typografia parowozowa PKP

Książki, filmy, dokumenty, zabytkowe eksponaty;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

nr"92" kserokopia zdjęcia z Arch.Muz.Kol. ,-niestety nie wiem czyjego autorstwa
Tarnowskie Góry 1980 rok
wg CTL-a Ty246-92
LIMA 9278 1947
LIMA 9278 1947
.48. PKP
.48. BYDGOSZCZ WSCHÓD
KARSZNICE
TARNOWSKIE GÓRY
+07.07.79.




Obrazek
apropo tego numeru trumana ( jest na okładce ) tej publikacji http://www.kolpress.pl/?314,normalnotor ... kie-na-pkp -mam nadzieję ,że wydawca dotrzyma terminu w końcu wydania ,-Szanowna Redakcjo Kolpressu http://www.kolpress.pl/?zapowiedzi,43 właśnie rozpoczął sie czerwiec :razz:
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-nr"94" w 1973 roku w Tarnowskich Górach , kopia zdjęcia z "Die Letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen" A. Askanas - niestety to zdjęcie nie jest podpisane nazwiskiem autora i nie jest również opisane( w opisie autorów wszystkich zdjęć książki ) na stronie 4 owej pozycji
wg listy CTL-a Ty246-94
LIMA 9280 1947
LIMA 9280 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
20.02.73. TARNOWSKIE GÓRY
+11.08.78.


Obrazek
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

nr "95" w znakomitym ujęciu Tadeusza Suchorolskiego w Inowrocławiu 5.08.1975 ( fotokopia z zeszytu "Koleje małe i duże"6/2001
wg listy CTL-a Ty246-95
LIMA 9281 1947
LIMA 9281 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
INOWROCŁAW
+14.02.79.


Obrazek
Lima z kotłem Baldwina (rotacje kotłów)
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

nr"97" -fotografia fabryczna wykonana na terenie wytwórni Lima Locomotive Works kolejnego trumana przygotowanego do dalekiej drogi "złowiona " kiedyś na amerykanskiej aukcji internetowej przez Kolegę Mariusza Furtka , który kiedyś tą fotografię mi udostępnił
wg listy CTL-a Ty246-97
LIMA 9283 1947
LIMA 9283 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
ŁAZY
+
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++

Obrazek
autor zdjęcia nieznany
- i jak na razie to najwyższy numer sfotografowany , który udało sie przy współnych siłach kilku tropicieli naszego dekpoda zdobyć, mam/y nadzieje ,że w czasie przyszłym coś jeszcze z sfotografowanej numeracji kolejowej(brakującej) trumanów się gdzies ujawni i bedę tą listę przy pomocy administracji tego forum uzupełniał , prośba do osób zainteresowanych tą serią - a posiadających któryś z brakujących numerów o uzupełnienie tej listy ( tych numerów brak:5,8,12,13,15,18,23,28,31,33,34,36,38,43,44,45,47,59,63,66,68,73,75,80,82,89,90,93,96,98, 99,100) - teraz czekam/y na książkę o "Amerykanach" na PKP Tomasza Roszaka,
-sumując wynik sfotografowanych trumanów jest nieżle ,- sfotografowanych jest 68
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

- brak jeszcze numeru kolejowego "67" :!:
więc jest sfotografowanych 67 numerów inwentarzowych a brak zdjęc 33 :!: :!:
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

Ma ktoś tą książkę ? są tam jakieś plany , rysunki , dokumentacja Ty246 ?
http://www.kolpress.pl/?314,normalnotor ... kie-na-pkp
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-w oczekiwaniu na książkę dwie impresje na temat Ty246 i Ty45 ,-pierwsza to kadr z dokumentu pt."Śląski węzeł" ,-niestety nie wiem która to stacja , ale sądząc po czasie wykonania filmu (lata sześćdziesiate) mogą to być Tarnowskie Góry (parowozownia zwrotna dla trumanów) Obrazek
i druga to ksero fotografii z Arch.Muz .Kol . na której znów te dwie serie obok siebie tym razem w szopie pyskowickiej podczs odpoczynku :wink: w 1978 roku Obrazek( autor zdjęcia nieznany jak na razie)
vagerryds
Towos
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2012, 12:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds »

