Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

Radek pisze: 11 kwie 2021, 22:24 To chyba pora myśleć też o jakiejś łącznicy w Szczytnie, żeby nie trzeba było zmieniać kierunku.
He, he, łącznicę Korpele - Nowe Gizewo narysowałem lata temu w swojej pracy magisterskiej. Wówczas popełniłem to głównie z myślą o obsłudze potencjalnych setek podróżnych zmierzających codziennie do naszego wielkiego warmińsko-mazurskiego Heathrow. :wink: To jednak było dawno...

Fakt, węzeł w Szczytnie jest jednym z przykładów, który pokazuje, jak zaprojektowana w czasach Prus Wschodnich sieć kolejowa jest nieprzystosowana do współczesnych potrzeb. Na początku swojego istnienia odcinek Nidzica - Szczytno - Ełk miał znaczenie strategiczne jako fragment ciągu rokadowego (wojskowego). A dziś, po dziejowych zmianach, o wiele praktyczniej wyjeżdżałoby się ze Szczytna w stronę PL Olsztyn-Mazury i Ostrołęki ze wschodniej głowicy. Gdyby do tego dodać jeszcze przechodnią stację przy lotnisku (o czym zresztą dyskutowaliśmy już trochę tutaj), byłoby naprawdę nieźle.

Co więc z tą łącznicą? Spokojnie! Chyba warto zastanowić się najpierw, jakie w ogóle pociągi by z niej korzystały. W ruchu pasażerskim raczej szkoda rezygnować z postojów handlowych w Szczytnie, tym bardziej, że przy zastosowaniu składów zespolonych czas potrzebny na zmianę kierunku jazdy można znacznie skrócić. A ruch towarowy? Będzie tego tyle, żeby inwestować w łącznicę? Byłbym ostrożny. A gdyby nawet rzeczywiście większe obciążenie miałoby się pojawić, to może już lepiej byłoby wówczas rozważyć całościową zmianę przebiegu fragmentu linii kolejowej nr 35 od Szczytna do Szyman, tak aby wszystkie pociągi jadące z Olsztyna przez stację Szczytno w stronę Wielbarka mogły czynić to bez zmiany czoła?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

Powrót planowego ruchu pasażerskiego na mazowiecką część linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Szczytno wydaje się coraz bliższy, choć jeszcze kilka lat temu mogło się to wydawać fantasmagorią. Tymczasem właśnie zakończono nasuwanie nowego mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce, który zastąpił stary, wysłużony obiekt. Trwają pozostałe prace na linii. Oby tylko województwa mazowieckie i warmińsko-mazurskie potrafiły się porozumieć w sprawie przedłużenia relacji pociągów osobowych z Ostrołęki co najmniej do Szczytna, a najlepiej do samego Olsztyna.

Informacja prasowa PKP PLK S.A.:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... rzele-6657
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: laczor »

Adam Dąbrowski pisze: 03 lut 2022, 18:21 Powrót planowego ruchu pasażerskiego na mazowiecką część linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Szczytno wydaje się coraz bliższy, choć jeszcze kilka lat temu mogło się to wydawać fantasmagorią
Czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój wydarzeń dotyczących tej linii. Niestety - realia nie są tak proste a przyszłość może nie być tak różowa jak się wydaje.

Po pierwsze: wznowienie ruchu pasażerskiego wyłącznie na mazowieckim odcinku linii (co jest bardzo prawdopodobne) - czyli tylko z Ostrołęki do Chorzel będzie najgorszym i tragikomicznym wręcz zakończeniem tej - pochłaniającej grube miliony modernizacji. Kończenie biegu w Chorzelach nie ma najmniejszego sensu z prostych powodów. O ile mieszkańcy Chorzel w ogóle potrzebują transportu kolejowego to na pewno nie do wyludniającej się Ostrołęki, tylko do Warszawy bądź Olsztyna. Godzinna podróż po świeżo wyremontowanym odcinku do Ostrołęki a następnie - dwu-i-półgodzinna po rozklekotanych torach do Tłuszcza z trzema mijankami po drodze i z kolejną zresztą przesiadką na pociąg do Warszawy Wileńskiej będzie pozbawiona sensu i potrwa pół dnia. Już pomijając fakt lokalizacji stacji Chorzele w stosunku do miasta i wątpliwe prawdopodobieństwo uruchomienia jakiejś komunikacji pomiędzy tymi dwoma punktami.

