letni pociąg po nadzalewówce

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

kzf
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:27

letni pociąg po nadzalewówce

Post autor: kzf »

I jak tam z tym pociągiem , jest on czy go nie ma, bo miała być szumnie zapowiadana kampania wokół tych letnich pociągów arrivy , miała być reklama miały być pociągi , a narazie to próżno szukać jakich kolewiek informacji nt. chociażby na stronach poszczególnych gmin i ogólnie w internecie ,pociąg widmo? coś wiadomo?

zrobili naprawe

http://groups.google.com/group/pl.misc. ... 7?lnk=raot

tutaj coś jest wspomniane :

http://www.portel.pl/artykul.php3?i=43027

..komuś chyba bardzo zależy żeby ten pociag się nie udał :(
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Witam dziś punktualnie o godzinie 7:48 przybył do Elbląga pociąg 555549/8, na peronie byli przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko - Mazurskiego, Urzędu Miasta w Elblągu, Starostwa Powiatowego w Braniewie, Urzędu Gminy w Braniewie, Dyrektor PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie, Prezesi PTMKŻ, i Dyrektorzy ARRIVA RP, oraz media. Pociąg punktualnie o godzinie 7:55 wyjechał do Braniewa. Po drodze dołączyli Pan Burmistrz Tolkmicka i Zastępca Burmistrza.
Pociąg dotarł do Tolkmicka gdzie podróżni mogli udać na statek (oferta do Krynicy), pozostali udali się w dalszą podróż.
Na stacji Braniewo Brama pociąg został zatrzymany przez Wikingów, którzy obozują w Braniewie-i tu ciekawe zaskoczenie nikogo nie porwali :mrgreen: a wsiedli do pociągu i wspólnie udali się w podróż "smokiem" jak nazwali pojazd Arrivy do miejscowości docelowej - Braniewa.
Załączniki
Braniewo Brama i Wikingowie
Braniewo Brama i Wikingowie
Tolkmicko
Tolkmicko
Posterunek odgałęźny Tropy
Posterunek odgałęźny Tropy
Postój na dworcu w Elblągu
Postój na dworcu w Elblągu
mgr inż. Sebastian Marszał
kzf
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:27

Post autor: kzf »

A jak tam z tą frekwencją poza tym że jechał tłum urzędników ??
(coś tam koniec końców wykopałem jakiś rozkład )
kzf
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:27

Post autor: kzf »

jednak mój pesymizm nie miał podstaw :)
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Było sporo osób, wysiadli w Kadynach, Tolkmicku, Fromborku i kilka osób wybrało się w podróż tam i powrót.
mgr inż. Sebastian Marszał
kzf
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:27

Post autor: kzf »

z braniewka tym 18:30 chyba aż 2 osoby popędzały dziś , ale mnie skubaniec ubiegł nawet nie slyszalem jak nadjeżdża pojawił się pare minut wcześniej a zanim zdążyłem podjechać już odjeżdżał , widać że maszyna dobra jest - lekka , cichobieżna i ekonomiczna , fajny sprzynt,

kacapska wycieczka widzialem aż oczy ze zdumienia przetarla , tubylcy też byli zadziwieni dalo sie słyszeć komentarze że przecież linia jest nie czynna,myślę że przydało by się jakieś plakaty albo cuś w języku macierzystym albo ichśiejszym hmm

czyli jak rozumiem to w niedziele 4 takie popędzają łącznie we wszystkie strony?
Szyszymek
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 19 paź 2009, 14:42

Post autor: Szyszymek »

kzf pisze:widać że maszyna dobra jest - lekka , cichobieżna i ekonomiczna , fajny sprzynt,
Spalinowy zespól trakcyjny MR/MRD wyprodukowany na przełomie lat 70. i 80. XX wieku dla duńskiego przewoźnika DSB. Taka duńska "motoriczka".
kzf
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:27

Post autor: kzf »

ale na moje oka to to cudo lepsze jest chyba od tych standardowych polskich szynobusów,
a już napewno od topornego i ciężkiego jak diabli składu pkp który się woził tą drogą wcześniej , i jak jechał to słychać go było z odległości 2 km ...

