Dyskusje o Regulaminie Forum Dyskusyjnego WMTMK Olsztyn

Uwagi dotyczące Forum dyskusyjnego WMTMK Olsztyn;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Propozycje zmian regulaminowych na Forum

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam,

z dniem 1 września 2013 r. wszedł w życie nowy Regulamin Forum Dyskusyjnego Warmińsko–Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie (tekst jednolity). W niniejszym wątku można zgłaszać propozycje zmian do obowiązującego regulaminu. Będą tu także pojawiały się wyraźne informacje dotyczące kolejno wprowadzanych zmian (równolegle będzie aktualizowany tekst jednolity regulaminu).
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam,

z dniem 9 czerwca 2014 r. zmienia brzmienie §6 Regulaminu Forum Dyskusyjnego Warmińsko–Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie, zatytułowany "Konsekwencje łamania Regulaminu".

Brzmienie obowiązujące od 9 czerwca 2014 r.
1) W przypadku naruszenia przez użytkownika Forum zasad regulaminu określonych w §1 ust. 4, 5, 6, 7 i §3 ust. 2 administracja ma prawo do natychmiastowego usunięcia konta użytkownika bez możliwości ponownej rejestracji na czas nieokreślony.

2) W przypadku popełnienia przez użytkownika Forum innych naruszeń Regulaminu, niż wskazane w §6 ust. 1, administracja ma prawo:

a) w przypadku dwóch pierwszych naruszeń – ostrzec użytkownika,
b) w przypadku trzeciego naruszenia – ostrzec użytkownika oraz zablokować użytkownikowi możliwość pisania na okres 1 roku lub krótszy,
c) w przypadku czwartego naruszenia – ostrzec użytkownika oraz zablokować użytkownikowi możliwość wejścia na Forum na okres 2 lat lub krótszy.

3) Po wygaśnięciu blokady dostępu do Forum, spowodowanej uzyskaniem przez użytkownika czwartego ostrzeżenia (zgodnie z ust. 2 lit. c), użytkownik zostaje objęty dwuletnim okresem obserwacji. Jeśli w tym czasie uzyska kolejne (w sumie - piąte) ostrzeżenie, jego konto zostaje trwale usunięte tak, jak w przypadku naruszeń regulaminu opisanych w ust. 1.

4) W każdym przypadku przyznania użytkownikowi ostrzeżenia, zablokowania użytkownikowi możliwości pisania na Forum, czasowego zablokowania użytkownikowi dostępu do Forum lub trwałego usunięcia konta użytkownika, nakładający stosowną karę administrator lub moderator ma obowiązek powiadomić go o tym poprzez wiadomość prywatną na Forum lub wiadomość e-mail, podając przyczynę nałożenia kary.

5) Dwa pierwsze ostrzeżenia nałożone na danego użytkownika mogą być przyznane przez administratora lub moderatora indywidualnie, bez konsultacji z pozostałymi członkami administracji. Trzecie i czwarte ostrzeżenie (powodujące konsekwencje w ograniczeniu możliwości korzystania z Forum przez użytkownika) oraz piąte ostrzeżenie (powodujące trwałe usunięcie konta użytkownika) mogą być udzielone po uzyskaniu zgody pozostałych członków administracji. W takim przypadku administrator lub moderator udzielający trzeciego, czwartego lub piątego ostrzeżenia proponuje wymiar kary (okres trwania), a administracja decyduje o jego przyjęciu lub odrzuceniu drogą głosowania zwykłą większością głosów.

6) Od trzeciego i czwartego ostrzeżenia użytkownik może się odwołać, przedstawiając administratorowi lub moderatorowi udzielającemu trzeciego lub czwartego ostrzeżenia swoje stanowisko w sprawie. Administrator lub moderator przedstawia pozostałym członkom administracji stanowisko użytkownika, a po jego rozpatrzeniu administracja decyduje o utrzymaniu w mocy, zmianie wymiaru (okresu trwania) lub cofnięciu nałożonej kary drogą głosowania zwykłą większością głosów. Odwołanie od piątego ostrzeżenia nie przysługuje.

7) Na oddanie głosu w głosowaniach, o których mowa w ust. 5 i 6, każdy członek administracji ma 7 dni.

