[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Mimo zaknięcia tego odcinka już 6 lat temu budynki w Białej k. Piszu i Drygałach prezentują może się nie bardzo dobrze, ale w zadawalającym stanie. Gorzej z infrastukturą. Reszta budynków to ruina. :cry:
Ostatnio zmieniony 06 sie 2007, 08:43 przez Referee, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Do wczoraj, na odcinku Ruciane-Szeroki Bór, wymienionych zostało ok. 800 podkładów betonowych oraz drewnianych. Oznacza to, iż na wymianę czekają jeszcze podkłady w ilości 1 500 sztuk. W ostatnim tygodniu, w oczekiwaniu na transport podkładów betonowych (które w weekend dojechały do Pisza koleją, zaś dalej przetransportowane mają zostać samochodem), trwała wymiana parek w okolicy mostu nad Kanałem Nidzkim (86 km) oraz na 91 km.

Niestety jak krew z nosa posuwają się roboty w części innych gmin. Podobno Świętajno nie ma jeszcze zorganizowanej grupy pracowników, zaś w Piszu, frekwencja pracowników jest na tyle mała, iż zdarza się, że dziennie wymienianych jest ok. 6 podkładów (po jednym na głowę).

W załączniku kolejne zdjęcia.
Załączniki
2007-07-24_kolej_ruciane_02.jpg
2007-07-24_kolej_ruciane_08.jpg
2007-07-19_kolej_ruciane_06.jpg
2007-07-31_kolej_ruciane_01.jpg
2007-07-31_kolej_ruciane_02.jpg
2007-08-09_kolej_ruciane_02.jpg
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

W ubiegłym tygodniu w Ełku widziałem intenstensywny załadunek podkładów na tę drezynę ze zdjęcia. Spora kupa tego betonu leży w Ełku, co świadczy, że o materiał nie ma co się martwić.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

Proponuję mały przeskok z Puszczy Piskiej w okolice Olsztyna. :D

W ramach testowania nowego aparaciku odwiedziłem dziś Klewki, wychodząc z założenia, że pierwsze kolejowe foty przy użyciu tego sprzętu wykonam na bliskich mojemu sercu szlakach. Pogoda fajna, w oddali odgłosy z miejscowego boiska, gdzie wystartowała piłkarska A-klasa, w polu żadnych Talibów i wąglików - słowem: nic, tylko fotografować. Ech, gdyby jeszcze pociągów było więcej. Skończyło się na dwóch, ale przynajmniej klasycznych! Żadnych PKS-ów [SA106 - przyp. red.], jak to mawia Sebastian von Sdre... ;)

Pozdrawiam!
Załączniki
Pociąg osobowy 9640 ze Szczytna do Olsztyna Głównego, prowadzony lokomotywą SM42-1060 (CM Olsztyn), w pięknej scenerii Jeziora Linowskiego.
Pociąg osobowy 9640 ze Szczytna do Olsztyna Głównego, prowadzony lokomotywą SM42-1060 (CM Olsztyn), w pięknej scenerii Jeziora Linowskiego.
Lokomotywa SU42-534 (CM Olsztyn) z pociągiem osobowym 9623 relacji Olsztyn Główny-Szczytno zbliża się do przejazdu kolejowego kategorii C w Klewkach.
Lokomotywa SU42-534 (CM Olsztyn) z pociągiem osobowym 9623 relacji Olsztyn Główny-Szczytno zbliża się do przejazdu kolejowego kategorii C w Klewkach.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Poprosimy o więcej takich przeskoków z Puszczy :). A skoro już od jesteśmy w tych okolicach, warto wkleić link do historycznego już zdjęcia:

Pasym, lato 1998, pociąg osobowy Pisz - Gdynia Gł.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=1790
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Załączam dwie nocne fotografie ze Szczytna (24.08.2007). Na pierwszej nocująca przy peronie 1. SU42-534, na drugiej szynobus SA106-009, który to z kolei przed momentem przybył na stację końcową jako pociąg z Olsztyna.
I tutaj pytanie - czy autobus szynowy również nocuje w Szczytnie, czy wraca luzem do Olsztyna?
Załączniki
SA106-009
SA106-009
SU42-534
SU42-534
adrian
Osobowy
Posty: 57
Rejestracja: 08 wrz 2007, 15:36

Post autor: adrian »

Jezdziłem wielokrotnie tą liniią z białegostoku do szczytna i teraz myśle ze nie raz bym korzystał z połączenia o ile byłoby sensownie realizowane. Ostatnio jadąc do białegostoku coraz częściej wybieram trasę przez pisz i białą. Ostatnio w kaliszkach koło przejazdu zobaczyłem spory kawałek z całkowicie wymienioną nawierzchnią. Na stacji w Białej też leżały dwa podkłady betonowe ;) a przygniecona trawa świadczyła o tym, że znalazły się one tam niedawno. Myśle że lata tej linii wcale nie są policzone. Pozdrowienia dla Pana Pawła i ukłony za super zdjęcia. Moje niestety nie są aż tak perfekcyjne, bo robione tylko z koma
Załączniki
rj1_1024x768_100KB.jpg
rj2_1024x768_100KB.jpg
rj3_1024x768_100KB.jpg
rj4_1024x768_100KB.jpg
rj5_1024x768_100KB.jpg
napis na pompie na stacji w kaliszkach
napis na pompie na stacji w kaliszkach
betonowe podkłady na dworcu w białej
betonowe podkłady na dworcu w białej
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

adrian pisze:Pozdrowienia dla Pana Pawła i ukłony za super zdjęcia.
Oj tak, jakże nie przyłączyć się do takich słów!!! Paweł, super nocne foty!!! :)

A ja, kontynuując odskoki w bliższe Olsztynowi strony, dziś dorzucę trzy fotki z Ostrzeszewa, wykonane dziś, to jest 9 IX 2007 roku. Pociągi te same, co ostatnio.

Pozdrawiam!
Załączniki
...i bliżej...
...i bliżej...
A tu z kolei 9640 relacji Szczytno - Olsztyn Główny, prowadzony lokomotywą SU42-513, widziany z wiaduktu w Ostrzeszewie dalej...
A tu z kolei 9640 relacji Szczytno - Olsztyn Główny, prowadzony lokomotywą SU42-513, widziany z wiaduktu w Ostrzeszewie dalej...
Pociąg osobowy numer 9623 z Olsztyna do Szczytna minął Ostrzeszewo i zmierza w kierunku Klewek. Skład trzech wagonów 120A prowadzi SU42-503.
Pociąg osobowy numer 9623 z Olsztyna do Szczytna minął Ostrzeszewo i zmierza w kierunku Klewek. Skład trzech wagonów 120A prowadzi SU42-503.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

W nawiązaniu do postu Adriana. Oczywiście prace remontowe trwają nie tylko w Rucianem, ale toczą się równolegle również w pozostałych gminach, przez które przebiega linia kolejowa, m.in. w gminie Biała Piska (efekty czego widać na Twoich zdjęciach) oraz Ełk.

A propos tej ostatniej gminy. Jak informuje Michał Kawecki, 28 sierpnia dobiegła końca wymiana podkładów na łuku w okolicy przystanku Nowa Wieś Ełcka (km 148,47 - 148,73) - zdjęcia w załączniku (dzięki Michale!). Po zakończeniu tychże prac, brygada remontowa przeniosła się na kolejny łuk, w okolicy mostu nad rzeką Ełk (km 150,63 - 150,90).

W Rucianem-Nidzie remont dotarł do km 89,9. Oznacza to, iż jeden z dwóch odcinków o najgorszym stanie został prawie ukończony. Zdjęcia poniżej.
Załączniki
149 km. Wyremontowany łuk, odcinek z zupełnie nowymi podkładami. Widok od strony Pisza.
149 km. Wyremontowany łuk, odcinek z zupełnie nowymi podkładami. Widok od strony Pisza.
149 km. Końcówka łuku, odcinek z podkładami staroużytecznymi. W tle przystanek Nowa Wieś Ełcka.
149 km. Końcówka łuku, odcinek z podkładami staroużytecznymi. W tle przystanek Nowa Wieś Ełcka.
151 km. Początek prac na łuku za mostem nad rzeką Ełk.
151 km. Początek prac na łuku za mostem nad rzeką Ełk.
...i te same miejsce, lecz sfotografowane z drugiej strony dwa tygodnie później.
...i te same miejsce, lecz sfotografowane z drugiej strony dwa tygodnie później.
89 km. Jeszcze przed rozpoczęciem wymiany podkładów...
89 km. Jeszcze przed rozpoczęciem wymiany podkładów...
Tak wyglądają zdemontowane podkłady...
Tak wyglądają zdemontowane podkłady...
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Ponownie Szczytno, ponownie wieczorową porą.

Na pierwszym planie SA106-015 tuż po przyjeździe jako pociąg nr 97326 z Braniewa, w tle SU42-513.
Załączniki
2007-09-17_kolej_szczytno_01.jpg
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Tradycyjnie już zamieszczam niedzielną popołudniową parkę (23 IX 2007), dziś znów z Ostrzeszewa.

Pozdrawiam!

PS: Czy ktoś dysponuje może aktualnym Służbowym Rozkładem Jazdy Pociągów Towarowych i mógłby wrzucić na Forum skany lub spisy dotyczące linii Olsztyn-Ełk (chodzi mi głównie o odcinek Olsztyn-Szczytno)? Z góry dzięki za ewentualną pomoc.
Załączniki
Lekko opóźniony pociąg osobowy numer 9640 ze Szczytna do Olsztyna, prowadzony lokomotywą SU42-509 (CM Olsztyn), zmierza w kierunku stolicy województwa warmińsko - mazurskiego.
Lekko opóźniony pociąg osobowy numer 9640 ze Szczytna do Olsztyna, prowadzony lokomotywą SU42-509 (CM Olsztyn), zmierza w kierunku stolicy województwa warmińsko - mazurskiego.
Osobowy 9623 relacji Olsztyn Główny - Szczytno, prowadzony lokomotywą SU42-513 z CM Olsztyn, opuszcza przemysłowe okolice Olsztyna i mknie w kierunku Klewek. W tle widoczny wiadukt, po którym przebiega bocznica kolejowa "Michelin".
Osobowy 9623 relacji Olsztyn Główny - Szczytno, prowadzony lokomotywą SU42-513 z CM Olsztyn, opuszcza przemysłowe okolice Olsztyna i mknie w kierunku Klewek. W tle widoczny wiadukt, po którym przebiega bocznica kolejowa "Michelin".
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Nr linii Nazwa posterunku Odj
353 Olsztyn Główny 04.05,0
219 Olsztyn Gł. R356
219 Olsztyn Towarowa 04.09,0
219 Marcikowo 04.33,0
219 Pasym 04.48,0
219 Szczytno 05.18,0

St.pocz-Olsztyn Główny
Nr trasy-5511
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 29
Stacja końcowa - SZCZYTNO
Maks. masa brutto [t] - 2000
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42 ST43
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 21.VIII w (2), (4), (6); sprzedany 21.VIII,20,22.IX,

Nr
219 Szczytno 6.08,0
219 Spychowo 6.50,0


St. pocz. - SZCZYTNO
Nr trasy - 5511
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 19
Stacja końcowa - Spychowo
Maks. masa brutto [t] - 800
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 21.VIII w (2), (4), (6)


Nr linii Nazwa posterunku Odjazd
219 Spychowo 10.50,0
219 SZCZYTNO 12.12,0 (postój 42 min)
219 Pasym 12:39
219 Marcinkowo 12:53
219 Olsztyn Towarowa 13:14
353 Olsztyn Gł. R356
353 OLSZTYN GŁÓWNY 13:19 (przyj)


St. pocz. - Spychowo
Nr trasy - 5513
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 28
Stacja końcowa - OLSZTYN GŁÓWNY
Maks. masa brutto [t] - 1500
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42 SM42
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 1.II w (2), (4), (6); sprzedany 20,27.II,10,20,27.III,07,14,17,19,21,24,28.IV,03,05,08,10,22,26,29,31.V,09.VI,07,14,21.VIII,20,22.IX,
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Seba, dzięki, to akurat znam. W wykazie katalogowym nie są uwzględnione jednak wszystkie "zdawki", dlatego wolałbym SRJPT. Przykładowo 29 VIII stały w Szczytnie lory z drewnem gotowym do wywozu, a w tych okolicach czasowych żaden pociąg katalogowy nie pojechał.

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Paweł Wagner pisze:Oczywiście prace remontowe trwają nie tylko w Rucianem, ale toczą się równolegle również w pozostałych gminach, przez które przebiega linia kolejowa, m.in. w gminie Biała Piska (efekty czego widać na Twoich zdjęciach) oraz Ełk.
W Rucianem-Nidzie remont dotarł do km 89,9. Oznacza to, iż jeden z dwóch odcinków o najgorszym stanie został prawie ukończony. Zdjęcia poniżej.
Czy po wymianach podkładów na poszczególnych odcinkach położenie toru jest regulowane przez podbijarki? Bo jeśli nie, a tak to wygląda "na oko" ze zdjęć, to prędkości dalej będą tam mizerne, a tor będzie się szybko i nierównomiernie zużywał.
Poza tym uwaga do ostatniego zdjęcia - to z pewnością nie są nowe podkłady, bo takich dzisiaj chyba nikt już nie produkuje. Wyglądają na PBS-1, więc bankowo staroużyteczne, co nie znaczy, że złe.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Jako, że i dziś pogoda dopisała, postanowiłem tym razem uwiecznić na fotografiach autobusy szynowe. Plan został wykonany w 150%, na co po cichu liczyłem. :) Za plener wybrałem szlak Olsztyn Główny - Marcinkowo, w okolicach miejscowości Szczęsne.

Pozdrawiam!
Załączniki
A oto i owe dodatkowe 50%. Lokomotywy SU45 i SM42 mkną luzem w kierunku Olsztyna Głównego, jako zwrot od porannej "zdawki". Chciałem fotografować jadącego z przodu "fiata", ale słońce nie pozwoliło...
A oto i owe dodatkowe 50%. Lokomotywy SU45 i SM42 mkną luzem w kierunku Olsztyna Głównego, jako zwrot od porannej "zdawki". Chciałem fotografować jadącego z przodu "fiata", ale słońce nie pozwoliło...
Z perspektywy samobójcy lub... miłośnika kolei. Patrzymy w kierunku Olsztyna.
Z perspektywy samobójcy lub... miłośnika kolei. Patrzymy w kierunku Olsztyna.
I ponownie ten sam autobus szynowy, czyli SA106-009, tym razem jako osobowy 9641 z Olsztyna do Szczytna. Widoczny przejazd kolejowy kategorii F, na którym wykonałem poprzednie zdjęcie.
I ponownie ten sam autobus szynowy, czyli SA106-009, tym razem jako osobowy 9641 z Olsztyna do Szczytna. Widoczny przejazd kolejowy kategorii F, na którym wykonałem poprzednie zdjęcie.
Autobus szynowy SA106-009 pędzi w kierunku Ostrzeszewa jako osobowy 9624 relacji Szczytno - Olsztyn Główny.
Autobus szynowy SA106-009 pędzi w kierunku Ostrzeszewa jako osobowy 9624 relacji Szczytno - Olsztyn Główny.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
ODPOWIEDZ