dziwie się że nasze rodzime pkp chociażby w takie coś nie zainwestuje , bo nie głupio by było zamienić te ciężkie lokomotywy na takie równie stare wynalazki , no może jedyny plus to komfort jazdy wole jednak jechac w wagonie przedziałowym....
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

kzf pisze:...nasze rodzime pkp chociażby w takie coś nie zainwestuje...
PKP Nieruchomości, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Telekomunikacja Kolejowa, czy może PKP Cargo ???
Nim się coś publicznie powie, to warto wcześniej zaznajomic się z tematem.
Autobusy szynowe są taborem przeznaczonym do ruchu regionalnego, a przewoźnik "Przewozy Regionalne" nie jest z Grupy PKP, podobnie jak Ärriva, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie i wielu innych przewoników.
L.L.
cobok
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 04:29

Post autor: cobok »

Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

mgr inż. Sebastian Marszał
kzf
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:27

Post autor: kzf »

tak tak pkp nieruchomości :) po to by przewozić ziemię w regionie :)
albo ,o może bardziej całe domy :)

spokojnie , żartuje oczywiście , o przewozy regionalne( itu pewnie dociekliwy kolega poprawi mnie że mamy wzięte w leasing nowoczesne szynobusy zatem moja wypowiedź okazała się bez sensu- ale ciekawe czy te duńskie cuda po jakichś modernizacjach nie okazaly by się równie sensowne ale po mniejszych kosztach, motywem mojego pomysłu jest to że arriva posluguje się tym a widać że firma dobrze sobie radzi , więc może pójść tropem tej firmy) wiem że być może użyłem źle tego skrótu ale jest nieco chaos w przewozach kolejowych dla tego też niewłaściwie użyłem skrótu pkp - ja utożsamiam go z przewoźnikami kolejowymi ogólnie ,czyli takimi którzy z mocy nadanej przez urząd przewożą ludzi taborem szynowym (i mają przed sobą perspektywę rychłego upadku na skutek kiepskiego zarządzania - to właśnie w głównej mierze znaczy dla mnie PKP,),zgadza sie arriva nie podpada pod pkp, jak już napisałem wiem że nie właściwie (używam tej nazwy - takie przyzwyczajenie)
dziekuję za zwrócenie uwagi

małe odejście od tematu , nie będę kwestionował wiedzy bardziej doświadczonych kolegów
i postaram się pisać poprawnie :)
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Urzędy Marszałkowskie, Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Koleje Mazowieckie kupują tabor w ramach zamówień publicznych. Możliwy jest zakup taboru używanego jednak jeśli dochodzi realizacja projektów z Regionalnych Programów Operacyjnych to muszą być to pojazdy nowe. Inaczej może postąpić Arriva, która może sobie tabor kupić gdzie chce i po tzw. polonizacji uzyskać świadectwo dopuszczenia do eksploatacji prze UTK.
Jednak ogłaszane przez UM przetargi na obsługę w kolejnych latach przewozów pasażerskich mogą być znacznie dłuższe, np 5, lub 10 lat, i wtedy Arriva, czy inny przewoźnik jaki może powstać może zdecydować się na zakup nowoczesnego taboru, bo będzie miał pewność, że się zwróci i zarobi na siebie.
Uruchomienie w roku 2009 i 2010 pociągów turystycznych pokazuje, że podróżni w Polsce są zainteresowania aby skorzystać z takiej formy wypoczynku. Mienimy nadzieję, że za rok może powstanie więcej połączeń turystycznych.
mgr inż. Sebastian Marszał
Szyszymek
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 19 paź 2009, 14:42

Post autor: Szyszymek »

kzf pisze: dziwie się że nasze rodzime pkp chociażby w takie coś nie zainwestuje
Nie zainwestowano w PRL-u w wagony motorowe opierając transport pasażerski (lokalny) na pociągach złożonych z parowozu/spalinowozu i z klasycznymi wagonami to teraz mamy za swoje. Szynobusy by się w Polsce bardzo przydały w latach 90. XX wieku. Można byłoby dzięki nim ocalić ruch na wielu liniach. W udany sposób konkurować z przewoźnikami drogowymi. Teraz się to nadrabia, ale trochę za późno.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Szyszymek pisze: Nie zainwestowano w PRL-u w wagony motorowe opierając transport pasażerski (lokalny) na pociągach złożonych z parowozu/spalinowozu i z klasycznymi wagonami to teraz mamy za swoje. Szynobusy by się w Polsce bardzo przydały w latach 90. XX wieku. Można byłoby dzięki nim ocalić ruch na wielu liniach. W udany sposób konkurować z przewoźnikami drogowymi. Teraz się to nadrabia, ale trochę za późno.
Dokładnie jeśli nawet nie budowali sami to można było zakupić u sąsiadów za południowej granicy poczciwe motoriczki.
mgr inż. Sebastian Marszał
ODPOWIEDZ