
Wejherowo - Wejherowo Cementownia
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Witam!
Wejherowo - Garczegorze to byłaby jazda! To są takie piękne strony, nie ma tam kolei. Mimo, że w Polsce nie brakuje samochodów, aby tam dotrzeć brakuje .....trochę dróg.
Pozdrawiam
PS To nie ten temat, ale Panie Leszku dlaczego Małdyty - Malbork poszła pod nóż i kiedy zapadła decyzja (jeśli Pan wie)?
Wejherowo - Garczegorze to byłaby jazda! To są takie piękne strony, nie ma tam kolei. Mimo, że w Polsce nie brakuje samochodów, aby tam dotrzeć brakuje .....trochę dróg.
Pozdrawiam
PS To nie ten temat, ale Panie Leszku dlaczego Małdyty - Malbork poszła pod nóż i kiedy zapadła decyzja (jeśli Pan wie)?
ruszyła maszyna po szynach ospale
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Bez jaj...Anrep pisze: ...aby tam dotrzeć brakuje trochę dróg.
Ostatnio objeżdżałem dawne przystanki tej linii (oczywiście samochodem, bo po torach się już nie da) i tylko do dwóch z nich jechałem po drodze polnej. Reszta - asfalt.
A "choczewka" w polskich warunkach niestety nie miała szans na przeżycie. Potok podróżnych - żaden. Towarów - po wstrzymaniu budowy elektrowni - niemal zero. Atrakcyjność turystyczna - mizerna. Zainteresowanie samorządów - wyłącznie teoretyczne - o czym było powyżej.
Stan techniczny - niestety od Choczewa do Garczegorza mizerny, wymagający naprawy, a to już problem poważny...
Brak zainteresowania przewozami na tej linii.Anrep pisze: dlaczego Małdyty - Malbork poszła pod nóż i kiedy zapadła decyzja (jeśli Pan wie)?
Brak chęci do przejęcia jej przez samorządy.
To były główne powody wydania przez Ministra decyzji likwidacyjnej. Stało się to w ubiegłym roku. Daty niestety nie pamiętam.
L.L.
Bez jaj...Leszek Lewiński pisze:Bez jaj...Anrep pisze: ...aby tam dotrzeć brakuje trochę dróg.
Atrakcyjność turystyczna - mizerna. .


Gmina Choczewo ma super plaże np. Lubiatowo. A fakt, że atrakcje nie są powszechnie znane dwory (w gminie Choczewo jest chyba najwiecej dworów w kraju) czy kościoły, to też wynik położenia na komunikacyjnym wygwizdowiu. Łatwiej turystom dojechać było do Łeby (przynajmniej do lata zeszłego roku, gdy przywrócono pociągi na sezon).
Mnie interesuje dojazd od strony Garczegorza (Lęborka), a od tej strony drogi są najgorsze.
Dziękuję za informację nt. linii Małdyty- Malbork, ale szkoda mi tej linii. Gdyby chociaż tory tam zostały. Zajmowałem się rejestrowaniem zmian w Myślicach, to jak reportaż z kolejowego:mrgreen: prosektorium
Pozdrawiam
ruszyła maszyna po szynach ospale
Tak, a wracając do tematu:
szukam planu bocznicy Wejherowskiego tartaku(obok cementowni), niestety zostały po niej resztki podkładów kolejowych zarośniętych trawą i krzakami i nijak nie da się odtworzyć przebiegu torów na tej "małej stacji", może ktoś z forumowiczów ma takowy lub wie jak dotrzeć do tego planu ?
Będę wdzięczny za każdą informację.
Posiadam zdjęcia jakie wykonałem w roku 2009 kiedy tory jeszcze istniały(również film z 2002 roku kiedy zakład jeszcze istniał) ale są w tych fotkach luki spowodowane zarośnieciem terenu co uniemożliwia odtworzenie układu torowego.
Pozdrawiam
szukam planu bocznicy Wejherowskiego tartaku(obok cementowni), niestety zostały po niej resztki podkładów kolejowych zarośniętych trawą i krzakami i nijak nie da się odtworzyć przebiegu torów na tej "małej stacji", może ktoś z forumowiczów ma takowy lub wie jak dotrzeć do tego planu ?
Będę wdzięczny za każdą informację.
Posiadam zdjęcia jakie wykonałem w roku 2009 kiedy tory jeszcze istniały(również film z 2002 roku kiedy zakład jeszcze istniał) ale są w tych fotkach luki spowodowane zarośnieciem terenu co uniemożliwia odtworzenie układu torowego.
Pozdrawiam