Czym sie rozni TZ od TM?

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Czym sie rozni TZ od TM?

Post autor: MajkelB1 »

Witam kolezanki i kolegow!

Szukalem, czytalem i... dalej nie wiem!
Moze ktos z kol. wytlumaczy mi, tak po chlopsku, jaka jest roznica pomiedzy "TARCZA ZAPOROWA KSZTAŁTOWA" a "TARCZE MANEWROWE KSZTAŁTOWE" Czy mozna je stosowac zamiennie? Czy moze tarcza zaporowa jest "lepsza" od manewrowej bo sluzy nie tylko przy manewrach? Czemu na niektorych stacjach Np. Starogard Gd, Brodnica stosowano tarcze manewrowe, a na innych (Wolsztyn np) zaporowe?
Rozumiem sens TZ na obrotnicy, tam sie TM raczej nie przyda, ale z drugiej strony czy TZ ustawiana przed semaforem wyjazdowym dziala tak jak TM? A jesli nie to, w jakim celu sie ja tam ustawia?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdr. Michal
MB
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

A na stronę Covalusa zaglądałeś?
http://covalus.ovh.org/e101951/e101951101112.html
Rozumiem sens TZ na obrotnicy, tam sie TM raczej nie przyda, ale z drugiej strony czy TZ ustawiana przed semaforem wyjazdowym dziala tak jak TM? A jesli nie to, w jakim celu sie ja tam ustawia?
Oczywiście, że tak - Tz jest ważna zarówno dla manewrów jak i pociągów.
Załączniki
A na tym obrazku masz przykład ochrony przebiegu pociągowego przez Tz i to też by się zgadzało z tym co jest w tej E10.
A na tym obrazku masz przykład ochrony przebiegu pociągowego przez Tz i to też by się zgadzało z tym co jest w tej E10.
Screenshot_2.jpg
Na tym obrazku widać, że zmieniono Tz na Tm - i słusznie, skoro jest rozjazd ochronny.
(17,46 KiB) Pobrany 1560 razy
Tu masz przykład dlaczego Tz, a nie Tm. Semafor grupowy + trzy Tz.
Tu masz przykład dlaczego Tz, a nie Tm. Semafor grupowy + trzy Tz.
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Witam!

Dzieki Kolego i za link (nie znalem) i za przyklady.
Teraz juz wiem!

Pozdr. Michal
MB
ODPOWIEDZ