Linia 217: odcinek Bogaczewo - Kurowo Braniewskie
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Linia 217: odcinek Bogaczewo - Kurowo Braniewskie
Kolebka kolei w dawnych Prusach Wschodnich, pierwszy odcinek Ostbahn'u z 1852 roku znika. Od wiosny tego roku na linii nr 217 pomiedzy Bogaczewem a Kurowem Braniewskim dzieje się coś, trwa szybka akcja co chyba najłatwiej i najtrafniej można określić jako demolowanie torowiska. Linia na tym odcinku była nieprzejezdna od lat 90 ub. wieku, zarosnięta ale w istniała. Teraz nie ma. Ściągnięto, pocięto i wywieziono szyny. Stare drewniane podkłady zgarnięto na bok poza nasyp. Po tym wszystkim wywieziono, podsypkę z tłucznia, zniszczono podtorze. Obecnie prace prowadzone są w okolicach Młynar.
Przy okazji niszczone są okoliczne drogi, nieprzystosowane do cieżkiego transportu. Kilkudziesięciotonowe ciężarówki każdego dnia wykonują setki kursów wywożąc tłuczeń.
Czy fizyczna likwidacja tego torowiska to kolejny pomysł na modernizację kolei?
Przy okazji niszczone są okoliczne drogi, nieprzystosowane do cieżkiego transportu. Kilkudziesięciotonowe ciężarówki każdego dnia wykonują setki kursów wywożąc tłuczeń.
Czy fizyczna likwidacja tego torowiska to kolejny pomysł na modernizację kolei?
- Załączniki
Re: Linia 217: odcinek Bogaczewo - Kurowo Braniewskie
Skoro od pi razy oko 20 lat linia nie była uzywana, i nie była utrzymywana w stanie przejezdnym, to czy jej ostateczna likwidacja nie jest logiczną konsekwencją?217 pisze: Linia na tym odcinku była nieprzejezdna od lat 90 ub. wieku, zarosnięta ale w istniała. [...]
Czy fizyczna likwidacja tego torowiska to kolejny pomysł na modernizację kolei?
Jeżeli rozbiera to PKP PLK (a nie np Nieruchomości - tego nie wiem, bo wtedy jest to wsad do wielkiego pieca), to może tylko oznaczać, że materiał staroużyteczny (oprócz podkładów) nadaje się do ponownego zabudowania np. na stacjach portowych. W innym przypadku rozbiórka nie byłaby opłacalna (dla PKP PLK).
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"