Linia 217: odcinek Bogaczewo - Kurowo Braniewskie

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

217
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2013, 10:57

Linia 217: odcinek Bogaczewo - Kurowo Braniewskie

Post autor: 217 »

Kolebka kolei w dawnych Prusach Wschodnich, pierwszy odcinek Ostbahn'u z 1852 roku znika. Od wiosny tego roku na linii nr 217 pomiedzy Bogaczewem a Kurowem Braniewskim dzieje się coś, trwa szybka akcja co chyba najłatwiej i najtrafniej można określić jako demolowanie torowiska. Linia na tym odcinku była nieprzejezdna od lat 90 ub. wieku, zarosnięta ale w istniała. Teraz nie ma. Ściągnięto, pocięto i wywieziono szyny. Stare drewniane podkłady zgarnięto na bok poza nasyp. Po tym wszystkim wywieziono, podsypkę z tłucznia, zniszczono podtorze. Obecnie prace prowadzone są w okolicach Młynar.
Przy okazji niszczone są okoliczne drogi, nieprzystosowane do cieżkiego transportu. Kilkudziesięciotonowe ciężarówki każdego dnia wykonują setki kursów wywożąc tłuczeń.
Czy fizyczna likwidacja tego torowiska to kolejny pomysł na modernizację kolei?
Załączniki
Linia nr 204 i 217 - 11.11.2011
Linia nr 204 i 217 - 11.11.2011
Linia nr 204 i 217 stan z dn. 10.06.2013
Linia nr 204 i 217 stan z dn. 10.06.2013
Linia nr 217 stan z dn.01.07.2013
Linia nr 217 stan z dn.01.07.2013
Linia nr 217 po 01.07.2013 (1)
Linia nr 217 po 01.07.2013 (1)
Linia nr 217 po 01.07.2013 (2)
Linia nr 217 po 01.07.2013 (2)
Linia nr 217 po 01.07.2013 (3)
Linia nr 217 po 01.07.2013 (3)
Linia nr 217   06.07.2013 (1)
Linia nr 217 06.07.2013 (1)
Linia nr 217   06.07.2013 (2)
Linia nr 217 06.07.2013 (2)
Linia nr 217   08.07.2013
Linia nr 217 08.07.2013
Hektometr
Hektometr
Linia nr 217   08.07.2013 (1)
Linia nr 217 08.07.2013 (1)
Linia nr 217   08.07.2013 (2)
Linia nr 217 08.07.2013 (2)
Kawałek historii (1)
Kawałek historii (1)
Kawałek historii (2)
Kawałek historii (2)
Stellwerk

Re: Linia 217: odcinek Bogaczewo - Kurowo Braniewskie

Post autor: Stellwerk »

217 pisze: Linia na tym odcinku była nieprzejezdna od lat 90 ub. wieku, zarosnięta ale w istniała. [...]
Czy fizyczna likwidacja tego torowiska to kolejny pomysł na modernizację kolei?
Skoro od pi razy oko 20 lat linia nie była uzywana, i nie była utrzymywana w stanie przejezdnym, to czy jej ostateczna likwidacja nie jest logiczną konsekwencją?
jaca5a
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2012, 14:43
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jaca5a »

Z tego co mi wiadomo to drugi tor który jest teraz rozbierany ma rozstaw szyn 1520 mm. Taki rozstaw był miedzy Bogaczewem a Kaliningradem. Obecnie szeroki tor dochodzi do Chruściela.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Jeżeli rozbiera to PKP PLK (a nie np Nieruchomości - tego nie wiem, bo wtedy jest to wsad do wielkiego pieca), to może tylko oznaczać, że materiał staroużyteczny (oprócz podkładów) nadaje się do ponownego zabudowania np. na stacjach portowych. W innym przypadku rozbiórka nie byłaby opłacalna (dla PKP PLK).
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Likwidowane (rozbierane) tory szerokie zostały parę lat temu przekazane do Nieruchomości. I to Nieruchomość (nie PLK) jest zleceniodawcą robót rozbiórkowych.
ODPOWIEDZ