Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

gryff pisze:jest to jedna z krótszych tras z Warszawy do Gdyni
Może i jedna z krótszych, ale jednotorowa i niezelektryfikowana.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

To tez wcale mnie to nie dziwi ze jak wyżej pisałem te różne czynniki przyniosły taki rezultat w postaci likwidacji omawianego odcinka
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

gryff pisze:Gwożdziem do trumny jest też brak ruchu pasażerskiego (regionalnego od 2005r) [...] oczywiście mam na myśli właśnie omawiany odcinek linii208
Od 2007, od 1 lutego dokładniej, o ile pamiętam.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

maczy pisze:
gryff pisze:Gwożdziem do trumny jest też brak ruchu pasażerskiego (regionalnego od 2005r) [...] oczywiście mam na myśli właśnie omawiany odcinek linii208
Od 2007, od 1 lutego dokładniej, o ile pamiętam.
Zgadza się. Ruch pierwotnie zawieszono na początku 2005 roku, ale zaraz potem przywrócono. Frekwencja nie była mała. Np 3 maja 2005 roku z pociągu "Powiśle" 3 Bdhpumn+1 Adnu ciągniętego przez SU45-082 w Działdowie na przesiadkę na "Mazury" wysiadło około 150 osób. Ja tam nigdy nie widziałem żeby pusty pociąg osobowy szedł. Sporo osób z Lidzbarka Welskiego korzystało z pociągu, zawsze kilka osób z Płośnicy, Klonowa czy Radoszek. Ale niestety linia leży na granicy województw, a bodaj szuwarowo-bagienne nie chce tej linii utrzymywać. Szkoda.
Od 2007 od lutego zawieszono przewozy choć pociągi na odcinku do Brodnicy miały pozajmowane większość miejsc siedzących, a dalej na Grudziądz bywały już miejsca tylko stojące...
Na czas wakacji na szlak powróciły pociągi pod postacią pospiesznych Borów Tucholskich w najbardziej kultowej relacji przez Działdowo właśnie. Od grudnia 2007 uruchomiono łącznik do pociągu Warmia relacji Olsztyn-Kraków, jeżdżący codziennie. Na początku z dwoma wagonami, prowadzonymi SU45. Tak zestawiony skład pociagu jeździł cały rozkład 2007/2008, oraz do końca wakacji rozkładu 2008/2009. O ile jeszcze na majówkę 2009 łącznik składał się z dwóch wagonów i SU45 o tyle już pod koniec kursowania w sierpniu 2009 pociąg składał się z lokomotywy SM42 i jednego wagonu 1/2 klasa, a frekwencja nie przekraczała 20-30 osób... Pociąg znalazł sie na wielkiej "spalinowej" liście cięć IC gdzie od 1.09.2009 do piachu poszło wiele pociągów PKP IC jeżdżących pod trakcją spalinową (Zamojszczyzna, Mikołajki, Suwałki, łącznik Warmii i chyba też część pospiesznych na zachodnim ostbahnie)
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

To ja jeszcze dopiszę, że pomimo fatalnej, z punktu widzenia pasażera jeżdżącego między Lidzbarkiem a Działdowem, oferty w czasach, gdy miał (pasażer) do dyspozycji tylko parę łącznika Warmii i jego horrendalnych (nierzadko 2-3 godzinnych), szczególnie w kierunku powrotnym, spóźnień, korzystało z tego pociągu wielu mieszkańców samego Lidzbarka, co widywałem WIELOKROTNIE. Pociąg ten był traktowany jako "regionalne", szybkie połączenie przede wszystkim z Działdowem. Popyt na niego zaczął znacząco przygasać wraz z częstotliwością i wielkością spóźnień kursu powrotnego do Grudziądza.
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Miałem szczęście zaliczyć ostatni pociąg na w/w linii, czyli łącznik do Warmii na odc. Grudziądz - Działdowo pod koniec czerwca 2009r. Pociąg składał się z SU45-180 + jeden wagon 1/2 klasa. Akurat tego dnia frekwencja nie była zbyt wysoka i OIDP wraz ze mną jechało jakieś 10 osób. Wtedy prędkość szlakowa na całym odcinku dla poc. pasażerskich wynosiła 80 km/h, dziś wynosi 70 km/h na odc. Działdowo - ~Gutowo Pom. i 80 km/h na odc. ~Gurowo Pom. - Grudziądz (dla szynobusów 80 km/h na całym odc. Działdowo - Grudziądz). Wizualnie na odc. Brodnica - Lidzbark linia podupada - wystarczy spojrzeć jak to wygląda z perspektywy przejazdów kolejowych na Google Street View (zdjęcia z 2012 roku). Niestety, ale wszystko wskazuje na to, że z odc. Lidzbark - Działdowo będzie tak samo. Do 2012 roku z Działdowa (a właściwie z Iłowa) do Lidzbarka jeździły zdawki w postaci gruch do byłego już Prefabetu, jednak niedawno owy zakład zmienił właściciela i od końca 2012 roku zdawek żadnych nie widziałem. Być może pokrywa się to z decyzją PLK dotyczącą zawieszenia przewozów na odc. Działdowo - Brodnica. Niestety.
Autobusy na trasie Działdowo - Lidzbark jeżdżą oczywiście pełne - bynajmniej tak to wygląda z perspektywy obserwacji dworca PKS w Działdowie, który mieści się zaraz obok dworca PKP.
Myślę, że nie było by głupim pomysłem, aby puścić pociągi osobowe pod szynobusami relacji Olsztyn - Nidzica - Działdowo - Lidzbark - Działdowo - Nidzica - Olsztyn. Na pewno był by to dużo lepszy pomysł niż wożące powietrze pociągi Szczytno - wioska zwana Wielbarkiem, ale o czym tu mowa...
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

