Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
gryff pisze: Łukasz Jamroz Żeby nie wdawać się z Tobą w jałową dyskusję proponuję żebyś Ty sam z łaski swojej przedstawił plan transportu dla województwa warmińsko -mazurskiego (oczywiście według Twojej wizji) ponieważ czytając Twoje komentarze odnoszę wrażenie że jesteś ekspertem od wszystkiego.Wszystkie inne opinie nie mają dla Ciebie żadnego znaczenia i punktujesz wszystko i wszystkich.Więc wysil się kolego i przedstaw swoją własną, nieomylną wizję rozwoju transportu w województwie i nikt już nie będzie dyskutował.Wszyscy przyklaśniemy Tobie i będziemy czekać na realizację Twoich wizji
Bernard pisze:a najlepiej wystartuj w kolejnych wyborach
Koledzy, naprawdę z godnym podziwu zacięciem odpowiadacie na wiadomość Łukasza sprzed roku...
Co nie zmienia faktu, że dyskusja - oczywiście! - może toczyć się nadal.
Widzę że niektórzy mają niezły problem ze słowami które padły tu z mojej strony - nie dość że nie są w stanie merytorycznie na nie odpowiedzieć, to jeszcze po blisko roku czasu potrafią zaboleć na tyle, żeby sprowokować do marnych wycieczek osobistych.
Kolego Raflewski - o mojej wizji tego jak kolej powinna funkcjonować w warm-mazie pisałem już kilkukrotnie. Prawdopodobnie masz duże problemy ze rozumieniem tego co czytasz, skoro nie umiesz dostrzec głównego przesłania płynącego z moich postów. Tym razem więc wytłuszczę:
Kolej w postaci przypadkowych dwóch (kilku) par, uruchamianych na okres od kilku miesięcy do kilku lat po czym likwidowanych, nie ma najmniejszego sensu i jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Województwo warm-maz to przykład kolejowej patologii, ze sztandarowymi przykładami Szyman i Mikołajek. Tam gdzie kolej ma sens powinny być rozkłady na minimum 4-5 par dziennie.
Przy okazji zagadka: z czego byłaby większa korzyść? Z dwóch par do Wielbarka które zawieszono przed wakacjami letnimi, czy z tych samych dwóch par, puszczonych w sezonie na jednej z tras z Olsztyna na Mazury, czy nadzalewowej.
Koledze Bernardowi mogę odpowiedzieć tylko, że nie wierzę w demokrację, przynajmniej w polskim wydaniu. To że po kolejnych wyborach przepycha się te nieszczęsne lotnisko w środku niczego wraz z linią kolejową jest tego najlepszym dowodem. W województwie z najwyższym bezrobociem, gdzie mnóstwo ludzi żyje tylko z nielegalnego obrotu paliwem i papierosami.
Chyba będę musiał poprosić admina o ujawnienie w awatarze swojego nazwiska (skoro zostało ujawnione przez kolegę Łukasza) zresztą jest znane m.in z komentarzy na RK,gdzie w przeciwieństwie do innych osób nie ukrywam się pod nickiem.Niektóre moje komentarze bywają niewygodne dla kolejowych spółek ale nie mam w zwyczaju być anonimowym dyskutantem.Co do kolegi Łukasza być może przesadziłem z tym sarkazmem, więc przepraszam.
Zamknięcie linii kolejowej Ełk - Orzysz - Mikołajki - Mragowo - Olsztyn jest po prostu kpiną z tego regionu. Najpopularniejsza turystycznie trasa w Polsce (oprócz połączeń z górskimi i morskimi kurortami) przy jednoczesnym braku porządnej trasy drogowej - po prostu brak słów. A "mądre głowy" z Warszawy i Olsztyna fundują nam lotnisko w szczerym polu i zachwalają, że dojazd do lotniska z Olsztyna zajmnie tylko trzy kwadranse (czyli prawie tyle samo, co czas przelotu do 3/4 stolic w Europie).
Region, który kiedyś miał gęstą jak pajęczyna sieć połączeń został z dwoma połączeniami, z których jedno praktycznie nie służy nikomu z racji na czas przejazdu.
gryff pisze:Chyba będę musiał poprosić admina o ujawnienie w awatarze swojego nazwiska (skoro zostało ujawnione przez kolegę Łukasza) zresztą jest znane m.in z komentarzy na RK,gdzie w przeciwieństwie do innych osób nie ukrywam się pod nickiem.Niektóre moje komentarze bywają niewygodne dla kolejowych spółek ale nie mam w zwyczaju być anonimowym dyskutantem.Co do kolegi Łukasza być może przesadziłem z tym sarkazmem, więc przepraszam.
Umknęło to mojej uwadze, ale rzeczywiście zachowanie polegające na ujawnieniu danych osobowych innego użytkownika Forum jest bardzo nieeleganckie. Zwracam uwagę Łukaszowi, a przy okazji proszę wszystkich pozostałych użytkowników, aby czegoś takiego w przyszłości nie robić. Administracja na pewno zwróci na to uwagę również przy okazji aktualizacji regulaminu.
Kolego @gryff, jeżeli zechcesz ujawnić swoje dane w awatarze, proszę o wiadomość do mnie w tej sprawie.
Adam Dąbrowski pisze:W dniu 16 października 2020 r. rozpoczęły się konsultacje społeczne dokumentu pn. „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zamierzenia inwestycyjne na lata 2021 – 2030 z perspektywą do 2040 roku” i opracowanej dla dokumentu prognozy oddziaływania na środowisko.
co do szczegółów punktu "Stworzenie nowego szybkiego ciągu pomiędzy Olsztynem - Elblągiem i Trójmiastem", konieczne jest wyprostowanie odcinka Olsztyn Gutkowo- Morąg (zresztą tak, jak Biskupiec Reszelski-Mrągowo) i budowa skrótów Morąg-Pasłęk oraz Pasłęk-Elbląg.
Szykuje się drugi tor i elektryfikacja Bogaczewo - Braniewo, ponadto łącznica omijająca Malbork Elbląg - Iława i łącznica omijająca Bogaczewo Braniewo - Olsztyn. Tylko ani słowa o włączeniu Elbląga Zdrój:
Modernizacja linii Ełk-Olecko-Suwałki ma polegać m.in. na rozebraniu odcinka Olecko-Cimochy... Stracą na tym mieszkańcy Wieliczek i Wilkas. Rozumiem, że potrzebny jest nowy przebieg Rail Baltica, ale ten odcinek do ruchu lokalnego powinien zostać. Chyba nie na tym powinna wyglądać modernizacja linii kolejowej w XXI wieku...