[Iława Główna - Tama Brodzka - Brodnica] Reaktywacja?!
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
[Iława Główna - Tama Brodzka - Brodnica] Reaktywacja?!
Hej!
Już wcześniej pisaliśmy o możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego na tej linii.
http://www.kolej.one.pl/linia.php/id/507/okno/przebieg
Okazuje się, że być może na plotkach się nie skończy. Kolega Jakub Pichola z Lidzbarka Welskiego przekazał mi informację, że obecny przystanek w Tamie Brodzkiej, jeszcze nie tak dawno solidnie zarośnięty, mimo prowadzonego między Działdowem a Brodnicą ruchu, został dokładnie odkrzaczony, drzewka pościnane, jednym słowem równia przygotowana tak, jakby wyglądało to na przygotowanie do powtórnego otwarcia posterunku w charakterze stacji węzłowej.
Czy ktoś ma informacje z "wyższych" sfer, które mogłyby uchylić nieco rąbka tajemnicy?
Pozdrawiam!
BTW: A może by tak przerobić "Inwokację"?!
Szynobusie, zratowanie moje! Ty jesteś jak wybawiciel!
Ile Cię trzeba cenić, ten tylko region się dowie, który Cię kupił...
Dziś funkcjonalność Twą w całej ozdobie
Widzę i opisuję, bo to należy się Tobie!
Już wcześniej pisaliśmy o możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego na tej linii.
http://www.kolej.one.pl/linia.php/id/507/okno/przebieg
Okazuje się, że być może na plotkach się nie skończy. Kolega Jakub Pichola z Lidzbarka Welskiego przekazał mi informację, że obecny przystanek w Tamie Brodzkiej, jeszcze nie tak dawno solidnie zarośnięty, mimo prowadzonego między Działdowem a Brodnicą ruchu, został dokładnie odkrzaczony, drzewka pościnane, jednym słowem równia przygotowana tak, jakby wyglądało to na przygotowanie do powtórnego otwarcia posterunku w charakterze stacji węzłowej.
Czy ktoś ma informacje z "wyższych" sfer, które mogłyby uchylić nieco rąbka tajemnicy?
Pozdrawiam!
BTW: A może by tak przerobić "Inwokację"?!
Szynobusie, zratowanie moje! Ty jesteś jak wybawiciel!
Ile Cię trzeba cenić, ten tylko region się dowie, który Cię kupił...
Dziś funkcjonalność Twą w całej ozdobie
Widzę i opisuję, bo to należy się Tobie!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Dobrze poinformowane źródła... i głupawy "ząb czasu&quo
Przykro czytać...
- Starostwo nie ma takiej możliwości z powodów finansowych. Marszałek województwa obiecał zorganizowanie spotkania w Nowym Mieście. Miało ono mieć na celu omówienie sprawy utrzymania torowisk przez kolej. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne - mówi Stanisław Czajka, starosta powiatu.
Dowiedzieliśmy się, że do nowomiejskiego starostwa nadeszło też pismo z gdańskiej dyrekcji kolei informujące o rozpoczęciu procedury likwidacji linii kolejowej.
Tak więc szanse na reanimację ruchu kolejowego są nikłe.
całość tu...
http://www.wm.pl/Index.php?ct=nowemiasto&id=723660
- Starostwo nie ma takiej możliwości z powodów finansowych. Marszałek województwa obiecał zorganizowanie spotkania w Nowym Mieście. Miało ono mieć na celu omówienie sprawy utrzymania torowisk przez kolej. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne - mówi Stanisław Czajka, starosta powiatu.
Dowiedzieliśmy się, że do nowomiejskiego starostwa nadeszło też pismo z gdańskiej dyrekcji kolei informujące o rozpoczęciu procedury likwidacji linii kolejowej.
Tak więc szanse na reanimację ruchu kolejowego są nikłe.
całość tu...
http://www.wm.pl/Index.php?ct=nowemiasto&id=723660
Wycieczka po linii
Michal podeslal mi fajny adresik:
Wycieczko-foto-relacja Marcina Kulinicza z linii Ilawa Glowna - Tama Brodzka(przeznaczonej do rozbiorki)
http://www.pbase.com/tabela_437/tabela_437&page=1
Wycieczko-foto-relacja Marcina Kulinicza z linii Ilawa Glowna - Tama Brodzka(przeznaczonej do rozbiorki)
http://www.pbase.com/tabela_437/tabela_437&page=1
Skoro nie do Brodnicy, to może zarząd województwa powinien postarać się uruchomić połączenie szynobusowe Iława Główna - Lubawa? Pewnie prywatna firma obsługująca bocznicę nie miałaby nic przeciwko. Szynobusy byłyby konkurencją dla PKS-ów, których mnóstwo jeździ po tej trasie. Wystarczyło by dobrze ułożyć rozkład - regularne kursy skomunikowane z pociągami w kierunku Warszawy, Gdańska i Torunia...