TrainzN pisze:W Lidzbarku Welskim na wyjeździe w stronę Działdowa postawiono coś co wygląda na semafor wyjazdowy grupowy, ma on 3 komory. Link do zdjęcia na Google
czy postawiono go ze względu na LCS w Działdowie? Bo wiem, że takie zabiegi się wykonuje tyle, że szczerze pisząć nie wiem dokładnie dlaczego?
Taki wymóg chyba jest na wszystkich LCSach. Na przyległych szlakach instalują komputerową jednoodstępową sbl.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Reaktywacja połączenia Brodnica – Działdowo?

--------------------------------------------------------------------------------

(źródło: Gazeta Pomorska, Brodnica, 13 marca 2007)

Samorząd kujawsko-pomorski próbuje wskrzesić połączenie Brodnica - Działdowo uruchamiając nowe połączenie Chojnice - Działdowo.
Większość trasy Brodnica - Działdowo przebiega przez Warmińsko-Mazurskie. Niestety, tamtejszy samorząd nie jest zainteresowany finansowaniem połączenia.

Dlatego reaktywacja kursu w dotychczasowym kształcie jest obecnie praktycznie niemożliwa.

- Powiem uczciwie, że jest problem - przyznaje Ryszard Bober, radny sejmiku wojewódzkiego. - Samorząd warmińsko-mazurski nie jest zainteresowany finansowaniem kursu. Dlatego nie ma możliwości, żeby przewozy regionalne obsługiwały połączenie, bo nie ma komu za to płacić. Jednak staramy się o uruchomienie ponadregionalnego połączenia Chojnice-Działdowo. Takie rozwiązanie pozwoli na finansowanie z budżetu państwa. W tej sprawie trwają już rozmowy z ministrem transportu. W zamyśle kursowałyby dwa składy w jedną i drugą stronę - informuje Ryszard Bober.

- Realizacja tego pomysłu będzie równie trudna, co przekonanie marszałka warmińsko-mazurskiego do dofinansowania trasy, czyli partycypowania w kosztach PKP - ocenia Waldemar Gęsicki, starosta brodnicki.

- Wkrótce przyjeżdżają przedstawiciele prywatnej spółki kolejowej - mówi natomiast Teresa Nowakowska, radna sejmiku warmińsko-mazurskiego. - Przyjeżdżają na rozpoznanie.- Ona także jest rozczarowana postawą samorządu warmińsko-mazurskiego.

Przedstawiam tu artykuł z Gazety Pomorskiej z którego jasno wynika kto nie był zainteresowany utrzymaniem połączenia na odcinku Brodnica Działdowo w 2007 r tuż przed wejściem prywatnego przewożnika czyli Arrivy
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

TrainzN pisze:Miałem szczęście zaliczyć ostatni pociąg na w/w linii, czyli łącznik do Warmii na odc. Grudziądz - Działdowo pod koniec czerwca 2009r. Pociąg składał się z SU45-180 + jeden wagon 1/2 klasa.
Ostatni łącznik do Warmii jechał 31 sierpnia 2009 (2 września był jeszcze zwrot wagonu) i ów jeden wagon prowadziła SM42-186.
TrainzN pisze:Wtedy prędkość szlakowa na całym odcinku dla poc. pasażerskich wynosiła 80 km/h, dziś wynosi 70 km/h na odc. Działdowo - ~Gutowo Pom. i 80 km/h na odc. ~Gurowo Pom. - Grudziądz (dla szynobusów 80 km/h na całym odc. Działdowo - Grudziądz).
Aż tak kolorowo nie jest (Mełno-Nicwałd, 30 czy 40km/h), ale najgorzej też nie, biorąc pod uwagę udział stosunkowo niedługiego odcinka w długości linii;).
TrainzN pisze:Do 2012 roku z Działdowa (a właściwie z Iłowa) do Lidzbarka jeździły zdawki w postaci gruch do byłego już Prefabetu, jednak niedawno owy zakład zmienił właściciela i od końca 2012 roku zdawek żadnych nie widziałem.
Szkoda wielka, zmartwiła mnie ta informacja. Dobrze, że załapałem się z aparatem na czasy, w których te zdawki jeszcze jeździły.
qba10
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 07 mar 2011, 20:06

