[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Mimo zaknięcia tego odcinka już 6 lat temu budynki w Białej k. Piszu i Drygałach prezentują może się nie bardzo dobrze, ale w zadawalającym stanie. Gorzej z infrastukturą. Reszta budynków to ruina.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2007, 08:43 przez Referee, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Do wczoraj, na odcinku Ruciane-Szeroki Bór, wymienionych zostało ok. 800 podkładów betonowych oraz drewnianych. Oznacza to, iż na wymianę czekają jeszcze podkłady w ilości 1 500 sztuk. W ostatnim tygodniu, w oczekiwaniu na transport podkładów betonowych (które w weekend dojechały do Pisza koleją, zaś dalej przetransportowane mają zostać samochodem), trwała wymiana parek w okolicy mostu nad Kanałem Nidzkim (86 km) oraz na 91 km.
Niestety jak krew z nosa posuwają się roboty w części innych gmin. Podobno Świętajno nie ma jeszcze zorganizowanej grupy pracowników, zaś w Piszu, frekwencja pracowników jest na tyle mała, iż zdarza się, że dziennie wymienianych jest ok. 6 podkładów (po jednym na głowę).
W załączniku kolejne zdjęcia.
Niestety jak krew z nosa posuwają się roboty w części innych gmin. Podobno Świętajno nie ma jeszcze zorganizowanej grupy pracowników, zaś w Piszu, frekwencja pracowników jest na tyle mała, iż zdarza się, że dziennie wymienianych jest ok. 6 podkładów (po jednym na głowę).
W załączniku kolejne zdjęcia.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Hej!
Proponuję mały przeskok z Puszczy Piskiej w okolice Olsztyna.
W ramach testowania nowego aparaciku odwiedziłem dziś Klewki, wychodząc z założenia, że pierwsze kolejowe foty przy użyciu tego sprzętu wykonam na bliskich mojemu sercu szlakach. Pogoda fajna, w oddali odgłosy z miejscowego boiska, gdzie wystartowała piłkarska A-klasa, w polu żadnych Talibów i wąglików - słowem: nic, tylko fotografować. Ech, gdyby jeszcze pociągów było więcej. Skończyło się na dwóch, ale przynajmniej klasycznych! Żadnych PKS-ów [SA106 - przyp. red.], jak to mawia Sebastian von Sdre...
Pozdrawiam!
Proponuję mały przeskok z Puszczy Piskiej w okolice Olsztyna.
W ramach testowania nowego aparaciku odwiedziłem dziś Klewki, wychodząc z założenia, że pierwsze kolejowe foty przy użyciu tego sprzętu wykonam na bliskich mojemu sercu szlakach. Pogoda fajna, w oddali odgłosy z miejscowego boiska, gdzie wystartowała piłkarska A-klasa, w polu żadnych Talibów i wąglików - słowem: nic, tylko fotografować. Ech, gdyby jeszcze pociągów było więcej. Skończyło się na dwóch, ale przynajmniej klasycznych! Żadnych PKS-ów [SA106 - przyp. red.], jak to mawia Sebastian von Sdre...
Pozdrawiam!
- Załączniki
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Poprosimy o więcej takich przeskoków z Puszczy . A skoro już od jesteśmy w tych okolicach, warto wkleić link do historycznego już zdjęcia:
Pasym, lato 1998, pociąg osobowy Pisz - Gdynia Gł.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=1790
Pasym, lato 1998, pociąg osobowy Pisz - Gdynia Gł.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=1790
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Załączam dwie nocne fotografie ze Szczytna (24.08.2007). Na pierwszej nocująca przy peronie 1. SU42-534, na drugiej szynobus SA106-009, który to z kolei przed momentem przybył na stację końcową jako pociąg z Olsztyna.
I tutaj pytanie - czy autobus szynowy również nocuje w Szczytnie, czy wraca luzem do Olsztyna?
I tutaj pytanie - czy autobus szynowy również nocuje w Szczytnie, czy wraca luzem do Olsztyna?
Jezdziłem wielokrotnie tą liniią z białegostoku do szczytna i teraz myśle ze nie raz bym korzystał z połączenia o ile byłoby sensownie realizowane. Ostatnio jadąc do białegostoku coraz częściej wybieram trasę przez pisz i białą. Ostatnio w kaliszkach koło przejazdu zobaczyłem spory kawałek z całkowicie wymienioną nawierzchnią. Na stacji w Białej też leżały dwa podkłady betonowe a przygniecona trawa świadczyła o tym, że znalazły się one tam niedawno. Myśle że lata tej linii wcale nie są policzone. Pozdrowienia dla Pana Pawła i ukłony za super zdjęcia. Moje niestety nie są aż tak perfekcyjne, bo robione tylko z koma
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Oj tak, jakże nie przyłączyć się do takich słów!!! Paweł, super nocne foty!!!adrian pisze:Pozdrowienia dla Pana Pawła i ukłony za super zdjęcia.
A ja, kontynuując odskoki w bliższe Olsztynowi strony, dziś dorzucę trzy fotki z Ostrzeszewa, wykonane dziś, to jest 9 IX 2007 roku. Pociągi te same, co ostatnio.
Pozdrawiam!
- Załączniki
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
W nawiązaniu do postu Adriana. Oczywiście prace remontowe trwają nie tylko w Rucianem, ale toczą się równolegle również w pozostałych gminach, przez które przebiega linia kolejowa, m.in. w gminie Biała Piska (efekty czego widać na Twoich zdjęciach) oraz Ełk.
A propos tej ostatniej gminy. Jak informuje Michał Kawecki, 28 sierpnia dobiegła końca wymiana podkładów na łuku w okolicy przystanku Nowa Wieś Ełcka (km 148,47 - 148,73) - zdjęcia w załączniku (dzięki Michale!). Po zakończeniu tychże prac, brygada remontowa przeniosła się na kolejny łuk, w okolicy mostu nad rzeką Ełk (km 150,63 - 150,90).
W Rucianem-Nidzie remont dotarł do km 89,9. Oznacza to, iż jeden z dwóch odcinków o najgorszym stanie został prawie ukończony. Zdjęcia poniżej.
A propos tej ostatniej gminy. Jak informuje Michał Kawecki, 28 sierpnia dobiegła końca wymiana podkładów na łuku w okolicy przystanku Nowa Wieś Ełcka (km 148,47 - 148,73) - zdjęcia w załączniku (dzięki Michale!). Po zakończeniu tychże prac, brygada remontowa przeniosła się na kolejny łuk, w okolicy mostu nad rzeką Ełk (km 150,63 - 150,90).
W Rucianem-Nidzie remont dotarł do km 89,9. Oznacza to, iż jeden z dwóch odcinków o najgorszym stanie został prawie ukończony. Zdjęcia poniżej.
- Załączniki
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Tradycyjnie już zamieszczam niedzielną popołudniową parkę (23 IX 2007), dziś znów z Ostrzeszewa.
Pozdrawiam!
PS: Czy ktoś dysponuje może aktualnym Służbowym Rozkładem Jazdy Pociągów Towarowych i mógłby wrzucić na Forum skany lub spisy dotyczące linii Olsztyn-Ełk (chodzi mi głównie o odcinek Olsztyn-Szczytno)? Z góry dzięki za ewentualną pomoc.
Pozdrawiam!
PS: Czy ktoś dysponuje może aktualnym Służbowym Rozkładem Jazdy Pociągów Towarowych i mógłby wrzucić na Forum skany lub spisy dotyczące linii Olsztyn-Ełk (chodzi mi głównie o odcinek Olsztyn-Szczytno)? Z góry dzięki za ewentualną pomoc.
- Załączniki
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Nr linii Nazwa posterunku Odj
353 Olsztyn Główny 04.05,0
219 Olsztyn Gł. R356
219 Olsztyn Towarowa 04.09,0
219 Marcikowo 04.33,0
219 Pasym 04.48,0
219 Szczytno 05.18,0
St.pocz-Olsztyn Główny
Nr trasy-5511
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 29
Stacja końcowa - SZCZYTNO
Maks. masa brutto [t] - 2000
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42 ST43
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 21.VIII w (2), (4), (6); sprzedany 21.VIII,20,22.IX,
Nr
219 Szczytno 6.08,0
219 Spychowo 6.50,0
St. pocz. - SZCZYTNO
Nr trasy - 5511
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 19
Stacja końcowa - Spychowo
Maks. masa brutto [t] - 800
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 21.VIII w (2), (4), (6)
Nr linii Nazwa posterunku Odjazd
219 Spychowo 10.50,0
219 SZCZYTNO 12.12,0 (postój 42 min)
219 Pasym 12:39
219 Marcinkowo 12:53
219 Olsztyn Towarowa 13:14
353 Olsztyn Gł. R356
353 OLSZTYN GŁÓWNY 13:19 (przyj)
St. pocz. - Spychowo
Nr trasy - 5513
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 28
Stacja końcowa - OLSZTYN GŁÓWNY
Maks. masa brutto [t] - 1500
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42 SM42
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 1.II w (2), (4), (6); sprzedany 20,27.II,10,20,27.III,07,14,17,19,21,24,28.IV,03,05,08,10,22,26,29,31.V,09.VI,07,14,21.VIII,20,22.IX,
353 Olsztyn Główny 04.05,0
219 Olsztyn Gł. R356
219 Olsztyn Towarowa 04.09,0
219 Marcikowo 04.33,0
219 Pasym 04.48,0
219 Szczytno 05.18,0
St.pocz-Olsztyn Główny
Nr trasy-5511
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 29
Stacja końcowa - SZCZYTNO
Maks. masa brutto [t] - 2000
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42 ST43
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 21.VIII w (2), (4), (6); sprzedany 21.VIII,20,22.IX,
Nr
219 Szczytno 6.08,0
219 Spychowo 6.50,0
St. pocz. - SZCZYTNO
Nr trasy - 5511
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 19
Stacja końcowa - Spychowo
Maks. masa brutto [t] - 800
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 21.VIII w (2), (4), (6)
Nr linii Nazwa posterunku Odjazd
219 Spychowo 10.50,0
219 SZCZYTNO 12.12,0 (postój 42 min)
219 Pasym 12:39
219 Marcinkowo 12:53
219 Olsztyn Towarowa 13:14
353 Olsztyn Gł. R356
353 OLSZTYN GŁÓWNY 13:19 (przyj)
St. pocz. - Spychowo
Nr trasy - 5513
Maks. długość pociągu [m] - 550
Wym. % masy hamującej - 28
Stacja końcowa - OLSZTYN GŁÓWNY
Maks. masa brutto [t] - 1500
Prędkość pociągu [km/h] - 70
Seria lokomotywy - SM42 SM42
Terminy kursowania - jako dodatkowy od 1.II w (2), (4), (6); sprzedany 20,27.II,10,20,27.III,07,14,17,19,21,24,28.IV,03,05,08,10,22,26,29,31.V,09.VI,07,14,21.VIII,20,22.IX,
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Seba, dzięki, to akurat znam. W wykazie katalogowym nie są uwzględnione jednak wszystkie "zdawki", dlatego wolałbym SRJPT. Przykładowo 29 VIII stały w Szczytnie lory z drewnem gotowym do wywozu, a w tych okolicach czasowych żaden pociąg katalogowy nie pojechał.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Czy po wymianach podkładów na poszczególnych odcinkach położenie toru jest regulowane przez podbijarki? Bo jeśli nie, a tak to wygląda "na oko" ze zdjęć, to prędkości dalej będą tam mizerne, a tor będzie się szybko i nierównomiernie zużywał.Paweł Wagner pisze:Oczywiście prace remontowe trwają nie tylko w Rucianem, ale toczą się równolegle również w pozostałych gminach, przez które przebiega linia kolejowa, m.in. w gminie Biała Piska (efekty czego widać na Twoich zdjęciach) oraz Ełk.
W Rucianem-Nidzie remont dotarł do km 89,9. Oznacza to, iż jeden z dwóch odcinków o najgorszym stanie został prawie ukończony. Zdjęcia poniżej.
Poza tym uwaga do ostatniego zdjęcia - to z pewnością nie są nowe podkłady, bo takich dzisiaj chyba nikt już nie produkuje. Wyglądają na PBS-1, więc bankowo staroużyteczne, co nie znaczy, że złe.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Jako, że i dziś pogoda dopisała, postanowiłem tym razem uwiecznić na fotografiach autobusy szynowe. Plan został wykonany w 150%, na co po cichu liczyłem. Za plener wybrałem szlak Olsztyn Główny - Marcinkowo, w okolicach miejscowości Szczęsne.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Załączniki
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski