[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Rajmund
Towos
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

Witam wszystkich forumowiczów po długiej przerwie. Tak jak napisał kolega Adam w przypadku pociągów dalekobieżnych będzie problem,bo będą zatrzymywać się na przystanku Ruciane-Nida Zachód - czyli w lesie.Dla mieszkańców osiedla OK. ale dla turystów już nie.Z tego miejsca dosłownie wszędzie jest daleko ,do ośrodków wypoczynkowych ,przystani żeglarskich.Na tym przystanku nie ma ani postoju taksówek, ani przystanku autobusowego.Z moich osobistych obserwacji jako mieszkańca tej okolicy wynika że niemal 100 procent ruchu turystycznego jest na przystanku Ruciane-Nida. Ktoś ,kto robił przed modernizacją badania przepływu pasażerów w tej okolicy zrobił to poza sezonem i rzeczywiście - w Nidzie jest większy ruch bo są szkoły ponadpodstawowe , jest trochę ludzi dojeżdżających do pracy, ale latem jest zupełnie odwrotnie.Może ktoś na "górze" się zreflektuje i kiedyś przedłużą ten kawałek peronu w Rucianem. A co do Karwicy Mazurskiej to coś wróble ćwierkają że niby ma być z tych 200 przystanków prezydenckich. Ile w tym prawdy ? Przyszłość pokaże.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1104
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Adam Dąbrowski »

Rajmund pisze: 07 lip 2020, 09:13A co do Karwicy Mazurskiej to coś wróble ćwierkają że niby ma być z tych 200 przystanków prezydenckich. Ile w tym prawdy ? Przyszłość pokaże.
To prawda, nawet według oficjalnych źródeł są takie plany.

Krótką informację na temat "Programu budowy 200 przystanków kolejowych" znajdziemy na stronie Ministerstwa Infrastruktury:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/p ... kolejowych

Zakres programu dla województwa warmińsko-mazurskiego:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/w ... mazurskie2

Myślę, że jest to zresztą temat na oddzielną dyskusję. :smile:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Referee
Ekspres
Posty: 209
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Referee »

Na plus przesunięcie peronów bliżej miejscowości. Muszę się pochwalić, że władzom Białej Piskiej podsunąłem w 2017 roku pomysł zmiany nazwy przystanku z Biała k. Piszu na Biała Piska, co przyjęto z entuzjazem. Co oczywiście zrobiono.
Referee
Ekspres
Posty: 209
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Referee »

Lokomotywa serii 754 jeździ jako luzak po LK219 i robi od kilku dni za pociąg na zapoznanie szlaku.
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 108
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: laczor »

Referee pisze: 05 lip 2020, 16:44Jak oceniacie całość prac między Szczytnem a Ełkiem? Podoba się Wam modernizacja?
Podłączam się :) i przy okazji witam ponownie :) Fajnie, że forum wróciło do żywych.
Ogólnie jak to przy modernizacji - stracono klimat na rzecz poprawy warunków podróży, lecz póki co czy one na pewno się dramatycznie poprawiły?
Jadąc w czerwcu z Ełku do Pisza miałem wrażenie, że prędkość jest taka sama lub podobna do tej sprzed modernizacji, czy coś w tej kwestii się zmieniło, czy są takie plany dopiero od nowego RJ?
Adam Dąbrowski pisze:Za kontrowersję uznałbym minimalistyczne potraktowanie jednego z najważniejszych mazurskich ośrodków turystycznych, jakim jest Ruciane-Nida. Po zakończonej modernizacji dostajemy jedynie dwa przystanki osobowe: Ruciane Nida Zachód z peronem o długości 200 m (to tutaj przewidywane są postoje pociągów dalekobieżnych) oraz Ruciane-Nida z peronikiem o długości 120 m.
I co o tym Adam sądzisz? Ja osobiście jakoś nie widzę tej Nidy zachodniej - zwłaszcza w sezonie gdzie rzesze ludzi wylewają się z pociągów w Rucianym. Tam są knajpy, port, jest kąpielisko miejskie na Słowiańskiej. Przynajmniej na sezon powinni obowiązkowo zatrzymać te pośpiechy też tam.

A i jak dla mnie to województwo w dalszym ciągu minimalistycznie traktuje rozkład jazdy na tej linii... skoro wydano tyle pieniędzy na modernizację to może czas na jakiś normalną ilość pociągów :?: :roll:
Adam Dąbrowski pisze:Cóż jeszcze... Fajnie, że mamy przystanek Pisz Wschód. :smile:
Potwierdzam - korzystałem. Jest zdecydowanie w dobrej lokalizacji dla tej części miasta i przy okazji o świat drogi bliżej plaży miejskiej niż Pisz "Główny".

Dorzucę kilka zdjęć z czerwca :)
P6114137.JPG
Ełk Szyba Zachód
IMG_3376.jpg
Ełk Szyba Zachód
P6144276.JPG
Pisz
IMG_3673.jpg
Pisz Wschód
P6144310.JPG
Spychowo
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1104
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Adam Dąbrowski »

laczor pisze: 07 paź 2020, 17:57I co o tym Adam sądzisz? Ja osobiście jakoś nie widzę tej Nidy zachodniej - zwłaszcza w sezonie gdzie rzesze ludzi wylewają się z pociągów w Rucianym. Tam są knajpy, port, jest kąpielisko miejskie na Słowiańskiej. Przynajmniej na sezon powinni obowiązkowo zatrzymać te pośpiechy też tam.
Podzielam Twój pogląd. :smile: Nie mam wątpliwości co do tego, że przynajmniej w sezonie wakacyjnym pociągi dalekobieżne (najpierw objazdowe przyjęte z linii nr 353/38, w przyszłości - stale skierowane na linię nr 219) powinny zatrzymywać się na dawnej stacji, a obecnym p.o. Ruciane-Nida, bo jak @Rajmund oraz Ty zauważyliście, to w jego okolicy położone jest miejscowe centrum życia turystycznego. Kto tam był, ten dobrze wie. Peron 120 m to zbyt mało i bardzo szybko (tj. po wprowadzeniu pociągów objazdowych w okresie wzmożonych przewozów turystycznych) może zacząć odbijać się czkawką. Mnie osobiście w Rucianem brakuje zresztą nie tylko dłuższego peronu, ale w ogóle funkcji stacji kolejowej, żeby ewentualnie jakiś pociąg (i znów szczególnie w sezonie turystycznym) można tam było rozwiązać lub uruchomić.

Pocieszający jest natomiast fakt, że rzeczy, o których piszę, mogą w przyszłości ulec zmianie. Miejsca na ewentualną rozbudowę układu torowego i peronów jest przecież wiele. Dobrze by było, aby takie decyzje wynikały jednak z jakiejś sensownej i konsekwentnej (długoterminowej) wizji rozwoju sieci kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce, wypracowanej wspólnie przez organizatorów transportu i przewoźników. Jasno określone potrzeby przewozowe z pewnością ułatwią podejmowanie trafnych decyzji inwestycyjnych przez zarządcę infrastruktury.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Robert675
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sie 2010, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Robert675 »

Cześć, co to za pracę planowane są w Piszu?
ODPOWIEDZ