica."
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 96/details

W tej chwili na tym odcinku nie funkcjonuje blokada, a ruch prowadzi się na telefoniczne zapowiadanie pociągów.

Przygotowania do powrotu pociągów pasażerskich na ten odcinek linii kolejowej nr 33 nabierają więc tempa...
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: PiotrSzóstek »

Do postu poprzednika dodam jeszcze że UM w Toruniu planuje też elektryfikację LK33 z Brodnicy do Brodnicy Południe i dalej LK 208 do Jabłonowa Pomorskiego tak gdzieś 2025r by zapewnić bezpośrednie pociągi elektryczne z Brodnicy do Torunia :D Testowanie tej relacji jest już obecne od RJ ,który wszedł w grudniu zeszłego roku.
Tu stacja Grudziądz :-)
Radek
InterCity
Posty: 303
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Radek »

Przy czym szybszym i tańszym rozwiązaniem byłby zakup taboru hybrydowego dla relacji Toruń - Brodnica, Bydgoszcz - Grudziądz i po elektryfikacji Bydgoszcz - Wierzchucin również Bydgoszcz - Tuchola - Chojnice.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: PiotrSzóstek »

MODERNIZACJA LINII NR 33 ROZPOCZĘTA
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, które przekazywaliśmy Państwu na początku roku, rozpoczęły się pierwsze prace związane z remontem linii kolejowej nr 33 w kierunku Rypina.

Pierwszy etap to 6 kilometrowy odcinek: od Sierpca do Szczutowa.

Tysiące podkładów składowanych przy ul. Dworcowej dają nadzieję na to, iż w najbliższym czasie będą możliwe połączenia z Sierpca w kierunku Brodnicy, a to przełoży się na dalszy rozwój Naszych trzech samorządów.

Ministerstwo Infrastruktury zakłada, iż stanie się to na przełomie roku.

Bądźmy dobrej myśli!

Serdeczne podziękowania kierujemy do osób, które w znacznym stopniu przyczyniły się do rozpoczęcia prac remontowych.
https://sierpc.pl/index.php?option=com_ ... Itemid=427



No nie wiem czy hybrydy byłyby tańsze bo za 1 trójczłona trzeba zapłacić o prawie 10mln więcej niż za zwykłego EZTa.A żeby obsłużyć te 2 relacje musiałoby być ich kilka.A po zadrutowaniu LK 208 na tę trasy może wjechać nawet zwykły EN57.Jak tłumaczył radny z sejmiku z Gdza koszt użytkowania taboru elektrycznego jest znacznie tańszy niż spalinowego.
Tu stacja Grudziądz :-)
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Nowy tekst o reaktywacji Sierpc - Brodnica:

https://www.czasbrodnicy.pl/czasbrodnic ... rze-i.html

I przy okazji z linii Brodnica - Kowalewo:

https://www.czasbrodnicy.pl/czasbrodnic ... erowa.html

Paweł
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Dziś rozpoczęły się jazdy dla zapoznania szlaku przez maszynistów PKP Intercity nowego odcinka od Laskowic Pomorskich przez Grudziądz, Brodnicę, Sierpc do Płocka. Jechała lokomotywa 754 037-0, czyli tzw. czeski "nurek". Lokomotywy tej serii mają od 12 grudnia obsługiwać ten pociąg na odcinku od Gdyni do Płocka. Tylko jak długo?? Umowa na wynajem lokomotyw między PKP Intercity a Czeskimi Drahami obowiązuje do końca roku. Przetarg na wynajem pojazdów po nowym roku nie został rozstrzygnięty. Nie chciałbym być złym prorokiem, ale... do sylwestra na pewno coś ogarną.
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Witam
Przedstawiam, krótki reportaż z przejazdu pierwszym (12.12.2021) pociągiem TLK "Flisak" na odcinku od Laskowic Pomorskich do Sierpca.

Dąbrowy koło Laskowic Pomorskich
265159504_386513986558173_2165642224752115226_n.jpg
Manewry w Laskowicach Pomorskich
266023529_289030129834306_3859225957678996766_n.jpg
Grudziądz
265052220_613399089990777_5083794380400045365_n.jpg
Brodnica
265312272_1891024644410467_2233478006485473064_n.jpg
Sierpc
264598775_232256492382075_3666331165392996954_n.jpg
Sierpc
264825755_1118212222330625_372600708565778410_n.jpg
Laskowice Pomorskie
265101825_500653881141354_3356197999598774518_n.jpg
Laskowice Pomorskie
265375357_1053309872191332_5041987812775837370_n.jpg
Paweł
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Adam Dąbrowski »

Stoker pisze: 16 gru 2021, 12:51 Witam
Przedstawiam, krótki reportaż z przejazdu pierwszym (12.12.2021) pociągiem TLK "Flisak" na odcinku od Laskowic Pomorskich do Sierpca.
Cześć, dzięki za relację! :smile:

Czy obsługa pociągu lokomotywą EP07 lub EU07 z podesłaniem 754 na odcinku Gdynia Główna - Laskowice Pomorskie jest planowa, czy to tylko na początek taka asekuracja? :wink:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Witam !

EP07 to asekuracja w pierwszy dzień - wiadomo było że będzie TV i Samorządy. Więc trzeba było się zabezpieczyć przed ewentualnym defektem 754. W kabinie Nurka dodatkowo jechał maszynista instruktor. Wszystko po to żeby na pewno dojechać ;-)

Paweł
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Adam Dąbrowski »

Stoker pisze: 19 gru 2021, 10:13 Witam !

EP07 to asekuracja w pierwszy dzień - wiadomo było że będzie TV i Samorządy. Więc trzeba było się zabezpieczyć przed ewentualnym defektem 754. W kabinie Nurka dodatkowo jechał maszynista instruktor. Wszystko po to żeby na pewno dojechać ;-)

Paweł
Całe szczęście, że Nurek nie postanowił zakpić sobie z tego asekuranctwa i zdefektować np. w Rypinie... :lol:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
ODPOWIEDZ