8) Jeżeli w głosowaniach administracji Forum, o których mowa w ust. 5 i 6, padnie jednakowa liczba głosów „za” i „przeciw”, o ostatecznym wyniku decyduje liczba głosów samych administratorów (z pominięciem głosów moderatorów). Jeśli i to rozwiązanie nie przynosi rozstrzygnięcia, wówczas podejmuje się decyzję korzystniejszą dla użytkownika Forum, to jest decyzję o cofnięciu lub zmniejszeniu wymiaru kary.

9) Ostrzeżenia użytkownika kasują się w następujący sposób:

a) kasacja pierwszego ostrzeżenia następuje po upływie 2 lat od dnia jego udzielenia,
b) jeśli w okresie krótszym niż 2 lata użytkownik uzyska kolejne ostrzeżenie lub ostrzeżenia, kasacja wszystkich ostrzeżeń następuje po upływie 2 lat od dnia udzielenia ostatniego ostrzeżenia (tzn. ostrzeżenia kumulują się).

10) Prawo do udzielania ostrzeżeń posiadają:

a) administratorzy – bez ograniczeń,
b) moderatorzy – bez ograniczeń lub w określonych działach.

11) W przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu Forum przez użytkownika, moderator nie posiadający uprawnień do udzielania ostrzeżeń w danym dziale powinien wnioskować o udzielenie ostrzeżenia danemu użytkownikowi przez członka administracji posiadającemu takie uprawnienia.
Brzmienie obowiązujące do 8 czerwca 2014 r.
1) W przypadku naruszenia przez użytkownika Forum zasad regulaminu określonych w §1 ust. 4, 5, 6, 7 i §3 ust. 2 administracja ma prawo do natychmiastowego usunięcia konta użytkownika bez możliwości ponownej rejestracji.

2) W przypadku popełnienia przez użytkownika Forum innych naruszeń Regulaminu, niż wskazane w §6 ust. 1, administracja ma prawo:

a) w przypadku dwóch pierwszych naruszeń – ostrzec użytkownika,
b) w przypadku trzeciego naruszenia – zawiesić konto użytkownika na okres trzech miesięcy,
c) w przypadku czwartego naruszenia – usunąć konto użytkownika bez możliwości ponownej rejestracji.

3) W każdym przypadku nałożenia na użytkownika kary administracja ma obowiązek powiadomić go o tym poprzez wiadomość prywatną na Forum lub wiadomość e-mail, podając przyczynę nałożenia kary.

4) Prawo do udzielania ostrzeżeń posiadają:

a) administratorzy – bez ograniczeń,
b) moderatorzy – bez ograniczeń lub w określonych działach.

5) Prawo do zawieszania i usuwania konta użytkownika posiadają wyłącznie administratorzy.

6) W przypadku podważenia przez użytkownika zasadności nałożonej kary o jej podtrzymaniu lub cofnięciu decyduje administracja drogą głosowania zwykłą większością głosów.
Jednocześnie informuję, że z dniem 9 czerwca 2014 r. wszyscy moderatorzy otrzymują uprawnienia do moderowania działów:

:arrow: Kolej wczoraj
:arrow: Kolejowe muzeum
:arrow: Kolej dziś
:arrow: Imprezy i wycieczki
:arrow: Wszystko o forum
:arrow: Bocznica

Bez zmian pozostaje przydział moderatorów do działów:

:arrow: Działalność WMTMK Olsztyn - @Sebastian Marszał
:arrow: Modelarze WMTMK Olsztyn - @Sebastian Marszał
:arrow: Dokumentacja kolejowa (Warmia i Mazury) - @bastard
:arrow: Dokumentacja kolejowa (ogólna) - @bastard
:arrow: Sieciowe rozkłady jazdy pociągów - @ksiezyc
:arrow: Służbowe rozkłady jazdy pociągów - @Rainy31

Zmiana zapisów (sprecyzowanie) regulaminu oraz rozszerzenie uprawnień moderatorów jest związane z planowanym zwiększeniem aktywności administracji Forum w zakresie dyscyplinowania użytkowników naruszających zapisy regulaminu. Szczególnie piętnowane będą przypadki obraźliwych i uogólniających ataków skierowanych na osoby i społeczności (zawodowe, hobbystyczne itd.), nie posiadające cech merytorycznych, a prowokujące do kłótni. Do tej pory administracja wykazywała się dużą wstrzemięźliwością w przyznawaniu ostrzeżeń. Od 9 czerwca sytuacja ta ulegnie zmianie, o czym proszę pamiętać.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam!

Informuję, że z dniem 1 stycznia 2017 r. wejdzie w życie nowy "Regulamin Forum Dyskusyjnego Warmińsko-Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie".

Nowy Regulamin jest załączony do niniejszej wiadomości jako plik formatu PDF.

Proszę użytkowników Forum o zapoznanie się z Regulaminem.
Załączniki
(2017 01 01) Regulamin Forum WMTMK.pdf
(97,4 KiB) Pobrany 331 razy
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Post autor: fastcracker »

Szkoda że możliwość edycji jest nadal ograniczona do 15 minut od momentu publikacji posta.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

fastcracker pisze:Szkoda że możliwość edycji jest nadal ograniczona do 15 minut od momentu publikacji posta.
@fastcracker, dzięki za tę opinię! Prośba jednak, abyś rozwinął nieco swoją myśl, tzn. napisał, jakie praktyczne problemy powoduje dla Ciebie ograniczenie możliwości edycji postów (przypominam, że edytowanie postów jest również możliwe za pośrednictwem administracji na prośbę autorki lub autora wiadomości - takie działania często mają miejsce) i jakie działania korygujące proponujesz. Administracja na pewno to rozważy.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Post autor: fastcracker »

Dobry wieczór
proponuję możliwość edycji napisanego przez siebie postu przez czas nieograniczony.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

fastcracker pisze:Dobry wieczór
proponuję możliwość edycji napisanego przez siebie postu przez czas nieograniczony.
Zacznijmy od tego, że raczej nie widzę możliwości, aby powrócić do nieograniczonej możliwości edycji wcześniejszych postów (o ile dobrze zrozumiałem Twoją propozycję). Ta opcja mogłaby być nadużywana przez niektórych użytkowników, a skład osobowy i moce przerobowe administracji są na tyle ograniczone, że czasem ciężko nadążyć za sprawami bieżącymi, nie mówiąc już o regularnym przeglądaniu wcześniejszych wiadomości. Innymi słowy, jako administrator czuję się pewniej wiedząc, że co zostało napisane i przez 15 minut nie zmienione, pozostaje w takiej postaci i w takim porządku na Forum (chyba, że zmiany wprowadzi członek administracji na wniosek użytkownika, czyli w formie kontrolowanej).

Rozumiem jednakowoż, że szczególnie osoby zamieszczające i opisujące na Forum materiały w sposób usystematyzowany (a zwłaszcza prezentujące kolejne egzemplarze określonego rodzaju zbiorów, np. rozkładów jazdy, WOS-ów itd.), a nie będące członkami administracji, mogą odczuwać pewien niedosyt w kwestii obowiązującego reżimu edycji postów (wiadomo, czasem trzeba coś podmienić, przemianować itd.). Już sam fakt dzielenia się swoją wiedzą i materiałami z innymi użytkownikami przemawia za tym, że są to raczej osoby odpowiedzialne i kierujące się dobrą wolą, co stwarza pozytywne rokowania w kwestii ewentualnego posługiwania się narzędziem edycji postów i uzasadnia nadanie pewnych dodatkowych przywilejów.

Administracja przemyśli temat i oceni wykonalność techniczną. :smile:

A jeśli są jakieś inne wnioski w tym lub innym temacie - teraz jest dobry moment.

Zachęcam do aktywności!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Dyskusje o Regulaminie Forum Dyskusyjnego WMTMK Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam!

Informuję, że z dniem 2 września 2020 r. wejdzie w życie nowy "Regulamin Forum Dyskusyjnego Warmińsko-Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie". Nowy Regulamin jest załączony do niniejszej wiadomości jako plik formatu PDF.

Proszę użytkowników Forum o zapoznanie się z Regulaminem.
Załączniki
(2020 08 18) Forum WMTMK - regulamin 2020 ver 1.0.pdf
Regulamin Forum Dyskusyjnego Warmińsko-Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie (opublikowany w dn. 18 sierpnia 2020 r., wchodzi w życie w dn. 2 września 2020 r.)
(118,55 KiB) Pobrany 312 razy
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
ODPOWIEDZ