Po drugie: przystanki pośrednie także nie będą generować żadnych potoków podróżnych w relacji Ostrołęka - Chorzele. Niektóre przystanki na tej linii zlokalizowane są z dala od większych skupisk ludności (np Parciaki), a wygaszenie połączeń w 2001 skutecznie zmusiło ludzi do posiadania samochodu(ów) i każdy będzie miał gdzieś szynobus jeżdżący 3x dziennie w relacji znikąd donikąd.

Po trzecie: nie bardzo wiem jak Mazowsze chciałoby to rozwiązać taborowo bez zakupu większej ilości szynobusów. Ilość taboru spalinowego jest lekko mówiąc ograniczona, a obiegi są bardzo napięte. Na pewno nikt nie zrezygnuje z uruchamiania dość rentownych połączeń na przykład na linii Sierpc - Kutno obsługujących 120-tysięczny Płock, żeby skierować składy do obsługi 3-tysięcznych Chorzel ze stacją w lesie daleko za horyzontem. Nawet jeśli jakaś oferta się pojawi to będzie nieatrakcyjna dla nikogo i pociągi będą jeździć puste.

Podsumowując. Jedynym sensownym rozwiązaniem będzie uruchomienie połączeń w relacji Ostrołęka-Szczytno, a najlepiej Olsztyn Główny i to bezpośrednio a nie z przesiadką na granicy województw. Mogłoby to być rozwiązane na zasadzie "wymiany kilometrów" tak jak na linii Czeremcha-Siedlce, gdzie jeździ dwóch przewoźników i nikt nie praktykuje przesiadek w Siemiatyczach. Tam pociągi jeżdżą już tyle lat i chętnych nie brakuje. Ostatnio pojawiły się nawet pociągi w nowej relacji z Siedlec do Białegostoku, które cieszą się powodzeniem.
Z drugiej strony wiadomo, jak wygląda w wielu przypadkach komunikacja na granicy województw. Przykład linii Czeremcha-Siedlce jest akurat dobrym przykładem tego jak powinno być. Nawet jeśli woj. Mazowieckie będzie zainteresowane w jakiś sposób uruchomieniem połączeń na swoim odcinku linii (a wiele może na to wskazywać, zważając że linia została wyremontowana w większości jego środkami), to niestety nie znamy zamiarów woj. warmińsko-mazurskiego w kwestii tej linii. Jednak patrząc na ich podejście do organizacji kolei i ilość połączeń na niektórych liniach, a także wspominając "reaktywację" Wielbarka w 2013r trudno być optymistą.
W sezonie letnim nie powinno natomiast zabraknąć połączeń w relacji Ostrołęka - Pisz, w celu umożliwienia podróży w atrakcyjnym czasie przejazdu na Mazury. Bardzo wielu ostrołęczan jeździ tam na wakacje czy weekendy i sprawna komunikacja kolejowa mogłaby przyciągnąć sporą grupę pasażerów.

Tymczasem czekamy na zakończenie modernizacji linii i pomysły na wznowienie ruchu - ze strony obu województw. Oby nie zakończyło się to smutnym żartem tak jak w 2013r z Wielbarkiem i oby mieszkańcy okolic linii 35 w niedługim czasie zyskali sprawne przejazdy z Ostrołęki do Szczytna po świeżo wyremontowanym odcinku linii.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

@laczor, właściwie niewiele dodać, niewiele ująć...

Tymczasem pojawił się ciekawy materiał z placu budowy:
https://www.youtube.com/watch?v=hHOTiCDV12U
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
SD70
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2022, 19:33
Lokalizacja: Washington, DC

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: SD70 »

O plany reaktywacji ruchu na linii kolejowej 35 na styku województw zapytałem samorządy województw, warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Odpowiedzi poniżej w załącznikach. Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych świąt!
Załączniki
Pismo z dnia 31 marca 2022 r., nr IG-I.8060.52.2022.pdf
(87,63 KiB) Pobrany 284 razy
Tresc pisma 2271435.pdf
(117,34 KiB) Pobrany 273 razy
Radek
InterCity
Posty: 303
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Radek »