Post autor: qba10 »

Zdawki do prefabetu nadal przybywają i przynajmniej do końca 2014 przybywać będą (chyba że coś się jeszcze zmieni)
Od czasu do czasu dostarczany jest również węgiel do pobliskiego składu który znajduję się na starej wyładowni przy stacji.
W roku 2012 w Lidzabrku było 76 pociągów (nie biorę pod uwagę jednostek awaryjnych).

Czy są jakieś szanse na przywrócenie pociągów osobowych ?
Nie mam pojęcia. Wiem tylko że stan infrastruktury jest w opłakanym stanie.
Na odcinku Działdowo - Lidzbark oraz Lidzbark - Radoszki nie działa blokada liniowa.
A w samym Lidzbarku nie ma nawet kogo żeby naprawić rogatki na przejdzie na drodze 544.
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

qba10 pisze: W roku 2012 w Lidzabrku było 76 pociągów [....] Na odcinku Działdowo - Lidzbark oraz Lidzbark - Radoszki nie działa blokada liniowa.
A po co ma działać? Żeby obsługiwać jeden pociąg na plus minus pięć dni??
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Pod znakiem zapytania jest odcinek Brodnica -Jabłonowo ?

Post autor: Sławomir Raflewski »

Przedstawiam mapkę z modernizacją/rewitalizacją linii kolejowych do 2023r Brak tam odcinka Jabłonowo -Pomorskie Brodnica tyle że mapa zawiera wiele błędów np widnieje odcinek Brodnica -Działdowo oceńcie sami
Załączniki
z13889609Q,Z-jaka-predkoscia-beda-mogly-jezdzic-pociagi-po-na.jpg
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Re: Pod znakiem zapytania jest odcinek Brodnica -Jabłonowo ?

Post autor: maczy »

gryff pisze:Przedstawiam mapkę z modernizacją/rewitalizacją linii kolejowych do 2023r Brak tam odcinka Jabłonowo -Pomorskie Brodnica tyle że mapa zawiera wiele błędów np widnieje odcinek Brodnica -Działdowo oceńcie sami
Trochę offtopicznie, acz to wciąż ta sama, poczciwa D29-208: Grudziądz - Laskowice na 120-140km/h??? Dobre;)
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Stellwerk pisze:
qba10 pisze: W roku 2012 w Lidzabrku było 76 pociągów [....] Na odcinku Działdowo - Lidzbark oraz Lidzbark - Radoszki nie działa blokada liniowa.
A po co ma działać? Żeby obsługiwać jeden pociąg na plus minus pięć dni??
W ramach tego tematu proszę przeczytać: http://www.plk-sa.pl/czytelnia/infrator ... dcfa5a38a4

"Linie dedykowane do wyposażenia w standardzie „Radio” to przede wszystkim linie jednotorowe o małym natężeniu ruchu, charakteryzujące się następującymi parametrami:

natężenie ruchu do 6÷10 pociągów/dobę, 1 pociąg jednocześnie na linii, nie więcej niż 1 pociąg na godzinę,
ruch jednorodny,
co najmniej 2 posterunki następcze na linii,
maksymalna prędkość: do 40 (na szlaku 60) km/h.
Linie te będą wyposażone w urządzenia radiołączności i ewentualnie w systemy wspomagające, pozwalające zdalnie prowadzić ruch pociągów na odcinkach nie wyposażonych w urządzenia zdalnego sterowania ruchem. Na liniach tych ruch prowadzi się w oparciu o radiotelefoniczny kontakt dyżurnego ruchu z maszynistami."

gryff pisze:Przedstawiam mapkę z modernizacją/rewitalizacją linii kolejowych do 2023r Brak tam odcinka Jabłonowo -Pomorskie Brodnica tyle że mapa zawiera wiele błędów np widnieje odcinek Brodnica -Działdowo oceńcie sami
Co ciekawe Kołobrzeg - Goleniów jest oznaczona na max. 100 km/h podczas, gdy dziś obowiązuje tam 120 km/h. Będzie postęp nie ma co.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Dzięki za link. Ale mam pytania do tekstu:

Po pierwsze o szczegół. Co do znaczy "maksymalna prędkość: do 40 (na szlaku 60) km/h." 40 czy 60? Jeśli 60 na szlaku, to 40 gdzie??
Po drugie o zasadę. Jeśli "1 pociąg jednocześnie na linii", to jakiekolwiek zabezpieczenia są potrzebne tylko na początku i na końcu.

Czy ja tu czegos nie rozumiem???
ODPOWIEDZ