Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów między PRL i ZSRR

Uporządkowany zbiór dokumentów archiwalnych dotyczących sieci kolejowej na Warmii, Mazurach i pozostałych ziemiach byłych Prus Wschodnich;

Moderator: bastard

bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów między PRL i ZSRR

Post autor: bastard »

Poniżej zamieszczam wydane w jednym zeszycie „Instrukcje o prowadzeniu ruchu pociągów między PRL i ZSRR” wydane przez DOKP Gdańsk w 1974 r.
Zeszyt ten obejmuje:
1. Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na szlaku miedzy stacjami Żeleznodorożnyj (ZSRR) i Skandawa (PRL).
2. Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na szlaku Bagrationowsk (ZSRR) – Bartoszyce (PRL) po torze 1435 mm.
3. Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na szlaku miedzy stacjami granicznymi Mamonowo 1 (ZSRR) i Braniewo (PRL) po torze o szerokości 1520 i 1435 mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Marcin Przegiętka
Pospieszny
Posty: 155
Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
Lokalizacja: Warszawa / Toruń

Post autor: Marcin Przegiętka »

Bardzo ciekawe materiały, dziękuję. Kawał dobrej roboty - oby tak dalej! ;-)
Pozdrawiam,
Marcin

"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Te instrukcje nie wspominają nic o powiadamianiu straży granicznej (polskiej i radzieckiej) o planowanym przejeździe pociągu. Nie mogę uwierzyć, by straż graniczna nie musiała każdorazowo być poinformowana, i być może musiała również wyrazić zgodę na przejazd miedzy "bratnimi" krajami.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Poniżej wydana w 1979 r. „INSTRUKCJA o prowadzeniu ruchu pociągów na odcinku BAGRIATIONOWSK (ZSRR) – BARTOSZYCE Elewator (PRL) po splecionym torze o prześwicie 1520 mm i 1435 mm."
Instrukcja ta powstała po wybudowaniu bocznicy Elewator w Bartoszycach i jest zmianą w stosunku do instrukcji z 1974 r. Nie spotkałem się z jej wersją książkową.
Tutaj zamieszczam odbitki z maszynopisu tej instrukcji. Są to dwie te same instrukcje, jednak skanowane z dwóch różnych egzemplarzy. Jakość na niektórych stronach jest nie najlepsza – więc może jak nie z jednego to z drugiej egzemplarza mało czytelne fragmenty uda się odczytać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Poniżej wydana również w 1979 r. instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na odcinku BAGRIATIONOWSK (ZSRR) – BARTOSZYCE Elewator (PRL) po splecionym torze o prześwicie 1520 mm i 1435 mm ale napisana w języku rosyjskim.
Jest to maszynopis tej instrukcji z podpisami zatwierdzających ją osób.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