Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
W ostatnią niedzielę z okazji Festynu Dworcowego w Ostrołęce cały boży dzień spędziłem w Grabowie na fotach i przy okazji zasięgnąłem języka co i jak. Więc do rzeczy.
Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak, że od kilku miesięcy (pewien Pan z PLK powiedział że od około trzech) nie jeżdżą już pociągi zdawcze do Grabowa. Pojechało tylko kilka składów w pierwszym kwartale na lokalną bocznicę (opisywanych przez kolegów wyżej), ale odbiorca ten póki co nie zgłasza potrzeby zamawiania więcej pociągów - także linia znowu umarła. Przez te kilka miesięcy - co dało się świetnie zauważyć mnóstwo swojego odzyskały chwasty porastając na nowo torowisko. Z okazji przejazdów VT627 do Grabowa na 2 dni przed imprezą specjalnie odkrzaczono ten szlak i dokonano inspekcji drezyną. Dopuszczono prędkość z Vmax 20 km/h na oddzielny regulamin ale i przy tych 20 km/h był problem z rozruchem szynobusu w gęstej trawie zestawy kołowe chętnie rolowały.
Pięknie wyglądał skład 2x VT627 na moście i stacji Grabowo - ponownie pełnej pasażerów.
Nastawnia trzyma się jako tako - bez większych różnic od naszej ostatniej wizyty w marcu z SP45-166. Semafor wjazdowy nie działa - wjazd tylko na rozkaz S. Nastawnia była obsadzona na pewno przez dwie osoby - dyżurnego i dróżnika przejazdowego. Być może był ktoś więcej, nie wiem. Pociągi miały ciekawe numery G1, G2, itd aż do G8 bo łącznie pojechało 8 sztuk - 4 pary. Ruch prowadzony był na radiotelefoniczne zapowiadanie z Ostrołęką - miałem ze sobą skaner i aż miło było posłuchać na radiu formułek typu:
"Stacja Grabowo zgłoś się.
Stacja Grabowo zgłasza się
Stacja Ostrołęka dyżurny ruchu ...... Czy droga dla pociągu G3 jest wolna?
Stacja Grabowo dyżurny ruchu ........ droga dla pociągu G3 jest wolna
Powtarzam - droga dla pociągu G3 jest wolna
Koniec"
Nic dodać nic ująć. Poezja, która zostanie w pamięci chyba na zawsze
Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak, że od kilku miesięcy (pewien Pan z PLK powiedział że od około trzech) nie jeżdżą już pociągi zdawcze do Grabowa. Pojechało tylko kilka składów w pierwszym kwartale na lokalną bocznicę (opisywanych przez kolegów wyżej), ale odbiorca ten póki co nie zgłasza potrzeby zamawiania więcej pociągów - także linia znowu umarła. Przez te kilka miesięcy - co dało się świetnie zauważyć mnóstwo swojego odzyskały chwasty porastając na nowo torowisko. Z okazji przejazdów VT627 do Grabowa na 2 dni przed imprezą specjalnie odkrzaczono ten szlak i dokonano inspekcji drezyną. Dopuszczono prędkość z Vmax 20 km/h na oddzielny regulamin ale i przy tych 20 km/h był problem z rozruchem szynobusu w gęstej trawie zestawy kołowe chętnie rolowały.
Pięknie wyglądał skład 2x VT627 na moście i stacji Grabowo - ponownie pełnej pasażerów.
Nastawnia trzyma się jako tako - bez większych różnic od naszej ostatniej wizyty w marcu z SP45-166. Semafor wjazdowy nie działa - wjazd tylko na rozkaz S. Nastawnia była obsadzona na pewno przez dwie osoby - dyżurnego i dróżnika przejazdowego. Być może był ktoś więcej, nie wiem. Pociągi miały ciekawe numery G1, G2, itd aż do G8 bo łącznie pojechało 8 sztuk - 4 pary. Ruch prowadzony był na radiotelefoniczne zapowiadanie z Ostrołęką - miałem ze sobą skaner i aż miło było posłuchać na radiu formułek typu:
"Stacja Grabowo zgłoś się.
Stacja Grabowo zgłasza się
Stacja Ostrołęka dyżurny ruchu ...... Czy droga dla pociągu G3 jest wolna?
Stacja Grabowo dyżurny ruchu ........ droga dla pociągu G3 jest wolna
Powtarzam - droga dla pociągu G3 jest wolna
Koniec"
Nic dodać nic ująć. Poezja, która zostanie w pamięci chyba na zawsze
Przejeżdżając ostatnio przez Ostrołękę w kier Różana widziałem też, że budynek przy nastawni w Grabowie został zabezpieczony...Co prawda dyktami, ale zawsze.
Szkoda, że nigdy nie udało mi si zatrzymać i chociaż zajrzeć przez tę dziurę do środka...
Co tam w zasadzie się mieści/mieściło?
PS: Czy ,,sterowanie'' rozjazdami, zwrotnicami odbywa się w Grabowie ręcznie, czy z nastawni?
Szkoda, że nigdy nie udało mi si zatrzymać i chociaż zajrzeć przez tę dziurę do środka...
Co tam w zasadzie się mieści/mieściło?
PS: Czy ,,sterowanie'' rozjazdami, zwrotnicami odbywa się w Grabowie ręcznie, czy z nastawni?
To budynek kasy biletowej, kasy towarowej i poczekalni. Może zabezpieczyli przed menelami żeby nikt nie wchodził bo tak naprawdę budynek nadaje się tylko do rozbiórki. Byłem w środku w marcu jak nie był jeszcze zabezpieczony. W środku było głównie gruzowisko i jakieś stare zamoknięte dokumenty rozliczeniowe z kasy biletowej.
Rozjazdy są sterowane z nastawni, dodam jeszcze że semafor wyjazdowy z toru głównego jest sprawny nie wiem jak semafory z innych torów. Pozdrawiam!
Rozjazdy są sterowane z nastawni, dodam jeszcze że semafor wyjazdowy z toru głównego jest sprawny nie wiem jak semafory z innych torów. Pozdrawiam!
Może gdzieś tam też jakiś stary ternion wala się w rogu?
Bardzo interesują mnie akcesoria z kas biletowych - staram się jakoś to zbierać, kompletować chociaż przyznam, że kosztowne to hobby
Czy gdzieś gdzie ruch wstrzymano na początku lat 90' możliwe jest, że w kasie stoi jeszcze taka szafa biletowa albo można znaleźć komposter?
Bardzo interesują mnie akcesoria z kas biletowych - staram się jakoś to zbierać, kompletować chociaż przyznam, że kosztowne to hobby
Czy gdzieś gdzie ruch wstrzymano na początku lat 90' możliwe jest, że w kasie stoi jeszcze taka szafa biletowa albo można znaleźć komposter?
Nie słyszałem żeby na węźle ostrołęckim i przyległych liniach coś takiego jeszcze mogło się zachować. Budynki na stacjach jeśli są - to zamieniły się w ruinę (np Wielbark) Oprócz oczywiście Zabiela i Jastrząbki gdzie są one w stanie bardzo dobrym - zadbane i pod opieką.
Posiadam w kolekcji kilka ciekawostek z Jastrząbki: "Sprawozdanie o sytuacji wagonowej R30" z 1991, czystą książkę przebiegów i "Książkę kontroli baterii akumulatorów"z r. 2000 częściowo wypełnioną a także z innej stacji, np "Wykaz pracowników stacji Gucin październik 1989r" zawierający miesięczny grafik wszystkich dyżurnych ruchu i nastawniczych/ zwrotniczych z tej stacji.
Posiadam w kolekcji kilka ciekawostek z Jastrząbki: "Sprawozdanie o sytuacji wagonowej R30" z 1991, czystą książkę przebiegów i "Książkę kontroli baterii akumulatorów"z r. 2000 częściowo wypełnioną a także z innej stacji, np "Wykaz pracowników stacji Gucin październik 1989r" zawierający miesięczny grafik wszystkich dyżurnych ruchu i nastawniczych/ zwrotniczych z tej stacji.
- Gagarin323
- Osobowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 cze 2012, 20:32
- Lokalizacja: Olsztyn
Być może ale nic poza tym. Nawet jak zamykali stacje Dalekie to byłem chętny na kilka drobiazgów ale oprócz pieczątki nic nie wskórałem. Konkretniejsze rzeczy jak zegar itp pewnie trzeba by załatwiać przez PLKe
Pomieszczenia po kasach biletowych Przetycz i Gierwaty też stoją puste. Swego czasu też szukałem tam różnych pamiątek, ale nic ciekawego już się nie zachowało.
Pomieszczenia po kasach biletowych Przetycz i Gierwaty też stoją puste. Swego czasu też szukałem tam różnych pamiątek, ale nic ciekawego już się nie zachowało.
- Gagarin323
- Osobowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 cze 2012, 20:32
- Lokalizacja: Olsztyn
laczor pisze:ChorzelMICHDRU85 pisze:Mam jeszcze pytanie dotyczące Chorzeli (mam nadzieję, że dobrze odmieniłem) ?
Dzięki za poprawkę ;P
A co do rogatek - czy po tak długim nazwijmy to nieużywaniu mogą być one sprawne?
Bo rozumiem, że kiedy przejechał ostatni pociąg zostały one w jakiś sposób zabezpieczone - kiedyś w okolicach Wolsztyna widziałem dróżnika, który zamykał kluczykiem -nie wiem czy tak się to fachowo nazywa - windę rogatkową (?) - czyli to co obraca dróżnik.
Siedem spółek złożyło oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji linii Ostrołęka – Chorzele. Najtańsza jest oferta spółki Idom.
1. Idom Inżynieria i Architektura – wartość oferty: 1,03 mln zł
2. Multiconsult Polska – 1,38 mln zł
3. WYG International – 1,32 mln zł
4. Zespół Doradców Gospodarczych TOR – 1,39 mln zł
5. BBF – 1,45 mln zł
6. Getinsa – 1,65 mln zł
7. Schuessler Plan - Inżynierzy – 2,26 mln zł
Źródło
1. Idom Inżynieria i Architektura – wartość oferty: 1,03 mln zł
2. Multiconsult Polska – 1,38 mln zł
3. WYG International – 1,32 mln zł
4. Zespół Doradców Gospodarczych TOR – 1,39 mln zł
5. BBF – 1,45 mln zł
6. Getinsa – 1,65 mln zł
7. Schuessler Plan - Inżynierzy – 2,26 mln zł
Źródło
- Gagarin323
- Osobowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 cze 2012, 20:32
- Lokalizacja: Olsztyn
Jak sie dobrze wczytać w cytowane przeze mnie źródło (Rynek Kolejowy)
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77067.html
to jest i o projektowej i o przedprojektowej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77067.html
to jest i o projektowej i o przedprojektowej:
(moje podkreślenia)Siedem spółek złożyło oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji linii Ostrołęka – Chorzele. Najtańsza jest oferta spółki Idom.
Przetarg dotyczy opracowania dokumentacji przedprojektowej dla projektu ”Modernizacja linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele”