Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

michuczy
Towarowy
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2009, 22:38
Lokalizacja: Brodnica

Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: michuczy »

Czy to możliwe że pociągi ze składami cystern jadą z Płocka do Rypina przez Sierpc - Toruń - Jabłonowo Pom. - Brodnicę? Przecież to nonsens.

Między Rypinem a Sierpcem jest tylko 29 km !?
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: ArTuR »

Możliwe, że te cysterny jadące od strony Brodnicy jadą z Gdańska, z Lotosu, a nie z Płocka.
Awatar użytkownika
Marcin Przegiętka
Pospieszny
Posty: 155
Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
Lokalizacja: Warszawa / Toruń

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Marcin Przegiętka »

A co konkretnie jechało? W latach 2007-2008 kilka razy widziałem pociągi zdawcze do Rypina, które składały się wyłącznie z cystern i ew. wagonów ochronnych. Dojeżdzały one do Rypina od strony Brodnicy co dwa dni, skład prowadziła zwykle SM42. Nie jeździły wtedy pociągi towarowe na całej trasie, tzn. Brodnica - Sierpc. Odcinek Rypin - Sierpc w zasadzie leżał odłogiem.
Nie wykluczne, że teraz jeżdzą już na całej trasie, właśnie pociągi z Gdańska.
Pozdrawiam,
Marcin

"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
michuczy
Towarowy
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2009, 22:38
Lokalizacja: Brodnica

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: michuczy »

Wczoraj około 23:16 powoli jechał z Rypina przez stację Brodnica w kierunku Jabłonowa, dwie lokomotywy i dwadzieścia kilka cystern. Przeważnie około północy lub koło 3 , 4. Widzę bo mieszkam niedaleko torowiska
dx286
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2009, 18:22

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: dx286 »

Zazwyczaj 3 te same dni w tygodniu(poniedziałek, środa, piątek) linia Brodnica-Rypin jest używana. Rano używa jej LOTOS Kolej(do godziny 9:00 ma czas na przyjazd do Jabłonowa Pomorskiego). Lotos używa u nas 060da, sm42 i rzadziej SM48. W godzinach 10:30, 11:45 można spotkać PKP Cargo (jeździ SM42, czasami SU45). Ruch pociągów osobowych zamknięty w 2001r. Jako jedyny prosto do Płocka może jechać ORLEN Koltrans (nikt nie używa odcinka Rypin-Sierpc, z tym wyjątkiem)
michuczy
Towarowy
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2009, 22:38
Lokalizacja: Brodnica

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: michuczy »

To by się zgadzało, regularności w godzinach nie ma ale to jest taka pora; do 9:00
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Jest szansa że na tej linii pojawi się po latach także ruch pasażerski:
https://rypin-cry.pl/artykul/do-rypina- ... gi/1015626
Już w tym roku założona była para pociągów TLK relacji Gdynia - Płock - Katowice - ale prawdopodobnie prędkość na odcinku Sierpc - Puszcza Rządowa odstraszyła IC.
Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo :-(

Paweł
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: kuba_mk »

Jest szansa że na tej linii pojawi się po latach także ruch pasażerski
No i faktycznie "na razie" pojedzie TLK "Chemik" w relacji Płock - Katowice - Płock. Kurs na dalszej trasie do Gdyni, to raz że trakcja spalinowa, dwa dwunastokilometrowe ograniczenie prędkości do 20 km/h między Sierpcem a Rypinem. Pewnie więc na dłuższy czas taki model przewozów pozostanie... Chociaż z drugiej strony to tylko 12 km. Przy obecnych możliwościach technicznych i sprzęcie to tylko kwestia złotówek. Czyli w zasadzie decyzji politycznej. Gdzieś ktoś ważny stwierdzi, że będzie miało być to będzie. A jak nie to nie. Jest bardzo dobra wymówka, żeby za Płock nie jeździć.
Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo
Nie zgadzam się. To zupełnie inny kierunek. Opcja zawarta w nowej wersji planu transportowego, czyli kursy na trasie Warszawa - Nasielsk - Sierpc - Brodnica - Grudziądz - Chojnice - Szczecinek - Kołobrzeg to prędzej.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Adam Dąbrowski »

kuba_mk pisze: 18 lis 2020, 18:36
Niestety plany uruchomienia połączeń międzywojewódzkich na tym odcinku szkodzą interesom linii Brodnica - Lidzbark - Działdowo
Nie zgadzam się. To zupełnie inny kierunek. Opcja zawarta w nowej wersji planu transportowego, czyli kursy na trasie Warszawa - Nasielsk - Sierpc - Brodnica - Grudziądz - Chojnice - Szczecinek - Kołobrzeg to prędzej.
Moim zdaniem w ogóle trudno tu mówić o jakiejś sprzeczności interesów, już prędzej szukałbym efektu synergii. :!: Sieć kolejowa ma przecież pracować jak sieć. Silny ciąg Warszawa - Sierpc - Brodnica - Grudziądz - Chojnice - Kołobrzeg to jednocześnie możliwość stworzenia atrakcyjnych połączeń regionalnych na odcinku Działdowo - Brodnica, z dogodnymi przesiadkami na obu stacjach węzłowych. Przykładowo mieszkańcy Lidzbarka i okolic w podróżach dalekich mogliby korzystać nie tylko z oferty działdowskiej, ale również brodnickiej. To źle? :wink:

A w ogóle jak to się stało, że w wątku "towarowym" piszemy o przewozach pasażerskich? :D
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Adam Dąbrowski pisze: 19 lis 2020, 19:43 Moim zdaniem w ogóle trudno tu mówić o jakiejś sprzeczności interesów, już prędzej szukałbym efektu synergii. :!:
Problem sprzeczności interesów jest taki że jeszcze niedawno na tej mapce w planie transportowym:
http://zm.org.pl/?a=udp_plan_transportowy-203&img=1
zaznaczona była linia Działdowo - Brodnica. A w 2020 roku nagle zmieniono zapisy i już jej nie ma, a w jej miejsce pojawił się odcinek Nasielsk - Sierpc - Rypin - Brodnica. I jakby na to nie spojrzeć jest to niestety korzystniejszy wariant gdyż odległość praktycznie ta sama, zmian czoła w obu przypadkach 0, a jednak wariant "sierpecki" zahacza o Płońsk, Sierpc, Rypin a "działdowski" tylko przez Lidzbark. Na podstawie tego dokumentu śmie twierdzić że prędzej TLK zobaczą w Rypinie niż Lidzbarku. Linia 208 została niestety wygryziona z walki o połączenia międzywodzkie przez konkurentów z Mazowsza.

Adam Dąbrowski pisze: 19 lis 2020, 19:43 A w ogóle jak to się stało, że w wątku "towarowym" piszemy o przewozach pasażerskich? :D
Brak stosownego wątku o ruchu pasażerskim na tej linii ? :-)

Paweł
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Adam Dąbrowski »

Stoker pisze: 07 gru 2020, 15:14Problem sprzeczności interesów jest taki że jeszcze niedawno na tej mapce w planie transportowym:
http://zm.org.pl/?a=udp_plan_transportowy-203&img=1
zaznaczona była linia Działdowo - Brodnica. A w 2020 roku nagle zmieniono zapisy i już jej nie ma, a w jej miejsce pojawił się odcinek Nasielsk - Sierpc - Rypin - Brodnica. I jakby na to nie spojrzeć jest to niestety korzystniejszy wariant gdyż odległość praktycznie ta sama, zmian czoła w obu przypadkach 0, a jednak wariant "sierpecki" zahacza o Płońsk, Sierpc, Rypin a "działdowski" tylko przez Lidzbark. Na podstawie tego dokumentu śmie twierdzić że prędzej TLK zobaczą w Rypinie niż Lidzbarku. Linia 208 została niestety wygryziona z walki o połączenia międzywodzkie przez konkurentów z Mazowsza.
Pawle, a dlaczego "niestety"? :D Skoro do planu transportowego MI ma wejść wariant - jak sam zauważyłeś - obiektywnie lepszy, to raczej należy się z tego faktu cieszyć. :wink: Dodajmy jeszcze, że wariant płoński jest w stanie w znacznie większym stopniu odciążyć magistralę E-65, szczególnie jeśli zostanie zrealizowany planowany alternatywny wylot z węzła warszawskiego (obejście stacji Legionowo i Nowy Dwór Mazowiecki).

A panowie marszałkowie województw warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego niech się wreszcie ze sobą dogadają, to i miejsce dla przewozów pasażerskich na odcinku Działdowo - Brodnica w całej tej misternej układance z pewnością się znajdzie. Póki co trzeba obserwować, jakie będą dalsze losy projektu zgłoszonego przez Powiat Działdowski, zakwalifikowanego do etapu II programu "Kolej+".
Stoker pisze: 07 gru 2020, 15:14
Adam Dąbrowski pisze: 19 lis 2020, 19:43 A w ogóle jak to się stało, że w wątku "towarowym" piszemy o przewozach pasażerskich? :D
Brak stosownego wątku o ruchu pasażerskim na tej linii ? :-)
No dobra, to zmienię trochę tytuł tematu. :wink:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Stoker
Towarowy
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2020, 10:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Stoker »

Adam Dąbrowski pisze: 07 gru 2020, 18:42 Pawle, a dlaczego "niestety"? :D Skoro do planu transportowego MI ma wejść wariant - jak sam zauważyłeś - obiektywnie lepszy, to raczej należy się z tego faktu cieszyć.
Jak się jest fanem linii przez Lidzbark to jazda przez Rypin wywołuje tylko w myślach "niestety" :)
Adam Dąbrowski pisze: 07 gru 2020, 18:42 A panowie marszałkowie województw warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego niech się wreszcie ze sobą dogadają, to i miejsce dla przewozów pasażerskich na odcinku Działdowo - Brodnica w całej tej misternej układance z pewnością się znajdzie.
Nie w tym życiu :-)

Paweł
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: PiotrSzóstek »

Czy ktoś z was może wie ile ile pociągów towarowych kursuje dziennie na LK33 i jakiej są relacji?Ponad dekade tą trasą i dalej LK208 poruszały się składy Lotosu oraz Orlenu.A jak jest teraz?
Tu stacja Grudziądz :-)
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: Adam Dąbrowski »

PiotrSzóstek pisze: 11 gru 2020, 21:00 Czy ktoś z was może wie ile ile pociągów towarowych kursuje dziennie na LK33 i jakiej są relacji?Ponad dekade tą trasą i dalej LK208 poruszały się składy Lotosu oraz Orlenu.A jak jest teraz?
W ostatnich dwóch latach wychodzi tygodniowo średnio 4-5 pociągów towarowych między Sierpcem a Rypinem oraz 15-16 pociągów towarowych między Rypinem a Brodnicą. Szczegółowych relacji niestety nie znam.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wieści z odcinka linii kolejowej nr 33 Sierpc - Brodnica

Post autor: PiotrSzóstek »

Dziękuję za informację :) Widać ,że linia ma potencjał.Zresztą UM MAZ planuje chyba elektryfikację Płock -Sierpc w ramach swojej strategii na najbliższą dekadę.
Tu stacja Grudziądz :-)
ODPOWIEDZ