Dyskusje o rozkładzie jazdy
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
nowy rozkład
A czy towarzystwo mogłoby mieć jakiś wpływ na powstający właśnie nowy SRJP? Przynajmniej w części dotyczącej naszego regionu i połączeń z resztą kraju. Jak wiadomo ZPPR w Olsztynie raczej likwiduje połączenia niż tworzy nowe. W Urzędzie Marszałkowskim też się chyba specjalnie nie przejmuja rozkładem jazdy, byle "coś jeździło". Nie słyszałem o żadnej współpracy z Instytutem Promocji i Rozwoju Kolejnictwa w sprawie koordynacji rozkładu - jak to czynią inne województwa. Mnie na razie udało się wyciągnąć od PKP tyle, że pociąg pospieszny Flisak będzie od grudnia osobowym typu RegioPlus. Podobno z 14 pociągów osobowych na trasie Elbląg - Malbork ma zostać tylko 5 par...
W chwili obecnej najgorzej ma się linia Pisz - Szczytno i Czerwonka - Ełk. A to z powodu katastrofalnie nieskie V-handlowej. Niestety ludzie przesiadająsię na autobusy. Poz tym myślę, że nie będzie tak źle.
W najbliższym czasie Urząd Marszałkowski zakupi 3 nowe szynnobusy (pierwszy ma byść uż w grudniu). To też trochę zmniejszy koszty ekspoloatacji. Nie oszukujmy się z pustego i Salomon nie naleje.
Co do Malbork - Elbląg. Proszę oto dane co prawda z pomorskiego ale zawsze:
http://www.woj-pomorskie.pl/Pages/Lang/ ... ewozy.html
i szegóły
http://www.woj-pomorskie.pl/downloads/przewozy_z3.xls
W najbliższym czasie Urząd Marszałkowski zakupi 3 nowe szynnobusy (pierwszy ma byść uż w grudniu). To też trochę zmniejszy koszty ekspoloatacji. Nie oszukujmy się z pustego i Salomon nie naleje.
Co do Malbork - Elbląg. Proszę oto dane co prawda z pomorskiego ale zawsze:
http://www.woj-pomorskie.pl/Pages/Lang/ ... ewozy.html
i szegóły
http://www.woj-pomorskie.pl/downloads/przewozy_z3.xls
nowy rozkład
Zamieszczone linki odnoszą się do stron Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. Na stronach Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Marszałkowskiego próżno szukać czegoś na temat kolejowych przewozów regionalnych. Czy u nas ktoś sie tym w ogóle zajmuje? Linia Malbork - Elbląg łączy dwa województwa, aby utrzymać połączenia zainteresowane muszą być oba województwa - ZPR w Olsztynie podobno intensywnie liczy pasażerów korzystających z tego połączenia. Fatalna sytuacja jest również na trasie Działdowo - Brodnica oraz innych łączących nasze województwo z ościennymi.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: nowy rozkład
Czołem!
Wiadomo, bez sensownego rozkładu prędzej czy później wszystko się sypnie. A możliwości będą nowe - vide plany dostarczenia następnych szynobusów SA106.
Pozdrawiam!

I to jest właśnie zasadniczy problem. Byle coś jeździło... Coś, czyli pewnie standardowe "alibizug" - 2 pary pociągów dziennie. IRPiK w naszym województwie niestety nie był jak dotąd angażowany.W Urzędzie Marszałkowskim też się chyba specjalnie nie przejmuja rozkładem jazdy, byle "coś jeździło". Nie słyszałem o żadnej współpracy z Instytutem Promocji i Rozwoju Kolejnictwa w sprawie koordynacji rozkładu - jak to czynią inne województwa.
Wiadomo, bez sensownego rozkładu prędzej czy później wszystko się sypnie. A możliwości będą nowe - vide plany dostarczenia następnych szynobusów SA106.
Doskonałe posunięcie. Z pewnością więcej ludzi będzie jeździło tym pociągiem. A już dziś jego standard nie jest adekwatny do rangi pociągu pospiesznego. Zwłaszcza, gdy trzeba jechać obdrapanym kibelkiem. Kiedyś było ED72 (1/2) + ED72 (1/2), teraz już najczęściej ED72 (1/2) + EN57 (2).Mnie na razie udało się wyciągnąć od PKP tyle, że pociąg pospieszny Flisak będzie od grudnia osobowym typu RegioPlus.
