Wykazy taboru
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Wykazy taboru
Hej!
Na prośbę Cezara otwieram ten wątek. Na początek dwa wykazy, raczej mało aktualne...
Wykaz taboru trakcyjnego CM Olsztyn:
Stan: 12.06.2001
MD Olsztyn:
SU45: 017, 022, 028, 056, 061, 112 (ZNTK), 138, 194, 211, 213;
SM42: 101, 120, 130, 144, 145, 161, 254, 435, 752, 1001, 1002, 1060, 1088, 1090, 1095, 1109, 1110, 1111, 1114, 1119, 1122 (w naprawie uzupełniającej), 1125, 1132, 1133, 1148, 1149, 1150, 1151;
SM30: 044;
SU46: 004, 010 (w naprawie bieżącej), 015, 023, 030;
SP42: 062, 138, 163, 188 (wszystkie SP42 jako zapas krótkotrwały);
SU42: 503, 507, 509, 510, 512, 526 (w naprawie uzupełniającej), 534;
MD Iława:
EN57: 20, 672, 686, 697, 718, 725, 741, 779 (oczekuje na naprawę), 857, 868, 886, 912, 918, 922, 931, 947, 966, 989, 1048, 1100, 1101, 1106 (oczekuje na naprawę), 1128, 1129, 1151, 1155, 1183, 1184, 1274, 1313 (ZNTK), 1314, 1316, 1318, 1319, 1332, 1336, 1341, 1342, 1349, 1366, 1367, 1368, 1372, 1376, 1380, 1381, 1383, 1388, 1389 (w naprawie bieżącej), 1391, 198, 1416, 1435, 1461, 1463, 1464 (ZNTK), 1465, 1473 (ZNTK), 1506, 1507 (ZNTK), 1513, 1550, 1554, 1579, 1583, 1603, 1608 (ZNTK), 1615, 1618, 1921, 1936, 1937, 1938, 1940, 1948, 1949, 1950;
SM30: 113 (oczekuje na naprawę), 152, 182 (oczekuje na naprawę), 249 (oczekuje na naprawę), 273;
MD Malbork:
SP42: 167 (zapas krótkotrwały), 218, 230 (zapas krótkotrwały);
SM42: 722, 902, 1059, 1113, 1128 (w naprawie bieżącej), 1129, 1142;
SU45: 054, 070, 162 (w naprawie bieżącej), 191, 207, 078 (z CM Poznań);
SU42: 513 (rewizja uzupełniająca);
ST44: 199, 206, 495 (w naprawie bieżącej), 891, 894 (w naprawie bieżącej);
ST44 (szeroki tor): 910, 1104;
ST43: 275, 327, 333, 344;
Wykaz taboru trakcyjnego MD Olsztyn:
Stan: styczeń, 1973
MD Olsztyn:
Pt47: 26, 35, 40, 45, 77, 90, 93, 95, 100, 136, 137, 141, 146, 148, 152, 163, 166, 169;
Pm2: 4, 12, 22, 26;
Ol49: 1, 17, 24, 36, 53, 82, 85, 96, 98, 103;
Tr203: 210, 219, 227, 252, 260, 321, 437;
Ty2: 1265, 1267, 1270, 1272, 1285, 1289, 1295, 1299, 1301, 1302, 1303, 1346, 1357, 1359, 1377, 1383, 1386, 1388, 1393, 1399, 1406;
SN61: 8, 79, 124, 128, 153, 154, 155, 156, 157, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186;
SN52: 10, 22, 24, 36, 43, 48;
SM41: 42 (Korsze), 93;
SM30: 107, 135, 182;
SM03: 12, 31;
MDP Szczytno:
Ty2: 1263, 1271, 1290, 1292, 1360, 1375, 1389, 1396, 1398;
Tr203: 208;
Wykaz z 1973 roku opracowany na bazie tzw. "kolorówki", czyli miesięcznego wykazu rodzaju pracy wykonywanej każdego dnia przez pojazdy trakcyjne.
