Ty42-143 (120)
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Ty42-143 (120)
Zeskanowałem parę swoich starych fotek i oto efekt.
Ty42-143 na torach lokomotywoni Olsztyn,przygotowany jako pomnik techniki,jeszce wtedy nie wiedziałem ,że trafi pod innym numerem do MK.(06.03.1994 r.)
Ty42-143 na torach lokomotywoni Olsztyn,przygotowany jako pomnik techniki,jeszce wtedy nie wiedziałem ,że trafi pod innym numerem do MK.(06.03.1994 r.)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 13:34 przez krzysztoforek, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
http://www.wrphoto.eu/details.php?image ... d5ea4674c4
Tak wyglądał oryginalny Ty42-143. Czy aby na pewno podmiana tabliczek poszła w tym kierunku? Wygląda, że do Ty43-120 dokręcili tabliczki od 143, a potem na powrót zmienili na 120. Wskazują na to cechy kotła, ale mogę się mylić
Tak wyglądał oryginalny Ty42-143. Czy aby na pewno podmiana tabliczek poszła w tym kierunku? Wygląda, że do Ty43-120 dokręcili tabliczki od 143, a potem na powrót zmienili na 120. Wskazują na to cechy kotła, ale mogę się mylić
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Tender mogli podmienić, np z powodu słabego stanu tech, dyskwalifikującego go nawet wartość jako eksponat. Tendry zmieniano jak rękawiczki. Wklej proszę zdjęcia z Kortowa. Może coś wniosą do tematu. przypadkowa zbieżność numerów obydwu parowozów i tendra wskazuje na jakiś miks tabliczek z obu maszyn.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
W książce Stankiewicza również parowóz Ty42-120 ma udokumentowany tender 32D47-352. Analizując jego cechy charakterystyczne (w tym fakt występowania w tendrze oryginalnych zgarniaczy typu drg-rzadko spotykanych pod koniec służby), na Podstawie Pana zdjęć z Warszawy i Olsztyna można ryzykować stwierdzenie, że jest to jeden i ten sam egzemplarz tendra z podmienionym oznakowaniem. Co do analizy zgodności parowozu potrzebne by były dodatkowe zdjęcia:)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
http://fototransport.kolej.org.pl/galer ... play_media
tu ujęcie omawianego tendra z widocznymi oryginalnymi zgarniaczami
tu ujęcie omawianego tendra z widocznymi oryginalnymi zgarniaczami
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Naprawde żadnych detali nie widać na nich? Każde zdjęcie z epoki to ważny dokument wart publikacji. Szkoda to do grobu zabierać. Zdjęcie ma mieć przede wszystkim wartość dokumentalną, a drugorzędnie wartość artystyczną. A ma Pan zdjęcie z warszawy z MK, ale ukazujące lewą str parowozu?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
wg książki Stankiewicza Ty43-143 miał tender 32D43-144. Więc w żadnym przypadku nie jest to poprawne oznaczenie, rozpatrując parowóz jako eksponat w Olsztynie lub MK. Sądzę, że jednak jest to Ty42-120, ale prawdy pewnie się nigdy nie dowiemy.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
http://irths.com/fotos/foto_9405.php
Ty42-120 13.04.1990. Szczegóły nie pozostawiają wątpliwości, że maszyna ze zdjęć forumowych z Olsztyna to faktycznie 120.
Ty42-120 13.04.1990. Szczegóły nie pozostawiają wątpliwości, że maszyna ze zdjęć forumowych z Olsztyna to faktycznie 120.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"