Re: Perspektywy węzła ostrołęckiego
: 30 paź 2020, 19:51
Przy okazji tych konsultacji, zaproponowałem także coś od siebie - zmianę lokalizacji przystanku osobowego Goworowo, z którego czasami korzystam. Temat ten był już kiedyś poruszany. Taką zmianę lokalizacji można przeprowadzić od zaraz, bo miejsce i warunki terenowe są bardzo dobre. Na dobrą sprawę do tego nie jest potrzebna żadna modernizacja. Niestety ale obecne położenie przystanku Goworowo, w polu 3km poza tą miejscowością gminną (ponad 700 mieszkańców) skutecznie zniechęca do korzystania z kolei. Dojazd do peronu jest byle jaki a na miejscu nie ma warunków do pozostawienia samochodu. Nie ma także bezpiecznej drogi dojścia, chyba że idziemy przez pola. Gdyby nie istniał w ogóle to nikt nie zauważyłby różnicy (to samo dotyczy stacji Gierwaty). Nieliczni mieszkańcy Goworowa którzy korzystają z pociągów i tak wybierają położoną 5km dalej stację Pasieki.
Co do Ostrołęki - budowa linii do centrum, OK - ale uważam że najpierw powinno zrobić się dobrą ofertę po istniejącej infrastrukturze (pociągi bezpośrednie do Warszawy, także przyspieszone, dobre skomunikowanie dworca z miastem za pomocą MZK, atrakcyjny czas przejazdu na przykład bez zatrzymania między Tłuszczem i Warszawą, dostosowanie rozkładu pod dojazdy do Warszawy do pracy na zmiany dzienne, nocne, powroty itd).
Istnieje wiele stacji położonych daleko od centrów - nawet mniejszych miast (Nasielsk, Dęblin, Siemiatycze, Nałęczów), które generują dobrą frekwencję właśnie dzięki bardzo dobrej ofercie, oraz dobremu skomunikowaniu z centrum miasta.
Niestety ale "nieczynność" pozostałych linii również nie wpływa dobrze na zainteresowanie koleją w tym mieście. Powinno się uruchomić ruch pasażerski do Białegostoku po zmodernizowanej linii. Dużo ostrołęckich studentów jeździ na uczelnie do Olsztyna lub Białegostoku. Z Ostrołęki niestety zrobiła się już dawno nic nie znacząca stacja położona pośrodku niczego. W dodatku widok infrastruktury na stacji i pozostałości np po lokomotywowni przyprawia raczej o horror
Co do Ostrołęki - budowa linii do centrum, OK - ale uważam że najpierw powinno zrobić się dobrą ofertę po istniejącej infrastrukturze (pociągi bezpośrednie do Warszawy, także przyspieszone, dobre skomunikowanie dworca z miastem za pomocą MZK, atrakcyjny czas przejazdu na przykład bez zatrzymania między Tłuszczem i Warszawą, dostosowanie rozkładu pod dojazdy do Warszawy do pracy na zmiany dzienne, nocne, powroty itd).
Istnieje wiele stacji położonych daleko od centrów - nawet mniejszych miast (Nasielsk, Dęblin, Siemiatycze, Nałęczów), które generują dobrą frekwencję właśnie dzięki bardzo dobrej ofercie, oraz dobremu skomunikowaniu z centrum miasta.
Niestety ale "nieczynność" pozostałych linii również nie wpływa dobrze na zainteresowanie koleją w tym mieście. Powinno się uruchomić ruch pasażerski do Białegostoku po zmodernizowanej linii. Dużo ostrołęckich studentów jeździ na uczelnie do Olsztyna lub Białegostoku. Z Ostrołęki niestety zrobiła się już dawno nic nie znacząca stacja położona pośrodku niczego. W dodatku widok infrastruktury na stacji i pozostałości np po lokomotywowni przyprawia raczej o horror