No tak, kazdy samorzad sobie, warminsko-mazurskie tylko w wybrane dni do lotniska. Ciekawe, czy Mazowsze pokusi sie chociaz o jakis kurs do Szyman...
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

SD70 pisze: 15 kwie 2022, 18:50 O plany reaktywacji ruchu na linii kolejowej 35 na styku województw zapytałem samorządy województw, warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Odpowiedzi poniżej w załącznikach. Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych świąt!
@SD70, wielkie dzięki za opublikowanie tych pism! :)

Pozytywny jest fakt, że oba samorządy nie wykluczają podjęcia współpracy w zakresie obsługi linii kolejowej nr 35 na całej jej długości. Zaplanowane przez mazowieckiego marszałka 8 par pociągów regionalnych w polskich warunkach (a już na pewno w tej części Polski) niestety ciągle robi wrażenie, tym bardziej prosi się o wydłużenie ich relacji co najmniej do Szczytna, a w miarę możliwości również do Olsztyna lub - w sezonie - do Ełku.

Martwi natomiast, choć żadna to nowość, że po raz kolejny zabrakło kompleksowego podejścia do inwestycji na infrastrukturze kolejowej, a dyskusje o formacie jej przyszłej eksploatacji są prowadzone już przy zaawansowanym stanie robót budowlanych. Póki co w 2023 r. dostaniemy linię kolejową nr 35 podzieloną na trzy odcinki pracujące w sposób daleki od optymalnego, a mianowicie:
  • odcinek Ostrołęka - Chorzele obsługujący rejony peryferyjne województwa mazowieckiego w oderwaniu od rzeczywistych potrzeb przewozowych, tj. w kierunku Ostrołęki, a nie Warszawy (o czym pisał @laczor),
  • odcinek Chorzele - Szymany wymagający remontu i pozbawiony ruchu pasażerskiego,
  • odcinek Szymany - Szczytno obsługujący wyłącznie pociągi lotniskowe.
W przyszłości, zgodnie z planem transportowym MI, mają pojawić się pociągi dalekobieżne.

Niewiadomą pozostaje ruch pociągów towarowych, choć szczególnie w okresie remontu linii nr 38, przy niewystarczającej zdolności przepustowej linii nr 219, linia nr 35 w wybranych relacjach może być nowym ciekawym rozwiązaniem. Pytanie też, czy znajdzie się w końcu chętny na bocznicę podstrefy ekonomicznej Chorzele...
Radek pisze: 16 kwie 2022, 11:19Ciekawe, czy Mazowsze pokusi sie chociaz o jakis kurs do Szyman...
@Radek, w jakim celu?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
SD70
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2022, 19:33
Lokalizacja: Washington, DC

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: SD70 »

Jak już wcześniej wspomniał @laczor, mieszkańcy Chorzel potrzebują pociągów do Olsztyna lub Warszawy, podobnie mieszkańcy Ostrołęki, bez półśrodków. Konieczny jest więc remont linii kolejowej 029 z Ostrołęki do Tłuszcza, który został już zapowiedziany przez PLK. Kolej to system naczyń połączonych. Jeśli małe rzeki wysychają, podobnie dzieje się z dużymi. To co napiszę poniżej wiąże się bezpośrednio z linią 035.

Linia 029 będzie w przyszłości dwutorowa, włączając także most kolejowy na Bugu w Wyszkowie. Pojawia się też kwestia budowy jednotorowej linii do centrum Ostrołęki, o planowanych przebiegach pisał już Adam. Obecnie analizowane są warianty inwestycyjne, które zakładają podniesienie maksymalnej prędkości na linii 029 dla pociągów pasażerskich do 160km/h lub 200km/h. Rozważana jest budowa 4 nowych przystanków kolejowych. Mam nadzieje, że lokalizacje niektórych istniejących zostaną skorygowane, ponieważ nie odpowiadają współczesnym realiom, np. Gierwaty i Goworowo.

