Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Dotychczasowe prace w Olsztynie może poprawiły możliwości wyjazdu w stronę Olsztynka, Nidzicy, Działdowa, ale pogorszyły w kierunku Iławy. Nie pomogły prace na trasie w kierunku Gutkowa, Morąga, Elbląga, bo nie powstała żadna zwrotnica umożliwiająca zjazd z toru przy peronie 2 Olsztyn Śródmieście na tory w kierunku Iławy. Efekt jest taki, że osobówki z/do Działdowa i Iławy korzystają z jednego toru dającego możliwość zatrzymania przy peronie Olsztyn Śródmieście i Olsztyn Dajtki. Peron 2 Olsztyn Dajtki jest wykorzystywany tylko przez pociągi nie zatrzymujące się na Śródmieściu.
Przykład sytuacji z wtorku 12.01 - pociąg 14:40 do Działdowa miał około godzinne opóźnienie, wyjechał dopiero po odjeździe Skarbka do Bielska Białej. Zajął tym samym tor pociągowi Regio z Gdyni, który powinien mieć skomunikowanie ze Skarbkiem na Zachodnim.
Przykład sytuacji z wtorku 12.01 - pociąg 14:40 do Działdowa miał około godzinne opóźnienie, wyjechał dopiero po odjeździe Skarbka do Bielska Białej. Zajął tym samym tor pociągowi Regio z Gdyni, który powinien mieć skomunikowanie ze Skarbkiem na Zachodnim.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Re: Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Powyższy temat był dawno poruszany i są już przyjęte konkretne rozwiązania.
Przy przebudowie stacji Olsztyn powstanie dodatkowe połączenie rozjazdowe (półtrapez) między torem linii 220 a torem nr 2 linii 353. Będzie ono między przystankami Olsztyn Śródmieście a Olsztyn Zachodni i będzie sterowane z nastawni w Olsztynie.
Także cierpliwości - opisywany problem będzie rozwiązany i poprawi się przepustowość wszystkich torów oraz będzie większa dostępność do peronu nr 2 na przystanku Olsztyn Śródmieście.
Przy przebudowie stacji Olsztyn powstanie dodatkowe połączenie rozjazdowe (półtrapez) między torem linii 220 a torem nr 2 linii 353. Będzie ono między przystankami Olsztyn Śródmieście a Olsztyn Zachodni i będzie sterowane z nastawni w Olsztynie.
Także cierpliwości - opisywany problem będzie rozwiązany i poprawi się przepustowość wszystkich torów oraz będzie większa dostępność do peronu nr 2 na przystanku Olsztyn Śródmieście.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Pozwoliłem sobie zmienić tytuł tematu, ponieważ mam podejrzenia, że będzie w nim jeszcze sporo dyskusji.
A idąc za odpowiedzią @bastarda na pytanie @Radka załączam do niniejszego posta dwa pliki pdf z dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie PKP PLK S.A. Jest to opis przebudowy układu torowego wraz z odwodnieniem oraz schemat funkcjonalny układu torowego.
Na schemacie dobrze widoczne połączenie torów linii 220 i 353, o którym napisał @bastard.
A idąc za odpowiedzią @bastarda na pytanie @Radka załączam do niniejszego posta dwa pliki pdf z dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie PKP PLK S.A. Jest to opis przebudowy układu torowego wraz z odwodnieniem oraz schemat funkcjonalny układu torowego.
Na schemacie dobrze widoczne połączenie torów linii 220 i 353, o którym napisał @bastard.
- Załączniki
-
- OGL_MP-ZAD1-T.01-01.pdf
- Schemat funkcjonalny układu torowego
- (710,81 KiB) Pobrany 220 razy
-
- OGL_MP-ZAD1-T.01_opis.pdf
- Opis przebudowy układu torowego wraz z odwodnieniem
- (2,13 MiB) Pobrany 180 razy
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Trzeba szykować się powoli na wielką przebudowę stacji Olsztyn Główny.
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... nych-5362/
Szczegóły w notatce prasowej:PKP PLK S.A. pisze:Będą wygodniejsze podróże ze stacji Olsztyn Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę wartą prawie 400 mln zł na przebudowę peronów, torów i przejścia podziemnego. Dostępność zapewnią windy i schody ruchome. Powstanie stacja odpowiadająca oczekiwaniom podróżnych. Inwestycja współfinansowana jest z funduszy Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... nych-5362/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Przebudowa peronów rozpocznie się od peronu 4 i w związku z tym od połowy kwietnia ZKA Olsztyn Likusy - Olsztyn Główny, Gdynia - Olsztyn przez Iławę, Ostródę.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Re: Modernizacja stacji Olsztyn Główny
Czy ktoś wie, czy jakiekolwiek prace są planowane na stacji Olsztyn Zachodni na torze w kierunku Morąga? Peron był remontowany, tor chyba też. Rozjazd między torem w kierunku Morąga a torem w kierunku Iławy ma być montowany chyba pomiędzy Olsztynem Śródmieście a Olsztynem Zachodnim? Rozkład Regio jest ułożony tak, że pociąg wjeżdża do Olsztyna Likusy i po krótszym lub dłuższym postoju z niego wyjeżdża, nie ma więc chyba wiekszych przeszkód, żeby pociąg Regio dojeżdżał aż do Olsztyna Zachodniego i tam podróźni mogli przesiadać się np. do innych pociągów Regio bez konieczności organizowania komunikacji zastępczej?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...