Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
: 23 sie 2020, 19:38
Podobno ktoś rozpoczął wycinkę krzaków i drzewek od Brodnicy w kierunku Tamy Brodzkiej. Znacie może jakieś szczegóły ??
Paweł
Paweł
Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
https://wmtmk.pl/forum/
http://bip.kujawsko-pomorskie.pl/porzad ... e-zdalnym/IX. Rewitalizacja linii kolejowych nr 208 i 33 na odcinkach:
• Grudziądz – Brodnica z elektryfikacją na odcinkach Jabłonowo Pom.
– Brodnica i Brodnica – Brodnica Południe,
• Grudziądz – Tuchola – granica województwa z elektryfikacją na
odcinkach Tuchola – Wierzchucin i Laskowice – Grudziądz.
Linia kolejowa nr 208 na odcinku od Grudziądza do Brodnicy i linia nr 33
są w niezadowalającym stanie technicznym.
kuba_mk pisze: ↑30 mar 2022, 23:04 Troszkę odświeżę temat - o garść moich obserwacji z 2022 roku.
Powszechnie wiadomo, że linia nr 208 na odcinku Działdowo - Brodnica jest "zoptymalizowana", tzn. nie można pojechać nią na rozkład jazdy, a prędkość szlakowa wynosi 0 km/h. Wiadomo też, że nie jest to przeszkodą dla pojawiania się pociągów na tym odcinku, czego dowodem jest chociażby powyższy filmik. W 2022 roku pociągi towarowe do prefabetu w Lidzbarku wciąż jeżdżą. Ostatni pojechał około tydzień temu i nie był to pierwszy transport w tym roku.
Cieszy fakt, że na linii prowadzone są także cały czas czynności utrzymaniowe. To dobrze rokuje, zarządca infrastruktury postanowił najwidoczniej nie tylko zajechać infrastrukturę do śmierci technicznej, ale cały czas o nią dba. W ostatnim czasie pracowano w szczególności nad poszerzeniem skrajni. Krzaki dawały się przejeżdżającemu taborowi coraz bardziej we znaki.
Skrupulatnie czyszczono np. okolice mostu na rzece Wel przed stacją Lidzbark.
Li1348.JPG
Dla przypomnienia - tak to miejsce wyglądało w 2018 roku podczas przejazdu "Pociągu do Lidzbarka" zorganizowanego przez stowarzyszenie Wrota Mazur.
Li1047.JPG
W rozjazdach stacji Lidzbark sukcesywnie wymieniane są podrozjazdnice. Aktualnie prace trwają na wjeździe od strony Działdowa.
Li1374.JPG
W ubiegłym roku na stacji przeprowadzono także oprysk na chwasty. Widać różnicę...
Li1387.JPG
...choćby w porównaniu do stacyjnej ładowni, która nie była poddana tym zabiegom.
Li1385.JPG
Jeszcze 2 lata temu także na użytkowanych torach stacji Lidzbark zielska było po ostoję. Widok w kierunku Działdowa.
Li1167.JPG
Co ciekawe prace nie zatrzymały się na odcinku Działdowo - Lidzbark, na którym odbywa się ruch. Jedźmy więc dalej...
Maszyniści pociągów osobowych wjeżdżających do Lidzbarka od strony Brodnicy uprzedzani są o zbliżaniu się do przystanku osobowego Lidzbark Miasto całkiem nowym wskaźnikiem W16.
Lm574.JPG
Kawałek dalej do nowych wymogów rozporządzenia i instrukcji o sygnalizacji dostosowano oznakowanie przed przejazdem kolejowo-drogowym - pojawił się wskaźnik W6b zamiast W6a.
Lm581.JPG
A tak wygląda linia 208 między Lidzbarkiem a Klonowem - w środku lasu?
Proszę bardzo - widok w kierunku Klonowa...
Kl257.jpg
...i w stronę Lidzbarka:
Kl258.jpg
Dla porządku przypomnę, że poza inspekcyjnymi przejazdami drezyny z PLK dwa razy w roku nie ma tutaj innego ruchu.
A tutaj linia 208 przed miejscowością Klonowo z nieco innej perspektywy
Kl244.JPG
Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego sytuacja wygląda troszkę inaczej. Tu dla przykładu zdjęcie wykonane na wysokości peronu przystanku osobowego Gutowo Pomorskie. Widok w kierunku Lidzbarka.
Gu142.JPG
Urządzenia SSP na przejeździe kolejowo-drogowym wyglądają na czynne. Warto odnotować także, że przejazd jest w nocy oświetlony (podobnie jak kolejny kat. C na wysokości wsi Gutowo i stacyjny kat. A w Radoszkach). Czy jeszcze usłyszymy tutaj jeszcze kiedyś dźwięk dzwonu wolnobijącego KLD-1??
Gu138.JPG
Przejeżdżając drogą wojewódzką 544, która na pewnym odcinku biegnie wzdłuż torów odniosłem wrażenie, że między Gutowem a Radoszkami także wycinano krzaki. Jak się okazało (z bliska) działania dotyczyły raczej napowietrznej linii teletechnicznej niż skrajni toru. W tle tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym do Radoszek od strony Lidzbarka.
Ra117.JPG
Chociaż kawałek dalej sytuacja wygląda zupełnie inaczej - słupy stały się oparciem dla pnączy a druty linii przechodzą centralnie przez drzewa. I nie wydaje się, żeby na kimkolwiek robiło to jakieś wrażenie. Widok w kierunku Lidzbarka.
Ra130.JPG
Tuż przed stacją w Radoszkach (w głębi semafor wjazdowy do strony Lidzbarka). Za miesiąc zrobi się tutaj baaardzo zielono. Nie ma wątpliwości, że ten odcinek dawno nie był "poszerzany".
Ra132.JPG
Wschodnia głowica rozjazdowa stacji Radoszki to chyba najbardziej zarośnięte miejsce na całym odcinku od Lidzbarka do Brodnicy.
Ra156.JPG
Stacja Radoszki, widok w kierunku Brodnicy. Nie mam pojęcia jaki jest powód ograniczenia prędkości do 40 km/h. Linia 208 na całym odcinku do Brodnicy zniknęła z WOSu jakoś tak krótko po "optymalizacji".
Ra174.JPG
A tutaj widok w kierunku Lidzbarka. Po lewej stronie peronu z którego wykonano zdjęcie wciąż znajduje się tor główny dodatkowy, co może niespecjalnie widać na zdjęciu:
Ra184.JPG
Nie przyglądałem się jak sytuacja wygląda dalej w kierunku Brodnicy. Ale zakładam, że podobnie jak i tutaj - raczej nikłe ślady działań ze strony zarządcy infrastruktury.
Póki co więc... pozdrawiam.