W wykazie nie uwzględniłem sprawności poszczególnych pojazdów, należy go traktować jako uogólniony. Jak będę miał trochę czasu i poznam znaczenie niektórych skrótów na kolorówce, będzie można wszystko usciślić.
Pozdrawiam serdecznie!
Adam
Na prośbę Cezara otwieram ten wątek. Na początek dwa wykazy, raczej mało aktualne...
Wykaz taboru trakcyjnego CM Olsztyn:
Stan: 12.06.2001
MD Olsztyn:
SU45: 017, 022, 028, 056, 061, 112 (ZNTK), 138, 194, 211, 213;
SM42: 101, 120, 130, 144, 145, 161, 254, 435, 752, 1001, 1002, 1060, 1088, 1090, 1095, 1109, 1110, 1111, 1114, 1119, 1122 (w naprawie uzupełniającej), 1125, 1132, 1133, 1148, 1149, 1150, 1151;
SM30: 044;
SU46: 004, 010 (w naprawie bieżącej), 015, 023, 030;
SP42: 062, 138, 163, 188 (wszystkie SP42 jako zapas krótkotrwały);
SU42: 503, 507, 509, 510, 512, 526 (w naprawie uzupełniającej), 534;
MD Iława:
EN57: 20, 672, 686, 697, 718, 725, 741, 779 (oczekuje na naprawę), 857, 868, 886, 912, 918, 922, 931, 947, 966, 989, 1048, 1100, 1101, 1106 (oczekuje na naprawę), 1128, 1129, 1151, 1155, 1183, 1184, 1274, 1313 (ZNTK), 1314, 1316, 1318, 1319, 1332, 1336, 1341, 1342, 1349, 1366, 1367, 1368, 1372, 1376, 1380, 1381, 1383, 1388, 1389 (w naprawie bieżącej), 1391, 198, 1416, 1435, 1461, 1463, 1464 (ZNTK), 1465, 1473 (ZNTK), 1506, 1507 (ZNTK), 1513, 1550, 1554, 1579, 1583, 1603, 1608 (ZNTK), 1615, 1618, 1921, 1936, 1937, 1938, 1940, 1948, 1949, 1950;
SM30: 113 (oczekuje na naprawę), 152, 182 (oczekuje na naprawę), 249 (oczekuje na naprawę), 273;
MD Malbork:
SP42: 167 (zapas krótkotrwały), 218, 230 (zapas krótkotrwały);
SM42: 722, 902, 1059, 1113, 1128 (w naprawie bieżącej), 1129, 1142;
SU45: 054, 070, 162 (w naprawie bieżącej), 191, 207, 078 (z CM Poznań);
SU42: 513 (rewizja uzupełniająca);
ST44: 199, 206, 495 (w naprawie bieżącej), 891, 894 (w naprawie bieżącej);
ST44 (szeroki tor): 910, 1104;
ST43: 275, 327, 333, 344;
Wykaz taboru trakcyjnego MD Olsztyn:
Stan: styczeń, 1973
MD Olsztyn:
Pt47: 26, 35, 40, 45, 77, 90, 93, 95, 100, 136, 137, 141, 146, 148, 152, 163, 166, 169;
Pm2: 4, 12, 22, 26;
Ol49: 1, 17, 24, 36, 53, 82, 85, 96, 98, 103;
Tr203: 210, 219, 227, 252, 260, 321, 437;
Ty2: 1265, 1267, 1270, 1272, 1285, 1289, 1295, 1299, 1301, 1302, 1303, 1346, 1357, 1359, 1377, 1383, 1386, 1388, 1393, 1399, 1406;
SN61: 8, 79, 124, 128, 153, 154, 155, 156, 157, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186;
SN52: 10, 22, 24, 36, 43, 48;
SM41: 42 (Korsze), 93;
SM30: 107, 135, 182;
SM03: 12, 31;
MDP Szczytno:
Ty2: 1263, 1271, 1290, 1292, 1360, 1375, 1389, 1396, 1398;
Tr203: 208;
Wykaz z 1973 roku opracowany na bazie tzw. "kolorówki", czyli miesięcznego wykazu rodzaju pracy wykonywanej każdego dnia przez pojazdy trakcyjne.
W wykazie nie uwzględniłem sprawności poszczególnych pojazdów, należy go traktować jako uogólniony. Jak będę miał trochę czasu i poznam znaczenie niektórych skrótów na kolorówce, będzie można wszystko usciślić.
Pozdrawiam serdecznie!
Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Ganz'pomada
Adamie!
Jeżeli masz "kolorówki"... to czy można ustalić z nich, na jakich odcinkach kursowały olsztyńskie SN-ki??? Z tego co wyczytałem w monografii SN61 obstawiały na przełomie lat 60/70 odcinek Olsztyn-Orneta-Braniewo oraz Olsztyn-Ełk, niestety autor zapomniał napisać którą linią - via Pisz, Mrągowo czy może nawet Korsze? Podejrzewam te dwie pierwsze - ale z młodych lat nie bardzo pamiętam, aby w Piszu czy Driegelsdorfie takie coś kursowało (ale w wieku 6-8 lat to się nie odróżniało Gagarina od SM41, czy Ty2 od Ol49).
A co z SN52??? Pewnie i tak wiekszość wagonów stała w remontach (jak to z Ganzami bywało)..
Pozdrówko.
Jeżeli masz "kolorówki"... to czy można ustalić z nich, na jakich odcinkach kursowały olsztyńskie SN-ki??? Z tego co wyczytałem w monografii SN61 obstawiały na przełomie lat 60/70 odcinek Olsztyn-Orneta-Braniewo oraz Olsztyn-Ełk, niestety autor zapomniał napisać którą linią - via Pisz, Mrągowo czy może nawet Korsze? Podejrzewam te dwie pierwsze - ale z młodych lat nie bardzo pamiętam, aby w Piszu czy Driegelsdorfie takie coś kursowało (ale w wieku 6-8 lat to się nie odróżniało Gagarina od SM41, czy Ty2 od Ol49).
A co z SN52??? Pewnie i tak wiekszość wagonów stała w remontach (jak to z Ganzami bywało)..
Pozdrówko.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Hej!
Na podstawie kolorówek nie mogę niestety ustalić dokładnych tras, a jedynie rodzaj pracy trakcyjnej wykonywanej każdego dnia. W kratkach widnieją różne symbole, np:
P - obsługa pociągu pospiesznego
O - obsługa pociągu towarowego
T - obsługa pociągu towarowego
M - manewry
Gosp - gospodarczy
K - kocioł
R - no właśnie, tu zaczynają się schodki. Albo rewizja, albo rezerwa. Ponoć zależy to od koloru wpisanego R, a moje kolorówki mają ten mankament, że są czarno - białe...
Co do SN52 - wydaje mi się, że część z nich ma O, czyli normalnie jeździły. Nie chcę jednak kłamać. Dokumenty zostały w domu. Jak wrócę, zeskanuję "kolorówki" i podam linki w tym wątku.
Pozdrawiam!
Na podstawie kolorówek nie mogę niestety ustalić dokładnych tras, a jedynie rodzaj pracy trakcyjnej wykonywanej każdego dnia. W kratkach widnieją różne symbole, np:
P - obsługa pociągu pospiesznego
O - obsługa pociągu towarowego
T - obsługa pociągu towarowego
M - manewry
Gosp - gospodarczy
K - kocioł
R - no właśnie, tu zaczynają się schodki. Albo rewizja, albo rezerwa. Ponoć zależy to od koloru wpisanego R, a moje kolorówki mają ten mankament, że są czarno - białe...
Co do SN52 - wydaje mi się, że część z nich ma O, czyli normalnie jeździły. Nie chcę jednak kłamać. Dokumenty zostały w domu. Jak wrócę, zeskanuję "kolorówki" i podam linki w tym wątku.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Jeśli chodzi o Pisz to ja sięgając pamięcią w początki lat osiemdziesiątych nie przypominam sobie aby jeździły SN-ki. Biorąc nawet poprawkę na moje wtedy 6 czy 8 lat. Dlaczego? Sprawa jest prosta. Często jeździłem pociągami na trasie Pisz - Olsztyn - Bogaczewo - Młynary a jeszcze częściej na Pisz - Biała Piska (Biała k/ Piszu ). Zawsze podobały mi sięwyjazdy tą pierwszą trasą bo nie tyle, że była dłuższa co występowała na niej różnorodność taboru.
Najpierw z Pisza była Bipa z parowozem, chyba że w latach poźniejszych jechał pospieszny do/z Gdyni to na wtedy na pociąg prowadzony SP45 patrzyłem jak na obecnego IC-ka. Po prostu rodzice z wiadomych względów ekonomicznych nie jeździli pospiesznymi. Tak więc pod koniec lat osiemdziesiątych, gdy zaczął kursować Pisz - Ełk (a to kolejne dla mnie przeżycie bo na tablicach kierunkowych był PISZ), gdy jechałem do Białej to zawsze przychodziliśmy wcześniej na dworzec, patrzyłem na wielki świat w postaci pośpiecha Gdynia - Białystok (bodajże), zajmowałem miejsce w Bipie na piętrze oczywiście, i godzinę poźniej odjeżdżałem do Białej pociągiem ciągniętym przez starego poczciwgo kopciucha. Jakże zmieniły się czasy. Teraz wyrwałbym z pośpiecha i poleciał do tamtego osobowego i jeszcz pięć razy dopłacił. Ale ani jednego, ani drugiego pociagu już nie ma
Wracając do tematu. W olsztynie najczęściej do Bogaczewa jechał SN. Nie mogę tego nie pamiętać, gdyż zawsze (ale to zawsze) chciałem jechać w "lokomotywie" (SN był zielony więc dla mnie była to "lokomotywa"). I nie ważne, ze trzeba było stać w przedsionku pomimo, że były miejsca w wagonach - teraz wspułczuję rodzicom. W ten sposób zaliczyłe kiedyśw kabinie SN-a Bogaczewo - Zielonka Pasłęcka. Pojechałbym i dalej ale w Zielonce wysiadaliśmy. Dlatego nie przypominam abym kiedyś jechał SN-em do Pisza.
Na temat byłoby tyle, ale jak już opowiadam to jeszcze opowienm dalej. Odcinek Bogaczewo - Młynary kojarzę z tamtych lat z SP42. Dla mnie to był pomalowany w paski (sierżanty na czole) parowóz, który nie dymił. No co? Nie podobny. Powiedzcie sami. Dla dzieciaka, który w Piszu widział tylko parowozy to chyba najbliższe porównanie.
A gagarina to pamiętam w Piszu tylko jednego. Stał taki na torze trzecim zaraz przy przejściu na perony od strony Olsztyna . Pamiętam, bo znalazłem tabliczkę (a w gagarinach są takie fajne) z rokiem produkcji. Miał dokładnie tyle lat co ja. Ciekawe co się z im stało? O numer mnie nie pytajcie bo wtedy serie i nr-y loków traktowałem jak obecnie n-ry rejestracyjne w samochodach. Są bo są. Ale żeby zwracać na nie uwagę. Pamiętałem inne cechy chrakterystczne, na tyle żeby teraz zidentyfikować loka.
Najpierw z Pisza była Bipa z parowozem, chyba że w latach poźniejszych jechał pospieszny do/z Gdyni to na wtedy na pociąg prowadzony SP45 patrzyłem jak na obecnego IC-ka. Po prostu rodzice z wiadomych względów ekonomicznych nie jeździli pospiesznymi. Tak więc pod koniec lat osiemdziesiątych, gdy zaczął kursować Pisz - Ełk (a to kolejne dla mnie przeżycie bo na tablicach kierunkowych był PISZ), gdy jechałem do Białej to zawsze przychodziliśmy wcześniej na dworzec, patrzyłem na wielki świat w postaci pośpiecha Gdynia - Białystok (bodajże), zajmowałem miejsce w Bipie na piętrze oczywiście, i godzinę poźniej odjeżdżałem do Białej pociągiem ciągniętym przez starego poczciwgo kopciucha. Jakże zmieniły się czasy. Teraz wyrwałbym z pośpiecha i poleciał do tamtego osobowego i jeszcz pięć razy dopłacił. Ale ani jednego, ani drugiego pociagu już nie ma
Wracając do tematu. W olsztynie najczęściej do Bogaczewa jechał SN. Nie mogę tego nie pamiętać, gdyż zawsze (ale to zawsze) chciałem jechać w "lokomotywie" (SN był zielony więc dla mnie była to "lokomotywa"). I nie ważne, ze trzeba było stać w przedsionku pomimo, że były miejsca w wagonach - teraz wspułczuję rodzicom. W ten sposób zaliczyłe kiedyśw kabinie SN-a Bogaczewo - Zielonka Pasłęcka. Pojechałbym i dalej ale w Zielonce wysiadaliśmy. Dlatego nie przypominam abym kiedyś jechał SN-em do Pisza.
Na temat byłoby tyle, ale jak już opowiadam to jeszcze opowienm dalej. Odcinek Bogaczewo - Młynary kojarzę z tamtych lat z SP42. Dla mnie to był pomalowany w paski (sierżanty na czole) parowóz, który nie dymił. No co? Nie podobny. Powiedzcie sami. Dla dzieciaka, który w Piszu widział tylko parowozy to chyba najbliższe porównanie.
A gagarina to pamiętam w Piszu tylko jednego. Stał taki na torze trzecim zaraz przy przejściu na perony od strony Olsztyna . Pamiętam, bo znalazłem tabliczkę (a w gagarinach są takie fajne) z rokiem produkcji. Miał dokładnie tyle lat co ja. Ciekawe co się z im stało? O numer mnie nie pytajcie bo wtedy serie i nr-y loków traktowałem jak obecnie n-ry rejestracyjne w samochodach. Są bo są. Ale żeby zwracać na nie uwagę. Pamiętałem inne cechy chrakterystczne, na tyle żeby teraz zidentyfikować loka.
Dożuce swoje 3 grosze do wspominek Tomka, oczywiście ja mogę się wypowiedzieć co do DM, gdzie od ok 1981 roku byłem na dworcu stałym bywalcem. Pociagi osobowe były najczęsciej prowadzone motorówką czyli Ganzem. W pamięci utkwiły mi dwa najczęściej spotykane składy: któtki czyli ganz + ryflak + stary pulmann 1 klasy oraz długi czyli ganz + bipa+w/w pulmann. Czasami zdażał sie skład ganz x 2 +bipa + 3-3 osobowe-wynikał to chyba z faktu wspólnego powrotu pociągu z ornety i z braniewa. Towarowe zdawki jeżdziły z Ty 2/ 42. Potem pamętam czasy gdy osobowe też jeżdziły już z Ty 2/ 42/45. Nigdy w tym czasie nie było w DM Ol 49 czy Ty 51. Pamietam dobrze bo wtym czasie miałem już 1 ksiązkę o pociągach, gdzie były wytłumaczone tajniki serii i oznaczeń. Także w MT coś niecoś pisali, aha i pozyczałem jesczse taką małą książeczkę z ciemną okładką, dla hobbystów, z biblioteki, gdzie były nawet planiki kilku popularnych lokomotyw i wagonów, a także coś o modelarstwie i MOROPIE ( pamietam!) ale nie pamiętam jej tytułu, niestety. Wiedziałem więc mimo 6-7lat sporo o typach lokomotyw, i świadomie czekałem na jakąś nietypową lokomotywę znaną mi tylko ze zdjęć. Mieszkając koło dworca, miałem w zwyczaju biegać na każdy pociąg, jeśli nie byłem w szkole. Wielkim przeżyciem było dla mnie więc pojawienie się zielonej Tkt 48 z pociageim który jechał ok 16-ej do ornety, wracał ok 19 do olsztyna. Nie pamiętam oczywiście numeru, ale jej cechą był nazwa napisana ropą na wiatrownicy "Perełka". Gagariny przejeżdżały często, nie zatrzymująć sie jednak przelatywały z długim jednorodnym składem platform, wyładowanych użądzeniami elektrycznymi w stronę Braniewa.