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Radek pisze:Skoro nie do Brodnicy, to może zarząd województwa powinien postarać się uruchomić połączenie szynobusowe Iława Główna - Lubawa? Pewnie prywatna firma obsługująca bocznicę nie miałaby nic przeciwko.
Jeżeli jest to bocznica prywatna to istnieje tylko możliwość wynajmu przejazdu po prywatnych torach, a nie jakieś przejazdy na zasadzie dobrego wujka.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Z tego co wiem, wyremontowana linia kolejowa z Zajączkowa do Lubawy jest własnością samorządową. Prywatna bocznica odgałęzia się od owej linii. Żeby dojechać do przystanku końcowego w Lubawie, nie trzeba wjeżdżać na bocznicę meblową.Bernard pisze: Jeżeli jest to bocznica prywatna to istnieje tylko możliwość wynajmu przejazdu po prywatnych torach, a nie jakieś przejazdy na zasadzie dobrego wujka.
Uważam, że przywrócenie tam ruchu pasażerskiego to kwestia czasu.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Myślę tak dlatego, że o Lubawie słyszę same superlatywy. Małe bezrobocie, logiczna polityka władz... No choćby i ta linia kolejowa. Samorząd ją przejął, wyremontował, z bocznicy korzysta fabryka mebli. Dlaczego z czasem nie miałyby wrócić tam pociągi - szynobusy? Moim zdaniem prawdopodobieństwo jest spore, chociaż nie wykraczam tutaj poza poziom spekulacji.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Lubawa jest sporym miastem jak na Warmię i Mazury. Gdyby uruchomiono połączenie kolejowe z tak atrakcyjnym węzłem kolejowym jak Iława, to na pewno wygenerowano by spore potoki podróżnych. Do Lubawy kiedyś jeździły pociągi z Nowego Miasta Lubawskiego i z Zajączkowa Lub. Nigdy nie było bezpośredniego połączenia z Iławą. Może to był błąd. Szczegółnie, że na trasie Iława - Działdowo osobówki też nie jeżdżą przepełnione (często brakuje skomunikowań w Działdowie z Kolejami Mazowieckimi).
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
A jak dzisiaj wygląda ta linia w sensie fizycznym? Czy już może rozkradziona, czy rozebrana? Dziwi mnie głupota PLK, gdyż cały odcinek Bydgoszcz - Fordon - Chełmża - Kowalewo - Golub-Dobrzyń - Brodnica - NML - Iława jest linią, która umożliwiłaby ruch od Torunia do Olsztyna w razie jakiejś katastrofy. Pomijając jej urok. Jeszcze w końcu lat 80-tych jechałem tą linią z Bydgoszczy do Olsztyna, ale skomunikowanie w Brodnicy i Iławie do Olsztyna było fatalne (długi czas oczekiwania)
Pordzewiałe tory wciąż jeszcze leżą. Ale PKP-PLK już chyba skreśliły tę linię. Szukują wniosek likwidacyjny na odcinek od km -0,533 do km 39,550 (tak jak i całość od Bydgoszczy Wsch.). Według aktualnego wykazu maksymalnych prędkości:
Linia 251 TAMA BRODZKA - IŁAWA GŁÓWNA - 0,533 12,282 Vmax=0
Linia 251 TAMA BRODZKA - IŁAWA GŁÓWNA 12,282 41,436 Vmax=0
Ciekawe tylko dlaczego jest jeszcze podział na dwie części (do i od Kaługi). Chyba to efekt dłuższego funkcjonowania (po zamknięciu ruchu osob.) odcinka Brodnica-Tama-Kaługa dla przewozów towarowych. Teraz i tego nie ma...
Linia 251 TAMA BRODZKA - IŁAWA GŁÓWNA - 0,533 12,282 Vmax=0
Linia 251 TAMA BRODZKA - IŁAWA GŁÓWNA 12,282 41,436 Vmax=0
Ciekawe tylko dlaczego jest jeszcze podział na dwie części (do i od Kaługi). Chyba to efekt dłuższego funkcjonowania (po zamknięciu ruchu osob.) odcinka Brodnica-Tama-Kaługa dla przewozów towarowych. Teraz i tego nie ma...
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl