Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Odcinek lini 208. Brodnica -Działdowo jednak do likwidacji
Linia Szczytno - Ełk uratowana, cztery pozostałe do wyłączenia
PKP PLK tłumaczy, że potrzebowała deklaracji zwiększenia przewozów na liniach położonych na terenie województwa warmińsko - mazurskiego, by pozostawić w eksploatacji dwa spośród sześciu odcinków linii kolejowych planowanych do czasowego wyłączenia.Jak podaje PKP PLK, na spotkaniu Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego została omówiona sytuacja odcinków linii 219 Szczytno - Ełk oraz 259 Kętrzyn – Karolewo, które zostały wykreślone z wykazu linii kolejowych planowanych do czasowego wyłączenia opublikowanej w lutym tego roku. Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach cyklu rozmów prowadzonych z przewoźnikami, samorządami oraz przedsiębiorcami uzyskał szereg zapewnień mających zwiększyć przewozy na tych odcinkach.
PKP PLK podtrzymuje decyzję u wyłączeniu odcinków linii: 205 Wielewo - Anielin Gradowo, 208 Działdowo - Brodnica, 254 Tropy - Braniewo oraz 223 Czerwonka – Orzysz, na które przewoźnicy nie zgłosili zapotrzebowania. - Obecnie na wymienionych fragmentach linii nie jest prowadzony ruch pasażerski, zaś towarowy, na poziomie 1 - 2 pociągów tygodniowo, należy uznać za śladowy - podaje zarządca infrastruktury.
– Realizacja misji publicznej polegającej na udostępnianiu linii kolejowych nie może odbywać się bezkrytycznie z pominięciem rachunku ekonomicznego. Chcemy, aby zarządzanie infrastrukturą kolejową odbywało się na najwyższym poziomie z zapewnieniem jakości oczekiwanej przez pasażerów czy przedsiębiorców i minimalnym obciążeniu dla podatników. Ponadto decyzje o wyłączeniu linii, na które nie ma zapotrzebowania i od lat generujących straty, nie będą wiązały się z pozbawieniem jedynego środka transportu:żródło Rynek Kolejowy
PKP PLK tłumaczy, że potrzebowała deklaracji zwiększenia przewozów na liniach położonych na terenie województwa warmińsko - mazurskiego, by pozostawić w eksploatacji dwa spośród sześciu odcinków linii kolejowych planowanych do czasowego wyłączenia.Jak podaje PKP PLK, na spotkaniu Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego została omówiona sytuacja odcinków linii 219 Szczytno - Ełk oraz 259 Kętrzyn – Karolewo, które zostały wykreślone z wykazu linii kolejowych planowanych do czasowego wyłączenia opublikowanej w lutym tego roku. Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach cyklu rozmów prowadzonych z przewoźnikami, samorządami oraz przedsiębiorcami uzyskał szereg zapewnień mających zwiększyć przewozy na tych odcinkach.
PKP PLK podtrzymuje decyzję u wyłączeniu odcinków linii: 205 Wielewo - Anielin Gradowo, 208 Działdowo - Brodnica, 254 Tropy - Braniewo oraz 223 Czerwonka – Orzysz, na które przewoźnicy nie zgłosili zapotrzebowania. - Obecnie na wymienionych fragmentach linii nie jest prowadzony ruch pasażerski, zaś towarowy, na poziomie 1 - 2 pociągów tygodniowo, należy uznać za śladowy - podaje zarządca infrastruktury.
– Realizacja misji publicznej polegającej na udostępnianiu linii kolejowych nie może odbywać się bezkrytycznie z pominięciem rachunku ekonomicznego. Chcemy, aby zarządzanie infrastrukturą kolejową odbywało się na najwyższym poziomie z zapewnieniem jakości oczekiwanej przez pasażerów czy przedsiębiorców i minimalnym obciążeniu dla podatników. Ponadto decyzje o wyłączeniu linii, na które nie ma zapotrzebowania i od lat generujących straty, nie będą wiązały się z pozbawieniem jedynego środka transportu:żródło Rynek Kolejowy
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Ja to zrozumiałem tak, że 60 na szlaku a 40 przez stacje... zresztą teraz w kontekście odc. Brodnica - Działdowo to już nieważne, skoro od grudnia zamykają tę linięStellwerk pisze:Dzięki za link. Ale mam pytania do tekstu:
Po pierwsze o szczegół. Co do znaczy "maksymalna prędkość: do 40 (na szlaku 60) km/h." 40 czy 60? Jeśli 60 na szlaku, to 40 gdzie??
Po drugie o zasadę. Jeśli "1 pociąg jednocześnie na linii", to jakiekolwiek zabezpieczenia są potrzebne tylko na początku i na końcu.
Czy ja tu czegos nie rozumiem???
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Na FB pojawiła się informacja o pociągu planowanym na dziś (PKP Cargo): https://www.facebook.com/groups/5266623 ... 430274510/
Autor: Patryk Kotlewski
Autor: Patryk Kotlewski
Dziś pociąg obsługiwany przez CARGO bedzie jechał do Działdowa. Prawdopodobnie przez Brodnice.
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Tehttp://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulami ... 11357.pdfn link który przedstawiam oznacza że jednak odcinek lini 208 Działdowo -Brodnica nie ulegnie likwidacji od stycznia 2014 co więcej na tm odcinku zobaczymy prędkość szlakową 80km/h więc powiem szczerze już nic nie kapuję
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
...pomijając "drobiazg" w postaci 30km/h w zasadzie od Mełna do Grudziądza i wiszących w powietrzu szyn nad zmiażdżonymi tam enerdowskimi podkładami.TrainzN pisze:Popraw link, ponieważ zawiera błędy.
ps na odcinku od Działdowa do ~Grudziądza 80 km/h dla autobusów szynowych jest non-stop odkąd pamiętam.
Przy okazji:
Poprawiony link [KLIK]
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
a jakieś źródło tej informacji? Może dokumenty PLK?qba10 pisze:Wczoraj tj 14.12.2013 został odprawiony ze stacji Lidzbark Główny ostatni pociąg z pustymi puderniczkami. Od tego dnia ruch na odcinku Działdowo-Lidzbark został zawieszony na czas bliżej nieokreślony
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!