Zdjęcia zniszczonych dworców po 1945.

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

panzer24
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 07 gru 2005, 21:20

Zdjęcia zniszczonych dworców po 1945.

Post autor: panzer24 »

Witam
Szukam fotek dworców z Powiatu Olsztyńskiego (stan przed 1946) po przejściu frontu. Czasem jakieś ładne się znajdzie na stronach miast czy gmin powiatu. ale moze szanowni forumowicze :) dysponuja jakimiś perełkami?
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Widziałem w ŚK zdjęcie dworca w Dobrym Mieście i Piszu po przejściu frontu w 1945.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Na Pomorskim Forum Eksploracyjnym dogrzebano się do rosyjskiego „archiwum dokumentacji mechanicznej” Na zdjęciach jest też trochę torów (chociaż nie dworców), niestety z reguły foty malutkie i opatrzone „kopiochronem”. 300 dpi kosztuje 20 ełro i chyba nie da się tego załatwić przez Internet, trzeba jechać pod Moskwę, do Krasnogorska. Ja bym zamówił to:
Obrazek
Korszański [tendrzak :idea: :mrgreen: -jaki :?: ] na obrotnicy w Lidzbarku - jeśli wierzyć adnotacji, jest to już 29.03.1945 a jeszcze chyba niczego nie ruszono, świat jak w bryłce bursztynu – albo raczej lodu - rzeczywistość zamrożona :wink: ? (na niedługo).
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
lyck
InterCity
Posty: 340
Rejestracja: 15 paź 2004, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lyck »

Piotr Janik pisze:
Korszański [tendrzak :idea: :mrgreen: -jaki :?: ] na obrotnicy w Lidzbarku - jeśli wierzyć adnotacji, jest to już 29.03.1945 a jeszcze chyba niczego nie ruszono, świat jak w bryłce bursztynu – albo raczej lodu - rzeczywistość zamrożona :wink: ? (na niedługo).
Bardzo ciekawe jest to rosyjskie archiwum. Zdjęcia pokazane w necie to pewnie wierzchołek góry. Ale i tak z walk w "wostocznoj prussii" jest prawie 500 fot. Ten kolejowy Lidzbark to niestety wyjątek. Ale za to jaki. Maszyna na obrotnicy to dawna pruska T9.3 czyli pekapowska TKi3. Przed szopą stoją przynajmniej 2-3 sztuki BR37 (PKP: Oi1). Prawdopodobnie wszystkie mają wojenny skrót "Kor" od Korschen na dymnicy, bo lidzbarska szopa była stacją trakcyjną podległą pod par. Korsze. Jeżeli data jest prawdziwa, to widoczny stan jest zadziwiający. Nie minęły 2-3 miesiące, a po stacji zostały już tylko budynki i resztki torów ze szczątkowym połączeniem do Bartoszyc. Akurat w ostatnią niedzielę byliśmy w Lidzbarku i szopa wygląda na zajętą przez jakąś firmę... Bardzo dobrze zachował się jeden z kanałów oczystkowych na byłym torze prowadzącym do obrotnicy. Podobnie istnieją 2 betonowe kloce - podstawy żurawi do nawęglania. Wieża ciśnień jest odgrodzona płotem, bo systematycznie odpadają betonowe płyty jej "kołnierza". Zaczyna przypominać tą "gołą" w Dąbrównie. Moim zdaniem chyba jest już nie do uratowania. Wielka szkoda. Dni podobnej wieży w Kętrzynie też są już raczej policzone. Załączam rozjaśniony lidzbarski unikat:
Załączniki
Lidzbark-parowozownia-1945.jpg
ODPOWIEDZ