Doczekałem się i kupiłem książkę. Można nieco zweryfikować liczbę sfotografowanych parowozów tej serii. Nie jest to jednak takie łatwe. W książce znajdują się też zdjęcia trumanów, na których nie da się odczytać numerów, bo po prostu ich nie widać. Mogą to być egzemplarze, które w poprzednim poście nie zaliczono do sfotografowanych. Trudno osądzić...
Polecam tą publikację!
Pozdrawiam. :)
vagerryds
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-mój egzemplarz właśnie jedzie z Poznania :razz: -kiedyś na innym forum sporzadziłem taką liste pytań ,które mnie nurtują , -ciekaw jestem , na które z nich i jaka znajdę odpowiedż :?: cytuję ten wpis
, 19 Września 2013



1. skład ekipy MK w USA w tej sprawie..
2. no dobra nic nie wiemy o tym jak zapłacono Amerykanom za lokomotywy ale również nic nie wiadomo jak zapłacono Norwegom za transport

dygresja < pierwotna wizja dekpoda dla PKP
Obrazek
fotokopia z "Przegladu mechanicznego " z tamtych lat
3. - w którym lub których portach były ładowane na statek ,statki oczywiście mam na mysli lokomotywy z ALco i Limy, -Baldwin miał swój dok w Edystonne
4. ile było kursów z naszymi trumanami znając pojemność M/S "Ch S" 30 sztuk kompletów wychodzi ,że trzy ale.. jeszcze dziesięć sztuk
5.kilka lub kilkanaście sztuk trumanów pojawiło się już w grudniu 1947 roku -pytanie czy płynęły w dziewiczym rejsie M/S "Ch S" czy w ładowni innego statku
6. czy w Gdyni byli przedstawiciele wytwórni podczas montażu trumanówi jazd instruktażowych
7.czy wiadomo "coś" więcej o zegarkach szwajcarskich , które to otrzymali w pracy tylko maszyniści pracujący na trumanach na początku eksploatacji
8.jakie to części zamienne i materiały eksploatacyjne dostarczyły wytwórnie - na przykład smary jakich firm
9.parowozy do Bydgoszczy i Karsznic jechały "pod parą " czy "na zimno", razem czy pojedynczo
10. czy w ówczesnej sytuacji politycznej i totalnej militaryzacji naszych kolei byli przedstawiciele wytwórni również w parowozowniach bydgoskiej i karsznickiej
11.czy był okres tak zwanej gwarancji na wyrób
12. czy cztery bunkry do obrządzania miały jakiś związek z zakupem Ty246
12. truman o jakim numerze jako pierwszy zapoczątkował nowa erę na naszych kolejach i gdzie to było
13 . nic nikt jak do tej pory jeszcze nie wspomniał o urządzeniu rejestrującym prędkość trumana jakiej było firmy i jak wyglądało , gdzie było zamontowane
14. kiedy po raz pierwszy zamontowano podwyższenia burt węglowych na tendrach
15. dlaczego nie wszystkie miały zamontowane dodatkowe odmulacze na bokach stojaka



16. kto zaprojektował ostateczną konstrukcję Ty246
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

vagerryds pisze:Doczekałem się i kupiłem książkę. Można nieco zweryfikować liczbę sfotografowanych parowozów tej serii. Nie jest to jednak takie łatwe. W książce znajdują się też zdjęcia trumanów, na których nie da się odczytać numerów, bo po prostu ich nie widać. Mogą to być egzemplarze, które w poprzednim poście nie zaliczono do sfotografowanych. Trudno osądzić...
Polecam tą publikację!
Pozdrawiam. :)
Gratuluję zakupu .
ps.na drugą część mojego pytania zapewne nie ma odpowiedzi ?
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

http://www.kolpress.pl/?314,normalnotor ... kie-na-pkp errata:
(strona 66 zdjęcie ze zbiorów Mariusza Furtka przedstawiające próbę obciążenia dwoma parowozami Tr20 prowizorycznego przęsła mostu)
jest -1939 rok
powinno być-początek lat dwudziestych http://forum.modelarstwo.info/threads/p ... 54/page-17


(strona 212 zdjęcie z archiwum Wł. Baranek wykonane po zawarciu umowy delegacji polskiej i przedstawicieli amerykańskiego przemysłu lokomotywowego)
jest -...w drugim rzędzie od prawej strony inż.Mieczysław Starczewski...
powinno być-inż. Wiktor Wysłołuch

(strona 251 dwa zdjęcia z archiwum Wł. Baranek przedstawiające załadunek drugiej partii jedenastu parowozów na norweski statek)
jest-... s/s Belmor
powinno być M/S Belnor
http://www.warsailors.com/singleships/belnor.html
http://www.photoship.co.uk/JAlbum%20Shi ... ndex9.html
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-może nie wszyscy zainteresowani znają ten wpis z forum kozaka Kolegi Mariusza Furtka odnośnie dżwigu Orton , wklejam to tu bo dopełnieniem to jest tego o czym się dowiadujemy o tym jedynym wówczas parowym dżwigu kolejowym Orton zakupionym w USA o udzwigu 135 ton na PKP z publikacji Tomasza Roszaka o amerykanach na PKP
" ... z książki Fijałkowskiego "Zwalczanie przyczyn i skutków wypadków na PKP
Obrazek "
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

-ciekawa strona , moze nie wszyscy zainteresowani ją znają , mianowicie http://railwayherald.com/imagingcentre/worldwide/poland a na niej foto trumana , ktoremu autor Donald Taggart dał numer "17" - to oczywiście błąd , rok 1975 wykonania zdjecia jest prawdopodopbny , co do miejsca nie mam wątpliwości ,że to Pyskowice , tu sie, zgadza, oto to zdjecie trumana wyk. przez Taggarta Obrazek i teraz moje przypuszczenie jest takie ,że to numer na foto "58", co do tego jestem prawie pewny, natomiast Taggartowi moglo sie, pomylic,, ponieważ w roku 1975 byly te dwa numery , a wie,c "58" i "17" w Pyskowicach i ... czekaly na konwoj do ZNTK Oleśnica do ich ostatnich napraw na cztery lata przed skreśleniem - takie jest moje wytlumaczenie pomylki Anglika
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Książka "Normalnotorowe parowozy amerykańskie na PKP" T. Roszaka to rzeczywiście bardzo dobra pozycja na naszym rynku wydawniczym. Widać, że autor włożył wiele wysiłku i zamieścił mnóstwo ciekawego materiału, a wydawnictwo stanęło na właściwym poziomie ! Odpowiedni papier oraz format książki i zamieszczonych fotografii sprawiają, że tą lekturę chętnie bierze się do ręki.
Niemniej zauważyłem kilka błędów, szczególnie dotyczących dyrekcji gdańskiej, które chciałbym sprostować, a niektóre dane uzupełnić:

- generalnie -> nie było MD Gdańsk Południe tylko Gdańsk Południowy;
- str. 290 tekst dot. Katastrofy pod Kościerzyną - zamiast 15.08.1969 powinno być 15.06.1969;
- str. 356 => Tr203-1 do MD Gdynia jako kocioł stały 20.09.1977; widziany tam jeszcze 18.04.1980, wkrótce pocięty na miejscu;
- str. 358 => Tr203-26 do 14.03.1978 w ruchu => na pocięcie do Chróściny Nyskiej w dniu 29.05.1978,
- str. 358 => Tr203-30 w dniu 24.02.1977 z MD Toruń na kasację do stacji Gdańsk Grobla;
- str. 196 i 359 => Tr203-36, w dniu 2.09.1978 grał w filmie „Blaszany bębenek„, ~1.09.1979 => jako kocioł stały - browar gdański we Wrzeszczu, a nie zakłady mięsne ! W dniu 11.04.1980 maszyna odstawiona na złom.
- str. 359 => Tr203-38 w dniu 1.1.1966 na stanie MD Gd. Zaspa, do 26.08.1974 w ruchu => 28.08.1974 do DOT Gdańsk Południowy jako kocioł stały;
- str. 368 => Tr203-166 z MD Lębork 11.11.1974 => 14.11.1974 na kocioł stały Rafineria Gdańska; powrót do MD Zaspa 12.10.1975 => 3.11.1975 ZNTK Oleśnica; powrót do pracy pociągowej ~1.12.1975; wygaszona 10.12.1978 => na pocięcie do Chróściny Nyskiej razem z nr 271 - xx.03.1979;
- str. 370 => Tr203-190 wygaszona xx.03.1974 => pocięta na terenie MD Gdańsk Zaspa (29.08. do 17.09.1974);
- str. 373 => Tr203-231 do 16.05.1978 w ruchu => na pocięcie do Chróściny Nyskiej razem z nr 26 (29.05.1978);
- str. 374 => Tr203-236 w dniu 1.1.1966 na stanie MD Grudziądz;
- str. 374 => Tr203-240 z MD Gdynia 11.11.1974 => 14.11.1974 na kocioł stały Rafineria Gdańska (razem z nr 166 i 493), powrót do MD Zaspa 12.10.1975 => 11.11.1975 Kielce ??? na kocioł stały (może jednak Zębiec ?);
- str. 374 => Tr203-241 w dniu 1.1.1966 nie MD Grudziądz, lecz MD Bydgoszcz Główna;
- str. 376 => Tr203-266 w dniu 1.1.1966 nie MD Nowy Sącz, lecz MD Korsze;
- str. 377 => Tr203-271 wygaszona w dniu 20.01.1979 => na pocięcie do Chróściny Nyskiej razem z nr 166;
- str. 381 => Tr203-326 w dniu 1.1.1966 nie na stanie MD Gdynia, lecz MD Lębork;
- str. 381 => Tr203-330 do MD Toruń 9.07.1977;
- str. 384 => Tr203-363 w dniu 1.1.1966 na stanie MD Grudziądz, do 26.08.1974 w ruchu => 10.09.1974 do DOT Gdańsk Południowy jako kocioł stały;
- str. 386 => Tr203-392 do ZNTK Oleśnica xx.10.1976, tam prawdopodobnie później złomowany;
- str. 388 => Tr203-415 w dniu 1.1.1966 na stanie MD Grudziądz;
- str. 389 => Tr203-429 w dniu 1.1.1966 na stanie MD Grudziądz;
- str. 395 => Tr203-493 z MD Bydgoszcz 31.08.1974, cały wrzesień parowóz zimny, w ruchu od 11.10. do 12.11.1974 => 14.11.1974 kocioł stały Rafineria Gdańska, powrót do MD Zaspa 12.10.1975 => 11.11.1975 Kielce (?) na kocioł stały (może jednak Zębiec ???);