Pamiętam także z tego okresu nietypową wtedy sytuację, kiedy zdawkę do DM obsługiwały SP 45 (!) i nawet pare razy jeżdziłem w takiej na manewrach, podobnie jak często zdarzało mi się to robić w Ty-kach.
Ok 1985 roku zmieniłem zainteresowania, i przestałem zwracać na tabor uwagę, aż do 1998 roku kiedy dawne pasje wróciły....
Pamiętam także z tego okresu nietypową wtedy sytuację, kiedy zdawkę do DM obsługiwały SP 45 (!) i nawet pare razy jeżdziłem w takiej na manewrach, podobnie jak często zdarzało mi się to robić w Ty-kach.
Ok 1985 roku zmieniłem zainteresowania, i przestałem zwracać na tabor uwagę, aż do 1998 roku kiedy dawne pasje wróciły....
SP42 - stan na 1.1.1999
- MT Białogard SP42 - 115, 124, 132, 177, 180, 211, 215, 227, 250, 254
MT Bydgoszcz SP42 - 080, 144, 195, 204, 210, 231, 234, 248
MT Chojnice SP42 - 034, 045, 057, 063, 085, 110, 119, 123, 140, 146, 167, 175, 200, 205, 209 , 218, 230, 242, 265
MT Czechowice Dziedzice SP42 - 096, 100, 128, 137, 153, 158, 207, 226
MT Czerwieńsk SP42 - 071, 074, 088, 109, 172, 173, 237
MT Gdynia SP42 - 040, 054, 055, 056, 116, 121, 133, 161, 201, 240
MT Katowice SP42 - 142, 157, 171, 206, 224, 225
MT Nowy Sącz SP42 - 007, 010, 013, 046, 093, 105, 186, 190
MT Olsztyn SP42 - 082, 086, 092, 098, 112, 138, 163, 194
MT Ostrów Wlkp. SP42 - 073, 091, 101, 114, 174, 238, 251, 260
MT Poznań SP42 - 070, 072, 075, 089, 247
MT Skarżysko Kamienna SP42 - 076, 079, 082, 129, 130, 139, 159, 170, 256, 257
MT Szczecin SP42 - 032, 064, 065, 097, 120, 126, 147, 178, 193, 212, 222, 233, 239„ 252, 253, 259, 262, 286
MT Tarnów SP42 - 004, 011, 012, 014, 015, 037, 107, 135, 141, 145, 176, 181, 183, 187, 188
MT Toruń SP42 - 006, 052, 058, 118, 127, 134, 143, 148, 150, 160, 166, 184, 198
MT Wrocław Południe SP42 - 002, 003, 021, 022, 024, 038, 049, 051, 067, 203, 216, 223, 229, 235, 244, 245, 255, 267
MT Wroc1aw Zachód SP42 - 001, 023, 025, 029, 036, 053, 068, 149, 151, 184, 165, 191, 192, 197, 202, 208, 221, 228, 236
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt: