[?] Lokomotywownia Olsztyn i Grudziądz- oznakowanie taboru
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
[?] Lokomotywownia Olsztyn i Grudziądz- oznakowanie taboru
Mam pytanie do starszych bywalców lokomotywowni Olsztyn i Grudziądz. W jaki sposób były nanoszone przydziały dyrekcji i lokomotywowni w Olsztynie i Grudziądzu do roku 1990? Wiadomo, przepisy przepisami, a życie - życiem.
Powinno być na ramie na białym tle DOKP Północna, lokom (a może lok.???) Olsztyn.
Podobno w Grudziądzu białego tła nie stosowano. W skansenie na SP45-139 jest napis czarną czcionką bezpośrednio na ramie. Na ile forma oznakowania jest zgodna z prawdą - tego nie wiem. Wiadomo, że do czasu administracyjnego zlikwidowania oznaczenia MD..... SP45-139 była przydzielona do MD Sierpc, potem po zmianach administracyjnych do MT Kutno i dopiero do MT Toruń. Zatem oznakowanie jest fikcyjne. Pytanie, czy jest w tym analogia do oznaczeń maszyn Grudziądzkich z lat funkcjonowania oznakowań MD i DOKP???
W Wielkopolsce, np. w szopie w Zbąszynku wyglądało to podobnie jak na załączonym zdjęciu, ale czcionka była biała.
A może ktoś wykonał zdjęcie w tamtych czasach , gdzie "załapało" się w kadrze to oznaczenie?
Powinno być na ramie na białym tle DOKP Północna, lokom (a może lok.???) Olsztyn.
Podobno w Grudziądzu białego tła nie stosowano. W skansenie na SP45-139 jest napis czarną czcionką bezpośrednio na ramie. Na ile forma oznakowania jest zgodna z prawdą - tego nie wiem. Wiadomo, że do czasu administracyjnego zlikwidowania oznaczenia MD..... SP45-139 była przydzielona do MD Sierpc, potem po zmianach administracyjnych do MT Kutno i dopiero do MT Toruń. Zatem oznakowanie jest fikcyjne. Pytanie, czy jest w tym analogia do oznaczeń maszyn Grudziądzkich z lat funkcjonowania oznakowań MD i DOKP???
W Wielkopolsce, np. w szopie w Zbąszynku wyglądało to podobnie jak na załączonym zdjęciu, ale czcionka była biała.
A może ktoś wykonał zdjęcie w tamtych czasach , gdzie "załapało" się w kadrze to oznaczenie?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
bywałem dość często w Malborku w latach 90-tych i właśnie napisy czarną farbą widywałem ,szczególnie że SP-45 stało naprzeciwko ławek na których czekałem ze składem do Kwidzyna ,uwielbiałem się im przyglądać ,czytać wszystkie napisy ,ale były i takie z białym tłem ,jednak nrów nie pamiętam ...ba widziałem takie napisy jeszcze w 2001 roku!
Tego typu napisy były różne. Np. na SP45-131 "Dyr. warszawa Lok. Sierpc". Białą farbą wymalowane. "DOKP Centralna Lok. Czeremcha" czarną farbą na białym prostokącie na SP45-249, albo "DOKP Północna, Zakład Taboru Malbork" na SU45-006, też na białym prostokącie czarną farbą.... Czasem lokomotywy przyozdobione były herbem, szczególnie w przypadku SP45 z Sierpca, ST43 czy SU46 z Nysy, ale nie tylko...
vagerryds
Ale zapewne był to wtedy napis Zakład Taboru Malbork. Miałem na myśli opisy zanim wprowadzili do oznaczeń zakłady taboru.grzebacz pisze: ...ba widziałem takie napisy jeszcze w 2001 roku!
dzięki, cenna informacjavagerryds pisze:Tego typu napisy były różne. Np. na SP45-131 "Dyr. warszawa Lok. Sierpc".
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Tak, wtedy - nim wprowadzili pojęcie "Zakład Taboru" najczęściej było pisane skrótem, np. "Lok. Olsztyn", "Lok. Rybnik" itp. Jeszcze wcześniej - jak zauważyłem na archiwalnych zdjęciach pisano np. "Par. Toruń" (Par. - parowozownia). Mnie natomiast ciekawi to "Dyr. Warszawa". Tu było różnie w każdej DOKP, np: "Dyr. Warszawa", "DOKP Warszawa" lub DOKP Centralna. Ciekawe to, naprawdę! Pozdrawiam.
vagerryds
To była zwykła samowola w oznakowaniu. W Drugiej połowie lat 70-tych nie istniała już DOKP Warszawa, a jedynie DOKP Centralna.vagerryds pisze:Tu było różnie w każdej DOKP, np: "Dyr. Warszawa", "DOKP Warszawa" lub DOKP Centralna. Ciekawe to, naprawdę! Pozdrawiam.
Co do skrótów "lokomotywownia" to w Olsztynie i Grudziądzu spotykano namalmowany skrót Lokom. (o co zresztą pytałem w pierwszym poście - vide zdjęcie SP45-139 ). Czy na wszystkich maszynach tak pisano - tego nie wiem i chętnie bym się dowiedział.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
żeby było trudniej i śmieszniej to w obrębie jednej jednostki np. lokomotywowni Olsztyn, znalazłem zdjęcie opisu lok. i lokom. vide książka lokomotywy spalinowe produkcji HCP
Jeżeli maszyny były z szopy z Grudziądza, to być może to jest odpowiedź na moje pytanie z pierwszego postuvagerryds pisze:Lokom. widziałem też na kilku SN61. zatem - jestem pewny, że tak TEŻ pisano, ale czy na wszystkich maszynach? Tego nie potwierdzę. Na pewno pisano i Lok.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Czy ktoś orientuje się kiedy lokomotywownia Malbork została przekształcona w Zakład Taboru? Było to najprawdopodobniej w okresie 1990-95, ponieważ w roku 1995 Malbork przechodzi pod Zajączkowo Tczewskie. Na taborze przez pewien czas funkcjonowały oznaczenia czarną farbą na białym tle: "DOKP Północna, Zakład Taboru Malbork".
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Tu akurat odpowiedź jest banalna. Po styczniu 1995 Malbork jest przejęty przez Zajczkowo Tczewskie, a te traci niezależność na rzecz Zakładu taboru w Chojnicach 01.07.1997. Potem w 1999 roku Malbork przechodzi to Zakładu Taboru Olsztyn. Pytanie co się działo w latach 1989-1995???
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Z posiadanych przeze mnie dekretów o zatrudnieniu (prawdopodobnie nie wszystkich, gdyż szalała wówczas inflacja i w chwili odbioru, dekret był już nieaktualny, więc wystawiano nowy) wynika tak:
a) 01.02.1991 Lokomotywownia Malbork ; Naczelnik Zbigniew Rekowski
b) 01.09.1992 Zakład Taboru Malbork ; Naczelnik Adam Sikora
c) 09.05.1994 Zakład Taboru Malbork ; Naczelnik Adam Sikora
d) 01.05.1995 Zakład Taboru Zajączkowo Tczewskie filia Malbork ; Z-ca Naczelnika Adam Sikora
e) 01.11.1997 Zakład Taboru w Chojnicach Gniazdo Drużyn Trakcyjnych Malbork ; Dyrektor Jan Połomski
a) 01.02.1991 Lokomotywownia Malbork ; Naczelnik Zbigniew Rekowski
b) 01.09.1992 Zakład Taboru Malbork ; Naczelnik Adam Sikora
c) 09.05.1994 Zakład Taboru Malbork ; Naczelnik Adam Sikora
d) 01.05.1995 Zakład Taboru Zajączkowo Tczewskie filia Malbork ; Z-ca Naczelnika Adam Sikora
e) 01.11.1997 Zakład Taboru w Chojnicach Gniazdo Drużyn Trakcyjnych Malbork ; Dyrektor Jan Połomski
SP42-168,SU46-030,SU45-082,SU45-162