- str. 398 => Ty246-35 w dniu 16.09.1975 z MD Gdynia do MDp Kościerzyna (ostatni czynny parowóz przynależny stricte do MD Gdynia !);
- str. 400 => Ty246-61 (prawdopodobnie) w dniu 24.03.1975 z MD Gdynia do MDp Kościerzyna;
- str. 397 => Ty246-23 z MD Gdańsk Zaspa w dniu 19.02.1975 do MDp Kościerzyna;
- str. 401 => Ty246-87 z MD Gdańsk Zaspa w dniu 19.02.1975 do MDp Kościerzyna.

G d y n i a - grzejki (KO = kocioł ogrzewczy)
- str. 375 => Tr203-250 xx.10.1974 z MD Lębork, KO do († 21.07.1976) => 26.11.1976 na złom Gdańsk Grobla;
- str. 374 => Tr203-245 MD Gdynia, od 1974 KO do († 21.07.1976);
- str. 358 => Tr203-24 MD Gdynia od 1.10.1976, od 22.10.1976 KO do (†19.05.1978), na złom od 29.06.1978;
- str. 371 => Tr203-193 MD Gdynia, od 1974 KO do († 21.07.1976) => 26.11.1976 na złom Gdańsk Grobla;
- str. 373 => Tr203-221 MD Gdynia, od 14.10.1977 KO do (†13.09.1979); widziany tam jeszcze 18.04.1980;
- str. 368 =>Tr203-163 MD Gdynia, od 10.10.1976 KO do (†13.09.1979); widziany tam jeszcze 18.04.1980;
- str. 356 => Tr203-1 MD Gdynia, od 20.09.1977 KO do (†13.09.1979); widziany tam jeszcze 18.04.1980;

Niektóre fotki w książce i daty ich wykonania:
- str. 191 -> Tr203-78 Łeba, fotogr. 1.07.1973
- str. 408 -> Tr203-40 fotogr. Bydgoszcz Główna, 26.01.1979 (podczas "zimy stulecia");
- str. 410 -> Tr203-166 fotogr. na terenie MD Gdańsk Zaspa, 11.02.1978;

Mam nadzieję, że posiadacze książki uzupełnią tą drogą swoją wiedzę.
Załączniki
Tr203-36, Gdańsk Wrzeszcz 8.09.1979.jpg
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Może warto wysłac te listę do wydawnictwa i/lub autora? Na wypadek gdyby było drugie wydanie....
ODPOWIEDZ