typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Ja bardzo przepraszam ale miałem z dawnych lat kasetę video z filmem pt."World steam poland". Gdy Hoart szukał zdjęć 88 przypomniałem sobie o tym filmie. Dlatego domowym sposobem puściłem film (bardzo słabej jakości) i zrobiłem z niego zdjęcia. Dlatego, niestety, ale zdjęcia nie będą lepsze. ale wyszło tak, żę parowóz przejeżdżał przez szopę w Pyskowicach na ekranie telewizora i miał robione zdjęcia w XXI wieku pod parą...(przy stop klatce).
spp...iE3k.
Jeśli już jesteśmy w Pyskowicach to dwa ujęcia nastawni Pk5 w Pyskowicach z cyklu: WCZORAJ i DZISIAJ.
Truman o nieznanym numerze na zdjęciu nieznanego autora przejeźdża pod nastawną bramową Pk5 w stacji Pyskowice.
Ciekawy układ bo pod nastawnią te dwa tory to właściwie grzbiet górki rozrządowej w stacji Pyskowice.
WCZORAJ:
DZISIAJ:
Truman o nieznanym numerze na zdjęciu nieznanego autora przejeźdża pod nastawną bramową Pk5 w stacji Pyskowice.
Ciekawy układ bo pod nastawnią te dwa tory to właściwie grzbiet górki rozrządowej w stacji Pyskowice.
WCZORAJ:
DZISIAJ:
spp...iE3k.
kopia trumana -staliniec Ty51-1 zdjęcie portretowe kolejne z tej sesji z arch.HCP a upublicznione przez http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/ ... ,id,t.html
- i rarytas kolejna kopia trumana sfilmowana podczas służby ( Oświęcim?) lata 50-60-te z inżektorem jakiego typu? - na powyższym zdjęciu z HCP też rura zasilania 'idzie" w dół ku stojakowi ) fotos z dokumentu http://vod.pl/dwa-oblicza-auschwitz,98929,w.html
- odwołuję wyzej napisane ,że na stojak "wchodzi" rura zasilajaca wodna , to złudzenie wynikłe z nałozenia sie dwóch cieńszych rur piaskowych na siebie pod tym kątem i stąd wrazenie ,ze ta "idąca' w dół rura to rura wodna od zasilania , tu na tym zdjęciu w tym ujęciu widać wyrażnie ,ze to dwie rurki piaskowe blisko siebie dały efekt grubszej rury zasilającej wodnej przeprowadzonej po stojaku - a ciekawe jak układ tych rur piaskowych wygladał na poziomie klapy popielnika ?
-nr "16" na zdjęciu z dawno zakończonej aukcji , autor zdjęcia nieznany, zdjęcie wykonano w Olsztynie w 1975 roku,
- wg listy CTL-a Ty246-16
ALCO 75500 1947
ALCO 75500 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
.67. OLSZTYN
+02.10.78.
i numer "46" - dzięki tej scence sfotografowanej w Toruniu Głównym( druga połowa dekady lat 70-tych) gdzie dla turystów zachodnich wynajęto parowóz Ty246-51 z MD Inowrocław - akurat wykonujący to zdjęcie wykadrował absolutnie oryginalny kawał innego trumana na tym Ty246-51-właśnie numeru "46"- wiadomo to po widocznej tabliczce Baldwina z numerem fabrycznym (73429) umieszczonej na dymnicy kotła (rotacje kotłów)
wg listy CTL-a Ty246-46
BALDWIN 73429 1947
BALDWIN 73429 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
.67. INOWROCŁAW
+
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++
wg.Forum Kolejowego http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... e=Ty246-46
zdjęcie z dawno zakończonej aukcji , autor zdjęcia nieznany
- wg listy CTL-a Ty246-16
ALCO 75500 1947
ALCO 75500 1947
.47. PKP
10.10.47. KARSZNICE
.67. OLSZTYN
+02.10.78.
i numer "46" - dzięki tej scence sfotografowanej w Toruniu Głównym( druga połowa dekady lat 70-tych) gdzie dla turystów zachodnich wynajęto parowóz Ty246-51 z MD Inowrocław - akurat wykonujący to zdjęcie wykadrował absolutnie oryginalny kawał innego trumana na tym Ty246-51-właśnie numeru "46"- wiadomo to po widocznej tabliczce Baldwina z numerem fabrycznym (73429) umieszczonej na dymnicy kotła (rotacje kotłów)
wg listy CTL-a Ty246-46
BALDWIN 73429 1947
BALDWIN 73429 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
.67. INOWROCŁAW
+
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++
wg.Forum Kolejowego http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... e=Ty246-46
zdjęcie z dawno zakończonej aukcji , autor zdjęcia nieznany
-nr "88" - już wcześniej Kolega spptkw2 wrzucił między innymi ujęciami to zdjęcie -ja cytuję raz jeszcze ,
-Wg listy CTL-a Ty246-88
LIMA 9274 1947
LIMA 9274 1947
.48. PKP
26.02.48. BYDGOSZCZ WSCHÓD
01.10.66. GDYNIA GRABÓWEK
16.03.73. OŚWIĘCIM
12.07.74. GLIWICE
+ .08.78.
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++/ .04.87./
Zdjęcie pochodzi z filmu pt. "World Steam Poland" wykonane w lokomotywowni PKP Pyskowice. (cyt .za spptkw2)
-Wg listy CTL-a Ty246-88
LIMA 9274 1947
LIMA 9274 1947
.48. PKP
26.02.48. BYDGOSZCZ WSCHÓD
01.10.66. GDYNIA GRABÓWEK
16.03.73. OŚWIĘCIM
12.07.74. GLIWICE
+ .08.78.
SPRZEDANY PRZEMYSŁ, ++/ .04.87./
Zdjęcie pochodzi z filmu pt. "World Steam Poland" wykonane w lokomotywowni PKP Pyskowice. (cyt .za spptkw2)
trudno odpowiedzieć na to pytanie po tylu latach. 88 był w trakcjie cięcia, prawej strony budki, tej ze zdjęcia już nie było. Nie wykluczone, że otrzymałem tą tabliczkę od "firmy złomowej". To dość dziwne bo widywałem na złomowiskach pionowe cięcie palnikiem przez wszystkie tabliczki z góry na dół (przez budkę Ty45) - taka była fantazja.........
pozdr.spp
pozdr.spp
spp...iE3k.
-nr "91"-ostatnia dziesiątka naszego dekpoda (Lima) - to zdjęcie firmowe jedno z kilkudziesieciu dostałem kiedyś od Mariusza Furtka , które zostały przez Mariusza zakupione od Kolegi Dariusza z USA(Kolega Dariusz udostepnił je kiedyś równiez na forum Martela)
wg listy CTL-a Ty246-91
LIMA 9277 1947
LIMA 9277 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
ŁAZY
+20.10.79.
wg listy CTL-a Ty246-91
LIMA 9277 1947
LIMA 9277 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
ŁAZY
+20.10.79.