Olsztyński Dworzec Główny

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

A czy to przypadkiem nie stojak na płozy a coś takiego? (też w modelu ;-) )

Obrazek
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

Dzięki, Feyg! Niestety, to tylko podobna konstrukcja, ale stanowczo za duża. To, o czym piszę, miało około pół metra wysokości. Pewna osoba zasugerowała mi, że takie stojaki mogły jeszcze dotrwać w Olsztynie towarowym.
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Znalazłem fotkę tego ustrojstwa: :mrgreen:

Obrazek
źródło: forum.martel.pl
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

zielony płotek

Post autor: Rainy31 »

Stary kolejarz wyjaśnił mi, że były to "płozy alarmowe". Normalnie ich nie używano, więc aby nie niszczały znajdowały się pod daszkiem. Niestety sposobu ich mocowania nie zna, a na mój rozum musiały tam być haczyki do wieszania płoza za kabłąk uchwytu. W Olsztynie chyba już po elektryfikacji miał miejsce wypadek, o którym na razie nie wiele wiem. Kilka wagonów zjechało z górki na Olsztynie towarowym Narobiły trochę zniszczeń zanim zatrzymały się na koźle. Płozy alarmowe miały być używane w takich sytuacjach. Czy ktoś ma dokładniejsze wiadomości o tych płozach i wypadku?
Stellwerk

Re: zielony płotek

Post autor: Stellwerk »

Rainy31 pisze:musiały tam być haczyki do wieszania płoza za kabłąk uchwyt
Nie musiały. Wystarczyło włożyć płozę "stopką" między 2 belki na górze tego stojaka, uchwyt wystawał ponad belki i utrzymywał całość w pozycji pionowej.
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Co to za rozkład?

Post autor: Rainy31 »

Dziękuję Stellwerkowi za sugestię, co do sposobu umieszczania płozów. Niestety tak można było robić ze zwykłymi stojakami. Tymczasem w omawianym przypadku stojak były przykryty daszkiem, który w mojej ocenie uniemożliwiał wsuwanie z góry.

Dziś jednak piszę o czym innym. W dziale o archiwalnych rozkładach pytałem się, gdzie można znaleźć jakie lokomotywy (co do typu) ciągnęły dane składy na stacji Olsztyn w okresie lato 79 - wiosna 80. Niestety do tamtego działu mało kto zagląda. Dlatego pozwalam sobie zamieścić tu nieco zmienione pytanie. Poniżej zamieszczam jedną stronę z książeczki, której nazwy nie znam. Tu znajdują się informacje, które mnie interesują. Nie mam niestety reszty. Nie znam więc tytułu. Kto to potrafi wyjaśnić?


Obrazek
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Dodatek do Służbowego Rozkładu Jazdy. Niestety tylko rok 1973.
Załączniki
dodatek IIB.jpg
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

Dzięki! Rozumiem zatem, że ta książeczka powinna znajdować się w służbowym rozkładzie, jako jego część (włożona do środka), a nie oddzielna publikacja. Czy dobrze myślę? (Dla kolejarzy moje pytania pewnie wydają się dziecinne, ale choć dochrapałem się już na tym forum rangi "pośpiesznego" w wielu tematach jestem zupełnie zielony)
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Nie, jest to osobna książeczka, aczkolwiek w poszczególnych zeszytach Służbowego Rozkładu Jazdy też znajdziesz oznaczenie typu lokomotywy prowadzącej dany pociąg (plus jej obciążenie - ciężar składu w tonach)
M.Jarząbek
Osobowy
Posty: 74
Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03

Post autor: M.Jarząbek »

Ale w tym dodatku znajdziesz tylko pociągi miejscowe na terenie DOKP Gdańsk, chyba, że obieg składu był powiązany z obiegiem dalekobieżnym.
Obiegi składów międzynarodowych i dalekobieżnych ujęte były w późniejszych dodatkach Cz II A i B. Oba te dodatki mimo, że dotyczyły całej sieci PKP były wydawane przez Centralną DOKP w Warszawie.
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

Bardzo dziękuję, Koledzy, za wyjaśnienia. Pomogą mi odnaleźć te pozycje.
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Płotek o który chodzi jest na zdjęciu z wyjężdżajaca Pt47-100 z Olsztyna do Ełku.
Oraz fragment powiększony .
Załączniki
Pt47-100 z poc do EĹ‚ku.jpg
Pt47-100 z poc do EĹ‚ku-fragment.jpg
GENERAŁ
Pospieszny
Posty: 126
Rejestracja: 27 sty 2013, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ »

Parę minut później dopięli do składu Ty2-1396 i też widoczny jest płotek.
Załączniki
Pt47-100 i Ty2-1396 z poc do Ełku.jpg
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Jaki to rok ? Zdjęcia fenomenalne!!! :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rainy31
Pospieszny
Posty: 162
Rejestracja: 17 lip 2010, 01:49
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Rainy31 »

Mnie też Generał zaskoczył tymi zdjęciami. Zrobiłem z nich film. Jest upał, bo to lipiec 1984. Parowóz dyszy od skwaru na zewnątrz i w środku.
Ale mnie bardziej interesuje budka na płozy. Zdjęcia były wykonane pod minimalnie innym kątem, dzięki czemu mamy namiastkę trójwymiarowości.
Aby zobaczyć animację, trzeba kliknąć w obrazek.
Załączniki
budka1.gif
budka.gif
Ostatnio zmieniony 30 sie 2020, 14:45 przez Rainy31, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