Strona 1 z 1

Orneta - Lidzbark Warmiński

: 21 sty 2012, 21:06
autor: bastard
W temacie linii Orneta – Lidzbark Warmiński zamieszczam jedyny dokument jaki posiadam - plan tej linii . W oryginale został on sporządzony na kalce technicznej i najprawdopodobniej jest inwentaryzacją tej linii wykonaną zaraz po wojnie. Część opisów – głównie na stacjach jest w języku niemieckim.
W planie tym brakuje pierwszych 4,3 km - od strony Ornety.

: 10 sty 2015, 22:31
autor: Stacja Krzepielów
Coś cicho na tym forum :), to może poruszę jeden z intrygujących mnie tematów. Dotyczy on planu widocznego w tym temacie: Mianowicie widać na nim przystanek osobowy Bobrownik leżący bardzo blisko wsi Bobrownik i jest to jego pierwsze położenie, ale na tym planie przy nim nie ma już zaznaczonego peronu. Tymczasem w km 26.04 widzimy mijankę Bobrownik z peronem. Jestem w posiadaniu schematu kolei RBD Konigsberg, na którym te dwa punkty są zaznaczone jednocześnie. Pierwszy jako p.o. a drugi jako tylko i wyłącznie mijanka. I tu powstaje pytanie: czy mijanka była od zawsze, a dopiero między 1940 a 1944 dobudowano do niej peron i jednocześnie zlikwidowano przystanek bliżej wsi. Niestety przesunięcie o kilometr jest raczej nie do wyłapania w rozkładach jazdy, ale może ktoś coś zauważył i się podzieli wiedzą.

A przy okazji przypomnę dawno temu poruszany temat kilometrażu linii Lidzbark - Bartoszyce (w tym czasie na tej linii działał program ochrony świadków :)). Otóż po dodaniu długości odcinka Orneta - Lidzbark do dłuższego odcinka Słobity - Orneta za nic nie wychodzi km zbliżony do 60.484 bo brakuje kilkaset metrów, a od Morąga nawet jakby to brakuje jeszcze więcej. Ach dowiedzieć się gdzie kolejarze ustanowili km 0.000 w swoich projektach.

Na koniec pytanie do Bastarda-czy będą tu jeszcze jakieś plany zamieszczane? Np plan stacji przeładunkowej Zadryny? Lub Bartoszyce Elewator?