Przy prędkości 160km/h na w/w linii uzyskujemy bardzo atrakcyjny czas przejazdu z Tłuszcza do Ostrołęki wynoszący około 30 minut, z 2-minutowym postojem w Wyszkowie, bez postojów na przystankach pośrednich. Jeśli kolej myśli o odzyskaniu klientów na wspomnianej linii, może to uzyskać konkurencyjnym czasem przejazdu względem transportu autobusowego. Autobusy pokonują trasę Ostrołęka - Warszawa w 2h25min - 2h40min, w zależności od kursu. Czas przejazdu pociągu z Warszawy do Ostrołęki nie może trwać dłużej jak godzinę.


Finalnie pokusiłbym się o stworzenie nowej trasy regionalnej KM z Warszawy do Szczytna, jeśli możliwe oczywiście do Olsztyna Głównego. 2-godzinny takt, przez Tłuszcz, Wyszków i Ostrołękę. Skierowanie na tę trasę pojazdów hybrydowych pociągów Newag 36WE. Niektóre pociągi ze stolicy mogą kończyć bieg w Ostrołęce, reszta jedzie dalej do Szczytna. Relacja z Tłuszcza do Ostrołęki nigdy nie zyska na popularności, kiedy pasażerowie jadący ze stolicy będą musieli przesiadać się w Tłuszczu. Jest to główny czynnik odstraszający przed podróżą pociągiem z Warszawy do Wyszkowa. Dlatego większość mieszkańców wybiera autobusy. Kolejny aspekt, pominięcie postojów między Warszawą a Tłuszczem dla pociągów Warszawa-Ostrołęka-Szczytno, skorzystają na tym mieszkańcy Wyszkowa. Niech zatrzymują się na każdym przystanku pociągi jadące do Małkini.

Dzięki takiemu rozwiązaniu można upiec wiele pieczeni na jednym ogniu. Rozwiązujemy problemy linii 029 i 035 jednocześnie. Czas przejazdu z Warszawy do Szczytna wyniesie wspomnianą trasą około 2h15min, odległość 208km. Zapomniałem o Szczytnie, ono również zyskuje wtedy bezpośrednie połączenie z Warszawą.

Skąd pomysł? Wynika on z pragmatycznego podejścia do problemu. Przykład to województwo zachodniopomorskie, które prawie całkowicie wycofało ze swojej floty szynobusy i zastępuje je hybrydowymi 36WE. Tam chodziło o ujednolicenie taboru i obniżenie kosztów eksploatacji. 36WE kursują na codzień do Kołobrzegu, niektóre pociągi kończą bieg w Koszalinie. Trasa liczy 141km. Jest częściowo zelektryfikowana. W przypadku linii 35 i 29 dzięki pojazdom hybrydowym można znacznie polepszyć dostępność komunikacyjną północnego Mazowsza, nie dzieląc relacji tylko tworząc bezpośredni ciąg komunikacyjny z Warszawą. O to nam przecież chodzi, wymieniając Chorzele czy Ostrołękę.

W 2017 roku jechałem pociągiem hybrydowym na trasie liczącej 441 km. Trasa ta obsługiwana jest tylko wyłącznie pociągami hybrydowymi Alstomu. Pierwsze 50km szlaku jest zelektryfikowane, reszta do stacji docelowej nie.

Jeśli cokolwiek miałoby się wydarzyć dobrego dla obu linii to przede wszystkim remont linii 29, pojazdy hybrydowe i w miarę możliwości model bimodalny, polegający na dowozie autobusem pasażerów do stacji z dalej oddalonych miejsc, tam gdzie nie ma możliwości skorygowania przebiegu linii kolejowej lub przesunięcia przystanków. Przykładem są Chorzele. Wtedy obie linie wracają do życia i mamy pełne pociągi. Pojazdy hybrydowe to przyszłość i szansa dla wielu linii. Zachodniopomorskie wyczuło ten temat w porę i realizuje go w 100%. Nie jest to zamożne województwo. Na ile pragmatyczne będą samorząd mazowiecki i koleje mazowieckie?
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

SD70 pisze: 20 kwie 2022, 04:11Dzięki takiemu rozwiązaniu można upiec wiele pieczeni na jednym ogniu. Rozwiązujemy problemy linii 029 i 035 jednocześnie. Czas przejazdu z Warszawy do Szczytna wyniesie wspomnianą trasą około 2h15min, odległość 208km. Zapomniałem o Szczytnie, ono również zyskuje wtedy bezpośrednie połączenie z Warszawą.
Dziś zostały ogłoszone wyniki naboru do programu "Kolej+"!

Wiadomo już, że "nie spadła ze stołu" koncepcja tzw. "Kolei Północnego Mazowsza" z Zegrza przez Serock, Pułtusk i Maków Mazowiecki do Przasnysza, dla której w ramach przedmiotowego programu ma zostać sporządzona dokumentacja projektowa. W dalekiej przyszłości, po - nie da się ukryć - narzucającym się wydłużeniu linii z Przasnysza do Chorzel, to tędy może wieść główne połączenie Mazur Południowych i Mazowsza Północnego z Warszawą, przesuwając jednocześnie linię nr 35 na odcinku Ostrołęka - Chorzele w większym stopniu do obsługi kierunku białostockiego (czyli zgodnie zresztą z podejściem do połączeń dalekobieżnych według planu transportowego MI).

Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne dla linii Zegrze Południowe - Przasnysz dostępne jest tutaj:
https://www.serock.pl/4069,2021-rok?tresc=26467
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: laczor »

Na wstępie podłączam się do podziękowań za umieszczenie odpowiedzi obu Urzędów. Wreszcie mamy jakieś konkrety.

8 par z Ostrołęki do Chorzel brzmi jak niezła oferta, ale w tym przypadku jest kompletnie bez uzasadnienia biorąc pod uwagę TYLKO relację Ostrołęka - Chorzele, położenie linii i "potoki" które tam będą, a raczej nie będą. Nie rozumiem stosunku uruchamiania 8 par pociągów do lasu pod Chorzelami (lokalizacja stacji) o wątpliwym zainteresowaniu - do uruchamiania 3-4 par z Siedlec do Czeremchy na linii o sporym zainteresowaniu i potencjale przesiadkowym do Hajnówki czy Białegostoku a więc w dwóch dość interesujących kierunkach. Podejrzewam, że temat opiera się o lokalizację szopy w Tłuszczu, która posiada szynobusy obsługujące połączenia i która siłą rzeczy jest bliżej Ostrołęki niż Siedlec i teoretycznie łatwiej można obsłużyć więcej połączeń w tym pierwszym rejonie. W ten sposób można utworzyć nawet bezpośrednie połączenie Tłuszcz - Chorzele, które i tak nic nie zmieni bo Tłuszcz jest tak samo nijaki dla mieszkańców Chorzel jak Ostrołęka z zapomnianą stacją na peryferiach.

SD70 pisze: 20 kwie 2022, 04:11 Mam nadzieje, że lokalizacje niektórych istniejących zostaną skorygowane, ponieważ nie odpowiadają współczesnym realiom, np. Gierwaty i Goworowo.
Gierwaty nadają się tylko do likwidacji, ewentualnie pozostawienia mijanki pod względem ruchowym. Znaczenie tej stacji dla ruchu pasażerskiego jest od dawna zerowe. Przebieg linii kolejowej, która w tym miejscu omija wszystkie miejscowości jakie tylko może - mówi sam za siebie. Problem przystanku Goworowo jest mi bardzo dobrze znany, gdyż często tam podróżuję. Goworowo kwalifikuje się do natychmiastowego przeniesienia z Pokrzywnicy (2,5km) do miejscowości Wólka Brzezińska, skąd mamy 1,2km do goworowskiego rynku. Do tego nie jest potrzebna żadna modernizacja linii tylko trochę pieniędzy i odrobina dobrych chęci, a jest dla kogo. Pasażerowie z Goworowa tworzą pewien potencjał nawet teraz, w świetle słabej oferty i jeszcze gorszego położenia peronu. W weekendy na przystanek zjeżdża się sporo samochodów podwożących pasażerów, których na bezpośredni pociąg do Warszawy potrafi tam wsiąść nawet ponad 15-20, wówczas gdy na pociągi do Tłuszcza przychodzi 0-3 pasażerów.

SD70 pisze: 20 kwie 2022, 04:11 Relacja z Tłuszcza do Ostrołęki nigdy nie zyska na popularności, kiedy pasażerowie jadący ze stolicy będą musieli przesiadać się w Tłuszczu.
Zgadza się, ale oprócz likwidacji, chociaż części przesiadek powinno się zweryfikować cenę biletu kolejowego...obecnie pociąg z Wyszkowa do Warszawy kosztuje coś około 17 zł przy cenie autobusu około 9 zł... nie ma szans by w tym układzie ktokolwiek jeździł.

SD70 pisze: 20 kwie 2022, 04:11polegający na dowozie autobusem pasażerów do stacji z dalej oddalonych miejsc, tam gdzie nie ma możliwości skorygowania przebiegu linii kolejowej lub przesunięcia przystanków. Przykładem są Chorzele.
Przykładem jest też Ostrołęka. Od dawna skomunikowania pociągów z autobusami choć banalne do zrealizowania są tam dość "dziwne" i w dodatku widać zwykłą niechęć do poprawy. O ile w tygodniu czas przesiadki z pociągu na autobus w niektórych przypadkach potrafi się zamknąć w 15 minutach (ale dotyczy to też tylko niektórych pociągów) to w weekend czas oczekiwania wydłuża się do 30-50 minut.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

Poseł Arkadiusz Czartoryski z Partii Republikańskiej mówił, że zależało mu na rozmowie z Ireneuszem Merchelem. Jak zaznaczył, prezes PKP PLK przekazał mu, iż do końca 2023 roku będzie wyremontowany odcinek linii kolejowej z Chorzel do Szyman.
https://www.eostroleka.pl/odzyskujemy-t ... BkAth3meb4
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: laczor »

Kolejne dobre wieści :)
Z tym tylko, że 21 lat temu kursy nie zostały zawieszone z powodu nierentowności, tylko z powodu celowego i zamierzonego wygaszenia popytu.
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: laczor »

W związku z coraz bliższą i realniejszą wizją reaktywacji połączeń na linii 35 czas poznać opinię oraz nastawienie do transportu kolejowego lokalnych samorządów, przez które przebiega linia. Jak już wiemy póki co nie ma szans na połączenia pasażerskie poza stację Chorzele. Sprawdźmy więc jaki potencjał frekwencyjny tworzą mieszkańcy Chorzel, oraz czy miasto ma zamiar podjąć jakiekolwiek kroki w celu ułatwienia mieszkańcom miasta korzystania z pociągów odjeżdżających ze stacji położonej aż 4 km od centrum, po 22 latach niebytu tego środka transportu w mieście. Ostatnimi czasy wystosowałem zapytanie do Urzędu Miasta i Gminy Chorzele, w którym proponuję utworzenie miejskiej komunikacji dowozowej, skomunikowanej z rozkładem jazdy pociągów ze stacji Chorzele. Obecnie czekam na odpowiedź, która to zostanie podana do wiadomości. Stacja położona z dala od centrum miejscowości - choć zapewne okaże się pewnym utrudnieniem - nie musi być zbyt dużym ograniczeniem w kwestii frekwencji podróżnych - o ile Ostrołęka będzie ich celem podróży, (lub Warszawa - do której nie przestraszą się dwóch przesiadek). Jednakże duży wpływ na to może mieć uruchomienie lokalnej komunikacji stacja-miasto, która zapewniłaby sprawny i szybki dojazd na stację dla niezmotoryzowanych, oraz zmotoryzowanych którzy mając dobre połączenie do stacji zrezygnują z podjeżdżania własnym autem. Warto przypomnieć, że jest w Polsce, nawet na terenie działania KM kilka stacji które pomimo słabego położenia stacji kolejowych względem miast notują bardzo duże zainteresowanie podróżnych (m.in Nasielsk, Dęblin). Zapowiadane 8 par połączeń stworzy bowiem dość bogatą ofertę połączeń na - peryferyjnie położonej linii kolejowej 35 przebiegającej z dala od większych osad mieszkalnych.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: Adam Dąbrowski »

A dziś w Wielbarku doszło do wykolejenia pociągu z zespołem chemicznego odchwaszczania torów (CHOT).
https://www.facebook.com/groups/5266623 ... 572253647/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Post autor: laczor »

Coś nie mają szczęścia pociągi kursujące najmniej używanym szlakiem linii 35.
Dopiero co było wykolejenie, a wczoraj znowu pożar odchwaszczarki CHOT.

https://www.facebook.com/Ochotnicza-Str ... 656809190/
ODPOWIEDZ