Ale za to SKM uruchamia pociągi do Szymankowa. Widać, może się opłacić...Podobno z 14 pociągów osobowych na trasie Elbląg - Malbork ma zostać tylko 5 par...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
nowy rozkład
Dobry rozkład to nie tylko dobre ustawienie godzin przyjazdów i odjazdów pociągów, ale również zapewnienie skomunikowań. Coraz gorzej jest z komunikowaniem pociągów regionalnych w węźle iławskim. Tu krzyżują się trasy z trzech województw - warmińsko-mazurskiego (Olsztyn, Działdowo), pomorskiego (Malbork) i kujawsko-pomorskiego (Toruń). Szybciej jedzie sie np. z Torunia do Gdańska z przesiadką w Iławie niż bez przesiadki przez Bydgoszcz, czy z Torunia do Malborka przez Iławę niż przez Grudziądz. Zapewnienie dogodnych i szybkich przesiadek mogłoby zachęcić większą liczbę klientów do korzystania z pociągów. Ale monopoliście PKP daleko jeszcze do nastawienia na klienta i jego potrzeby, oczekiwania. Lepiej ponarzekać na niską rentowność i likwidować połączenia - ostatnio zlikwidowano jedną pare osobowych na trasie Iława - Działdowo, gdzie są jedne z najniższych stawek za korzystanie z infrastruktury.
Mały przykład skomunikowań
Niepozorna stacyjka choć węzłowa. Lata czterdzieste.
Po pierwszym pociągu o 6:08 do Kwidzyna i mijance około 6:40 pociągów Ostróda- Elbląg i Morąg - Malbork dyżurny ma chwilę na odpoczynek. Bowiem zbliża się pierwszy tego dnia szczyt.
7:41 przyjazd z Elbląga
7:45 przyjazd z Kwidzyna
7:54 przyjazd z Olsztyna (przez Morąg)
7:56 przyjazd z Ostródy
7:57 przyjazd z Malborka
W tej chwili na węzłowej stacji gdzie łączy się pięć podrzędnych linii stoi pięć pociągów. Pasażerowie spieszą się bo oto za chwilę
7:59 odjazd do Kwidzyna
8:02 odjazd do Ostródy
8:03 odjazd do Elbląga
8:05 odjazd do Olsztyna
8:06 odjazd do Malborka
Kolejne ciekawe momenty dnia
13:30 przyjazd z Ostródy
13:33 przyjazd z Kwidzyna
13:47 przyjazd z Olsztyna
13:36 odjazd do Elbląga
13:49 odjazd do Malborka
To tylko trzy pociągi - słabo. no to dalej
15:52 przyjazd z Prabut
16:05 przyjazd z Olsztyna
16:10 przyjazd z ostródy
16:21 przyjazd z Malborka
16:23 odjazd do Malborka
16:25 Odjazd do Olsztyna
16:25 odjazd do Prabut
16:25 odjazd do Elbląga (to już trzeci pociąg odprawiany w tej minucie - dyżurny musi byćbardzo bystry)
Nie było tylko pociągu z Elbląga do Ostródy. Ale to nic przecież był taki o 14:40, a następny o 18:18.
Wieczór też będzie pracowity
20:38 przyjazd z Ostródy
20:43 przyjazd z Elbląga
20:44 przyjazd z Malborka
20:46 przyjazd z Olsztyna
20:51 przyjazd z Kwidzyna
Znowu pięć pociągów osobowych stoi w peronach.
20:52 odjazd do Olsztyna
20:53 odjazd dp Elbląga
20:54 Odjazd do Malborka
20:55 odjazd do Ostródy
Nie podałem godzin dojazdów pojedynczych pociągów i gdy mijały się tylko dwa pociągi. A takich sytuacji było kilka...
Konkurs co to za stacja.
Nagroda-satysfakcja.
Niepozorna stacyjka choć węzłowa. Lata czterdzieste.
Po pierwszym pociągu o 6:08 do Kwidzyna i mijance około 6:40 pociągów Ostróda- Elbląg i Morąg - Malbork dyżurny ma chwilę na odpoczynek. Bowiem zbliża się pierwszy tego dnia szczyt.
7:41 przyjazd z Elbląga
7:45 przyjazd z Kwidzyna
7:54 przyjazd z Olsztyna (przez Morąg)
7:56 przyjazd z Ostródy
7:57 przyjazd z Malborka
W tej chwili na węzłowej stacji gdzie łączy się pięć podrzędnych linii stoi pięć pociągów. Pasażerowie spieszą się bo oto za chwilę
7:59 odjazd do Kwidzyna
8:02 odjazd do Ostródy
8:03 odjazd do Elbląga
8:05 odjazd do Olsztyna
8:06 odjazd do Malborka
Kolejne ciekawe momenty dnia
13:30 przyjazd z Ostródy
13:33 przyjazd z Kwidzyna
13:47 przyjazd z Olsztyna
13:36 odjazd do Elbląga
13:49 odjazd do Malborka
To tylko trzy pociągi - słabo. no to dalej
15:52 przyjazd z Prabut
16:05 przyjazd z Olsztyna
16:10 przyjazd z ostródy
16:21 przyjazd z Malborka
16:23 odjazd do Malborka
16:25 Odjazd do Olsztyna
16:25 odjazd do Prabut
16:25 odjazd do Elbląga (to już trzeci pociąg odprawiany w tej minucie - dyżurny musi byćbardzo bystry)
Nie było tylko pociągu z Elbląga do Ostródy. Ale to nic przecież był taki o 14:40, a następny o 18:18.
Wieczór też będzie pracowity
20:38 przyjazd z Ostródy
20:43 przyjazd z Elbląga
20:44 przyjazd z Malborka
20:46 przyjazd z Olsztyna
20:51 przyjazd z Kwidzyna
Znowu pięć pociągów osobowych stoi w peronach.
20:52 odjazd do Olsztyna
20:53 odjazd dp Elbląga
20:54 Odjazd do Malborka
20:55 odjazd do Ostródy
Nie podałem godzin dojazdów pojedynczych pociągów i gdy mijały się tylko dwa pociągi. A takich sytuacji było kilka...
Konkurs co to za stacja.
Nagroda-satysfakcja.
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
Poniekąd. Elbląg - Myślice to dla mnie jedna z tych linii, która porusza wyobraźnię. Co ciekawe w Myślicach nigdy nie byłem a wiem, że powinienem sie spieszyć. A może lepiej nie jechać i mieć w pamięci jakieś abstrakcyjne ale jak najbardziej pozytywne wrażenie. nie tak dawno na PMK ktoś opisując stan obecny Sompolna napisał, że jeśli ktos tam był kilka lat temu niech lepiej już tam nie zagląda i pozostawi wspomnienia - tak będzie zdrowiej.
Co to Elbląg - Tolkmico - Braniewo to nie wiem, ale przy okazji restrukturyzacji ZPR -ów to nawet nie wiadomo do kogo uderzyć.
Co to Elbląg - Tolkmico - Braniewo to nie wiem, ale przy okazji restrukturyzacji ZPR -ów to nawet nie wiadomo do kogo uderzyć.
nowy rozkład
Fragment z dzisiejszej "Gazety Olsztyńskiej":
- Z Warszawy przysłali nam pismo, żeby oflagować budynki, ale zrobimy to dopiero jutro. Dziś mieliśmy zebranie - usłyszeliśmy wczoraj od Danuty Przybysz, szefowej Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu. Przewodnicząca nie jest przekonana co do celowości akcji. - Dla mnie powód do protestu jest średni - podkreśliła. - Pewnie chodzi o to, by nowego prezesa PKP trochę wziąć do galopu.
Jej zdaniem, sytuacja PKP w regionie i tak jest lepsza od przewidywanej. Mają przyjść nowe szynobusy, nie będą zlikwidowane pociągi pospieszne, a rozkład jazdy na przyszły rok nie zapowiada czarnej rozpaczy. - Niech no tylko spróbują protestować - zareagował na akcję Andrzej Bober, odpowiedzialny za przewozy regionalne w Urzędzie Marszałkowskim. Zapewnił, że kolejarze otrzymali od samorządu województwa "odpowiednią kwotę pieniędzy, a na pewno nie zostali oskubani".
No i już wiadomo, kto jest odpowiedzialny za pociągi kogo najlepiej pytac o szczegóły...
- Z Warszawy przysłali nam pismo, żeby oflagować budynki, ale zrobimy to dopiero jutro. Dziś mieliśmy zebranie - usłyszeliśmy wczoraj od Danuty Przybysz, szefowej Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu. Przewodnicząca nie jest przekonana co do celowości akcji. - Dla mnie powód do protestu jest średni - podkreśliła. - Pewnie chodzi o to, by nowego prezesa PKP trochę wziąć do galopu.
Jej zdaniem, sytuacja PKP w regionie i tak jest lepsza od przewidywanej. Mają przyjść nowe szynobusy, nie będą zlikwidowane pociągi pospieszne, a rozkład jazdy na przyszły rok nie zapowiada czarnej rozpaczy. - Niech no tylko spróbują protestować - zareagował na akcję Andrzej Bober, odpowiedzialny za przewozy regionalne w Urzędzie Marszałkowskim. Zapewnił, że kolejarze otrzymali od samorządu województwa "odpowiednią kwotę pieniędzy, a na pewno nie zostali oskubani".
No i już wiadomo, kto jest odpowiedzialny za pociągi kogo najlepiej pytac o szczegóły...
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
Tomku! Pamiętając, że to wymiana nieadekwatna do tematu, nie pytam, co dalej... Ale, jeśli nigdy nie byłeś (w Myślicach), to "zasada sompoleńska" nie ma zastosowania!Tomek pisze:Elbląg - Myślice to dla mnie jedna z tych linii, która porusza wyobraźnię. Co ciekawe w Myślicach nigdy nie byłem a wiem, że powinienem sie spieszyć. A może lepiej nie jechać i mieć w pamięci jakieś abstrakcyjne ale jak najbardziej pozytywne wrażenie. nie tak dawno na PMK ktoś opisując stan obecny Sompolna napisał, że jeśli ktos tam był kilka lat temu niech lepiej już tam nie zagląda i pozostawi wspomnienia - tak będzie zdrowiej.

- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Niestety, obecnie nie można już chyba liczyć na taką jakość skomunikowań, jak w przedstawionych przez Tomka Myślicach, czy też w Piszu z roku 1908 (data otwarcia uwieńczającej węzeł linii do Dłutowa). Wtedy skomunikowania budowano na zasadzie "wszystko się zjeżdża i wszystko się rozjeżdża", o czym do dziś przypominają lokalne, a trójperonowe na przykład, stacje, niegdyś węzłowe.
Ciekawe, jaki będzie ten nowy, obiecujący podobno, rozkład jazdy dla Warmii i Mazur. Przede wszystkim, czy będzie uwzględniał większą ilość szynobusów, czy też tradycyjnie zostanie napisany pod składy typu SU42+Bh, a potem zostanie w fatalny sposób uplastyczniony (vide Czerwonka - Mikołajki - Ełk, z pierwszym odjazdem z Olka po 12). I czy znów, wraz z "cegłą", otrzymamy do rąk tradycyjny obszerny zeszycik z poprawkami wynikłymi ze zmian w trakcie druku...
Co do "nadzalewówki", to myślę, że prawdopodobnie jeden szynobus pójdzie po prostu do jej obsługi. Gdyby Elbląg dostał dwie PESY, to także osobowe na "Ostbahnie" mogłyby zostać wznowione. Ale to tylko dywagacje. Czas pokaże, jak będzie naprawdę. Oby lepiej!
Ciekawe, jaki będzie ten nowy, obiecujący podobno, rozkład jazdy dla Warmii i Mazur. Przede wszystkim, czy będzie uwzględniał większą ilość szynobusów, czy też tradycyjnie zostanie napisany pod składy typu SU42+Bh, a potem zostanie w fatalny sposób uplastyczniony (vide Czerwonka - Mikołajki - Ełk, z pierwszym odjazdem z Olka po 12). I czy znów, wraz z "cegłą", otrzymamy do rąk tradycyjny obszerny zeszycik z poprawkami wynikłymi ze zmian w trakcie druku...

Co do "nadzalewówki", to myślę, że prawdopodobnie jeden szynobus pójdzie po prostu do jej obsługi. Gdyby Elbląg dostał dwie PESY, to także osobowe na "Ostbahnie" mogłyby zostać wznowione. Ale to tylko dywagacje. Czas pokaże, jak będzie naprawdę. Oby lepiej!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
nowy już jest
Nowy rozkład można już zobaczyć klikając połączenia na niemieckiej stronie HAFAS-u. Ciekawe, jakie będą komentarze...
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...

Pisz - Olsztyn: tegorocznej rozkładowej porażki ciąg dalszy. Czy ktokolwiek z ZPR-u zapytał, mieszkańców Pisza kiedy chcą pociągów???
Na marginesie : autobusy o 5 i 7:30 z Pisza do olsztyna cieszą się ogromną popularnością. O tych godzinach kiedyś kursowały pociągi.
A nad olsztyńskim ZPR-m jak za trzy lata będą likwidować ostatnie dyrektorskie etaty bo tylko to z ZPR-u zostanie to chyba już nikt nie zapłacze a busiarze wypiją pod to flaszkę
Na marginesie : autobusy o 5 i 7:30 z Pisza do olsztyna cieszą się ogromną popularnością. O tych godzinach kiedyś kursowały pociągi.
A nad olsztyńskim ZPR-m jak za trzy lata będą likwidować ostatnie dyrektorskie etaty bo tylko to z ZPR-u zostanie to chyba już nikt nie zapłacze a busiarze wypiją pod to flaszkę
