Pociągiem z Kętrzyna do Węgorzewa

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Pociągiem z Kętrzyna do Węgorzewa

Post autor: Paweł Wagner »

Poniżej fotoreportaż z sobotniego przejazdu pociągiem turystycznym z Kętrzyna do Węgorzewa.
Załączniki
Po kilkunastominutowym postoju, odjazd w drogę powrotną do Kętrzyna.
Po kilkunastominutowym postoju, odjazd w drogę powrotną do Kętrzyna.
Kilka godzin później. Drugi tego dnia pociąg z Kętrzyna do Węgorzewa u kresu swej podróży.
Kilka godzin później. Drugi tego dnia pociąg z Kętrzyna do Węgorzewa u kresu swej podróży.
Pociąg turystyczny opuszcza Węgorzewo.
Pociąg turystyczny opuszcza Węgorzewo.
...planowy odjazd - godz. 11:20
...planowy odjazd - godz. 11:20
2008-08-02_kolej_52.jpg
Pociąg gotowy do odjazdu do Kętrzyna.
Pociąg gotowy do odjazdu do Kętrzyna.
Manewrów ciąg dalszy.
Manewrów ciąg dalszy.
Przy oblocie sprawnego wagonu konieczne jest przetoczenie nocującego w Węgorzewie, czekającego na remont "bliźniaka" na sąsiedni tor.
Przy oblocie sprawnego wagonu konieczne jest przetoczenie nocującego w Węgorzewie, czekającego na remont "bliźniaka" na sąsiedni tor.
409Da-331 na tle budynku dworca w Węgorzewie (33,20 km).
409Da-331 na tle budynku dworca w Węgorzewie (33,20 km).
...którą osiągnęliśmy po 80 minutowej podróży.
...którą osiągnęliśmy po 80 minutowej podróży.
Dojeżdżamy do stacji docelowej...
Dojeżdżamy do stacji docelowej...
Przystań - 27,22 km. Prawdopodobnie najbardziej zadbany budynek na całej trasie.
Przystań - 27,22 km. Prawdopodobnie najbardziej zadbany budynek na całej trasie.
Dwoje pasażerów wysiadło na "przystanku na żądanie" przy Kanale Mazurskim.
Dwoje pasażerów wysiadło na "przystanku na żądanie" przy Kanale Mazurskim.
Wnętrze wagonu 94A - frekwencja: 10 osób.
Wnętrze wagonu 94A - frekwencja: 10 osób.
Jeden z bardziej zarośniętych odcinków na trasie.
Jeden z bardziej zarośniętych odcinków na trasie.
Za oknem przez całą drogę przewijały się sielankowe krajobrazy.
Za oknem przez całą drogę przewijały się sielankowe krajobrazy.
Radzieje Węgorzewskie - 16,15 km.
Radzieje Węgorzewskie - 16,15 km.
W drodze do Radzej Węgorzewskich.
W drodze do Radzej Węgorzewskich.
Parcz - 9,87 km.
Parcz - 9,87 km.
Opuszczamy Kętrzyn.
Opuszczamy Kętrzyn.
Tablica kierunkowa. Do odjazdu zostało kilka minut, z megafonów rozlega się zapowiedź pociągu, który 2. sierpnia odjechał z Kętrzyna wyjątkowo o godz. 9:20.
Tablica kierunkowa. Do odjazdu zostało kilka minut, z megafonów rozlega się zapowiedź pociągu, który 2. sierpnia odjechał z Kętrzyna wyjątkowo o godz. 9:20.
Pociąg turystyczny relacji Kętrzyn - Węgorzewo chwilę po podstawieniu się przy peronie 2. kętrzyńskiej stacji. Skład pociągu stanowi lokomotywa 409Da-331 i wagon 94A.
Pociąg turystyczny relacji Kętrzyn - Węgorzewo chwilę po podstawieniu się przy peronie 2. kętrzyńskiej stacji. Skład pociągu stanowi lokomotywa 409Da-331 i wagon 94A.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

A mi zabrakło jeszcze tygodnia urlopu na przejazd tym składzikiem.Ale szkoda,zdjęcia rewelacja.Lokomotywka wymalowana rewelacyjnie,ciekawe kiedy drugi wagon ruszy na szlak.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Naprawdę pięknie to wygląda :!: bardzo podobają mi się te wagony 94A
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Bernard pisze:Naprawdę pięknie to wygląda...
Dla mnie - DRAMAT :!:
NIE MA LUDZI :!: :!: :!:
A tutaj na tym forum często pojawiają się wątki o reaktywacji jakichś zadupnych linii. Widać wyraźnie, że w TYM KRAJU ludzi nie interesuje przemieszczania się koleją turystyczną. Wolą grilla i piwo na tzw. działce rekreacyjnej, czyli przy budzie zbitej z desek wśród chwastów i niewyrośniętej marchewki w foliowym namiocie. Taki to kraj - niestety.
L.L.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Jednak linii kolejowej z Kętrzyna do Węgorzewa z pewnością nie można zaliczyć do jakichś zadupnych. W trasie tej drzemie prawdziwy potencjał w postaci nietuzinkowych atrakcji zlokalizowanych przy, lub też w bliskim sąsiedztwie, szlaku: Gierłoż, Mamerki, Radzieje, Kanał Mazurski wraz śluzami, Sztynort. I to wszystko na zaledwie 33 kilometrowym odcinku.

Dzięki temu właśnie potencjałowi kolej turystyczna może odnieść tutaj sukces. Oczywiście nie bez szeregu działań promocyjnych (póki co, na kętrzyńskim dworcu doszukałem się jedynie kartki formatu A4 z rozkładem jazdy informującej o ruchu turystycznym). Domyślam się jednak, iż w tym roku było dość trudne do zaplanowania i zrealizowania (patrz inauguracja ruchu dopiero 20 lipca, czyli de facto w połowie sezonu letniego).
Ostatnio zmieniony 05 sie 2008, 19:11 przez Paweł Wagner, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Ja również skłaniam się ku opcji że jest to kwestia nie braku zainteresowania, lecz braku odpowiedniego marketingu. Ale za rok powinno być z tym lepiej, w końcu kolejka zacznie wzbudzać zainteresowanie.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Łukasz Malbork pisze:...że jest to kwestia nie braku zainteresowania, lecz braku odpowiedniego marketingu.
Pierniczyta.
Zobaczcie jak spada frekwencja turystów w Giżycku, Mikołajkach itp.
Za te same pieniądze co tam można pojechać np. do Tunezji, a tam pogoda jest zawsze wyśmienita. Dla coraz bogatszych polskich moczydupków liczy się tylko plaża i piwo, a wy gadacie jakby tu mieli turyści rodem ze Szwajcarii przybywać. Kiedyś bywali Niemcy - emocjonalnie związani z tym terenem. Obecnie większość z nich już nie żyje, a młodzi Niemcy wolą Antyle lub inne cudaczne kraje.
L.L.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

To, że statystyczny urlopowicz (jeśli już zdecyduje się na wypoczynek właśnie na Mazurach, a nie w przywołanej do tablicy Tunezji) woli krążyć między barem, a plażą, nie znaczy, iż wszyscy preferują taką właśnie formę wypoczynku. Wystarczy spojrzeć na pojawiające się jak grzyby po deszczu nowe obiekty agroturystyczne, których podstawę oferty stanowi aktywny wypoczynek, ściślej - jego organizacja przez zawiadujących obiektami. I tutaj właśnie widzę szansę dla kolei turystycznej. Może ona być doskonałym uzupełnieniem wycieczek rowerowych czy rejsów statkami, słowem - nie lada atrakcją dla osób, które z urlopu pragną "wywieźć" coś więcej niż opaleniznę na plecach. A takich właśnie wczasowiczów naprawdę nie brakuje (nie trafiła mi się w tym roku jeszcze ani jedna rowerowa ekskursija, podczas której nie spotkałbym co najmniej kilku większych grup turystów na rowerach).

Nikt nie spodziewa się, że kursujące między Kętrzynem, a Węgorzewem pociągi zainteresują moczydupków, nie mówiąc już turystach pielgrzymujących specjalnie ze Szwajcarii, aby zobaczyć przypominający ciężarówkę pociąg.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Paweł Wagner pisze:...nie znaczy, iż wszyscy preferują taką właśnie formę wypoczynku
Oczywiście, że NIE !
Tych 6-8 osób w pociągu preferuje inny rodzaj, a pozostałe 99% to moczydupki od piwa.
L.L.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Jestem bardzo daleki od przyjmowania takich właśnie proporcji :!:

Chyba, że wnioski wysnuwać będziemy na podstawie frekwencji przedstawionego na zdjęciach, jednego z pierwszych pociągów.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Czy ktoś z forumowiczów pamięta wagony 94A w planowej służbie? Te wagony miały zastąpić starsze typy wagonów na lokalnych trasach i zdaje się miały niskonapięciową instalację ogrzewania dostosowaną do SP30 i SU42.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

http://koleje.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=72

tu KK opisał historię wagonów 94A


wycofuję się niniejszym z tezy o ogrzewaniu niskonapięciowym....

Ale dobrze pamiętałem, że wagony 94A były eksploatowane zawsze parami jako zespół (dokłądnie były to (94Aa i 94Ab)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Na PMK pisało o kradzieży szyn - jeśli to prawda to pogratrulować miejscowej chołocie.
Jaco
Osobowy
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2005, 11:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Jaco »

TKp 5 (ex 6041) obecnie znajduje się w Pile, gdzie trwają prace przy kotle. Sam parowóz stoi przy depo Interloku (widziałem 07.08.2008). Tak więc prace trwają i może w 2009 ujrzymy tę maszynę na linii Kętrzyn - Węgorzewo.
Jacek Jaco Chiżyński
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Tylko Wam gratulować i życzyć dalszych sukcesów.
mgr inż. Sebastian Marszał
ODPOWIEDZ